LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Moneyman schreef:
01 mar 2020 09:48
Lowieze schreef:
01 mar 2020 09:19
Nee hoor, echt niet, want “ze zeiden het in Radar”. :D
Hahaha ja echt he. Ik kom ze ook wel eens tegen. Radar is erin geslaagd als een autoriteit gezien te worden. Dat hebben ze goed gedaan. Jammer alleen dat ze het vervolgens vaak niet waarmaken. Noblesse Oblige...
noblesse?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik wil Tros Radar zeker wel wat onderwerpen geven die echt aandacht nodig hebben en die onrechtvaardig zijn. Ze mogen mailen. Er zijn namelijk echt serieuze kwesties die meer aandacht nodig hebben.

Ik heb een lijst. Daaronder vallen allereerst de ouderen.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ouderen zijn toch geen probleem in Nederland?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

juliomariner schreef:
01 mar 2020 10:44
Ouderen zijn toch geen probleem in Nederland?
Serieus? uhm ja ze hebben problemen. Het kan schrijnend zijn helaas maar ik val je niet aan maar is onderbelicht. Pensioen, AOW en zorg? Ik neem aan dat jij daar ook iets van vindt toch?

Klein voorbeeld, een traplift is niet urgent. Je bed kan ook in de huiskamer van 15 m2 staan en dan wordt je naar boven gedragen. Wil jij dat voor jouw ouders?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door BL2 »

Krop het probleem niet op Elleflouwers, gooi het eruit op het Radarforum. Welk probleem hebben de ouderen ?
Ik zie en ga om met veel ouderen door familieomstandigheden, nou de verzorging is meer dan prima.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

BL2 schreef:
01 mar 2020 10:53
Krop het probleem niet op Elleflouwers, gooi het eruit op het Radarforum. Welk probleem hebben de ouderen ?
Ik zie en ga om met veel ouderen door familieomstandigheden, nou de verzorging is meer dan prima.
Nou een beetje wel als je vraagt wat er beter kan. Ouderen moeten lang wachten op zorg vanuit WMO. Indien je niet kan lopen is dat niet urgent indien je bed in woonkamer kan.

Indien je familie hebt die tijd heeft ben je inderdaad goed af!

Ik zie het wekelijks schrijnende gevallen en de pensioenen stijgen niet mee en de AOW ook niet. Er zijn armzalige gevallen en dat is de generatie voor ons.
Laatst gewijzigd door ElleFlowers op 01 mar 2020 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Aan ouderen wordt toch echt wel regelmatig aandacht besteed, https://radar.avrotros.nl/tag/ouderenzorg/.
Ook in het programma Meldpunt komen de problemen over/rond ouderen vaak aan de beurt.

Maar ook hier wordt, in het geval van Radar, vaak maar één kant belicht. Dat mensen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om iets via de WMO gedaan te krijgen, of dat mensen al verschillende opties hebben aangeboden gekregen, wordt vaak niet benoemd.
Dat vind ik nogal ergerlijk, zeker omdat altijd naar voren komt dat oudjes zielig zijn.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lowieze schreef:
01 mar 2020 10:56
Aan ouderen wordt toch echt wel regelmatig aandacht besteed, https://radar.avrotros.nl/tag/ouderenzorg/.
Ook in het programma Meldpunt komen de problemen over/rond ouderen vaak aan de beurt.

