Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
27 feb 2020 12:04


In 2018 schijnen er in Nederland ook uitzonderlijk veel griepslachtoffers te betreuren geweest te zijn, maar ik kan me niet herinneren dat daar toen veel aandacht aan is besteed.
Jawel dat kan ik me nog wel herinneren. Vooral ouderen boven de 75 waren hier het slachtoffer van, zij hadden wel een griepprik gekregen maar het was toen een ander soort griepvirus.

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

mh73 schreef:
27 feb 2020 12:04
juliomariner schreef:
27 feb 2020 11:54
Helemaal een griepje is het niet. Het schijnt 20 keer dodelijker te zijn als een normale griep maar het wordt inderdaad wel wat overdreven
En zelfs dat schijnen ze niet zeker te weten, omdat de milde gevallen vaak niet geregistreerd worden.

In 2018 schijnen er in Nederland ook uitzonderlijk veel griepslachtoffers te betreuren geweest te zijn, maar ik kan me niet herinneren dat daar toen veel aandacht aan is besteed.

Dat klopt, heb zelf ook kantje boord gelegen. Heb aardig wat grieppatiënten zien 'vertrekken' in het ziekenhuis. Griepperiode duurde ook veel langer dan gemiddeld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik lees hoeveel er jaarlijks aan de gewone griep overleden zijn, zowel 2018 & 2019 zijn de cijfers vele malen hoger dan de besmette Chinezen waarvan een groot deel weer herstelde.

Dus als ik de Media mag geloven sterven dankzij deze variatie er nu minder mensen aan Corona dan voorheen aan normale griep!

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

ZeerPrivé schreef:
27 feb 2020 12:11
Dat klopt, heb zelf ook kantje boord gelegen. Heb aardig wat grieppatiënten zien 'vertrekken' in het ziekenhuis. Griepperiode duurde ook veel langer dan gemiddeld.

Poeh. Gelukkig heb je die boot gemist dan. Dat deze variant je dan maar over mag slaan.

Ik moet het afkloppen, maar ik heb voor het laatst griep gehad toen mijn dochter van 19 nog in de luiers zat. Ons hele gezin ging toen de één na de ander. Ziek zijn we sowieso hoogst zelden. Ik hoop niet dat we daardoor nu meer vatbaar zijn.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:
27 feb 2020 12:10
Jawel dat kan ik me nog wel herinneren. Vooral ouderen boven de 75 waren hier het slachtoffer van, zij hadden wel een griepprik gekregen maar het was toen een ander soort griepvirus.

Dat is dan aan me voorbij gegaan. De berichtgeving nu is dan toch wel wat agressiever, want nu zie ik er elke dag wel drie keer wat over voorbij komen.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik dacht even dat het van Nieuwspaal was. Maar niks, het is serieus, het is van RTL...

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... s-covid-19

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben niet in paniek, wél bezorgd , zeker vwb de gevolgen .
We zijn er nog niet .
Ik probeer mijn weerstand zo optimaal mogelijk te houden, was mijn handen tig keer en zorg dat ik niet te vaak naar de winkel moet voor boodschappen, dus heb al wel het nodige ingeslagen.
Vandaag in de trein en bus gezeten , tóch vervelend...

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
27 feb 2020 17:45
Ik dacht even dat het van Nieuwspaal was. Maar niks, het is serieus, het is van RTL...


Daar had een paar jaar geleden Constance Sars met haar relatiebemiddelingsbureau ook last van.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sinds het overlijden van mijn kat gooi ik altijd propjes naar mijn cactussen. Het enige wat er gebeurt is dat ze hun stekels opzetten. Chagrijnige krengen. :evil:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Openbaar vervoer is nu verhoogd risico, vooral in de ochtend en avond spits.... weer een reden om meer mijn auto te gebruiken en de file's weer langer te maken.

En nee, gelukkig hebben ze mijn Expertise niet gevraagd voor vanavond, zoveel deskundige die elkaar nu kunnen besmetten!

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies, we horen er weer helemaal bij. Net als elders in de wereld kan ook hier de paniek toeslaan. Lege schappen in de winkels, mensen dolend op zoek naar mondkapjes, het OV staat stil, steden en dorpen afgesloten van de wereld, en ondertussen: Radio Oranje vertelt dagelijks over het wel en wee, vooral het wee omdat ze zo meeleven, van de bekendste familie uit Nederland in Lech.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moest net hoesten, ga ik nu dood?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
28 feb 2020 00:59
Ik moest net hoesten, ga ik nu dood?
Ja. Maar je hebt nu ook alle mensen op het forum aangestoken, dus nu ga ik ook dood...

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O, je zal vast wel een keer dood gaan. Niemand heeft het eeuwige leven.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Straks mijn koffers pakken. Er is een eind verderop een hele wereld waar geen corona is. Scrol naar onderen, naar de kaart. Kijk op de kaart, zoom uit tot je de hele wereld hebt, en ga naar rechts, of naar links. Dan zie je een nieuwe wereld zonder Corona.

Wie gaat er mee?

https://nos.nl/artikel/2324870-eerste-n ... naval.html

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij Obelix1 op vakantie? Of ze weten het niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ga naar Siberië, omdat er zeer weinig mensen wonen, nauwelijks vreemde komen en iedereen gehele winter binnen zit is elke griep zeldzaam daar, uitgezonderd de grotere steden, maar de vele dorpen zijn al jarenlang griepvrij!

Als jullie het te ver weg vinden, kleine dorpen in 't Noorden, en dan niet de stad bezoeken en ook daar zijn grote delen al jarenlang griepvrij... wel in november hamsteren voor gehele wintertijd.... maar met TV en Laptop kom je een heel eind...

Maar..... als we daar nu massaal naar toe zouden gaan, zitten er zeker enkele besmette mensen tussen en zij hebben wegens jarenlang griepvrij nog minder weerstand hiertegen.
Gewoon thuis blijven is vaak het beste...

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt je ook een paar maanden in je eigen huis opsluiten. Zo moeilijk is dat toch niet?

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
27 feb 2020 19:00
Sinds het overlijden van mijn kat gooi ik altijd propjes naar mijn cactussen. Het enige wat er gebeurt is dat ze hun stekels opzetten. Chagrijnige krengen. :evil:
Het stomme is dat ik dit beeld niet van mijn netvlies krijg :lol:

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

:lol: :lol: :lol:

Plaats reactie