LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Focum finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Danique1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2020 14:39

Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Danique1991 »

Vandaag een brief ontvangen van Vesting Finance, dat ik een schuld zou hebben bij Focum Commerce B.V. (hier heb ik nog nooit wat van gehoord) Of ik binnen drie dagen even een rekening van 524 wil betalen. Contact gehad met de politie, die wilde dat ik maandag ging bellen.. naar het bedrijf.. ik vertrouw het voor geen meter.. ik heb post gehad op mijn naam alleen de toevoeging van mijn adres staat er dus niet bij, de brief heb ik retour afzender gedaan dat deze persoon hier niet woont..

heeft iemand hier ervaringen mee??

Groetjes,
Danique

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik een rekening krijg die niet voor mij bestemd is zou ik naar het bedrijf bellen. Wat zou de politie moeten doen voor u dan? Gewoon dus maandag even bellen en om uitleg vragen. Kan zijn dat iemand met dezelfde voorletter en achternaam ergens een schuld heeft en dat ze per ongeluk op uw adres zijn uitgekomen. Of het kan ook elke andere domme vergissing zijn.

Maar als u de brief terug gestuurd hebt, hoe weet u dan wat de inhoud was?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je krijgt een brief op jou naam en na lezing besluit je hem terug te sturen omdat de toevoeging van je adres (huisnummer? ) niet klopt?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door 16again »

Dit soort bedrijven koopt oude vorderingen op, en menigeen met zelfde naam en initialen krijgt zo'n brief. Beetje met hagel schieten

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je had de brief gewoon mogen openen.

En kan zie je soms waarvoor het is en kun je deze negeren als het niet voor jou is.
Zelfs melden bij Incasso bureau of de opdrachtgever hoeft niet.

Je mag wachten tot er een rechtszaak komt met bewijs waarvoor je zou moeten betalen.
U werkt niet voor de opdracht geven of incasso firma en als echt onterecht zou ik niets doen.

Nooit brieven ongeopend op jou naam & adres retour sturen.... kan een firma zijn die onder meerdere namen werkte zijn.
Verder is binnen 3 dagen betalen van een dergelijk bedrag vaak een oudere schuld met hoge kosten erbij.

Als ze iedereen met die naam een brief stuurden om de juiste persoon te vinden, gewoon na enkele weken vragen wanneer de meestal beloofde rechtszaak komt en of ze bewijs van de schuld willen sturen.

Binnen 3 dagen is onzin termijn, vrachtwagen chauffeur die van maandag tot vrijdag weg is mist deze dan ook.
En niet aangetekend dus geen bewijs dat ze bezorgd hebben....

Een opgekochte schuld vermoedelijk en door traag te reageren en vooral bewijs te vragen veel werk voor hun.
Maar nooit terug sturen, dan krijg je deze met verhoging vaak nog een keer.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door berndv »

Vesting finance is het incassobureau van Focum, Focum commerce is een bedrijf dat, onder andere, mogelijkheden voor webshops biedt om achteraf te betalen. Heeft u wellicht ergens iets besteld met de optie achteraf betalen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
22 mar 2020 12:53
Je krijgt een brief op jou naam en na lezing besluit je hem terug te sturen omdat de toevoeging van je adres (huisnummer? ) niet klopt?
Dat maak ik er ook uit op, en is (uiteraard) een zinloze actie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door berndv »

Ik maak overigens nergens uit op dat de incasso betwist wordt. Dat ts nog nooit van Focum Commerce gehoord heeft is natuurlijk mogelijk, ze werken voor verschillende webshops als afhandelaar van uitgestelde betaling, dus het is niet onmogelijk dat je niet weet wie de betaling verder afhandelt. Maar als je nog nooit bericht hebt gehad, zou dat wel eventueel gevolgen kunnen hebben voor eventuele incassokosten, als die op de rekening staan.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 mar 2020 10:16
Theotrucker schreef:
22 mar 2020 12:53
Je krijgt een brief op jou naam en na lezing besluit je hem terug te sturen omdat de toevoeging van je adres (huisnummer? ) niet klopt?
Dat maak ik er ook uit op, en is (uiteraard) een zinloze actie.
Ging niet alleen om huisnummer. Bedrag en bedrijfsnaam kwamen ook niet bekend over

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:
23 mar 2020 11:35
Moneyman schreef:
23 mar 2020 10:16
Theotrucker schreef:
22 mar 2020 12:53
Je krijgt een brief op jou naam en na lezing besluit je hem terug te sturen omdat de toevoeging van je adres (huisnummer? ) niet klopt?
Dat maak ik er ook uit op, en is (uiteraard) een zinloze actie.
Ging niet alleen om huisnummer. Bedrag en bedrijfsnaam kwamen ook niet bekend over
Het bedrag lees ik niets van dat dit onbekend zou zijn. Letterlijk gezien lees ik niet eens dat de bedrijfsnaam onbekend zou zijn:
Danique1991 schreef:
21 mar 2020 14:41
Focum Commerce B.V. (hier heb ik nog nooit wat van gehoord)
"nog nooit iets van gehoord" kan ook geïnterpreteerd worden dat er nooit een factuur of herinnering is gestuurd. Maar goed, zoals ik al aangaf is het niet onmogelijk dat het bedrijf bij naam misschien niet bekend is, maar de originele vordering is misschien wel bekend, daar het hier gaat om een betaalprovider. Heb hier ook wel eens de vraag voorbij zien komen over "onbekende" afschrijvingen van bedrijven als Afterpay, Molly of Adyen, wat gewoon betaalproviders zijn, net als Focum (hoewel focum meer overeenkomst heeft met afterpay en billink).

