LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jboltjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2020 17:53

Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door jboltjes »

goeden avond

IK heb Yarden een bericht gestuurd me de vraag of er
iemand langs kon
komen om de polissen van mijn
vrouw en van mij door te nemen en eventueel
aan te passen. ik kreeg als antwoordt dat het
wel mogelijk was, maar als er iemand langs zou
komen kost het mij 150 euro.
ik vindt het absurd dat ze dat te durven vragen

groet

J H Boltjes

nieuwolda

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U werkt gratis?
De adviseur kost geld en daarbij komt dan nog eens de reistijd.
Maak een afspraak met een tussenpersoon en mogelijk bent u dan goedkoper uit
https://www.yarden.nl/locatiezoeker.htm ... =Nieuwolda

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jboltjes schreef:
02 mar 2020 18:29
komen kost het mij 150 euro.
ik vindt het absurd dat ze dat te durven vragen
Vroeger zaten deze kosten in de polis verborgen en betaald je dus elke maand voor het "gratis" advies. Dit mag sinds enkele jaren niet meer en moet Yarden dus kosten in rekening brengen. Het genoemde bedrag lijkt mij heel redelijk voor iemand die naar uw huisadres moet komen en daar advies moet geven over uw persoonlijke situatie.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een belachelijk bedrag. Een paar jaar geleden werd je om de haverklap benaderd door Yarden medewerkers of ze eens langs mochten komen om je polissen door te nemen en dat kostte je alleen een kop koffie.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
03 mar 2020 10:36
Wat een belachelijk bedrag.
Wat is er precies belachelijk? Ik vind het alleszins redelijk voor een adviesgesprek aan huis.
Lowieze schreef:
03 mar 2020 10:36
Een paar jaar geleden...
Vroeger was vroeger... zeker in verzekeringsland.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leg uw vragen over die polissen hier eens neer. Wellicht hebt u al genoeg aan de antwoorden die zullen volgen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
03 mar 2020 10:53
Leg uw vragen over die polissen hier eens neer. Wellicht hebt u al genoeg aan de antwoorden die zullen volgen.
Of TS daar nou wat mee opschiet... 3 pagina’s met verschillende meningen :D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door berndv »

jboltjes schreef:
02 mar 2020 18:29
ik kreeg als antwoordt dat het
wel mogelijk was, maar als er iemand langs zou
komen kost het mij 150 euro.
ik vindt het absurd dat ze dat te durven vragen
Een aantal jaren geleden wilden mensen graag weten wat een verzekeringsagent verdiende aan provisie, want er was een beeld ontstaan (terecht of onterecht laat ik in het midden) dat er niet objectief advies werd gegeven, maar dat het advies deels afhing van de hoogte van de provisie die een agent kreeg bij het afsluiten. Om dit tegen te gaan is toen besloten om het hele concept van provisie los te laten, met als gevolg dat de agent geen provisie meer kreeg, maar werd betaald door de klant. Op zich ook volledig logisch, de agent werkt immers voor de klant en niet voor de beste provisie. Dit heeft wel tot gevolg gehad dat je voor een adviesgesprek gewoon zijn tijd betaalt. En dan is 150 euro niet heel veel geld. Daarvoor moet iemand naar u toe reizen, vooraf zich inlezen in de situatie, of in ieder geval op de hoogte zijn van het dossier, naderhand zal er een misschien een voorstel of offerte uit volgen, die tijd moet allemaal betaald worden uit die 150 euro die u betaalt.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
03 mar 2020 10:55
Lady1234 schreef:
03 mar 2020 10:53
Leg uw vragen over die polissen hier eens neer. Wellicht hebt u al genoeg aan de antwoorden die zullen volgen.
Of TS daar nou wat mee opschiet... 3 pagina’s met verschillende meningen :D

Ik vind het zo gek nog niet om dat hier voor te leggen. Als TS schrijft dat ze p.p. een uitvaartverzekering van € 4.000,- dan zullen de meningen (n.l. veel te laag) nauwelijks verschillen.

(Of het nou zo verstandig is om bij Yarden de polis uit te breiden, betwijfel ik ten zeerste.)
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 03 mar 2020 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door mahadma »

Nu is het "geld" beeld compleet, is het nog niet goed. Als je een minimale polisportefeuille hebt is het niet de moeite waard om € 150 te investeren voor dit gesprek aan huis. Heb je tig dure/waarvolle polissen mogelijk wel. Maar u werkt toch ook zeker gratis. Yarden is zowiezo niet verstandig nu, en bedenk dat als u een eenvoudige uitvaart (crematie/begrafenis) wenst of weinig bezoekers verwacht met weinig liflafjes kan je een budget crematie al hebben voor € 2.000,00, een begrafenis is altijd wat duurder door de grafrechten en komt dan vaak op € 3.000,00. Wil je toeters en bellen, tja, dan moet je nu of fors zelf sparen of je klemverzekeren.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door henk51 »

Heerlijk toch dat alle kosten nu transparant zijn niet alleen bij verzekeringen ook bij medicijnen etc vroeger zat alles in het totaal tarief.
Vorige eeuw werkte ik bij een financiële instelling. Ik sloot toen een natura begrafenis verzekering af voor mijn gezin. Nu kreeg ik bij alle verzekeringen de helft van de provisie terug. In dit geval ruim 200 gulden. Dit was nooit zichtbaar aan de buitenwereld dat de verzekerings maatschappij dit betaalde aan de tussenpersoon als provisie..
Nu betaal je rechtstreeks aan de adviseur als advieskosten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is niet verkeerd om zo nu en dan eens je verschillende polissen/ verzekeringen door te spitten.

