LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] machtiging V&V achteraf afgewezen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door kiz »

Lowieze schreef:
16 mar 2020 15:06
kiz schreef:
16 mar 2020 14:49

Die chat heb ik opgeslagen.
En we kunnen achteraf constateren wie er allemaal steken hebben laten vallen, maar wij zijn dan dus blijkbaar het bokje. Dat vind ik knap zuur.
Dat is inderdaad knap zuur. Hebt u dat chatgesprek ook laten zien aan de zorgverzekeraar?
Is het geen idee om een face to face gesprek aan te vragen met de zorgverzekeraar, alle papieren mee te nemen i.p.v. dit telefonisch proberen af te handelen?
Onder normale omstandigheden wel. Helaas zit ik in (zelf) isolatie i.v.m. chemo- en immunotherapie.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ach, heel veel sterkte gewenst dan kiz.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door moederslink »

kiz schreef:
16 mar 2020 15:11
(...)
Onder normale omstandigheden wel. Helaas zit ik in (zelf) isolatie i.v.m. chemo- en immunotherapie.
Jouw reactie nu liken met een ♥️ vind ik ongepast , maar ook ik wens je alle sterkte!
Ik hoop dat jullie er uitkomen vwb die nota! Toi toi toi 👍.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een vervelende situatie. Sterkte!

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik gezien uw situatie maar uitstel van afhandeling vragen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Maar ondanks dat er geen machtiging was, omdat de zorgverlener geen contract had, dan zou de zorgverzekeraar toch nog wel een percentage van de rekening moeten betalen? Welke zorgverzekeraar is het?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: machtiging V&V achteraf afgewezen

Ongelezen bericht door tttlocke »

kiz schreef:
16 mar 2020 14:47
Ik snap niet dat als ik het advies opvolg van de zorgverzekeraar en uitleg hoe de situatie is ontstaan, men dan (ondanks hun eigen advies) star vasthoudt aan "te laat". Dat wisten ze dan ook al toen ik belde.
Ik snap de verzekeraar wel. U claimt, of beter gezegd veronderstelt, dat er een machtigingsaanvraag is verzonden aan verzekeraar. Die zegt echter van niets te weten. Men legt de bal bij u neer om met bewijzen te komen. Dat betekent niet dat het advies moet opgevat worden als dat je achteraf alsnog een aanvraag in kunt dienen. Het betekent dat je wordt uitgenodigd om de eerder opgestelde (en verstuurde?) aanvraag alsnog in te dienen. Als deel van het bewijs dat je nodig hebt om je recht te halen.

Uiteindelijk gaat het overigens niet om het bestaan van een ingediende machtigingsaanvraag, maar om het bestaan van een door verzekeraar verleende machtiging.
Een 'uphill battle' om dit allemaal te bewijzen.

Wat zegt de wijkverpleegkundige die de indicatie verzorgd heeft ervan?

Gesloten