LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

lydiavanderwerf
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020 16:49

Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door lydiavanderwerf »

Nadat bekend werd gemaakt dat alle horeca in Nederland gesloten moest worden, heb ik mijn Fletcher hotel in Valkenburg
gebeld en gemeld dat ik dan niet zou komen, omdat een prettig verblijf in deze stad dan niet meer mogelijk zou zijn.
Alleen In het restaurant van het hotel eten zou volgens mij ook risico vol zijn, dit is immers ook horeca.
Nu ontvang ik een rekening voor annuleringskosten 100%
Ik wil niet annuleren, maar kan nu even niet naar dit hotel.
Ik ga dit niet betalen!!!!!
Zijn er meer mensen met een slechte ervaring met Fletcher?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met eten is niets mis, wel met samenkomst van veel personen. Hotels blijven gewoon open en eten wordt op de kamer geserveerd. Er is geen verbod op hotelkamers.
U gaat voor een prettig verblijf in Valkenburg, maar dat staat los van het hotel. U wenst dit verblijf te annuleren terwijl het hotel gewoon kan bieden wat u besproken hebt. Dan is het dus ook niet vreemd te noemen dat het hotel kosten in rekening brengt voor de no show.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door berndv »

lydiavanderwerf schreef:
18 mar 2020 17:07
Nu ontvang ik een rekening voor annuleringskosten 100%
Ik wil niet annuleren, maar kan nu even niet naar dit hotel.
Ik ga dit niet betalen!!!!!
als de voorwaarden bepalen dat u bij een annulering van uw boeking uw geld kwijt bent, dan is dat niet heel raar, er zijn meer accomodaties die deze voorwaarden bieden. U heeft gelijk dat de horeca gesloten is, met uitzondering van de ho. Voor zover ik weet bieden de meeste hotels nu de mogelijkheid om het eten op de kamer te laten bezorgen. Het is vervelend dat in Valkenburg nu weinig tot niets te doen zal zijn, maar dat staat mijns inziens buiten uw boeking.

U neemt de stelling in dat u dit niet gaat betalen, maar ik lees geen enkel steekhoudend argument dat u het recht geeft om niet te betalen. U heeft geannuleerd, heeft u wellicht ook gevraagd of het mogelijk is om uw boeking om te zetten naar een latere datum?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als u niet wilde annuleren, waarom deed u dat dan toch?
Misschien is er nog iets te regelen als u opnieuw contact opneemt met het hotel en aangeeft dat dit zo niet de bedoeling was: wellicht wil men meewerken aan het verplaatsen van de reservering?

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Jammer! »

Helaas ...ook BOOKING doet dat.
Momenteel lijkt AIRBNB het wel correct te doen; iets om te onthouden zou ik zeggen.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Oblomova »

Er zou een zwarte lijst moeten komen van bedrijven die hun klanten tijdens deze periode annuleringskosten in rekening brengen of (vooruit)betalingen eisen voor diensten, die nu niet geleverd kunnen worden. Het moet daarbij ook niet uitmaken of hun klanten zelf annuleren of niet. Klanten moeten niet opdraaien voor het verlies dat bedrijven nu lijden. Daar zijn ze niet voor. Bovendien hebben klanten zelf ook te maken met de nadelige financiële gevolgen, door banenverlies, eigen bedrijven die hierdoor gevaar lopen, etc.

Als ons leven weer kan worden opgepakt kunnen we dan nog eens nagaan hoe hoog bedrijven de klant en rechtvaardigheid in het vaandel hadden staan, voor we er weer mee in zee willen gaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door sjohie »

Oblomova schreef:
20 mar 2020 15:56
Er zou een zwarte lijst moeten komen van bedrijven die hun klanten tijdens deze periode annuleringskosten in rekening brengen of (vooruit)betalingen eisen voor diensten, die nu niet geleverd kunnen worden. Het moet daarbij ook niet uitmaken of hun klanten zelf annuleren of niet. Klanten moeten niet opdraaien voor het verlies dat bedrijven nu lijden. Daar zijn ze niet voor. Bovendien hebben klanten zelf ook te maken met de nadelige financiële gevolgen, door banenverlies, eigen bedrijven die hierdoor gevaar lopen, etc.

