LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

nicbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2020 12:36

Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door nicbie »

De overheid heeft veel prima maatregelen getroffen die het bedrijfsleven moeten ondersteunen, maar wat doet zij voor de consument ?
En de nutsbedrijven houden zich opvallend stil; hoe wrang ook, zij spinnen immers, voor zover het consumenten betreft, garen bij deze crisis.
Door het moeten thuiswerken, of überhaupt niet meer kunnen werken, zullen de nutsvoorzieningen aanzienlijk meer worden aangesproken dan normaal. Dit kan wel eens maanden gaan duren....
Een (tijdelijke) tegemoetkoming in de vorm van een tariefsverlaging zou al een gebaar zijn.
Een tijdelijke verlaging van de b.t.w. op deze voorzieningen idem dito (maar daar gaan zijn niet over).
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2020 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door berndv »

nicbie schreef:
22 mar 2020 12:48
Een tijdelijke verlaging van de b.t.w. op deze voorzieningen idem dito (maar daar gaan zijn niet over).
En hoe had je dit precies in gedachten? Ik betaal mijn nutsvoorzieningen immers niet per maand, ja mijn voorschot, maar niet mijn maandelijks verbruik, dus hoe moeten ze voor deze maanden een ander tarief aan gaan houden dan het tarief dat geldt voor mijn abonnement? Ik betaal mijn verbruik op basis van de meterstanden op jaarbasis, dus hoe dan voor maand x tot en met maand y een ander tarief gerekend moet worden, terwijl het afrekenen op jaarbasis gebeurt heb ik nog niet echt een heel duidelijk beeld bij.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dan hebt u nu vast mazzel met dit weer. Kan de kachel uit.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Moneyman »

nicbie schreef:
22 mar 2020 12:48
En de nutsbedrijven houden zich opvallend stil; hoe wrang ook, zij spinnen immers, voor zover het consumenten betreft, garen bij deze crisis.
Door het moeten thuiswerken, of überhaupt niet meer kunnen werken, zullen de nutsvoorzieningen aanzienlijk meer worden aangesproken dan normaal. Dit kan wel eens maanden gaan duren....
Tsja. En de halve economie ligt stil, dus daar wordt geen of veel minder energie verbruikt. Hoezo "spinnen ze er garen bij"? Je alleen focussen op de consument en dus het hele plaatje bewust buiten beschouwing laten is natuurlijk een argumentatie van niks.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dit is toch geen acuut probleem? Je betaald voorlopig gewoon je voorschot....

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik hier de noodzaak eigenlijk niet zo van in, wat je verbruikt moet je ook gewoon betalen natuurlijk. En ja, dat kan nu mogelijk even tijdelijk wat meer zijn.

Wat je mogelijk wel kan doen is de werkgever vragen om een thuiswerkvergoeding, bij veel van mijn klanten is het normaal dat wanneer een medewerker moet kunnen thuiswerken dat de werkgever een vergoeding geeft om een thuiswerkplek in te richten, maar ook bijvoorbeeld door (een deel) van de kosten van het internet abonnement en / of het telefoon abonnement te vergoeden. Ik ken echter geen werkgever die ook nog eens de energie rekening betaald.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien kun je tijdelijk je voorschot lager zetten. Maar pas hier mee op. Bij de jaarafrekening moet er wel betaald worden.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door criticus2 »

aan de andere hebben de nu verplichte thuiswerkers (die denk ik blij mogen zijn dat er werk voor ze is, met grote aantallen mensen in horeca en zo waar dat toch anders ligt) ook geen reiskosten en zo.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het is onmogelijk om zodanig maatregelen te nemen dat niemand ook maar enig nadeel ondervindt van deze crisis.
Uitgangspunt is natuurlijk die ieder zijn eigen lasten draagt. Ook zal geaccepteerd moeten worden dat er nadeel ondervonden wordt. Dat feit alleen is geen argument voor 'tegemoetkoming' of 'compensatie'.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vergeet het wc papier niet. 😤

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als die regeling door zou gaan , moet MM personeel ( meer )aannemen .

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie geen reden waarom nutsbedrijven consumenten zouden moeten compenseren. Als je daarvoor al iemand bij iemand zou willen aankloppen dan moet je bij je werkgever zijn. Ja, je stookkosten zijn hoger maar gelet op alles wat er gaande is ga ik daarover niet beginnen tegenover mijn werkgever. De andere kant van de mediale is dat ik thuis meer afgeleid ben met privé dingetjes.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door mahadma »

Er bestaan van die stomme meters met een verbinding naar "buiten", dan heten ze ineens 'slim' , dus via deze optie zouden ze kunnen zien wat er nu verbruikt wordt .......... (p.s. het eerste voordeel(?) wat ik zie in die meter)

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig hebben we een goede winter gehad en zal iedereen waarschijnlijk toch wel terug gaan krijgen, behalve mensen die in de grap zijn getrapt waar ze de maandlasten heel laag houden.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door geengast »

Doordat je overdag meer gebruikt, verslijten de meters meer dan oorspronkelijk de bedoeling was. Nutsbedrijven zouden dus een bijbetaling kunnen verlangen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nicbie schreef:
22 mar 2020 12:48
De overheid heeft veel prima maatregelen getroffen die het bedrijfsleven moeten ondersteunen, maar wat doet zij voor de consument ?
Met die ondersteuning kunnen die bedrijven de maandelijkse salarissen betalen aan die consumenten. Ga nu niet op die Wilders tour wat het kabinet doet voor de consument.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
23 mar 2020 13:16
Er bestaan van die stomme meters met een verbinding naar "buiten", dan heten ze ineens 'slim' , dus via deze optie zouden ze kunnen zien wat er nu verbruikt wordt .......... (p.s. het eerste voordeel(?) wat ik zie in die meter)
In het kader van dit topic is dat geen meerwaarde. Er wordt immers niet geregistreerd wat er normaal verbruikt zou worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

door geengast » 23 mar 2020 13:42

Doordat je overdag meer gebruikt, verslijten de meters meer dan oorspronkelijk de bedoeling was. Nutsbedrijven zouden dus een bijbetaling kunnen verlangen.

?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe groot zou het extra verbruik zijn? Een laptop aan de lader, de wc lamp iets vaker aan en de koffiezetter. De kachel staat niet meer aan, of pas na 16 uur, de zon doet de rest.
Is het bedrag dusdanig hoog dat een compensatie nodig is?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tegemoetkoming vanuit nutsbedrijven?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kachel staat hier meer aan.

Gesloten