LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Gisteren kreeg ik een telefoontje van 'Consumenten Collectief'. Ik zei direct dat ik telefonisch nergens op in wilde gaan, absoluut geen overeenkomst wilde aangaan. De man die ik aan de telefoon had zei dat hij mij de informatie wel telefonisch zou toesturen. Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres.
Vervolgens kreeg ik een mail met 'gefeliciteerd met uw keuze! hierbij ontvangt u de nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden'. Terwijl ik meerdere keren expliciet aangaf geen overeenkomst te willen aangaan zonder dat ik iets gelezen had.
Het telefoonnummer onder de mail is niet bereikbaar, je krijgt dan een bandje met 'al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zsm teruggebeld op dit nummer'. En dat gebeurt natuurlijk niet. Ook op de e-mail wordt niet gereageerd.
Ik zou nu niet weten wat ik moet doen, ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument, daarom gaf ik gelijk aan dat ik niks aan wil gaan. Maar ze hebben me er toch ingeluisd - hoe dan? Kan dit zomaar?
Overigens zat er bij de mail wel een 'modelverklaring ontbinding/herroeping', is het voldoende als ik deze invul en mail naar ze?
Vervolgens kreeg ik een mail met 'gefeliciteerd met uw keuze! hierbij ontvangt u de nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden'. Terwijl ik meerdere keren expliciet aangaf geen overeenkomst te willen aangaan zonder dat ik iets gelezen had.
Het telefoonnummer onder de mail is niet bereikbaar, je krijgt dan een bandje met 'al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zsm teruggebeld op dit nummer'. En dat gebeurt natuurlijk niet. Ook op de e-mail wordt niet gereageerd.
Ik zou nu niet weten wat ik moet doen, ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument, daarom gaf ik gelijk aan dat ik niks aan wil gaan. Maar ze hebben me er toch ingeluisd - hoe dan? Kan dit zomaar?
Overigens zat er bij de mail wel een 'modelverklaring ontbinding/herroeping', is het voldoende als ik deze invul en mail naar ze?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd
Reden: Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Ja dat zou voldoende moeten zijn.fgo schreef:Gisteren kreeg ik een telefoontje van 'Consumenten Collectief'. Ik zei direct dat ik telefonisch nergens op in wilde gaan, absoluut geen overeenkomst wilde aangaan. De man die ik aan de telefoon had zei dat hij mij de informatie wel telefonisch zou toesturen. Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres.
Vervolgens kreeg ik een mail met 'gefeliciteerd met uw keuze! hierbij ontvangt u de nieuwe overeenkomst en bijbehorende voorwaarden'. Terwijl ik meerdere keren expliciet aangaf geen overeenkomst te willen aangaan zonder dat ik iets gelezen had.
Het telefoonnummer onder de mail is niet bereikbaar, je krijgt dan een bandje met 'al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zsm teruggebeld op dit nummer'. En dat gebeurt natuurlijk niet. Ook op de e-mail wordt niet gereageerd.
Ik zou nu niet weten wat ik moet doen, ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument, daarom gaf ik gelijk aan dat ik niks aan wil gaan. Maar ze hebben me er toch ingeluisd - hoe dan? Kan dit zomaar?
Overigens zat er bij de mail wel een 'modelverklaring ontbinding/herroeping', is het voldoende als ik deze invul en mail naar ze?
Eigenlijk zou je dit niet eens hoeven doen omdat je helemaal niet hebt ingestemd en er ook niet aan de schriftelijkheidsvereiste is voldaan, maar aangezien het daarna veel meer moeite kost om alles weer recht te trekken is het handiger om het wel te doen.
Tevens zou ik hiervan een melding doen bij ConsuWijzer https://www.consuwijzer.nl/ omdat Consumenten Collectief de regels overtreed.
ConsuWijzer heeft ook een brief die je kan sturen maar die moet je dan aanpassen want deze brief is bedoeld voor als je wel ja aan de telefoon hebt gezegd maar daarna niet alsnog schriftelijk hebt ingestemd: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... he-verkoop
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Dankjewel! Ik ga het melden.
Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.
Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Ik zou me niet al te druk maken en het vooral negeren. Als u tijdens het telefoongesprek nergens 'ja' op hebt beantwoord is er niks aan de hand en kunnen ze u niks maken. De volgende keer wel gewoon meteen het telefoongesprek beëindigen.fgo schreef:Dankjewel! Ik ga het melden.
Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
" Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres."JohnTheBassist schreef:Ik zou me niet al te druk maken en het vooral negeren. Als u tijdens het telefoongesprek nergens 'ja' op hebt beantwoord is er niks aan de hand en kunnen ze u niks maken. De volgende keer wel gewoon meteen het telefoongesprek beëindigen.fgo schreef:Dankjewel! Ik ga het melden.
Ik heb inmiddels overigens wel antwoord op de mail, dat ze 'het verzoek gaan annuleren'. Een verzoek waar ik dus niet om had gevraagd, pff. Zelfs als het een goede deal was geweest zou ik er door deze agressieve verkoop-praktijken niet op in zijn gegaan.
Nu maar hopen dat dit werkelijk de enige informatie is die TS heeft gegeven....
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
U heeft nergens voor getekend. Geen overeenkomst volgens de wet afgesloten.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Waarom heb je na het melden dat je niets wilde niet meteen opgehangen. Nu heb je zelfs nog gegevens bevestigd en je email adres gegeven, terwijl je iets niet wilde.fgo schreef:Gisteren kreeg ik een telefoontje van 'Consumenten Collectief'. Ik zei direct dat ik telefonisch nergens op in wilde gaan, absoluut geen overeenkomst wilde aangaan. De man die ik aan de telefoon had zei dat hij mij de informatie wel telefonisch zou toesturen. Hij vroeg of mijn adres klopte, waarop ik ja zei. Ook gaf ik mijn e-mailadres.
Met de nadruk op doorgaans want in dit geval was het toch echt anders..ik ben (doorgaans) echt geen naïeve consument
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Kunt U mijn telefoon nummer ook doorgeven?
Ja, zij moeten werken voor mij een aanbieding te doen en ik stuur het wel weer terug.
Veel werk voor niets en dat is wat dit soort verkoop opleverde.
Ik zal zeker Ja zeggen en van mijn bedenktijd gebruik maken om hun op kosten en veel werk te jagen!
De verkoper krijgt dan de geweldige provisie van €0,00 en als het teveel gebeurd zit het UWV met weer een extra werkloze!
Ja, zij moeten werken voor mij een aanbieding te doen en ik stuur het wel weer terug.
Veel werk voor niets en dat is wat dit soort verkoop opleverde.
Ik zal zeker Ja zeggen en van mijn bedenktijd gebruik maken om hun op kosten en veel werk te jagen!