Als ons leven weer kan worden opgepakt kunnen we dan nog eens nagaan hoe hoog bedrijven de klant en rechtvaardigheid in het vaandel hadden staan, voor we er weer mee in zee willen gaan.
Aan de andere kant, dit is voor de meeste mensen vervelend, maar financieel wel te behapstukken, waar dit voor een hotel opgeteld, vrij snel einde verhaal kan betekenen voor het bedrijf. Zij draaien net als bijvoorbeeld de KLM, op bezetting, dus zeg 50% annuleringen, als het al niet 100% is op het moment, is voor hen ook een groot probleem.

En dat "bedrijf" is lekker abstract, maar bestaat ook uit een grote groep mensen, die net zo goed in onzekerheid leven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door berndv »

Oblomova schreef:
20 mar 2020 15:56
Er zou een zwarte lijst moeten komen van bedrijven die hun klanten tijdens deze periode annuleringskosten in rekening brengen of (vooruit)betalingen eisen voor diensten, die nu niet geleverd kunnen worden.
zullen we dat ook doen met klanten? TS heeft totaal geen enkele grond om te annuleren, en daar reageert het hotel volledig conform de regels op. Zoals sommigen hier ook stellen dat je bij bepaalde organisaties inderdaad direct je geld terug moet boeken/eisen/storneren, is het in dit geval de ondernemer die in zijn/haar recht staat.
Oblomova schreef:
20 mar 2020 15:56
Klanten moeten niet opdraaien voor het verlies dat bedrijven nu lijden. Daar zijn ze niet voor. Bovendien hebben klanten zelf ook te maken met de nadelige financiële gevolgen, door banenverlies, eigen bedrijven die hierdoor gevaar lopen, etc.
Klanten moeten niet opdraaien voor het verlies? Nee, ben ik met je eens. Maar ik ben het niet met je eens dat je alles maar bij de ondernemers neer moet leggen. Helemaal niet als er juridisch geen enkele grond is om te annuleren. Die ondernemers hebben ook werknemers, diezelfde werknemers zijn elders klanten, maar zouden in jouw ogen dus maar werkloos moeten worden, omdat in jouw ogen de klanten niet de dupe mogen worden.

Als ze hier juridisch recht op hebben, prima, laat ze claimen. Zoals ik al vaker heb gezegd, er zijn 2 discussies, de morele en de juridische. Meestal is het dat de klant juridisch gezien recht heeft op geld terug, maar is de vraag of dit moreel verantwoord is op dit moment.

Hier is er juridisch geen grond op geldteruggave, en jij vindt het moreel gezien wel zo eerlijk dat het hotel alle kosten maar terug moet betalen?

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Oblomova »

Ik vind het moreel gezien veel meer onverantwoord dat een hotel z'n klanten en personeel blijft blootstellen aan besmetting.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

AirBnB is coulant, ze doen meer dan ze wettelijk verplicht zijn.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door artilux »

Kan er niets van begrijpen, steeds maar weer ik heb recht,ik heb er recht op enz,
In dit geval, u bent u geld toch kwijt , gaan of niet gaan,waar is het begrip voor de ondernemer.
De ondernemers doen geen oog meer dicht door de huidige ellende,staat zo veel op het voor die mensen.
Personeel, huur, voorraden die niet meer gebruikt kunnen worden,
En dan zeuren om een paar honderd euro ,geef ze in ieder geval eens de tijd om het rustig op te lossen,
en hang niet gelijk aan de bel.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik ken maar één synoniem voor uw mededeling aan het hotel dat u niet gaat komen. En dat is 'annuleren'.
Ongeacht wat u er verder ook bij haalt lijkt het me logisch dat u daarvoor conform hun voorwaarden wordt gefactureerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Oblomova schreef:
20 mar 2020 16:32
Ik vind het moreel gezien veel meer onverantwoord dat een hotel z'n klanten en personeel blijft blootstellen aan besmetting.
Wie zegt dat het hotel geen maatregelen heeft genomen? Op mijn werk moest je al sinds het begin thuisblijven als je verkouden was. Mijn vrouw werkt in een verzorgingstehuis en mag enkel niet komen als ze koorts heeft.

