LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Radar »

Er is nog steeds voldoende voedselaanvoer naar de distributiecentra van de supermarkten en toch hebben sommige mensen moeite om voldoende boodschappen in huis te krijgen. In de afgelopen dagen hebben veel supermarktketens het ouderenuurtje ingesteld. ‘s Ochtends tussen 7 en 8 mogen zij de supermarkt in. Veel ouderen krijgen echter rond die tijd bezoek van de thuiszorg en kunnen dan het huis niet verlaten. Hoe moeten we dit oplossen?

Bekijk het fragment hier

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Lowieze »

Afspreken met de thuiszorg dat zij na 8 uur pas komen?
Lijkt me geen probleem, dan past de thuiszorg het rooster wel aan. Hoeveel ouderen zullen echt van dat uurtje gebruik maken én precies rond die tijd thuiszorg krijgen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door reggie2 »

Of dat uurtje iets later doen?? vind het een idioot vroege tijd voor deze mensen om boodschappen te kunnen doen.

Tussen 11 en 12 uur, dan de winkel dicht voor andere mensen.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
23 mar 2020 18:47
Of dat uurtje iets later doen?? vind het een idioot vroege tijd voor deze mensen om boodschappen te kunnen doen.

Tussen 11 en 12 uur, dan de winkel dicht voor andere mensen.

Dat is voor een winkel niet werkbaar. Bovendien zullen ze tussen 7 - 8 uur nog gevulde schappen aantreffen, op jouw tijdstip zijn ze allang leeg.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Redfloor »

En bovendien zit tegen die tijd 'alles onder de corona'.... Winkelmandjes, wagentjes, koelkasten. Als eerste is dus wel zo veilig!

Volgens mij is dat uurtje bedoeld voor oudere mensen die nog wel behoorlijk zelfredzaam zijn. Mensen die er geen gebruik van kunnen maken kunnen wellicht familie / kennissen / buren / anderen vragen de boodschappen voor ze te doen?

Ik vernam van 'mijn' supermarktmanager dat er vanmorgen dankbaar gebruik van werd gemaakt.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vernam van 'mijn' supermarktmanager dat er vanmorgen dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Ja, ook door jongeren die ineens allemaal voor hun oma aan het winkelen waren....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het uurtje is op alle werkdagen bij AH....
De thuiszorg vaak enkele dagen per week en zelden dagelijks.

Het is een service en prima bedacht voor de vaste klanten, en thuiszorg kan niet zomaar route omzetten, vragen kan, of lukt moet je afwachten.

Panda73
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2020 21:28

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Panda73 »

Het is maar een idee .
Is de ouderwetse SRV wagen niet iets om de minder valide mensen onder ons te kunnen helpen met boodschappen .

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
23 mar 2020 20:19
Het uurtje is op alle werkdagen bij AH....
De thuiszorg vaak enkele dagen per week en zelden dagelijks.

Het is een service en prima bedacht voor de vaste klanten, en thuiszorg kan niet zomaar route omzetten, vragen kan, of lukt moet je afwachten.
Het is heel goed te doen om tegen de thuiszorg te zeggen: op bv. dinsdag en vrijdag ben ik na 8 u ‘s morgens thuis. Dan wordt het rooster aangepast. Natuurlijk moet je dit niet elke week gaan veranderen.
En er zijn heel veel ouderen die dagelijks thuiszorg krijgen, juist bij die leeftijdsgroep zelfs meerdere keren per dag.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het probleem is zonder Steunkousen als je stijf bent, zonder winkelen is zere Poten.... en eerst de hulp voor aantrekken en dan bij AH te laat zijn?

Ook medicijnen en zo eerst en dan winkelen... dat bleef....
Het is een nu tijdelijke service na de Hamster weken en over 2 maanden zullen ze weer stoppen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
23 mar 2020 18:50


Dat is voor een winkel niet werkbaar. Bovendien zullen ze tussen 7 - 8 uur nog gevulde schappen aantreffen, op jouw tijdstip zijn ze allang leeg.
Het is niet mijn tijdstip hoor, ik val er niet onder. :-)


