LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is het nog aparter dat je pas ruim een jaar hier bent.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, Kees, ik heb het even aangepast.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Klopt, je kan hier erg snel ziek worden als je niet oppast, en de zorg is zeker minder proff. Daarom pas ik ook verdomd goed op, en volg de raad van de wijzen altijd op.

Bacteriën.. man hou op, zo agressief als hier kom je ze nergens tegen. Heb ze eens onder de microscoop bekeken, monsters. Ik heb gevoelige oren en heb 3 maanden met ontsteking rond gelopen, trommelvlies kapot en zelfs de groene ziekenhuis bacterie heeft gehuisvest. Daar werd ik nou helemaal nerveus van en de KNO arts toch wel.

Maar goed, die virus krijgen ze wel onder de duim, het duurt allemaal nog eventjes. Ik hoop voor iedereen dat het snel voorbij gaat.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig dat ik deze accountnaam alleen hier gebruik, en zeer zeker weet dat ik jou of je partner nooit aan de lijn heb gehad - wie je ook mag zijn.

Maar nu maar weer on-topic.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Oelala Angoro, Corona of Corono nu begin ik ook te twijfelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is Kees 2850 nu ook ziek?
Als je zware griep hebt en in bed licht kun je wel eens dingen fout gaan roepen!
Als Witte Angora als zij... en Hij reageerde, of was hij/zij ooit trans gender?

Verder komt Paul Hanen ook als echte vrouw vaak prima over, net als Koot & Bie ooit....
en hoor regelmatig echte dames die na veel roken een zware mannen stem hebben!

Maar ook beroepen hebben vaak vooroordelen:
Timmervrouw.
Wethoudster.
Loodgietster.
Brandweervrouw.
Vrachtwagen Chauffeuse.
Money vrouw.
Toilet man...... want die dames zagen het niet meer zitten!

Als ik bovenstaande berichten lees zijn er hier vele zieken die zich nu goed vermaken hier!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

KKT

Houd op met die onzin.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo, en nu weer on topic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
14 mar 2020 09:40
(...)
Is dat wat we willen?
Kees wat is jouw idee hieromtrent? Het virus letterlijk en figuurlijk maar ' loslaten ' ?
Nu heerst chaos, paniek , en een bijna verlamd land.
Wat zou er vlg jouw idee dan gebeuren als we niets meer doen vanaf nu?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kweenie »

Kees2850 schreef:
14 mar 2020 09:40
Er is in Nederland nog niemand jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende ernstige ziekte overleden direct gerelateerd aan het corona virus. De ernst van dit virus valt dus reuze mee.
...
Het AD meldt vanmorgen dat ziekenhuizen massaal operaties en afspraken met patiënten afzeggen. Andere mensen met medische klachten worden dus meer en meer de dupe van de corona hysterie.

Is dat wat we willen?
Ja, dat is wat verstandig is.

Het klinkt misschien hard, maar het is ook helemaal niet erg dat er wat mensen dood gaan of ernstig ziek worden. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het wordt wel een probleem als mensen onnodig overlijden. Dat gevaar ligt op de loer als
1. Er te veel mensen tegelijk ziek worden en de ziekenhuizen die toeloop niet aankunnen, en
2. Ziekenhuispersoneel ook kwetsbaar is en de al krappe capaciteit nog kleiner wordt, en
3. Er geen of te weinig middelen zijn die verlichting bieden of je kunnen helpen over de zieke heen te komen.

De huidige voorzorgen hebben er niet zozeer mee te maken dat het virus zo gevaarlijk zou zijn. De maatregelen zijn vooral bedoeld om de verspreiding van de ziekte te vertragen, zodat de piek minder hoog is en er voldoende capaciteit over blijft om de zieke mensen bij wie hulp nodig is die hulp ook te kunnen bieden. (Met daarbij als bij-effect dat er ook nog de kans is dat er op een gegeven moment een medicijn zou kunnen komen)

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat is hier nu al een keer of 5 uitgelegd, dus wie het nog niet snapt, wil het niet snappen denk ik.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Even druk als altijd in het plaatselijke winkelcentrumpje, het restaurant zit tot de laatste stoel vol, en wordt gepraat, gelachen en gehoest. Werkelijk ongelofelijk, maar binnen 14 dagen liggen de meeste ziek in bed, als we zo doorgaan.