Marijke Ebes
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2020 23:28

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Marijke Ebes »

Heb mijn Kruidvat voucher reservering Hotel Fletcher “ de Hunzebergen /Wellness willen verzetten ivm de Carona/ een klantonvriendelijkheid benadering was het gevolg/
Een voucher reservering kan niet worden verzet of geannuleerd blijkt/ik heb daarna het betaalde ontbijt reservering teruggevraagd/ als antwoord kreeg ik een annuleringsbevestiging om in te dienen bij de reisverzekering, die deze senior toevallig niet heeft.
Mij is bekend dat bedrijven, ook hotels , gecompenseerd gaan worden ivm verlies door Corona annuleringen.
Fletcher vindt klantenbinding is deze onzekere tijd kennelijk onbelangrijk, is mijn conclusie.
Las dat Fletcher Maastricht ook niet toeschietelijk is met annuleren naar hun clientèle/
Zijn er nog meer teleurgestelden in het contact met Fletcher Hotels i.v.m.Corona annulering??
Lotus, groet U.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Heb mijn Kruidvat voucher reservering Hotel Fletcher “ de Hunzebergen /Wellness willen verzetten ivm de Carona/ een klantonvriendelijkheid benadering was het gevolg/
Een voucher reservering kan niet worden verzet of geannuleerd blijkt/ik heb daarna het betaalde ontbijt reservering teruggevraagd/ als antwoord kreeg ik een annuleringsbevestiging om in te dienen bij de reisverzekering, die deze senior toevallig niet heeft.
Mij is bekend dat bedrijven, ook hotels , gecompenseerd gaan worden ivm verlies door Corona annuleringen.
Fletcher vindt klantenbinding is deze onzekere tijd kennelijk onbelangrijk, is mijn conclusie.
Las dat Fletcher Maastricht ook niet toeschietelijk is met annuleren naar hun clientèle/
Zijn er nog meer teleurgestelden in het contact met Fletcher Hotels i.v.m.Corona annulering??
Lotus, groet U.
Als het hotel u uw zeg 100 euro refund, van wie krijgen ze deze 100 euro dan terug?, wellicht is hiervan al een stukje gas/licht of huur betaald.
Stel dat u via booking.com geboekt heeft en booking houdt 20 euro commissie in van wat zij aan het hotel betalen, krijgt het hotel dan deze 20 euro ook terug?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Heb mijn Kruidvat voucher reservering Hotel Fletcher “ de Hunzebergen /Wellness willen verzetten ivm de Carona/ een klantonvriendelijkheid benadering was het gevolg/
Ook in andere situaties had dit niet gekund. Corona is vooralsnog geen reden om te annuleren. Als het hotel gewoon doet waarvoor u geboekt hebt, namelijk een overnachting met ontbijt, dan is er geen gegronde reden om te annuleren.
Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Een voucher reservering kan niet worden verzet of geannuleerd blijkt/ik heb daarna het betaalde ontbijt reservering teruggevraagd/ als antwoord kreeg ik een annuleringsbevestiging om in te dienen bij de reisverzekering, die deze senior toevallig niet heeft.
Dat is de voorwaarde bij een vergelijke voucher. U betaald een stuk minder met als voorwaarde dat er niet geannuleerd kan worden. Dat u ook geen reisverzekering heeft is ook niet aan te rekenen aan het hotel.
Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Mij is bekend dat bedrijven, ook hotels , gecompenseerd gaan worden ivm verlies door Corona annuleringen.
Hoe komt u aan die informatie?
Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Fletcher vindt klantenbinding is deze onzekere tijd kennelijk onbelangrijk, is mijn conclusie.
Omdat u uw zin niet krijgt? Fletcher wil zich aan de overeenkomst houden, u niet.
Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Las dat Fletcher Maastricht ook niet toeschietelijk is met annuleren naar hun clientèle/
Dat hoeven ze ook niet. Een overeenkomst is een overeenkomst. Annuleren is niet wettelijk vastgelegd.
Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Zijn er nog meer teleurgestelden in het contact met Fletcher Hotels i.v.m.Corona annulering??
Die zullen er zeker zijn, maar wat schiet u daar mee op?