Daar heb je een punt ja, maar bij ons zijn de winkels niet meer leeggeplundert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
23 mar 2020 18:57
Ik vernam van 'mijn' supermarktmanager dat er vanmorgen dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Ja, ook door jongeren die ineens allemaal voor hun oma aan het winkelen waren....
heb ik nergens vernomen dat er op een dergelijke manier misbruik van werd gemaakt. Zou kunnen natuurlijk, op zich wel knap dat die "jongeren" nu ze geen school hebben, toch van 7 tot 8 de tijd nemen om naar de supermarkt te gaan. De meeste "jongeren" die nu geen schoolverplichting hebben zou ik van verwachten dat ze zo lang mogelijk in bed blijven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
23 mar 2020 18:57
Ik vernam van 'mijn' supermarktmanager dat er vanmorgen dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Ja, ook door jongeren die ineens allemaal voor hun oma aan het winkelen waren....
Is dat een aanname of een feit? Het klinkt me niet heel geloofwaardig in de oren, eerlijk gezegd.
Panda73 schreef:
23 mar 2020 21:36
Het is maar een idee .
Is de ouderwetse SRV wagen niet iets om de minder valide mensen onder ons te kunnen helpen met boodschappen .
Bij veel verzorgingshuizen/ bejaardentehuizen komen die nog steeds. Alleen is afstand houden in die krappe wagens wel heel lastig, dus dan wordt het boodschappen uitdelen bij de deur.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door scontra »

Ben een senior en net terug van de supermarkt en wat was het er lekker rustig.
Veel leeftijdgenoten waren er al vroeg evenals veel jongeren en zodoende is/was het er nu "zo heerlijk rustig".

Overigens, de asociale hamsteraars hadden wel gelijk met het hamsteren van plé-papier en keukenrol want zij zitten nu niet zonder en de schappen zijn nog steed leger dan leeg. :cry:

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
24 mar 2020 11:53
Ben een senior en net terug van de supermarkt en wat was het er lekker rustig.
Veel leeftijdgenoten waren er al vroeg evenals veel jongeren en zodoende is/was het er nu "zo heerlijk rustig".

Overigens, de asociale hamsteraars hadden wel gelijk met het hamsteren van plé-papier en keukenrol want zij zitten nu niet zonder en de schappen zijn nog steed leger dan leeg. :cry:
Dan maar naar de Makro, alle consumenten zijn daar op dit moment welkom :D

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, die "groothandels" die nu open zijn voor consumenten. Dat zal toch in strijd zijn met de vergunningen? Detailhandel op een bedrijventerrein waar dat niet is toegestaan, ik noem maar iets. Kan dat zomaar?

Overigens zie ik het gemiddelde rollatoroudje nog niet naar de Makro gaan. Ze kunnen die tray met 12 blikken fijne doperwten niet eens tillen.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 24 mar 2020 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM Kwam dat in een krantenartikel tegen en las dat het winkelpersoneel niet wist wat ze er mee aan moesten, dus maar toegestaan.

Ken geen jongeren die in hun vrije tijd bij dag en dauw op staan voor oma lief. Dus dat is idd een aanname.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
24 mar 2020 11:53
Ben een senior en net terug van de supermarkt en wat was het er lekker rustig.
Veel leeftijdgenoten waren er al vroeg evenals veel jongeren en zodoende is/was het er nu "zo heerlijk rustig".

Overigens, de asociale hamsteraars hadden wel gelijk met het hamsteren van plé-papier en keukenrol want zij zitten nu niet zonder en de schappen zijn nog steed leger dan leeg. :cry:

Voor € 75,- (incl. verzendkosten) wil ik wel een pak naar je opsturen hoor. Ben de beroerdste niet. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door Nijogeth »

berndv schreef:
24 mar 2020 11:23
ZeerPrivé schreef:
23 mar 2020 18:57
Ik vernam van 'mijn' supermarktmanager dat er vanmorgen dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Ja, ook door jongeren die ineens allemaal voor hun oma aan het winkelen waren....
heb ik nergens vernomen dat er op een dergelijke manier misbruik van werd gemaakt. Zou kunnen natuurlijk, op zich wel knap dat die "jongeren" nu ze geen school hebben, toch van 7 tot 8 de tijd nemen om naar de supermarkt te gaan. De meeste "jongeren" die nu geen schoolverplichting hebben zou ik van verwachten dat ze zo lang mogelijk in bed blijven.
2 maanden winterslaap zie ik nu eigenlijk best wel zitten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ouderenuurtje tijdens bezoek thuiszorg

Ongelezen bericht door scontra »

Lowieze schreef:
24 mar 2020 11:58


Dan maar naar de Makro, alle consumenten zijn daar op dit moment welkom :D
Bedankt voor de :idea: , maar om nou in totaal 116 km. te gaan rijden om bij de voor mij dichtstbijzijnde Makro vestiging alleen een paar plé-rollen te gaan halen, dat toch maar even niet !
Neem wel een paar velletjes uit het telefoonboek, moest ik in mijn jeugd ook. :lol:

Gesloten