LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu in de STER reclames: supermiddel!

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door newmikey »

Je wordt er in de TV reclames weer mee doodgegooid: Oscillococcinum, niet minder dan 95% van de gebruiker raadt het aan! Als veelgestelde vraag op de website "Wanneer kan ik Oscillococcinum gebruiken?" en het (nietszeggende) antwoord "Oscillococcinum is een homeopathisch geneesmiddel volgens de principes van de homeopathische geneeswijze. Je kunt het gebruiken in de herfst en winter."

Bij veel drogisterijen wordt het nog verkocht als "middel tegen griep" maar als je de bijsluiter leest, val je helemaal schuddebuikend achterover van je stoel:
"Wat is oscillococcinum?" - "oscillococcinum is een homeopathisch geneesmiddel zonder specifieke therapeutiche indicatie..."

Pardon? Een geneesmiddel wat nergens vóór of tegen werkt? Waarom zou ik het dan in de herfst of winter moeten nemen?

Ook in de bijsluiter: heb je te veel van het middel ingenomen? Geen probleem! Vergeten in te nemen? Ook geen probleem! Zoals alle geneesmiddelen zijn er bijwerkingen. De bijwerkingen? Geen! Wilt u stoppen met de "behandeling"? Er zijn geen effecten te verwachten van het stoppen met de "behandeling"!

De keuringsdienst van Waarde testte specifiek dit middel al in 2011, het verslag vindt u hier: https://kloptdatwel.nl/2011/10/29/keuri ... meopathie/

Waarom mag dit nog? Waarom mag je iets wat niets is nog steeds aan de man brengen als "geneesmiddel" wat het dus zelfs op de eigen bijsluiter niet is (geen specifieke therapeutische indicatie)? Wat gaat er toch mis in de hoofden van mensen die geld uitgeven aan deze volksverlakkerij?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Brahms »

Waardeloos zeg: Net 5 potten gekocht voor de prijs van 6, lees ik dit !

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Dirkie »

newmikey schreef:Je wordt er in de TV reclames weer mee doodgegooid: Oscillococcinum, niet minder dan 95% van de gebruiker raadt het aan!
Dan is het niet zo effectief. Als je er mee dood gegooid wordt en 95% raad het daarna nog aan......... :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien na dat doodgooien dan maar uitsmeren? Wellicht helpt dat, of niet natuurlijk.:-)

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nog nooit van o dinges gehoord...

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Costnix »

Ach, je hebt leugens, grove leugens en reclame :-D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door kweenie »

Nooit van gehoord. Dus ook nooit reclame van gezien of gehoord. Ligt misschien ook aan de programma's waar ik (niet) naar kijk.

Maar ik denk dat je een zelfde betoog zou kunnen houden over bijvoorbeeld vitamine c tabletjes, dus lijkt mij niet echt interessant om je druk over te maken. Maar ja, dit is een homeopatisch middel, dus dan wordt het ineens veel leuker om te bashen.

Verwijderd

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

kweenie schreef:Nooit van gehoord. Dus ook nooit reclame van gezien of gehoord. Ligt misschien ook aan de programma's waar ik (niet) naar kijk.

Maar ik denk dat je een zelfde betoog zou kunnen houden over bijvoorbeeld vitamine c tabletjes, dus lijkt mij niet echt interessant om je druk over te maken. Maar ja, dit is een homeopatisch middel, dus dan wordt het ineens veel leuker om te bashen.
Vitamine C heeft aantoonbaar een werking. Ossolicithiumcocium niet :roll:

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kweenie schreef:Nooit van gehoord.
Onze mede-forumgebruiker heeft zich in de datum vergist.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:Waardeloos zeg: Net 5 potten gekocht voor de prijs van 6, lees ik dit !
Wat krijg ik van je als ik ze van je overneem? :wink:

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Moneyman schreef:
Brahms schreef:Waardeloos zeg: Net 5 potten gekocht voor de prijs van 6, lees ik dit !
Wat krijg ik van je als ik ze van je overneem? :wink:
In ieder geval geen last van bijwerkingen.......

v.d.Heyden

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het is gewoon een SUPERMIDDEL





voor de verkoper dan. :)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door renewouters »

"The preparation is derived from duck liver and heart, diluted to 200C—a ratio of one part duck offal to 10^400 parts water."

Vervolgens wordt dit met lactose en sucrose in pilletjes verpakt. Dus eigenlijk neem je pilletje van melk met suiker en verder niets.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dirkie schreef:
newmikey schreef:Je wordt er in de TV reclames weer mee doodgegooid: Oscillococcinum, niet minder dan 95% van de gebruiker raadt het aan!
Dan is het niet zo effectief. Als je er mee dood gegooid wordt en 95% raad het daarna nog aan......... :mrgreen:
Die 95% probeert het dan ook uit alle macht te overleven... :wink:

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
Brahms schreef:Waardeloos zeg: Net 5 potten gekocht voor de prijs van 6, lees ik dit !
Wat krijg ik van je als ik ze van je overneem? :wink:
Zes potten minus datgene wat Brahms al gebruikt heeft? :D

Malohe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2009 09:16

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Malohe »

Maar het werkt wel als je de griep hebt of griepachtige verschijnselen, of je niet lekker voelt. Ben blij dat het middel er is.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Methusalah »

Homeopathische middelen kunnen en zullen nooit werken. Het is reinste kolder en heeft alleen een mogelijk placebo effect. Waarom het nog mag? Geen flauw idee.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Methusalah schreef:
05 mar 2020 17:22
Homeopathische middelen kunnen en zullen nooit werken. Het is reinste kolder en heeft alleen een mogelijk placebo effect. Waarom het nog mag? Geen flauw idee.
Ach, er wordt zo veel verkocht waar het nut niet altijd van bekend is. En zolang er mensen zijn die zich er aan vast klampen en waar het bij werkt, wat maakt het dan uit?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook bij de mensen die zich eraan vastklampen werkt het natuurlijk niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nu in de STER reclames: supermiddel!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
05 mar 2020 18:13
Ook bij de mensen die zich eraan vastklampen werkt het natuurlijk niet.
En dat is nu het mooiste, als je er in geloofd werkt het wel.

Gesloten