Misschien kunt u overwegen om over te stappen ? Grote kans dat zo.n adviseur dan ' gratis ' komt , want dan haalt hij sowieso zijn provisie wel.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overstappen voor een begrafenispolis? Dat is goed geld naar kwaad geld gooien.

En een “nieuwe” adviseur komt ook niet gratis, die wil ook betaald worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mahadma schreef:
03 mar 2020 11:09
een budget crematie al hebben voor € 2.000,00, een begrafenis is altijd wat duurder door de grafrechten en komt dan vaak op € 3.000,00. Wil je toeters en bellen, tja, dan moet je nu of fors zelf sparen of je klemverzekeren.
Als je bedoel met toetsers en bellen bedoeld de aanwezigheid van familie dan redt je het voor EUR 2.000 - EUR 3.000, maar als je het gewoon simpel houdt maar wel met een mooi afscheid van iemand ben je al snel het dubbele kwijt en dan hou je het simpel.

Het is puur een keus die je maakt, wat zijn je verwachtingen en welke steun wil je ervaren van je uitvaartondernemer. Toen mijn moeder vorig jaar overleed waren wij ruim EUR 7000 kwijt voor een relatief simpele crematie. Dit was bij een kwalitatief goede maar ook duurdere uitvaartondernemer.

Mij staat nog steeds het moment bij dat ze haar om middernacht kwamen ophalen en voor de auto uitliepen om respect te betuigen en pas op het einde van de straat buiten ons zicht weer instapte. Ook de persoonlijke begeleiding en het alle tijd nemen voor het doornemen van onze wensen was heel prettig. Bij een budget onderneming krijg je dergelijke behandelingen niet, als dat niet relevant is dan redt je het zeker voor z'n bedrag.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door mahadma »

Sylvester B,

Zeer recentelijk een budget crematie ervaren als bezoeker, nette kist, nette verzorging van de overledene, nette begeleiding, afscheidnemen zonder koffie met cake in 30 minuten en daarna de crematie. Gewoon keurig netjes uitgevoerd (ik zeg erbij dat ik zelf 8 jaar in de uitvaart gewerkt heb, dus vrijwel zeker dat ik meer ervaring heb als velen hier op dit gebied) en zo wil ik het zelf ook. En dan kost een crematie nog geen € 2.000 een begrafenis (vanwege de grafrechten) nog geen € 3.000,00.

Wil je koffie, luxe kist en meer, zal je meer moeten betalen. Net wat je zelf voor je uitvaart over hebt. De extra's zoals vooruit lopen en tijd nemen krijg je bij de budget uitvaart ook, in tegenstelling wat je zegt. Zelf ervaren.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 mar 2020 10:50
Ik vind het alleszins redelijk voor een adviesgesprek aan huis.
Eens. Tenzij er sprake van nazorg voor eerder afgesloten product waar advies al was inbegrepen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door kweenie »

Lowieze schreef:
03 mar 2020 10:36
Wat een belachelijk bedrag. Een paar jaar geleden werd je om de haverklap benaderd door Yarden medewerkers of ze eens langs mochten komen om je polissen door te nemen en dat kostte je alleen een kop koffie.
En iedere keer dat je je polis veranderde was het cashen voor die medewerker. Met als gevolg dat er ook iedere keer dat iemand langs kwam wel iets 'fout' was aan je polissen. En het dus voor die verkoper totaal niet relevant was of de polissen bij jou pasten, als ze maar veranderden.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Lowieze »

kweenie schreef:
03 mar 2020 17:57
Lowieze schreef:
03 mar 2020 10:36
Wat een belachelijk bedrag. Een paar jaar geleden werd je om de haverklap benaderd door Yarden medewerkers of ze eens langs mochten komen om je polissen door te nemen en dat kostte je alleen een kop koffie.
En iedere keer dat je je polis veranderde was het cashen voor die medewerker. Met als gevolg dat er ook iedere keer dat iemand langs kwam wel iets 'fout' was aan je polissen. En het dus voor die verkoper totaal niet relevant was of de polissen bij jou pasten, als ze maar veranderden.
Waarom zou je je polissen elke keer veranderen? Misschien doe je dat 1 keer?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door kweenie »

Je geeft zelf aan dat die verkopers graag bij je langs wilden komen om de polissen aan te passen. Daarop geef ik de toelichting waarom ze zo graag langs wilden komen. En waarom dat nu, gelukkig, niet meer gebeurt.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Yarden vraagt 150 euro voor thuishulp met polis

Ongelezen bericht door Lowieze »

kweenie schreef:
03 mar 2020 18:08
Je geeft zelf aan dat die verkopers graag bij je langs wilden komen om de polissen aan te passen. Daarop geef ik de toelichting waarom ze zo graag langs wilden komen. En waarom dat nu, gelukkig, niet meer gebeurt.
Waarom ze langs wilden komen, zal iedereen toch wel snappen? Je kon ook gewoon nee zeggen als je daar geen behoefte aan had.

Gesloten