Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
21 mar 2020 13:58
(...)
Om in en om het huis aan de slag te gaan, zal men toch eerst inkopen doen bij de bouwmarkt of tuincentrum.
En juist daar is het druk!
Misschien schoonmaakartikelen kopen om eens flink ouderwets in huis te gaan poetsen?
En kasten , kelders en zolders eens flink gaan uitmesten? :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het is helemaal niet druk op de gemeentelijke stort, maar het aantal tegelijk is het probleem, 1½ meter houden kan niet, eerder 15 meters afstand, reed alleen maar langs en gooi het in de loop van de week wel op een rustige ochtend weg...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gewoon omweg over de heide. Is de aanhanger leeggewaaid!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit het algemene Corona-onderwerp
moederslink schreef:
21 mar 2020 17:06
Ik heb vreselijk te doen met al die mensen die aan de beademing liggen en in slaap worden gehouden en dan ook in buikligging. Hoe komen zij hieruit na al die weken straks? :cry:
Dubbel, hier kan ik persoonlijker reageren.
Wij zijn al gewaarschuwd, dat herstel meerdere maanden gaat duren. Tot de zomer geen sport op school. Buikligging slaapt beter met piepende longen met ontstekingsvocht erin
Onze conditie is hard achteruit gegaan en dat in drie weken tijd met slechts lichte klachten.

Nijogeth schreef:
20 mar 2020 17:21
Zo'n jonge gast in mijn stamkroeg vertelde me bijvoorbeeld een jaar geleden dat hij het idee had dat hij zichzelf een vrouw voelde. Iets later kwam ze vertellen dat ze inderdaad de stap heeft gezet om vrouw te willen worden. Mijn reactie was eigenlijk heel simpel, namelijk: 'moet ik er iets speciaals voor doen?'. De reactie was een lach en een heel simpele 'nee, verder verandert er niets, ik blijf gewoon mezelf'. Helaas heeft ze ook vaak genoeg vervelende reacties gekregen, dat is dan weer wel jammer.
Dat is transseksualiteit. Komt nog minder vaak voor.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
21 mar 2020 21:32
Een vrolijke noot dan maar. Het schoot zomaar in mijn hoofd en wil er niet meer uit. Dalida zong (samen met wie ook weer?) jaren geleden "Parole, parole, parole." Daarop kun je ook een versie maken met "Storneren, storneren, storneren."
[Mager applaus. Dun gelach.]
Ben maar even in de huiskamer gaat zitten.
Prachtig liedje Parole, parole, parole. Ik ken hem in de uitvoering van Marijn Devalck samen met een vrouw (naam ben ik nog aan het zoeken). Samen met de deze week overleden Johny Voners speelde ze in Compagnons de la chanson. Ik heb de eer gehad om in 2 Vlaamse films samen te spelen met Marijn en eentje met Johny en ben dankzij je opmerking nu heel hard op zoek naar net dat ene stukje waar ze samen op het podium staan en Marijn samen met die vrouw Parole zingt. Zal een zoektocht worden. Deuntje zit nu ook in mijn hoofd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was vanavond een aardig stukje in Kassa over hoe er gezamenlijk, maar toch op afstand, door het Philharmonisch orkest, het stuk Alle Menschen werden Brüder gespeeld werd.

Is hier op het forum jammer genoeg nog ver te zoeken.

En nou Kenny Rogers ook nog overleden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat mis je momenteel het meeste hier, Lady1234?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady1234 schreef:
21 mar 2020 22:21
Was vanavond een aardig stukje in Kassa over hoe er gezamenlijk, maar toch op afstand, door het Philharmonisch orkest, het stuk Alle Menschen werden Brüder gespeeld werd.

Is hier op het forum jammer genoeg nog ver te zoeken.

Ik zie hier vele die zichzelf deskundiger vinden dan de rest en onderling ruzie maken waarbij de Topic starter huilende weg liep en nooit meer terug kwam.

Wij zijn eigenlijk geen goed Orkest maar bij elkaar geraapte staat muziekkanten die maar wat aan klooien voor een groot deel.

Zoals een koper van een Skoda naar zijn goed opgeleide en deskundige dealer ging, na lang zoeken ook de Importeur nog liet kijken en als ze niets kunnen vinden is soms een sloperij de oplossing, of handelaar in oude zooi met gekke gebreken en slecht herstel ervaring! Ik ben geen dealer, computers haat ik want die geven weer en vervangen alles blind wat die aangeeft zonder het vaak op te lossen!

Voor moeilijk te vinden storingen moet je soms dus naar rommelaars toe die ervaring hebben in niet te vinden oorzaken.
Zo was Tom Manders, beter bekend als Dorus redelijk muzikaal, maar kon geen ritme houden
en Cor Stein corrigeerde dat wel....
In een groot orkest is dat een ramp, maar nu hebben we Cor Bakker, die zelfs een Josti band geen probleem vind.