Gewoon even geduld hebben. Op dit moment zijn alle hotels nog gewoon open. Pas op het moment dat er een verplichte sluiting komt komen er allerlei andere rechten. Nu kunt u nog gewoon naar het hotel gaan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

tja hoe krom ook maar alle hotels in Nederland mogen open blijven en dus kunt u daar gewoon heen, dat betekent dat als u annuleert de kosten voor u zijn!!!

Misschien kun je wel de datum kosteloos wijzigen???

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Oblomova »

sylvesterb schreef:
20 mar 2020 19:14
Oblomova schreef:
20 mar 2020 16:32
Ik vind het moreel gezien veel meer onverantwoord dat een hotel z'n klanten en personeel blijft blootstellen aan besmetting.
Wie zegt dat het hotel geen maatregelen heeft genomen? Op mijn werk moest je al sinds het begin thuisblijven als je verkouden was. Mijn vrouw werkt in een verzorgingstehuis en mag enkel niet komen als ze koorts heeft.
Als ze uit zichzelf al gesloten zijn/waren, dan hebben ze nog minder excuus om alsnog betaling te eisen voor een verblijf dat niet door kan gaan.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Oblomova »

Marijke Ebes schreef:
20 mar 2020 23:59
Heb mijn Kruidvat voucher reservering Hotel Fletcher “ de Hunzebergen /Wellness willen verzetten ivm de Carona/ een klantonvriendelijkheid benadering was het gevolg/
Een voucher reservering kan niet worden verzet of geannuleerd blijkt/ik heb daarna het betaalde ontbijt reservering teruggevraagd/ als antwoord kreeg ik een annuleringsbevestiging om in te dienen bij de reisverzekering, die deze senior toevallig niet heeft.
Mij is bekend dat bedrijven, ook hotels , gecompenseerd gaan worden ivm verlies door Corona annuleringen.
Fletcher vindt klantenbinding is deze onzekere tijd kennelijk onbelangrijk, is mijn conclusie.
Las dat Fletcher Maastricht ook niet toeschietelijk is met annuleren naar hun clientèle/
Zijn er nog meer teleurgestelden in het contact met Fletcher Hotels i.v.m.Corona annulering??
Lotus, groet U.
TS dus.

De berichten hier en in andere starters met dezelfde soort klachten die maar blijven vinden dat bedrijven ergens recht op hebben terwijl ze niet kunnen leveren, lees ik al niet eens meer. Bedrijven hebben klanten al veel te lang kunnen intimideren om hun verplichtingen niet na te komen. Radar (en Kassa) worden erdoor overspoeld en alleen dan kan een enkele klant nog z'n gelijk halen. Met een huichelachtig bloemetje. Laat ze nu maar eens stikken! Dan kunnen ze zich nog verder in de juridische kosten storten om te zien of rechters nog echt met ze blijven meegaan!
En kom niet met het personeel van de bedrijven die dan de dupe is. Die kunnen zich aanmelden voor een uitkering.
Bedrijfseigenaren mogen eerst hun bezit opeten. Zo is dat immers ook geregeld voor de rest van het land.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fletcher brengt annuleringskosten in rekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met die mentaliteit komen we de crisis wel door. Fantastisch! Hartverwarmend! Wat zeiden de minister-president en de koning ook weer? Iets met "samen" dacht ik.

Gesloten