LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreiging Bol.com met deurwaarder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sushi
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2011 16:30

Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door Sushi »

Op 17/2 heb ik bij Bol.com 2 ringen besteld, 1 t.w.v. € 24,95 en 1 t.w.v. € 18,90 (bestelnummer [verwijderd]), waarvan ik, na ontvangst, de ring van € 24,95 meteen retour gezonden heb, omdat de verkeerde maat geleverd was ( 18mm. i.p.v. 19 mm.). Ook heb ik die dag lonten voor mijn olielamp gekocht. Bestelnummer [verwijderd] ad. € 7,95. Op 18/2 heb ik een cadeaubon ad. € 25,00 besteld, bestelnummer [verwijderd]. Mijn cadeaubon nr. [verwijderd] ad. € 35,00 heb ik bij mijn betaling ad. € 16,85 verrekend. Nu krijg ik aanmaning na aanmaning. Ik heb al een keer of zeven, acht contact met de klantenservice en daar krijg ik steeds te horen, dat ze het bedrag ad. € 24,95, wat zij hebben teruggestort op mijn cadeaubon, niet verrekenen kunnen met mijn openstaande post en dat ik dus alsnog € 24,95 aan hen moet betalen. Ik snap dit niet en ben ten einde raad. Ze dreigen nu ook met de deurwaarder. Maar het saldo op mijn cadeaukaart is € 24,95 en mijn openstaand saldo is € 24,95. Kunt u mij alstublieft helpen? Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mar 2020 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bestelnummers verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door berndv »

Ok, nu even proberen om de zaken duidelijk te krijgen.

We hebben bestelling 1 van 43,85

Dan hebben we bestelling 2 van 7,95

En dan hebben we bestelling 3 van 25,00

Als ik het zo lees heeft u voor bestelling 1 een kadobon van 35 euro gebruikt en een bijbetaling van 16,85 gedaan.

Hoe zijn bestelling 2 en 3 betaald?

Als ik het zo goed heb gelezen dan hebben zij van de retour van bestelling 1 een bedrag van 24,95 teruggestort op uw kadokaart, hetzelfde betaalmiddel als dat u gebruikte, naast de bijbetaling.

Maar wat ik nu niet begrijp, waar komt die aanmaning van 24,95 vandaan? Hoe zijn die 2 latere bestellingen betaald? En de 1e bestelling was 17/02, dat is 3 weken terug, en nu wordt er al gedreigd met deurwaarders?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door JozJan »

Haal even de nummers van je bestellingen etc weg. doen op dit forum niet ter zake.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door JozJan »

On topic: het probleem lijkt me net zo ingewikkeld. Je kunt je kadobon saldo niet gebruiken om het openstaande saldo te betalen. Dus: betaal op een andere manier die € 24,95 en gebruik je kadobon voor iets anders. Ik zou dat ook snel regelen om te voorkomen dat je geconfronteerd wordt met extra kosten.

sake1987

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wil je die ellende voor 24,95? Zou betalen en dan verder kijken wat te doen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Betaal zsm die € 24,95 en maak een volgende keer gebruik van deze cadeaubon.
Het " systeem " volgt het anders niet :roll: .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gaan ze nu dreigen met onze Moneyman?

Ik denk dat ze adviseren om op tijd te betalen omdat verrekenen niet mag.
En bij te laat betalen komen daar Deurwaarders kosten bij, die zin doen ze wel vaker preventief, maar betekende
dat ze melden wat hun wettelijke mogelijkheden zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door kokka »

ten einde raad om 24.95??

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Sushi schreef:
09 mar 2020 13:26
Op 17/2 heb ik bij Bol.com 2 ringen besteld, 1 t.w.v. € 24,95 en 1 t.w.v. € 18,90 (bestelnummer 2888677500), waarvan ik, na ontvangst, de ring van € 24,95 meteen retour gezonden heb, omdat de verkeerde maat geleverd was ( 18mm. i.p.v. 19 mm.).