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 mar 2020 11:35
Moneyman schreef:
23 mar 2020 10:16
Theotrucker schreef:
22 mar 2020 12:53
Je krijgt een brief op jou naam en na lezing besluit je hem terug te sturen omdat de toevoeging van je adres (huisnummer? ) niet klopt?
Dat maak ik er ook uit op, en is (uiteraard) een zinloze actie.
Ging niet alleen om huisnummer. Bedrag en bedrijfsnaam kwamen ook niet bekend over
Dat maakt het (uiteraard) niet minder zinloos.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 mar 2020 11:58
16again schreef:
23 mar 2020 11:35
Ging niet alleen om huisnummer. Bedrag en bedrijfsnaam kwamen ook niet bekend over
Dat maakt het (uiteraard) niet minder zinloos.
In mijn beleving wel. Dat maakt het immers waarschijnlijker , dat de brief niet voor TS bedoeld was.

Bij zinloos denk ik ook aan de brief van VF. Door de gestelde betaaltermijn van 3 dagen is dit geen geldige 14 dagen brief

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 mar 2020 12:29
Moneyman schreef:
23 mar 2020 11:58
16again schreef:
23 mar 2020 11:35
Ging niet alleen om huisnummer. Bedrag en bedrijfsnaam kwamen ook niet bekend over
Dat maakt het (uiteraard) niet minder zinloos.
In mijn beleving wel. Dat maakt het immers waarschijnlijker , dat de brief niet voor TS bedoeld was.
Zelfs als je gelijk zou hebben, is de actie van TS nog steeds zinloos. Want dáár hadden we het over.
16again schreef:
23 mar 2020 12:29
Bij zinloos denk ik ook aan de brief van VF. Door de gestelde betaaltermijn van 3 dagen is dit geen geldige 14 dagen brief
Een WIK-brief in een zaak betreffende consumentenkrediet...?? :lol: Dát zou pas zinloos zijn...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk bij zinloos aan het voeren van een inhoudelijk discussie bij een gebrek aan inhoudelijke informatie

Klachtenteam VF
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2019 08:57

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Klachtenteam VF »

Beste mevrouw ,

In uw bericht op dit forum laat u ons weten dat u het niet eens bent met een openstaande schuld.

Op basis van de gegevens in uw klacht hebben wij helaas niet kunnen achterhalen op welk dossier uw klacht betrekking heeft. Wij willen u graag helpen en kijken of wij uw klacht kunnen oplossen, maar dan hebben wij meer informatie nodig.

Kunt u ons het dossiernummer doorgeven die op de brief vermeld staat ? Wij zien uw reactie graag binnen een week na vandaag tegemoet op ons e-mailadres [email protected] . Als wij binnen deze termijn geen reactie van u hebben ontvangen, zullen wij de kwestie als afgedaan beschouwen.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw medewerking.

Vesting Finance Incasso Klachtenteam

R10010
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2019 00:10

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door R10010 »

Goedendag,

Ik had een vraagje betreft dit bedrijf( focum) ik wilde een huurpaspoort aanmaken en ging een beetje googlen en zag dat het huurpaspoort een samenwerking heeft met focum.
Mijn vraag is wat doet dit bedrijf precies en mag dit wel van de wet? Ik neem aan dat ze geen BkR check etc kunnen doen? Heb het gevoel dat hier flink aan privacyschending wordt gedaan na het aanmaken van een huurpaspoort.

Ik zag wel dat je je gegevens gratis kan opvragen maar ik vertrouw heel dat bedrijf niet eigelijk.

Alvast bedankt voor de reacties

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door juliomariner »

@R10010, u kunt beter een eigen topic openen want uw vraag is hier niet op z'n plaats want totaal ander onderwerp

R10010
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2019 00:10

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door R10010 »

Ga ik doen , dank voor de tip

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incasso Focum finance

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Huurpaspoort?

Ik snap dit niet, info over uitkeringen en belastingen.... en voor enkele verhuurders lijkt het te zijn.
Alleen als je ergens wilt huren en zij dit eisen maar om hiervoor een onduidelijke firma in te zetten en een voorselectie van meerdere verhuurders, Rotterdam huren en in Arnhem registreren?

Heb ook twijfels maar nieuwe vraag en je zult beter antwoord krijgen.

Gesloten