LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ilona.brokmeier
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2020 22:49

Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door ilona.brokmeier »

Ik ben vandaag gebeld met de mededeling dat ik vast zit aan een abonnement. Ik heb dit toegezegd. Via een bandje wat ze liet horen heb ik ja gezegd en ook mail adres werd genoemd. Nu kan ik me dit niet herinneren dat ik ja heb gezegd. Ik doe nooit ja zeggen vraag altijd mail te sturen zodat ik kan lezen. Nooit ontvangen en nu zit ik eraan vast. Herroepen kon niet meer maar ja als je geen mail ontvangt kan dit ook niet. Wat kan ik doen dat ze mijn gegevens verwijderen en creditnota sturen voor de nota die ze vandaag gemaild hebben. En ook belangrijk stop het abonnement. Echt ik heb nooit ja gezegd mijn moeder was stervende ga ik toch niet puzzelen. Heb wel wat anders te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe komt dit bedrijf aan uw gegevens? Als u geen ja gezegd zou hebben, waarom geeft u dan wel persoonlijk informatie weg? En als u geen ja gezegd hebt, hoe kan het dan dat uw ja woord op band staat?
Ook zegt u eerst dat u het hebt toegezegd, daarna dat u niet kan herinneren en weer later dat u nooit ja gezegd hebt. Kan het niet zijn dat u, door alle emoties, toch ja gezegd hebt?
Heeft u ook al in uw spambox gekeken of daar de mail in zit?

ilona.brokmeier
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2020 22:49

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door ilona.brokmeier »

Geen idee google staat alles. Ik weet niet waarop ik ja hebt gezegd dat is het probleem. Nou als iemand vraagt of ik zo heet zeg ik ja.😏 heb zelf de mail niet maar kan ik weggegooid hebbben. Heb mijn computerdienst gevraagd of het nog op de server staat. Moet daarop nog antwoord krijgen.

eikenboom1
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2018 18:30

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door eikenboom1 »

Even quizatlas in de zoekbalk zetten en dan kiezen voor zoeken op het forum.
Dan heb je leesstof genoeg. Er is al namelijk al een topic over Quizatlas.
Laatst gewijzigd door eikenboom1 op 10 mar 2020 21:46, 3 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ilona.brokmeier schreef:
10 mar 2020 21:11
Geen idee google staat alles. Ik weet niet waarop ik ja hebt gezegd dat is het probleem. Nou als iemand vraagt of ik zo heet zeg ik ja.😏 heb zelf de mail niet maar kan ik weggegooid hebbben. Heb mijn computerdienst gevraagd of het nog op de server staat. Moet daarop nog antwoord krijgen.
Het is niet zo slim om zo stellig te zijn als u zelf niet meer van de hoed en de rand weet. Als er bewijs is dat u ja gezegd hebt tegen de overeenkomst, dan is dat geldig. Als u geen ja had willen zeggen dan had u dus nee moeten zeggen. Zeggen dat u het niet meer weet is helaas geen reden om onder een overeenkomst uit te komen.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door kuklos »

ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Ik ben vandaag gebeld met de mededeling dat ik vast zit aan een abonnement. Ik heb dit toegezegd. Via een bandje wat ze liet horen heb ik ja gezegd en ook mail adres werd genoemd. Nu kan ik me dit niet herinneren dat ik ja heb gezegd. Ik doe nooit ja zeggen vraag altijd mail te sturen zodat ik kan lezen. Nooit ontvangen en nu zit ik eraan vast. Herroepen kon niet meer maar ja als je geen mail ontvangt kan dit ook niet. Wat kan ik doen dat ze mijn gegevens verwijderen en creditnota sturen voor de nota die ze vandaag gemaild hebben. En ook belangrijk stop het abonnement. Echt ik heb nooit ja gezegd mijn moeder was stervende ga ik toch niet puzzelen. Heb wel wat anders te doen.
Ik snap niets van dit bericht, dus ik ga proberen het te begrijpen door het uiteen te hakken en te kijken of ik het begrijp.
ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Ik ben vandaag gebeld met de mededeling dat ik vast zit aan een abonnement.
Hier moet iets aan vooraf zijn gegaan. Hetzij ben je op de hoogte gesteld dat je een abonnement hebt en heb je daarover geklaagd, dan wel dit betwist; of hebben ze je nooit eerder gebeld en nu ineens bellen ze niet meer op om te vragen of je een abonnement wil, maar bellen ze je met de mededeling dat je een abonnement hebt.????
ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Ik heb dit toegezegd.
Wat is "dit"?
ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Via een bandje wat ze liet horen heb ik ja gezegd en ook mail adres werd genoemd. Nu kan ik me dit niet herinneren dat ik ja heb gezegd.
Maar ben je wel gebeld? Ergens/ooit moeten de opnamen op dat bandje gemaakt zijn.
ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Ik doe nooit ja zeggen vraag altijd mail te sturen zodat ik kan lezen. Nooit ontvangen en nu zit ik eraan vast. Herroepen kon niet meer maar ja als je geen mail ontvangt kan dit ook niet.
Betekent dit dat je wel ooit gebeld bent door ze?

ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Wat kan ik doen dat ze mijn gegevens verwijderen en creditnota sturen voor de nota die ze vandaag gemaild hebben. En ook belangrijk stop het abonnement.
Ah, hier wordt iets gezegd wat de eerste zinnen wellicht kan verklaren. Je hebt vandaag een nota gekregen en naar aanleiding daarvan contact met ze opgenomen?
ilona.brokmeier schreef:
09 mar 2020 23:00
Echt ik heb nooit ja gezegd mijn moeder was stervende ga ik toch niet puzzelen. Heb wel wat anders te doen.
Dit is geen argument waarmee je juridisch iets kan.


Wellicht komt mijn reactie wat lullig over, maar je bericht roept veel vragen op en ik probeer je te helpen. Vandaar dat er eerst duidelijkheid moet komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik snap ook niets van dit gedoe:
Je hebt " ja" gezegd door de telefoon , dus je hebt ze waarschijnlijk zelf gebeld want zij bellen niet uit zichzelf, neem ik aan.
Vervolgens zeg je geen mail te hebben ontvangen, dus je emailadres heb je ook gegeven.

Waar zit je nu aan vast??
Een jaarabonnement ? Een proefabonnement? Wat is de opzegtermijn?
Om welk bedrag gaat het hier?

Vraag hun dan nu eerst die mail opnieuw te sturen.
En klopt het dan....zeg per direct ook maar weer op of probeer er voor de rest van het jaar dmv coulance af te komen vanwege de familieomstandigheden.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door BL2 »

En wat was er nou precies op dat bandje te horen, dat is namelijk heel belangrijk. Een kort fragment of het gehele gesprek. Het gehele gesprek is zonder meer noodzakelijk, een klein stukje met een zinnetje waarin "ja" voorkomt is niet rechtsgeldig voor een overeenkomst.
Verder, hoe komen ze aan je mailadres ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bellen en Mailen, hebben ze geen Post adres?

Denk dat ze het proberen en zo geld binnen willen halen met gekochte adressen en fraude.
Als ze geen bewijs van afsluiten dus bandje + 1e email nogmaals sturen en kijken of dat klopte!

Er zijn Call Centers die frauderen met gegevens.
Dan heb je de TV gids gestopt, vragen ze terug te komen en NEE zeg je dan...

en volgende week moeten ze klanten werven voor andere en misbruiken deze gekregen info.
Mag niet maar als ik dezelfde spelfout zie, Comcommer in plaat van Komkommer, weet ik van welke deze info afkomstig is!

