Coronavirus - algemeen topic

Moneyman

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
24 mar 2020 15:40
.... terwijl ik vandaag van meerdere ouderen in mijn eigen familie/kennissenkring te horen heb gekregen dat ze allerlei activiteiten (spullen voor de keuken & gazon kopen, wandelgroep, feestje) gaan ondernemen. En geloof mij dat ze geen rekening houden met de 1,5 meter. Ook op straat zie ik procentueel veel meer ouderen, die zich ook nog eens veel minder aan de regels houden dan de jongeren.

Laten we hopen dat het allemaal toeval was.
Nou... ben bang dat het géén toeval is. Ik was net in mijn AH, waar overigens nog geen toegangmaximum was ingesteld. Iedereen hield zich netjes aan de afstand en stond op elkaar te wachten, zelfs jongeren en kinderen. Maar wie struinden er overal tussendoor en komen pal naast je staan...? Juist: de ouderen. Onbegrijpelijk. En op mijn vriendelijke vraag of ze niet liever 5 seconden wachten dan mogelijk virussen te verspreiden, kijken ze je aan alsof je onder een steen vandaan komt. Werkelijk bizar.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Hierboven: zijn dat de hangouderen?
BL2 schreef:
24 mar 2020 14:18
En bedenk wel, de onvoorzichtigen liggen als eerste op de IC, als er nog wel plek is!
En morgen vergaat de wereld. Sorry, BL2, ik vind je opmerking unterirdisch, want:
sjohie schreef:
24 mar 2020 14:33
Het treft ook "gezonde" mensen kan ik je uit (vermoedelijk) eigen ervaring zeggen, en het is ook dan al erg lastig. Niet alleen omdat je je een aantal dagen goed ellendig voelt, vergelijkbaar met een serieuze griep, en niet zo'n verkoudheidje wat men griep noemt, maar ook daarna ben je heel wat van je energie kwijt. Een wandeling van 30m in de pauze was voorheen letterlijk een "walk in the park", maar nu ben ik na 15m blij dat ik weer thuis ben. En verder dien je je in zelf-quarantaine te plaatsen, met alle ongemakken van dien.
Jij ook? Sterkte.
De ergste dagen bij ons waren in de week van 10 maart, nog iets zwaarder dan wat jij beschrijft, als je het al zou mogen vergelijken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het dieptepunt in NL is nu wel bereikt, echt ongelofelijk dit,

KNVB:
Eredivisie valt buiten verbod op bijeenkomsten door de overheid. Er moet gewoon gevoetbald kunnen worden.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Scheidsrechters en voetballers zijn tenslotte vitale beroepen? Of zijn dat juist degene die we opofferen voor die gewenning aan het virus?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
24 mar 2020 15:51
Is toch logisch? Hele dag binnenzitten terwijl je je goed en gezond voelt is ook lastig. Voor iedereen. En beetje eigenwijs zijn hoort wel bij de 50 en 60-er jarengeneratie. Zoals elkaar de maat nemen ook zo'n ergerlijke gewoonte is van die generatie. 😁
inderdaad, de generatie die op dit moment het grootste commentaar heeft op de huidige jeugd, maar zelf grootste voorvechter was van het trappen tegen heilige huisjes, afzetten tegen de maatschappij. Op zich heeft de kritische blik van die generatie veel goeds gebracht hoor, maar het is een generatie die wel redelijk de mentaliteit heeft dat regels leuk zijn, maar dat je altijd wel weer uitvluchten kunt bedenken waarom de regels op dat moment even aan de kant gezet mogen worden. Dat was overigens naar mijn idee ook de grootste vertegenwoordiger op de stranden gisteren, even lekker uitwaaien.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
24 mar 2020 14:57
Niet iedereen hoeft ermee te maken te krijgen, zie Zuid-Korea, Taiwan.
Hoe langer het virus buiten de deur of binnen de perken wordt gehouden, hoe meer tijd voor het ontwikkelen van een vaccin en medicijn, hoe meer kans dat lang niet iedereen ermee te maken krijgt.
In mijn beleving, heeft iedereen in Nederland er al mee te maken. En dan denk ik ook aan extra regels, en de economie

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nog even en er wordt ook hier een lockdown toegepast.
Dan maar boetes uitdelen .
Onbegrijpelijk dat velen , nu blijkbaar, geen discipline kunnen opbrengen. ( ik ben wel een babyboomer en toch luister ik hoor :wink: )

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schiet lekker op. Stickers op generaties plakken.

moederslink

Er zijn genoeg ouderen , blijkbaar, die misschien denken :
" het zal mijn tijd wel duren, ik ga toch al binnen een ( paar ) jaar dood " .
Veel ouderen zijn behoorlijk grumpy en egocentrisch hoor.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moederslief, dat is te aardig. Egocentrisch is wanneer je jezelf centraal zet maar nog wel aan anderen denkt. Dit is ronduit egoïstisch en associaal.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:
24 mar 2020 16:02
Het dieptepunt in NL is nu wel bereikt, echt ongelofelijk dit,

KNVB:
Eredivisie valt buiten verbod op bijeenkomsten door de overheid. Er moet gewoon gevoetbald kunnen worden.
Niemand zei dat 'er gewoon gevoetbald moet kunnen worden'.
Hoezo dieptepunt?
Je suggereert dat de KNVB hier iets zegt dat verschrikkelijk of onverantwoord is.