Ook heb ik die dag lonten voor mijn olielamp gekocht. Bestelnummer 2888683550 ad. € 7,95.

Op 18/2 heb ik een cadeaubon ad. € 25,00 besteld, bestelnummer 2894623620.

Mijn cadeaubon nr. 6064363917840178988 ad. € 35,00 heb ik bij mijn betaling ad. € 16,85 verrekend. Nu krijg ik aanmaning na aanmaning. Ik heb al een keer of zeven, acht contact met de klantenservice en daar krijg ik steeds te horen, dat ze het bedrag ad. € 24,95, wat zij hebben teruggestort op mijn cadeaubon, niet verrekenen kunnen met mijn openstaande post en dat ik dus alsnog € 24,95 aan hen moet betalen. Ik snap dit niet en ben ten einde raad. Ze dreigen nu ook met de deurwaarder. Maar het saldo op mijn cadeaukaart is € 24,95 en mijn openstaand saldo is € 24,95. Kunt u mij alstublieft helpen? Bij voorbaat dank.
17/2 EUR 24,95 Ring
17/2 EUR 18,90 Ring
18/2 EUR 25,00 Kadobon
18/8 EUR 7,95 Olie

Totaal EUR 76,80

Betaald met kadobon EUR 35,00

Blijft er over EUR 41,80 waarvan u EUR 16,85 heeft betaald en 24,95 terug heeft gekregen op uw kadobon.

Ik ben het kwijt waarom Bol.com dan nog geld wilt.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door kuklos »

Sushi schreef:
09 mar 2020 13:26
Nu krijg ik aanmaning na aanmaning. Ik heb al een keer of zeven, acht contact met de klantenservice en daar krijg ik steeds te horen, dat ze het bedrag ad. € 24,95, wat zij hebben teruggestort op mijn cadeaubon, niet verrekenen kunnen met mijn openstaande post en dat ik dus alsnog € 24,95 aan hen moet betalen.

Ik snap dit niet en ben ten einde raad. Ze dreigen nu ook met de deurwaarder. Maar het saldo op mijn cadeaukaart is € 24,95 en mijn openstaand saldo is € 24,95. Kunt u mij alstublieft helpen? Bij voorbaat dank.
Ik heb de rekensommen gelaten voor wat het is, en alleen dit stukje genomen. De klantenservice geeft aan dat ze de cadeaubonnen niet kunnen verrekenen en dat je moet betalen. Conclusie is dat het saldo op de cadeaubon dan nog blijft staan.
Wat is het probleem, en waarom ben je ten einde raad? Betaal gewoon die €24,95 (zoals de klantenservice ook zegt) en het probleem is opgelost.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
09 mar 2020 16:48

Blijft er over EUR 41,80 waarvan u EUR 16,85 heeft betaald en 24,95 terug heeft gekregen op uw kadobon.

Ik ben het kwijt waarom Bol.com dan nog geld wilt.
Omdat bol.com het bedrag op de cadeaubon niet kan verrekenen met het openstaande bedrag.

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
09 mar 2020 16:54
sylvesterb schreef:
09 mar 2020 16:48

Blijft er over EUR 41,80 waarvan u EUR 16,85 heeft betaald en 24,95 terug heeft gekregen op uw kadobon.

Ik ben het kwijt waarom Bol.com dan nog geld wilt.
Omdat bol.com het bedrag op de cadeaubon niet kan verrekenen met het openstaande bedrag.
Maar valt dat TS te verwijten?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die cadeaubonnen toch. Altijd hommeles.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
09 mar 2020 17:06
kuklos schreef:
09 mar 2020 16:54
sylvesterb schreef:
09 mar 2020 16:48

Blijft er over EUR 41,80 waarvan u EUR 16,85 heeft betaald en 24,95 terug heeft gekregen op uw kadobon.

