Coronavirus - algemeen topic

Revoked

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Revoked » 15 mar 2020 00:02

En wij hebben inmiddels ook een zieke puber in huis. Met koorts. Dus we houden het in de gaten en ik heb mijn collegae verteld dat ze thuis moeten werken. Da's dan weer een nadeel van kantoor bij huis. Verder hebben we lopende projecten en is het financieel "as usual". Ik verwacht vooralsnog geen problemen, behalve dan extreem veel Whatsapp verkeer. En ik word ook in de gaten gehouden omdat ik helaas tot de kwetsbaren hoor. MS, longemfyseem en diverticulitis zijn zomaar een greep uit mijn ruime assortiment van aandoeningen....

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 15 mar 2020 00:04

Dan hopen we er maar het beste van Revoked.
Véél sterkte!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 15 mar 2020 00:21

Kees2850 schreef:
14 mar 2020 23:25
moederslink schreef:
14 mar 2020 23:11
Ik ga er van uit dat dit geen mensen zijn met onderliggende medische problemen zoals bij ouderen, dus dat vind ik zorgelijk.
Er zijn genoeg jongeren die astma hebben of worden behandeld voor kanker. Dus je conclusie is voorbarig.
Zucht....
Ik ga er van uit is géén conclusie trekken .
De enige concrete conclusie die je kunt trekken is dat méér dan de helft vd IC patiënten onder de 50 jaar is. Er werd ook nergens benoemd dat ook deze mensen onderliggende medische problemen hadden.

Jouw opmerking suggereert misschien wel dat deze patiënten óf kanker hebben of astmatisch zijn en daarom op een IC liggen. Dat kán natuurlijk maar dit nieuws was daarmee niet in relatie.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 15 mar 2020 00:47

Er liggen op dit moment vijftig coronapatiënten op een IC, volgens Nieuwsuur, waarvan "het grootste deel" jonger is dan vijftig jaar. Dat valt voor een deel te verklaren, zegt de voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care in dat artikel. Het aantal patiënten op de IC is overigens nu nog veel minder dan verwacht, gezien het aantal besmettingen.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 15 mar 2020 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 15 mar 2020 01:07

Zoals zo vaak begint begint een aandoening met aspecifieke klachten zoals koorts, hoofdpijn en spierpijn. Bijvoorbeeld bij het sars-virus.

De diagnose is dan nog niet te stellen. En even een teststripje gebruiken is er ook niet bij helaas.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 15 mar 2020 07:36

Zie net wat foto's van het cafébezoek van een 'facebookvriendin'. Het is duidelijk dat sommige mensen de situatie nog niet serieus nemen. Jammer.

Slaat overigens niet op het cafébezoek op zich, maar het lichamelijke contact dat op de foto's te zien is. Blijkbaar is het heel moeilijk om je aan de adviezen te houden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 15 mar 2020 09:11

De Belgen regeren... Maar het is inderdaad ergens te zot voor woorden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatregelen

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 mar 2020 10:18

De Belgen in grensgebied veroorzaakt dat mensen die vroeger liepen of op fiets kwamen nu met de auto naar NL komen.
Ze lopen al omzet mis en dan nog met de auto ook nog!

De verkeersveiligheid is daar landelijk al veel lager en nu met vele Alcomobilisten erbij elke avond?

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 15 mar 2020 11:56

Niemand weet hoe het corona virus zich zal verspreiden en is een 'better safe then sorry' protocol in werking getreden. Scholen worden waarschijnlijk wel gesloten en als daartoe besloten wordt worden ouders gedwongen de kinders op te vangen en dat werkt weer door naar kinderopvang centra die ook de deuren gaan sluiten want het probleem wordt verplaatst. Gevolg is dat de gehele samenleving plat komt te liggen door vooral een doemscenario die gebaseerd is op voorspellingen voor de toekomst. Wat wel heel triest is dat op verkoopsites rollen toilet papier tegen gigantisch hoge bedragen worden aangeboden en het corona virus gebruiken voor eigen gewin. Als iemand dat doet moet hij/zij zich diep schamen want er is geen te kort aan dit soort producten maar worden door dit soort geldwolven gebruikt om er aan te verdienen en dat is triest.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 15 mar 2020 12:21

De 1e knokpartij in Nederland om toiletpapier https://www.telegraaf.nl/nieuws/1051269 ... supermarkt

16again

Ongelezen bericht door 16again » 15 mar 2020 12:28

Hoe lang gaat dit duren? Ondanks alle maatregelen blijft dit een onderhuids sluimerende veenbrand waardoor Nederland maanden of misschien wel een jaar lang op slot zit. Met alle economische gevolgen van dien.

Is door de zure appel heenbijten niet beter? Laat het virus maar ongeremd om zich heen grijpen, de overblijvers zijn na een maand genezen en immuun , en kunnen het land weer opbouwen. (geen idee of ik zelf tot overblijvers behoor, bij elke griep golf ben ik altijd de klos)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 mar 2020 12:31

Survival of the fittest?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 15 mar 2020 12:34

16again schreef:
15 mar 2020 12:28
Hoe lang gaat dit duren? Ondanks alle maatregelen blijft dit onderhuids sluimerende veenbrand waardoor Nederland maanden of misschien wel een jaar lang op slot zit. Met alle economische gevolgen van dien.