Als ik 10x de Radetsky Mars speelde heb je 10 verschillende variaties! Leuk om te horen maar ik rommelde maar wat aan.
Solo gaat wel, maar geen Orkest erbij graag!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 22 mar 2020 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
22 mar 2020 09:50
Wij zijn eigenlijk geen goed Orkest maar bij elkaar geraapte staat muziekkanten die maar wat aan klooien voor een groot deel.
:roll: :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aldus de dirigent van het bij elkaar geraapte zooitje.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
22 mar 2020 09:47
Wat mis je momenteel het meeste hier, Lady1234?
Een beetje relativering van de eigen, vaak financiële, problemen, terwijl zoveel mensen zo zwaar ziek zijn, of nu een overlijden te betreuren hebben.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
22 mar 2020 14:26
Ik kreeg een SMS-alert dat ik vooral thuis moet blijven. Dit houdt in dat ik beter vooral mijn eerste levensbhoeften zeer ruim moet inslaan. Dan hoef ik niet meer naar buiten en zeker niet meer naar de supermarkt.
De hamsteraars waren juist zeer sociaal en weldenkend.
Bij mij stond er o.a.: Bent u ziek of verkouden? Blijf thuis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik lees toch weer in de krant dat velen hier in Nederland zich niet aan de voorschriften houden.
Met name ook jongeren groepen nog steeds veel bij elkaar.
Op de een of andere manier dringt de ernst van Corona niet door bij hun.
Het is echt geen " griepje " .

Zelf zit ik al ruim een week snotterend thuis.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Had je vader ook een toiletpapierboom dan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
22 mar 2020 14:27
Een beetje relativering van de eigen, vaak financiële, problemen, terwijl zoveel mensen zo zwaar ziek zijn, of nu een overlijden te betreuren hebben.
Eensch.

Ik heb momenteel echt nul begrip voor die 'reis-gaat-niet-door' en 'ik-wil-mijn-geld-terug' onderwerpen. Noodsituatie is afwijkend recht. Rendement in het toerisme is vergelijkbaar met de supermarkten: laag. Het is heel simpel: nu geld terug is volgend jaar niet meer op vakantie, want dan is het aanbod zo gekrompen, dat een vakantie voor veel mensen te duur is.

YouTube Tip van de dag: Mertabi. Sketches. Afleiding.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mensen die ziek zijn moeten thuisblijven?

Ik heb wel ziektes maar geen Griepje of zo.
Ziek of ziek maakt ook veel uit, met Reuma ben je dagelijks ziek en nooit gezond.

De gestuurde overheidsonzin is te kort door de bocht.
Ik mag niet met 2 handen bier kratten sjouwen, maar moet het 1 voor 1 doen.

Verder gezond genoeg om ze ook nog te legen!
Letterlijk deze boodschap nemen, houd 1½ meter afstand en ik dan dit bericht dan zeker niet meer lezen! :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
22 mar 2020 14:29
Bij mij stond er o.a.: Bent u ziek of verkouden? Blijf thuis.
En dan die afsluiting 'samen tegen corona'.

Zucht.

Bij ons is het 'samen met corona'. :mrgreen:
moederslink schreef:
22 mar 2020 14:40
Zelf zit ik al ruim een week snotterend thuis.
Sterkte. En sla alarm zodra het hoesten niet meer normaal klinkt of de ademhaling luidruchtig wordt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je en er wordt aan gewerkt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
22 mar 2020 14:26
Ik kreeg een SMS-alert dat ik vooral thuis moet blijven. Dit houdt in dat ik beter vooral mijn eerste levensbhoeften zeer ruim moet inslaan. Dan hoef ik niet meer naar buiten en zeker niet meer naar de supermarkt.
De hamsteraars waren juist zeer sociaal en weldenkend.
Klopt, die hamsteraars waren zo sociaal dat ik deze week geen broodbeleg heb, nou ja, heb nog 1 pak vlokken kunnen bemachtigen, en naar mijn werk heb moeten rijden om daar wc papier te gaan halen. Tot 3 keer toe alleen maar lege schappen.
Van mij mogen ze wel eens met een cameraploeg in een supermarkt gaan staan om een gezicht te geven aan de aso's die er voor zorgen dat anderen niets hebben. Normaal ben ik niet van de naming and shaming, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op dat hamsteren is onze logistic helaas niet aan te passen. Alles wordt just in time geproduceerd. Er bestaat geen voorraad. De meeste voorraad zit in de auto's onderweg naar groothandel, distributie centra of winkels. Maar alles wordt nog steeds op dezelfde manier en dezelfde snelheid geproduceerd. Er is maar een ding wat te weinig is door de veranderingen in koopgedrag. Dat is gist. Zoveel meer gist kan de industrie niet op korte termijn produceren. Zodra de hamsteraars hun zolders vol hebben liggen en ze alleen nog maar hun dagelijks gebruik inkopen komt er weer rust in de tent. Er is geen tekort, geen oorlog. Tenminste nog niet.

Plaats reactie