LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lotte- »

Beste meneer/mevrouw,

Voor mijn bachelorscriptie doe ik onderzoek naar consumptie, aanbiedingen en de manier waarop mensen met hun geld omgaan. Hiervoor heb ik ook een enquête opgesteld. Ik zou het heel fijn vinden als u hem invult! Invullen duurt ongeveer 5 minuutjes. U kunt ook kans maken op een cadeaukaart van bol.com als u meedoet. Alvast bedankt!

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... KpVeSpRL49
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2020 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerp door moderator verplaatst naar subforum 'onderzoek'

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe kun je een advertentie beoordelen als dexe niet getoond of goed omschreven word?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door kuklos »

In jouw post lees ik:
Lotte- schreef:
14 mar 2020 17:27
Ik zou het heel fijn vinden als u hem invult! Invullen duurt ongeveer 5 minuutjes.
Wat staat er op de eerste pagina van je enquête zelf:
Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 10 minuten duren.
Hierdoor ben ik niet eens begonnen.

Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lotte- »

Aan Juliomariner: Ik snap dat dat misschien verwarrend is. Het gaat erom dat het een advertentie is zonder een aanbieding, dus gewoon een advertentie zonder dat er enige korting wordt aangeboden. Het gaat verder niet om de mogelijke inhoud of het design van de advertentie zelf. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Aan kuklos: Sorry, daar was ik me niet van bewust! Ik had in het begin van de enquête 10 minuten ingevuld (voordat ik begon met het verspreiden van de enquête), maar de ervaring leert dat de meeste respondenten circa 5 minuten nodig hebben. Ik zal dat nu ook aan het begin van de enquête zetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb hem wel ingevuld .
Hier en daar vond ik het soms best een beetje lastig om het juiste antwoord te geven.
Succes met de studie gewenst!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij vraag 1 ben ik toch maar afgehaakt. Als ik een leuke film wil zien en deze draait en ik kan deze betalen, waarom zou ik dan gelokt moeten worden door een poster? Wat heeft de poster dan nog voor toegevoegde waarde? Als ik trek heb in bananen en loop de supermarkt in, dan maakt het mij niet uit dat er een poster op de deur hangt met de prijs van bananen. Ik wilde die sowieso toch wel hebben.

Of de vraagstelling is verkeerd, of het doel is mij niet duidelijk.

Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lotte- »

NeoDutchio schreef:
14 mar 2020 22:03
Bij vraag 1 ben ik toch maar afgehaakt. Als ik een leuke film wil zien en deze draait en ik kan deze betalen, waarom zou ik dan gelokt moeten worden door een poster? Wat heeft de poster dan nog voor toegevoegde waarde? Als ik trek heb in bananen en loop de supermarkt in, dan maakt het mij niet uit dat er een poster op de deur hangt met de prijs van bananen. Ik wilde die sowieso toch wel hebben.
Ik begrijp dat deze vraag misschien apart kan overkomen omdat de poster inderdaad (bijna) geen toegevoegde waarde zal hebben. Dit komt echter doordat dit scenario de controleconditie is. Andere mensen beantwoorden dezelfde vragen voor iets verschillende scenario's (bijvoorbeeld een scenario met een aanbieding). Die antwoorden kan ik dan vergelijken met de antwoorden van mensen uit de controleconditie, om te kijken of die scenario's (dus bijv. aanbiedingen) ervoor zorgen dat mensen ander koopgedrag vertonen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb em iig ingevuld.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ook.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Prima enquête!
Niks op aan te merken.
Ingevuld.
En succes met de scriptie.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door mahadma »

Rare test. Afgehaakt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

mahadma schreef:
15 mar 2020 09:20
Rare test. Afgehaakt.
Waarvan akte.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het probleem;

Ik ga nooit meer naar Bioscoop, te duur en thuis grote platte TV met hele gezin voor minder als 1 kaartje...
ook het biertje erbij en zo voordeliger!

Ook Vakantie, Doerak is betaald en vaarde op beetje Diesel... dus €0,00

Kleding, Trui of zo heb ik nog veel voorraad die eerst op dragen... koop vrijwel alleen nog onderbroeken.

Financieel, moet komende 20 jaren mijn geld opmaken... dus kan niet antwoorden!
Je vergeet en denkt als jongere... er zijn mensen die niet kunnen antwoorden....