Ik ben het kwijt waarom Bol.com dan nog geld wilt.
Omdat bol.com het bedrag op de cadeaubon niet kan verrekenen met het openstaande bedrag.
Maar valt dat TS te verwijten?
Ik snap je vraag niet.
TS heeft een probleem, heeft contact opgenomen met Bol.com. Die geven aan hoe het probleem (van niet betalen) op te lossen en TS weigert dat te doen. TS is niet de enige die ertegenaan loopt dat Bol.com een wat "verouderd" beleid heeft aangaande cadeaubonnen. Ik ben er ook tegenaan gelopen. Bestelling gedaan, betalen na levering, maar dan kan je niet meer betalen met de cadeaubon. Heel vervelend.

Ik snap dit hele topic eigenlijk niet. Het hele probleem van dreigen met incassobureaus etcetera is zo simpel op te lossen, er is door Bol.com ook al aangegeven hoe. En het bedrag is nou ook niet dusdanig schokkend dat het niet op tafel te leggen valt.
Enige resultaat is dat TS nog een saldo van €24,95 op de cadeaubon overhoudt. En ook dat is op te lossen.
Als er een probleem is wat op dit forum is geplaatst dat op te lossen is, dan is het dit probleem wel.

Sushi
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2011 16:30

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door Sushi »

Ik ben met Bol.com tot een regeling gekomen en ga maar betalen. Maar ik blijf het gek vinden. Ik heb in een periode van een paar dagen 3 bestellingen gedaan. De eerste bestelling was hoger dan mijn cadeaukaart, dus heb ik dat bij mijn volgende niet meer ingegeven. Voordat ik de bestellingen had ontvangen en 1 item retour had gezonden gingen enkele dagen. Ik had meer service van Bol.com verwacht. Ik vraag biet naar cash geld, maar een verrekening van de bestellingen, die ik in die zelfde periode heb gemaakt.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door kuklos »

Een regeling? Voor €24,95? Of is het bedrag flink opgelopen door alle aanmaningen?

Het is ook vreemd en klantonvriendelijk, daar zijn ze zelf ook achter gaf de klantenservice aan toen ik discussie met ze had over de cadeaukaart. Maar feit is dat ze dit nu niet doen en dat ook hebben aangegeven aan je.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dreiging Bol.com met deurwaarder

Ongelezen bericht door berndv »

Sushi schreef:
09 mar 2020 18:39
Ik ben met Bol.com tot een regeling gekomen en ga maar betalen. Maar ik blijf het gek vinden. Ik heb in een periode van een paar dagen 3 bestellingen gedaan. De eerste bestelling was hoger dan mijn cadeaukaart, dus heb ik dat bij mijn volgende niet meer ingegeven. Voordat ik de bestellingen had ontvangen en 1 item retour had gezonden gingen enkele dagen. Ik had meer service van Bol.com verwacht. Ik vraag biet naar cash geld, maar een verrekening van de bestellingen, die ik in die zelfde periode heb gemaakt.
Ok, dat van die meerdere bestellingen in een paar dagen was duidelijk. Maar als ik het dus zo lees heeft u buiten de eerste bestelling bij de 2 volgende bestellingen aangegeven dat u die per acceptgiro zou betalen. Nadat die orders afgerond waren, is de retour van die ring verwerkt en dus het geld teruggeboekt op de cadeaukaart.

En ik vermoed dat u toen ook het openstaande bedrag heeft betaald, minus die 24,95, omdat u die immers als tegoed op uw cadeaukaart had, in de veronderstelling dat bol dit wel ging verrekenen.

Als dat zo is, dan is het niet heel erg raar. Order 2 en 3 waren immers al gefactureerd en daarvan was een acceptgiro aangemaakt. Dat er ergens in tussentijd een eerdere order wordt teruggeboekt, doet dan niets af aan die inmiddels openstaande orders.

Gesloten