LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
13 mar 2020 11:49
Ik persoonlijk vind ook dat de maatregelen wel ver gaan. In mijn ogen zou iemand met Corona ten alle tijden thuis moeten blijven. Dus niet het ziekenhuis in, dat zou in elk geval voor extra rust in de zorgsector moeten zorgen. Dat dat wat extra levens (hooguit een paar duizend) kan kosten, dat moeten we maar voor lief nemen, want heel grof gezegd zou dat niet direct een probleem zijn in ons overbevolkte land en wereldwijd ook niet.
Dit is wel een heel vreemd voorstel.
Het paard achter de wagen spannen/het kind met het badwater weggooien.
Ziekenhuizen zijn er met een bepaald doel. Dat doel is niet patiënten niet te handelen, maar precies het tegenovergestelde. Ziekenhuizen die vermijden patiënten te behandelen waarvan het leven alleen gered kan worden door de juiste behandeling in dat ziekenhuis?
Ziekenhuizen die zich in tijden van crisis niet met die crisis bezighouden, maar focussen op de dagelijkse huis-, tuin- en keukenactiviteiten?
Gekker moet het niet worden.
Je haalt doel en middel door elkaar.
Het geen probleem vinden dat er meer mensen (ouders, broers, zussen, kinderen, vrienden) overlijden dan vermijdbaar is, omdat 'we toch al een overbevolkt land zijn', vind ik een uitspraak helemaal te idioot voor woorden.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 13 mar 2020 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
13 mar 2020 12:01
angel1978 schreef:
13 mar 2020 11:55
Dat iemand een andere mening heeft is op zich prima , maar in dít geval dienen wij als Nederlanders solidair te zijn en de algemene mening moeten (gaan ) aanhangen.
Wat een vreemde reactie. Dus het hebben van een andere mening is prima, maar nu even niet?
Nee idd nu even niet....door nu eigenwijs je eigen mening te hebben en je eigen gang te blijven gaan kun je mogelijk een ander besmetten, omdat je denkt dat de maatregelen onnodig paniek zaaien.
Welke acties en welk gedrag mensen vertonen is echt iets heel anders dan welke mening mensen hebben. Wat je nu hier suggereert is dat jouw mening belangrijker is dan die van een ander. Gelukkig werkt het niet zo.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef: (...)
Wat je nu hier suggereert is dat jouw mening belangrijker is dan die van een ander. Gelukkig werkt het niet zo.
Ik suggereer dat helemaal niet!
Dat iemand zijn eigen mening heeft , dat mag , maar zijn eigen mening/ maatstaf blijven volgen in deze is gewoon niet wijs , maar eigenwijs. Ik heb ook een mildere mening hierover maar toch volg ik nu de mening vd deskundigen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
13 mar 2020 12:06
Gekkenhuis in de supermarkten, sommige mensen lopen zelfs met 2 volle winkelwagens.
Bij ons niet, de mensen achter de kassa vonden zelfs ook dat het te veel opgeblazen wordt. En die zien toch heel wat mensen voorbij komen. Op de wc papier na waren gewoon alle dingen nog te krijgen.

Gelukkig laat niet iedereen zich gek maken door die massa hysterie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Snack-overzicht.

Italië. 23% van de inwoners is boven de 65 jaar. Bovendien hebben de ziekenhuizen daar een bredere functie, je wordt veel sneller dan in Nederland naar het ziekenhuis gestuurd (in normale omstandigheden). Dit als aanvulling op de cijfers uit dat land.

Reisverbod, gesloten grenzen. Het werkt: Vanaf de eerste patiënt in Italië is Kroatië aan de grens met Slovenië begonnen met een gezondheidscontrole voor iedereen, die uit Italië kwam. Laatste cijfers gaven voor Kroatië 19 besmettingen bij ca. 3,5 miljoen inwoners. Slovenië 57 bij 2 miljoen. Slovenië heeft vrij laat de grens met Italië dichtgegooid, pas na Oostenrijk.
Het Schengen-reisverbod van de VS zou wel eens omgekeerd positief kunnen uitpakken. Als het binnen de VS echt een epidemie zou worden, dan zou je met open reizen ook retour-infecties krijgen en zitten we in Europa nog veel langer hiermee.