De verkoper krijgt dan de geweldige provisie van €0,00 en als het teveel gebeurd zit het UWV met weer een extra werkloze!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 aug 2017 17:56
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
ik heb het zelfde meegemaakt en heb ze e-mail gestuurd ,wat voor oplichters ze zijn en dat ze het een en ander kunnen verwachten als ze hier mee doorgaan, ik heb dat ontbindingsformulier ingevuld en aangetekend naar EON gestuurd en heb ook mijn huidige DELTA geinformeerd dat dit een slechte manier van communiceren is en dat ze dit moeten negeren. Maar inderdaad zolang er geen schriftelijk contract is kan je dit gewoon negeren.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Ik doe ook nog even een duit in het zakje t.a.v. deze praktijken. Na terugkomst van vakantie kreeg ik van mijn ouders, waarvoor ik altijd de energiezaken regel, ook een aantal mailtjes over een vermeende overstap die zij zouden willen maken met hun energiecontract. EON, die de nieuwe leverancier zou worden even gebeld en één en ander geannuleerd. Napluizen van de mails leerde dat 'Consumenten Collectief' de aanstichter van dit geheel is. Zij hebben mijn ouders gebeld, zogenaamd in opdracht van de gemeente, om een mooi collectief energieaanbod te doen. Gemeente gebeld, maar zij zijn absoluut geen opdrachtgever. Zij gaan hun burgers nu ook waarschuwen voor deze praktijken via de gemeentelijke website. Mijn ouders hebben ook in het telefonisch contact met deze beller van "Consumenten Collectief' aangegeven geen gebruik te willen maken van hun aanbod, aangezien ze net overgestapt zijn. Consumenten Collectief heeft echter aangegeven naar EON dat mijn ouders wel zouden willen overstappen. Met EON annulering snel kunnen regelen en EON nog even gewaarschuwd voor dit type zaken vanuit Consumenten Collectief.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Wij hebben eveneens een onaangename ervaring met consumentencollectief. Een agressieve verkoopster die vriendelijk begint weet toch handig allerlei gegevens los te peuteren. (Door de naamvoering van deze organisatie leg je (volkomen onterecht) gemakkelijk de link met de Consumentenbond).
Ze vraagt om een bevestiging van het aanbod want dat kan toch binnen twee weken ongedaan gemaakt worden.
Toen ik bleef weigeren te bevestigen, hield de verkoopster vol. Ik hing op en werd meteen door dezelfde verkoopster via een ander nummer teruggebeld.
We hebben niets toegezegd of bevestigd, maar we zijn niet geheel gerustgesteld over wat zij alsnog gaan ondernemen.
Ze vraagt om een bevestiging van het aanbod want dat kan toch binnen twee weken ongedaan gemaakt worden.
Toen ik bleef weigeren te bevestigen, hield de verkoopster vol. Ik hing op en werd meteen door dezelfde verkoopster via een ander nummer teruggebeld.
We hebben niets toegezegd of bevestigd, maar we zijn niet geheel gerustgesteld over wat zij alsnog gaan ondernemen.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Ik kreeg zojuist ook een dergelijk agressief telefoontje van 'Regionaal' Consumenten Collectief m.b.t. een overstap naar energieleverancier Engie.
Dit zijn hun contactgegevens:
Regionaal Consumenten Collectief
[email protected]
0855360435
Lijkt erop dat dit dezelfde organisatie is a.d.h.v. onderstaande beschrijvingen.
Ongelooflijk dat dit al sinds 2017 speelt.
Dit zijn hun contactgegevens:
Regionaal Consumenten Collectief
[email protected]
0855360435
Lijkt erop dat dit dezelfde organisatie is a.d.h.v. onderstaande beschrijvingen.
Ongelooflijk dat dit al sinds 2017 speelt.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Neem aan dat u er niet op in bent gegaan.Angelo H. schreef: ↑20 mar 2020 19:25Ik kreeg zojuist ook een dergelijk agressief telefoontje van 'Regionaal' Consumenten Collectief m.b.t. een overstap naar energieleverancier Engie.
Dit zijn hun contactgegevens:
Regionaal Consumenten Collectief
[email protected]
0855360435
Lijkt erop dat dit dezelfde organisatie is a.d.h.v. onderstaande beschrijvingen.
Ongelooflijk dat dit al sinds 2017 speelt.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
Expat here: I can confirm that this is still happening in 2020. After being called a month ago after registering a business, I just got a call again. They are not upfront that this is telemarketing and try to hide behind being a consumer association. Although I submitted some personal data (bank account, birth date), I did not get any withdrawals or contracts so far.
I would recommend everyone, even if they are interested in the offer, to request a contract being sent to them in the written form before agreeing.
I would recommend everyone, even if they are interested in the offer, to request a contract being sent to them in the written form before agreeing.
Re: Ervaring Consumenten Collectief (agressieve verkoop)?
The last post was from a month ago, so of course it is still happening in 2020.
Why do you give them this information?
Here's some better advice, always say no and hang up.
-
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55