De oudere in Bioscoop die even naar Toilet moet kan de film niet op Pauze zetten... thuis wel....
Ook nog parkeren, geen biertje mogen drinken omdat ik nog naar huis wilde....
Verder is de Bios van vele plaatselijke naar enkele grote regionale gegaan dus meer KM als je pech hebt!

Ook komen alle goede films ooit op TV en de rest, die is blijkbaar te slecht om uit te zenden....
De mogelijkheid N.V.T. ontbreekt helaas bij elke vraag....
Dan zullen mensen die naar volgende vraag willen foute onzin invullen, en verpest de betrouwbaarheid van jou onderzoek.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lotte- schreef:
14 mar 2020 23:19
NeoDutchio schreef:
14 mar 2020 22:03
Bij vraag 1 ben ik toch maar afgehaakt. Als ik een leuke film wil zien en deze draait en ik kan deze betalen, waarom zou ik dan gelokt moeten worden door een poster? Wat heeft de poster dan nog voor toegevoegde waarde? Als ik trek heb in bananen en loop de supermarkt in, dan maakt het mij niet uit dat er een poster op de deur hangt met de prijs van bananen. Ik wilde die sowieso toch wel hebben.
Ik begrijp dat deze vraag misschien apart kan overkomen omdat de poster inderdaad (bijna) geen toegevoegde waarde zal hebben.
Dus een poster die geen toegevoegde waarde heeft en niet bestaat moet ik gaan beoordelen of dat invloed heeft op de film die ik toch al wilde zien en binnen mijn budget past?
Vraag 1: U wilt een hamburger bij McDonalds. U hebt geld in uw hand, genoeg om dit van te halen en u staat voor het bestelscherm. Hoe waarschijnlijk is het dan dat u die hamburger gaat kopen?
Vraag 2: Als u achter u kijkt ziet u een poster hangen van een hamburger. Wat vindt u daarvan, denkend aan het geld in uw hand?
Vraag 3: Hetzelfde als vraag 2.
Vraag 4: Hoe mooi vindt u die hamburger er op staan?

Het zal wel aan mij liggen, maar die hamburger gaat er 100% zeker in. Ik moet maar gaan fantaseren wat voor poster er hangt, dus die uitkomsten zijn niet representatief.

Wat wilt u bereiken met een dergelijke vraag?

Lotte-
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2020 17:21

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lotte- »

NeoDutchio schreef:
15 mar 2020 11:23
Dus een poster die geen toegevoegde waarde heeft en niet bestaat moet ik gaan beoordelen of dat invloed heeft op de film die ik toch al wilde zien en binnen mijn budget past?
In dit geval gaat het er juist om dat ik verwacht dat de poster geen extra effect zal hebben op hoe waarschijnlijk het is dat iemand het bioscoopkaartje koopt. Daarom kan ik de antwoorden van mensen op dit scenario vergelijken met de antwoorden van mensen in andere scenario's welke op verschillende manieren kunnen variëren. Verder zal ik niet precies zeggen op welke manier mijn scenario's variëren omdat dit ervoor kan zorgen dan mensen op een andere manier de enquête gaan invullen. Het is immers niet de bedoeling dat mensen hun scenario gaan vergelijken met andere mogelijke scenario's en op basis daarvan een keuze maken.

Ik kan wel een ander voorbeeld geven: Als je bijvoorbeeld wilt onderzoeken of honden sneller commando's gaan leren als je ze hondensnoepjes geeft, dan heb je (minstens) twee groepen honden in je onderzoek: één groep waar je hondensnoepjes aan geeft en één groep waar je niks aan geeft, of misschien iets waarvan je denkt dat het geen effect zal hebben (bijvoorbeeld spruitjes o.i.d.). Het verschil in leersnelheid tussen deze groepen kan dan, onder andere, verklaard worden door het geven van de hondensnoepjes.

Mocht u geïnteresseerd zijn, dan kunt u op deze website nog een uitleg en voorbeeld vinden van het gebruik en belang van een controleconditie: http://www.brainmatters.nl/terms/controleconditie/

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hulp nodig: thesisenquête over aanbiedingen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hallo Lotte

Google eens met de volgende zoekterm: "verschil winkelen man vrouw"

Levert hele leuke resultaten op voor je onderzoek.

Gesloten