Capaciteit Gezondheidszorg. Eigenlijk meer voor de terugkijk-discussie, als alles achter de rug is. Die capaciteit is in Nederland al jaren heel erg krap. Ik hoop, dat we terugkeren naar een gezondheidszorg met overcapaciteit zonder wachtlijsten.

Taalgebruik. Ik denk, dat Rutte gisteren het woord 'ophokplicht' had moeten gebruiken voor iedereen. Daar bereik je ook de generatie 'GeenStijl' mee en denken nog minder mensen, dat het wel los zal lopen. Doet het niet.

Aanloopzoon begon begin vorige week te hoesten en dat klonk zo raar, dat ik hem direct thuisgehouden heb. Inmiddels 100% van de symptomen van longontsteking en nog steeds thuis, omdat ik vorige week al zuurstof + masker had geregeld. In elk geval wel antibiotica gekregen, waar hij goed op reageert. Kan ook niet anders, want het is een breed spectrum medicijn. Zelf hebben wij nauwelijks klachten. Huisarts komt niet op bezoek en als het corona is, dan zitten we onder de radar. Het zou op zich wel kunnen, want een klasgenoot is op wintersport in Zuid-Tirol geweest en hij is na de voorjaarsvakantie / carnaval nog naar school gegaan. Of het is via het werk van mijn man gegaan, want daar komt half Europa binnen. In elk geval blijven wij thuis, een maand zonder inkomsten kunnen wij aan en de rest kan inmiddels wachten - Italië is afgesloten, toerisme ligt plat en de achterstanden op school waren er al en werken we wel weg, zodra hij er weer aan toe is.

Ik ben vreselijk toe aan de zomer met 30 graden, veel zon en droog weer.
Laatst gewijzigd door Jablan op 13 mar 2020 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
13 mar 2020 11:52
Het belangrijkste is toch wel dat wij ons allemaal de komende weken/maanden aan de richtlijnen en adviezen gaan houden en niet één uitgezonderd die denkt :
" het zal allemaal wel en ik ga niezend en proestend in de rij vd supermarkt staan."
Als ik zie hoe men met bijvoorbeeld verkeersregels omgaat, maak ik me in deze geen illusies.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
13 mar 2020 12:00
(...)
Ook dit dient van twee kanten te komen.
Uiteraard!

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
13 mar 2020 12:07
Nijogeth schreef:
13 mar 2020 11:49
Ik persoonlijk vind ook dat de maatregelen wel ver gaan. In mijn ogen zou iemand met Corona ten alle tijden thuis moeten blijven. Dus niet het ziekenhuis in, dat zou in elk geval voor extra rust in de zorgsector moeten zorgen. Dat dat wat extra levens (hooguit een paar duizend) kan kosten, dat moeten we maar voor lief nemen, want heel grof gezegd zou dat niet direct een probleem zijn in ons overbevolkte land en wereldwijd ook niet.
Dit is wel een heel vreemd voorstel.
Het paard achter de wagen spannen/het kind met het badwater weggooien.
Ziekenhuizen zijn er met een bepaald doel. Dat doel is niet patiënten niet te handelen, maar precies het tegenovergestelde. Ziekenhuizen die vermijden patiënten te behandelen waarvan het leven alleen gered kan worden door de juiste behandeling in dat ziekenhuis?
Ziekenhuizen die zich in tijden van crisis niet met die crisis bezighouden, maar focussen op de dagelijkse huis-, tuin- en keukenactiviteiten?
Gekker moet het niet worden.
Je haalt doel en middel door elkaar.
Het geen probleem vinden dat er meer mensen (ouders, broers, zussen, kinderen, vrienden) overlijden dan vermijdbaar is, omdat 'we toch al een overbevolkt land zijn', vind ik een uitspraak helemaal te idioot voor woorden.
Maar ondertussen wil je ervoor gaan zorgen dat er waarschijnlijk nog meer mensen dood gaan aan Corona door mensen met Corona in het ziekenhuis te behandelen? Want waar zijn de meest kwetsbare mensen voor dit virus te vinden? Juist ja, in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen.

In mijn ogen moet de gewone gezondheidszorg zoveel mogelijk doorgaan en de verspreiding van corona zoveel mogelijk tegen gegaan worden. En dat is te bereiken door mensen gewoon thuis te houden.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
13 mar 2020 12:06
Gekkenhuis in de supermarkten, sommige mensen lopen zelfs met 2 volle winkelwagens.
Hier niet meer, winkel is qua houdbaar echt helemaal leeg. Zelfs de rollen koekjes zijn op.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En de coronaknabbels

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is nog melk zat....dat wordt pap eten :lol: .