Verder geef ik aan telefoon verkopers nooit gegevens dus ook geen mail adres.
Vaak is dat achteraf geen goede deal wat ze altijd roepen, google zelf wel even op de firma en zie dan snel genoeg of deze aanbieding iets voor mijn is, kan zelf ook wel al mijn gegevens invullen en rustig foutloos opzoeken!

Robert de Vriea
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2020 14:11

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Robert de Vriea »

Quizatlas is een bekende club oplichters, onder meer bij de Consumentenbond/ Radio1/ radar bekend. Trap er niet in, je zit nergens aan vast, ook niet als je een telefonische ‘ja’ hebt gegeven. Betaal ze vooral niet!

Het is dezelfde organisatie die ook bekend isals puzzelgroep of puzzelspel. Deze oplichting is op radio1 uitgebreid aan bod gekomen: https://www.nporadio1.nl/consument/1588 ... abonnement

En bij radar:
https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... bonnement/

En de Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... lgroep.com

Hierin wordt ook door de advocaat geadviseerd om ze niet te betalen! Ga niet in op een zogenaamd ‘coulance’ aanbod. Het zijn gewoon oplichters!

Maxvaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2020 07:54

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Maxvaart »

Hi Robert,
Nu zijn ze onder een nieuwe naam actief genaamd “geheugensport.com. Ze bellen op stellen wat vragen en jahoor je zit er zogenaamd aan vast. Wij zouden niet binnen 2 weken op de mail hebben gereageerd die nooit was verstuurd. Ook geen puzzelboekje ontvangen uiteraard.
Nu is de vraag: Moeten wij wel schriftelijk verklaren dat we niet betalen of is er geen actie nodig?

xjowy
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2020 14:06

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door xjowy »

Hi Max heb jij een oplossing gekregen? Wat heb je gedaan? Want ik heb dezelfde probleem met geheugensport.com.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou schriftelijk heel stellig aangeven geen aanbod te hebben aanvaard en een beroep doen op je herroepingsrecht voor zover je dat wel hebt gedaan. Je hebt een herroepingsrecht tot 14 dagen na ontvangst van het eerste exemplaar, herroepingsinformatie en modelformulier. Daar voldoet deze club niet aan.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Bekende truc, U hebt waarschijnlijk "JA" gezegd op een hele andere vraag, En die "JA" wordt door knip en plakwerk
achter een ander vraag geplakt. Hun hebben nu "bewijzen" met die bandopname. En U kunt helaas nooit bewijzen
dat U iets niet gezegd zou hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze een knip en plak bandje hebben en je van niets weet is dat later in de rechtszaal het bewijs dat zij moeten leveren.
Als daar montage sporen van Ja van Uw stem ingemonteerd zitten krijgen ze een schade claim voor fraude en dit onderzoek is ook niet gratis, vraag eerst de band zelf op... en bij enige twijfel kan het een montage zijn en laten zij het gewoon zitten.

Hun Puzzel van knip en plak werk dus!

annick123
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2020 14:33

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door annick123 »

Hoi, wij hebben precies het zelfde probleem als Max. Iemand tips wat te doen?

Sonneke51
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2020 13:56

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Sonneke51 »

Hallo.. Ook ik ben de dupe van deze organisatie geheugensport..
Wat moet ik doen... Als coulance hoef ik maar 2 x te betalen. Maar wil door zeker niet doen. Wat nu???

Sonneke51
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2020 13:56

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Sonneke51 »

Is er een oplossing.. Gewoon het bedrag terugvorderen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door mahadma »

Als zeer ervaren audio montages maker kan je iedereen alles laten zeggen als je een beetje kan monteren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Plotseling vast aan abonnement van Quizatlas.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Betaal niets, haal automatische incasso terug en blokker deze.

en die montage, als ik nu Ja, ja, Ja zeg is dat 3x ietsje anders.

En bij meerdere keren precies hetzelfde Ja is dat duidelijk een montage en vind je de sporen.
Zelfs als ze de band op andere band over gezet hebben is het nog traceerbaar.

Gesloten