LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Kees2850 schreef:
15 mar 2020 17:44
Dat is maar de vraag of dat een verstandige beslissing was/is. Uit economisch oogpunt wellicht wel. Maar zo bedoel je het niet denk ik
NS had denk al zeer snel in de gaten dat personeel in winkels bizar veel risico lopen. Kassapersoneel wat lager zit dan klanten, welke bij honderden voorbij komen. Die zitten echt in een mega bacterie nevel. De reden van NS om voor haar personeel te kiezen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Albert Heijn, waar het personeel gewoon geacht wordt als bacterie vanger dienst te doen. In die branche gaan echt veel zieken ontstaan.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
15 mar 2020 17:37
witte angora schreef:
15 mar 2020 16:45
Maar geldt deze maatregel dan ook voor de stationshoreca?
Grotendeels eigendom van NS, en die waren al veelal gesloten. Per station blijft er 1 open, net als maximaal 1 loket, dat was vorige week al bepaald. Blijkt nu een zeer verstandige en adequate beslissing van NS te zijn geweest.
Kortom, als ik volgend weekend weer een stuk wil lopen, dan kan ik op het station nog altijd een bakkie halen. Tenminste... dan zijn we weer 5 dagen verder.... :roll:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dat dan geen eet- of drinkgelegenheid? Zal beslist ook gesloten zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NS volgt de maatregelen van het RIVM, dus ook op station geen horeca open.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
15 mar 2020 19:03
[...]
Het mag officieel geen medicijn genoemd worden ben ik met je eens. Maar RIVM geeft wel aan dat het gegeven mag worden als de patiënt toestemming geeft. En noemt het ook medicamenteuze behandelopties.
Ja, het is een soort noodgreep, die zou kunnen werken. Normaal gesproken kan zo'n middel niet ingezet worden, omdat nog niet alle noodzakelijk onderzoek gedaan is en therapeutische werking niet aangetoond is, maar als nood wetten breekt, en de patiënt akkoord gaat in verband met de risico's, is toediening mogelijk. Op hoop van zegen, zeg maar.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt bij de Kiosk op het station niet zitten, enkel wat ophalen. Zitten doe je maar op een bankje op het station.

Maar goed, hotels zijn nog wel open. Misschien dat ik die nog tegenkom.

Hoe zit het eigenlijk met horeca op vakantieparken en dergelijke? Is dat ook dicht? Of valt dat onder hotels?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@WA Deze NS pagina wordt regelmatig geüpdate (ontwikkelingen van vandaag staan er nog niet op) https://www.ns.nl/uitgelicht/interessan ... orona.html

Ik hoor net op het nieuws dat ook de horeca in hotels shutdown moeten.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 15 mar 2020 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
15 mar 2020 17:57
Kees2850 schreef:
15 mar 2020 17:44
.

De prijs wordt hoger en hoger. Ben benieuwd wanneer het kantelpunt komt. Wiebes stelt al dat ZZP'ers niet moeten rekenen op compensatie. Valt toch een groep mensen ( 1 miljoen) weg die beslist een hoge prijs gaan betalen voor al die maatregelen. En onder de ZZP'ers is er toch al geen grote rijkdom. Ben benieuwd hoe lang mensen het zullen volhouden dat gezondheid het belangrijkste is in het leven.
….ZZPér krijgen wel een uitkering.
Bij mijn weten hooguit bijstand, geen ww

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
15 mar 2020 19:22
NS volgt de maatregelen van het RIVM, dus ook op station geen horeca open.
Dat is juist, alles op de stations is nu dicht.
(Typte bericht toen de nieuwe maatregelen nog niet bekend waren, toen was het nog 1 winkel open)

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
15 mar 2020 19:26
Maar goed, hotels zijn nog wel open. Misschien dat ik die nog tegenkom.
Waarom wil je in godsnaam nog ergens wat gaan eten of drinken. Hoe onverantwoord wil je zijn Witte Angora ?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederslink: hier het antwoord op je vraag over de tandarts https://www.allesoverhetgebit.nl/nieuws ... -tandarts/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar ben ik blij mee, dank je wel!
Ik heb morgen een afspraak , afgebroken kiesje , geen pijn, geen last , wordt wel beschouwd als een spoedje.
Ik bel ze morgen vroeg wel even.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
15 mar 2020 19:57
witte angora schreef:
15 mar 2020 19:26
Maar goed, hotels zijn nog wel open. Misschien dat ik die nog tegenkom.
Waarom wil je in godsnaam nog ergens wat gaan eten of drinken. Hoe onverantwoord wil je zijn Witte Angora ?
En waarom nog met de trein gaan als het niet echt nodig is?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Na 20 kilometer lopen heb je toch wel zin in een bakkie. Al is het coffee-to-go, dat is ook wat je in de trein drinkt. Maar het wordt nu dus koffie zelf meenemen dus. Kan ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je enkele dagen van te voren de route hier aangeeft kunnen mede forum leden hun Expresso machine beschikbaar stellen of het Toilet... iets eerder of later is geen probleem...

Het meenemen van Thermosfles kan wel maar word vooral voor ouderen vrij zwaar, en niet elke fles bleef heet genoeg!
Nog de lekkende en ja, mijn Kampeerauto is verse mogelijk maar lopende heb je dat niet.

Dus open maar een Wandel topic en vraag naar tussenstop plaatsen!
Dat je dan soms door een Vinex wijk in plaats van Rivierlandschap of zo moet lopen, het is niet anders.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
15 mar 2020 20:16
Als je enkele dagen van te voren de route hier aangeeft kunnen mede forum leden hun Expresso machine beschikbaar stellen of het Toilet... iets eerder of later is geen probleem...

Het meenemen van Thermosfles kan wel maar word vooral voor ouderen vrij zwaar, en niet elke fles bleef heet genoeg!
Nog de lekkende en ja, mijn Kampeerauto is verse mogelijk maar lopende heb je dat niet.

Dus open maar een Wandel topic en vraag naar tussenstop plaatsen!
Dat je dan soms door een Vinex wijk in plaats van Rivierlandschap of zo moet lopen, het is niet anders.
Wandelgroepen zijn er genoeg, op feestboek. Ook voor het pad waar ik al een paar maanden mee bezig ben. Daar is dit weekend trouwens flink op gewandeld, zag ik.

ValarChinese
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2020 21:16
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ValarChinese »

witte angora schreef:
15 mar 2020 20:13
Na 20 kilometer lopen heb je toch wel zin in een bakkie. Al is het coffee-to-go, dat is ook wat je in de trein drinkt. Maar het wordt nu dus koffie zelf meenemen dus. Kan ook.
Je zei goed, ik steun je.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn, voor een simpele gebitscontrole hoef je de komende weken ook niet meer naar de bekkentrekker.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... andelingen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er zoveel wandelen... moeten de thuis blijvers aan de route maar opgeroepen worden.

Dat word voor mijn wel erg veel Cappuccino maken, of Espresso, maar helaas, ik woon vermoedelijk buiten de route!
Dan moeten jullie alle ietsje omlopen! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Artis en Blijdorp gaan nu dus ook dicht, omdat ze bang zijn dat er vanwege de sluiting teveel mensen gaan komen.
(Ach, koffie kon je er toch al niet meer krijgen)

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... len-rivm-3

Gesloten