Maar ook hier wordt, in het geval van Radar, vaak maar één kant belicht. Dat mensen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om iets via de WMO gedaan te krijgen, of dat mensen al verschillende opties hebben aangeboden gekregen, wordt vaak niet benoemd.
Dat vind ik nogal ergerlijk, zeker omdat altijd naar voren komt dat oudjes zielig zijn.
Toch is de praktijk wel echt zo. Je kan maanden wachten. Het zit hem in de overheid en de bezuinigingen. Er zijn geen andere opties, ja verhuizen maar dat kan niet overal. Ik zie ze wekelijks.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lowieze »

ElleFlowers, zomaar wat roepen kan iedereen natuurlijk. Jammer dat er nooit aandacht wordt besteed aan alles wat wel goed gaat en aan de mensen die prima zijn geholpen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ja er zijn ook goede dingen. Tuurlijk, maar ik roep dit niet zomaar. Ik werk vrijwillig in de zorg voor mensen die het zelf niet meer kunnen. Ik krijg soms wel wat voor elkaar doordat ik gemeente direct kan bellen, de juiste personen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 10:58
Het zit hem in de overheid en de bezuinigingen.
En, om back on track te komen: hoe zou Radar dat kunnen veranderen?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lowieze »

ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 11:02
Ja er zijn ook goede dingen. Tuurlijk, maar ik roep dit niet zomaar. Ik werk vrijwillig in de zorg voor mensen die het zelf niet meer kunnen. Ik krijg soms wel wat voor elkaar doordat ik gemeente direct kan bellen, de juiste personen.
Oké, dan hoeft de gemeente zich ineens niet aan de regels te houden?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lowieze schreef:
01 mar 2020 11:05
ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 11:02
Ja er zijn ook goede dingen. Tuurlijk, maar ik roep dit niet zomaar. Ik werk vrijwillig in de zorg voor mensen die het zelf niet meer kunnen. Ik krijg soms wel wat voor elkaar doordat ik gemeente direct kan bellen, de juiste personen.
Oké, dan hoeft de gemeente zich ineens niet aan de regels te houden?
nee ze zijn overbezet. druk uitoefenen helpt wel. indien je iedere week blijft vragen om een statusupdate gaat er meer gebeuren. ik zeg niet dat dat tegen regels is.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

AOW bedragen:

01-07-2019 € 795,69. 01-01-2020 € 812,71 AOW-er met partner.

01-07-2019 € 1.158,22 01-01-2020 € 1.186,43 AOW-er alleenstaand.

Hoezo stijgt de AOW niet?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door 16again »

ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 08:36
Ik ben geen fan van jullie programma. Het is vaak sensatie en op het randje van laster/smaad. Soort telegraaf nieuws. Mensen ophitsen.
In al die 25 jaar, hoevaak diende er iets gerectificeerd te worden? Of volgde veroordeling voor laster danwel smaad?

Voor zover ik me kan herinneren, trok Pretium aan kortste eind.
Allen bij hondenfokker diende wel deels gerectificeerd te worden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
01 mar 2020 11:41
ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 08:36
Ik ben geen fan van jullie programma. Het is vaak sensatie en op het randje van laster/smaad. Soort telegraaf nieuws. Mensen ophitsen.
In al die 25 jaar, hoevaak diende er iets gerectificeerd te worden? Of volgde veroordeling voor laster danwel smaad?
Dat is nu juist inherent aan "op het randje"... bovendien is je vraag het geen geldig argument tegen de stelling.

Of wil je zeggen dat de conclusie van Ellen niet klopt?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben juist van mening dat bedrijven doelbewust de rand van toelaatbare opzoeken. En daar veelvuldig overheen gaan. Zoals al 25 jaar wekelijks te zien is.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is wel een heel zwarte en niet echt reële kijk op het leven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
01 mar 2020 12:24
Ik ben juist van mening dat bedrijven doelbewust de rand van toelaatbare opzoeken. En daar veelvuldig overheen gaan. Zoals al 25 jaar wekelijks te zien is.
Het eerste is geen antwoord op de vraag, terwijl het laatste nu juist onderwerp van discussie is.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jubileum Radar: al 25 jaar tegen onrecht

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:
01 mar 2020 13:05
Dat is wel een heel zwarte en niet echt reële kijk op het leven.
Mijn realiteit is, dat de bedrijven doorgaans bakzeil halen. En dat zal een reden hebben.

Gesloten