Wel vreemd dat de supermarkt van AH bijna leeg was, zelfs water en chips totaal uitverkocht.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

BL2 schreef:
14 mar 2020 13:12
Even druk als altijd in het plaatselijke winkelcentrumpje, het restaurant zit tot de laatste stoel vol, en wordt gepraat, gelachen en gehoest. Werkelijk ongelofelijk, maar binnen 14 dagen liggen de meeste ziek in bed, als we zo doorgaan.

Wel vreemd dat de supermarkt van AH bijna leeg was, zelfs water en chips totaal uitverkocht.
Oproep van Mark gemist waarschijnlijk, thuisblijven! Bovendien loopt W.A. ook te struinen voor zijn soepgroenten dus het goede voorbeeld als topic starter is ie ook niet echt.

Als volgende week echt de pleuris uitbreekt dan weet iedereen in ieder geval wel wat corono niet is.

Het warme weer zou moeten helpen maar nodigt ook weer om naar buiten te gaan, de juiste keuze maken blijft voor velen moeilijk.

Lastig met eigenwijze bevolking, ik vind dat Mark wel goed zijn best doet om het een en ander in te dammen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Er staat nergens dat mensen geen boodschappen mogen doen. Enkel wordt er gezegd dat hamsteren niet nodig is. En die soepgroente is niet om te hamsteren; als ik soep maak, is dat standaard 3 liter. Kan ik een keer of 6 van eten. Gewoon omdat dat het makkelijkste is.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels heeft de Keukenhof besloten op 21 maart niet open te gaan. Een enorme teleurstelling voor velen, maar als je weet hoe druk het kan zijn, is dat op het moment de enige optie. Of het er dit jaar nog van komt? Geen idee. Maar voor de plaatselijke bevolking is het wel lekker. Overigens staan er hier nog lang zoveel bollenvellen niet in de bloei.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2327065-onzeker ... leger.html

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kweenie »

BL2 schreef:
14 mar 2020 13:12
Wel vreemd dat de supermarkt van AH bijna leeg was, zelfs water en chips totaal uitverkocht.
Zo vreemd is dat niet. Vanavond finale Wie is de Mol...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kweenie »

snuffel1 schreef:
14 mar 2020 13:17
804 mensen waarvan het merendeel in eigen huis wordt verpleegt en hopelijk ook hersteld is geen reden tot algehele paniek maar het wordt in de media zo groot gemaakt en nog net niet vergelijkt met de pest die in de oudheid veel slachtoffers heeft gemaakt.
Inderdaad geen reden voor paniek. Maar wel voor gezonde voorzorgsmaatregelen. De trend in Nederland volgt namelijk mooi de trend van een tijdje geleden in Noord Italië. En als die trend doorzet, dan hebben we straks te veel mensen die tegelijk ziek zijn. En dat is niet handig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
14 mar 2020 12:16

Kees wat is jouw idee hieromtrent? Het virus letterlijk en figuurlijk maar ' loslaten ' ?
Nu heerst chaos, paniek , en een bijna verlamd land.
Wat zou er vlg jouw idee dan gebeuren als we niets meer doen vanaf nu?

En dat is dus helemaal niet nodig, gewoon je houden aan het advies wat gegeven is. Handen wassen , een beetje afstand houden, maar doe verder normaal.......wat een drama maken sommigen er van.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Update: 959 besmettingen en al 12 dodelijke slachtoffers in Nederland, en dan te bedenken dat vele zieken niet meer getest worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Letterlijk afstand houden is bv het duidelijke credo in Singapore en Hongkong.
En het werkt!
Bizar dat hier nog bijeenkomsten tot 100 man gewoon worden toegestaan (en 101 mag niet ? ) ....en diverse scholen nog ' gewoon ' openblijven.
Europa laat hier geen eenduidend beleid zien.

Ik denk dat de maatregelen nog verder moeten worden aangescherpt . Rutte moet ballen tonen.
En noodhospitalen uit de grond stampen , alle besmette mensen daar isoleren en voldoende beademingsapparatuur klaarzetten.
Kom op , het is hier toch geen bananen republiek ?

Gesloten