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Kees2850 schreef:
13 mar 2020 13:43

Maar ik hoef aan jou of aan anderen hier op dit forum daarover toch geen verantwoording af te leggen?
Is er een nieuw 'kees' virus opgedoken ? :oops:

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

In Nederland nu 10 doden en 804 corona patiënten. Het gaat hard, heel hard !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vandaag drukker en erg lege winkel dan op Zaterdagen!
Wat gaan we morgen doen, klagen dat ze niets meer hebben, vandaag zoeken naar parkeerplaats.....
wilde aanbieding 20 rol toilet papier, maar was op! Net als rest...

Neem maar keukenrol, maar weet je wat er dan gebeurde?
WC verstopt en las hier wat dat kan kosten......
bovendien is mijn kont iets te klein dus alleen voor dikke mensen?

Als 20% VVD stemde en dus 80% anders denkt gaan ze dankzij oproep Mark Rutte juist hamsteren!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Slechts 10 doden, weet U hoeveel in de vorige jaren aan de normale jaarlijkse griep zijn overleden?

Het aantal griep doden is wegens de prima maatregelen nu juist zo goed dat er minder Griep
doden zijn dan in 2019, 2018, 2017 volgens CBS.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Weet je wat ik ook heel heel erg vind?
In Italië liggen de mortuaria vol! De baren liggen opgestapeld in kerken.
En sterven doe je nu écht alleen en je wordt zonder afscheidsbijeenkomst begraven .
Diep verdrietig.😢

Inmiddels accepteren alle Italianen de draconische maatregelen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik heb ook al meegekregen (weet niet welk land, ik dacht Nederland) dat er ook bij stervenden geen bezoek mag komen. Dus sterven doen mensen inderdaad alleen.

Dat de mortuaria vol zouden liggen verbaast me ook niks. Het is te hopen dat het niet verder uit de hand gaat lopen. Een massa-begrafenis, omdat het niet anders kan, is toch het laatste dat je moet willen, denk ik.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Welnee joh, geen paniek...niet zo hysterisch doen. Immuun worden en je kan er weer tegen aan. Paracetamolletje voor de koorts voordat je boodschappen gaat doen, en niet te hard kuchen want anders val je op.

Besmetten, wie ik? valt wel mee toch.. ga niemand een hand geven en zoenen op straat ben ik te verlegen voor. Nou ja behalve de buurvrouw dan.

Doorsnee Nederlander, ik herken me er helemaal niet (meer) in. Ondanks dat alles hier rustig is blijf ik toch op mijn hoede, gewoon voorzichtig zijn en koppie erbij. Ik denk dat onze gemeenschap er precies hetzelfde over denkt, we willen gezond blijven en de ziekenhuizen niet overbelasten. Ze hebben daar wel wat anders te doen.

En ''Kees'' je laat je toch niet opnaaien hee, daar zijn ze hier goed in hoor. Tandje terug, ik begrijp je wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag in de krant :
In Hongkong bv houdt écht iedereen zich strikt aan de richtlijnen ---nog maar 130 besmettingen !
Dat besef , dat luisteren zit diep verankerd in Aziatische landen.
Hier is het een compleet andere volksaard, misschien moeten we nu maar eens beter kijken naar de Aziatische landen?
En de overheid moet massaal blijven inzetten op voorlichting en dat doen ze.
Van ons wordt verwacht dat we ook hier nu gaan luisteren.

Daarbij worden hier in Nederland dagelijks slechts honderden tests uitgevoerd itt tot bv Zuid Korea , daar worden dagelijks 20.000 tests uitgevoerd.
Nou wonen daar natuurlijk vele miljoenen méér mensen dan in Nederland , maar toch vind ik het betreurenswaardig dat wij hier in Nederland een tekort aan testmateriaal dreigen te krijgen of al hebben.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
13 mar 2020 15:08
In Hongkong bv houdt écht iedereen zich strikt aan de richtlijnen ---nog maar 130 besmettingen !
En als je je realiseert hoe dichtbevolkt het daar is, hoe mensen daar moeten 'wonen'... De volksaard kan inderdaad heel veel uitmaken denk ik.

Gesloten