Is door de zure appel heenbijten niet beter? Laat het virus maar ongeremt om zich heen grijpen, de overblijvers zijn na een maand genezen en immuun , en kunnen het land weer opbouwen. (geen idee of ik zelf tot overblijvers behoor, bij elke griep golf ben ik altijd de klos)

Met door de zure appel heen bijten en ongeremd om zich heen laten grijpen, bedoel je dan waarschijnlijk ook dat mensen met Corona niet meer opgenomen gaan worden? Want de IC is tenslotte hard nodig voor alle andere patiënten, die kun je niet eeuwig bezet laten met Corona patiënten.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 15 mar 2020 12:55

Als iedereen massaal ziek wordt, schiet de hulpverlening natuurlijk tekort. Maar overblijvers hebben geen corona verschijnselen meer, en dan is IC weer beschikbaar.
Huidige situatie doet me overigens aan Hansje Brinker denken. Is de dijkdoorbraak nog te stoppen, en hoe lang moet je blijven staan met de vinger in de dijk?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 15 mar 2020 13:00

16again schreef:
15 mar 2020 12:55
Als iedereen massaal ziek wordt, schiet de hulpverlening natuurlijk tekort. Maar overblijvers hebben geen corona verschijnselen meer, en dan is IC weer beschikbaar.
Huidige situatie doet me overigens aan Hansje Brinker denken. Is de dijkdoorbraak nog te stoppen, en hoe lang moet je blijven staan met de vinger in de dijk?

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Als je dit virus ongebreideld zijn gang wilt laten gaan, dan krijg je dus een enorme toename van Corona patiënten, dus een landelijke langdurige overbelasting van de IC en dat is zeer ongewenst en gaat levens kosten van anderen die de IC hard nodig hebben. Maar die dan maar niet opnemen, lekker letterlijk naar adem laten happen in hun bedje thuis en kijken of ze het overleven? Only the strong will survive???

16again

Ongelezen bericht door 16again » 15 mar 2020 13:12

Dat hoort bij het "door de zure appel heenbijten."
Die overbelasting is niet langdurig, na 2 weken ben je doorgaans genezen…..of anders…
Er zal gekozen moeten worden wie op de IC mag liggen. Maar in Italie speelt dat ondanks alle maatregelen ook al.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 15 mar 2020 13:14

En begraven doen we dan op staatskosten!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 15 mar 2020 13:26

Theotrucker schreef:
15 mar 2020 13:14
En begraven doen we dan op staatskosten!
Gewoon een groot massagraf, is lekker goedkoop.

Overigens zei ik een paar pagina's terug al dat we mensen met Corona (of daarop lijkende klachten) voorlopig gewoon uit ziekenhuizen moeten verbannen en thuis uit moeten laten zieken. En dat kost misschien wat levens, maar we moeten gewoon even niet op een mensenleven of 1000 kijken, want heel logisch bekeken kunnen we ze gewoon missen. Maar mensen die hun emotie niet uit kunnen schakelen, zullen dat niet willen begrijpen.

Ik blijf erbij dat het dagelijks leven zoveel mogelijk moet door blijven gaan. Ik ben gisteren lekker naar de kroeg geweest, het was gelukkig best druk en dus ook heel gezellig. En ja, fysiek contact is er dan ook gewoon bij, ik ben er niet bang voor (de kans is namelijk aanwezig dat ik het al heb gehad).

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 15 mar 2020 13:28

16again schreef:
15 mar 2020 13:12
Dat hoort bij het "door de zure appel heenbijten."
Die overbelasting is niet langdurig, na 2 weken ben je doorgaans genezen…..of anders…
Er zal gekozen moeten worden wie op de IC mag liggen. Maar in Italie speelt dat ondanks alle maatregelen ook al.

Bedankt voor de bevestiging. Die overbelasting is WEL langdurig, want door helemaal niets doen, gaat Corona maandenlang door. Daardoor worden maandenlang verkeersslachtoffers, mensen met kanker, hartproblemen, slachtoffers van geweld enz. enz. ontstoken van adequate hulp.

Maar het staat je vrij om die keuze voor jezelf te maken, wat betekent dat je niet 112 belt als je als een vis op het droge naar adem ligt te happen, waardoor je niet eens in staat bent om je naam te zeggen bij 112, de politie je deur in moet rammen voor de hulpverleners omdat je letterlijk niet 1 stap meer kunt verzetten. Succes!

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 15 mar 2020 13:38

@privee, Er wordt genoeg gedaan, alleen de bevolking luistert niet en werkt niet mee.

Bovendien is het prioriteiten stellen, en laat dat aan deskundigen over.

U wenst succes, van hetzelfde.

Plaats reactie