Dat is onjuist: dat het eredivisievoetbal buiten het genoemde verbod valt, is een feit. Dat werd vandaag nog eens verduidelijkt door het Ministerie van VWS.
Voor eventuele klachten hierover moet je dus bij het kabinet zijn.
Dit is geen standpunt van de KNVB.

De KNVB houdt rekening met drie mogelijke scenario's hoe verder te gaan met de afgebroken voetbalcompetitie:
competities worden uitgespeeld voor 30 juni (tot juni zonder publiek)/competities worden uitgespeeld na 30 juni/competities worden niet uitgespeeld.
Allemaal volstrekt logisch en niet onverantwoord.

Het is exact hetzelfde als zeggen dat scholen niet vallen onder het verbod op bijeenkomsten. Wat gewoon waar is. Dat noem je dan toch ook geen 'dieptepunt'?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar komen nog vele honderden doden bij.

ZeerPrivé

OMG, sprakeloos. Brief van de dominee aan de kinderen

*knip*
Maar vóórdat ***** komt, stuurt Hij zoals de koning eerst zijn knechten stuurt, éérst het corona virus
om ons te straffen. Waarom? De Heere wil dat jij gaat bidden. De Heere wil dat jij breekt met de
verkeerde dingen. De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes. De Heere wil
dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer. De Heere vraagt jouw hele hart. Het is een groot
wonder als je al een nieuw hart mag hebben. Dan mag je de Heere liefhebben. Heb jij nog geen nieuw
hart? Dat is heel erg.
*knip*

https://www.gg-werkendam.nl/sites/defau ... 2001_0.pdf

moederslink

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 17:22
Beelden van de lockdown in Londen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1467766 ... den-bomvol
Werkelijk stuitend! :shock:

ZeerPrivé

Een lockdown lost dus niets op zonder strenge handhaving.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Je kunt wijzen naar de hoeveelheid mensen, maar dan zie je maar de helft van het probleem
De metros moeten wel in dezelfde frequentie blijven rijden! Het is immers de bedoeling dat ze bijna leeg zijn.
En dat is hier niet gebeurd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

tttlocke schreef:
24 mar 2020 16:28
dat het eredivisievoetbal buiten het genoemde verbod valt, is een feit. Dat werd vandaag nog eens verduidelijkt
Dit is toch echt aan niemand uit te leggen. Alles is gesloten en/of afgelast, maar het voetbal zou dan door mogen gaan !
De verantwoordelijke die dit bedacht heeft mag vandaag nog aftreden !

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 17:40
OMG, sprakeloos. Brief van de dominee aan de kinderen

*knip*
(...) Waarom? De Heere wil dat jij gaat bidden. De Heere wil dat jij breekt met de verkeerde dingen. De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes. De Heere wil dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer. De Heere vraagt jouw hele hart. (...) Dan mag je de Heere liefhebben. (...) Dat is heel erg.
*knip*
Dit is inderdaad heel erg! Ik ben ook sprakeloos! De naam van de Eeuwige is natuurlijk HEERE, en niet Heere. Gelukkig is het mijn dominee niet.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:
24 mar 2020 18:09
tttlocke schreef:
24 mar 2020 16:28
dat het eredivisievoetbal buiten het genoemde verbod valt, is een feit. Dat werd vandaag nog eens verduidelijkt
Dit is toch echt aan niemand uit te leggen. Alles is gesloten en/of afgelast, maar het voetbal zou dan door mogen gaan !
De verantwoordelijke die dit bedacht heeft mag vandaag nog aftreden !
Je bericht was misleidend en deels gewoon onjuist (maar wordt zo te zien met veel gejuich ontvangen):

- Door de wijze waarop je het beschrijft, suggereer je dat het hier gaat om een opvatting van de voetbalbond KNVB -- Dat is onwaar;
- Die opvatting van de KNVB omvat volgens jou ook dat 'er gewoon gevoetbald moet kunnen worden'. -- Dat is niet het standpunt van de KNVB, maar een verzinsel van jou;
- Het staat helemaal niet vast dat het voetbal door zou mogen gaan;
- Het aftreden eisen van 'een verantwoordelijke' voor een beslissing die niet genomen is, is onzinnig;
- Wat wel vaststaat is dat er ten aanzien van 'de sport' met de nieuw geïntroduceerde maatregelen niets gewijzigd is;
- Dat betekent dat in ieder geval tot en met 6 april alle sport van de baan blijft (zoals al eerder besloten is), en dat er (ruim) vóór die tijd een nieuwe beslissing genomen moet worden voor wat gaat gelden ná 6 april.
- Dat is precies wat geldt voor de scholen: het staat vast dat ze gesloten zijn tot en met 6 april, het staat niet vast dat ze daarna weer open gaan; de gisteren aangekondigde nieuwe maatregelen hebben voor scholen niets gewijzigd; daarover was immers al eerder besloten.

Waarom zeg je niet over de scholen: 'belachelijk dat straks in april de scholen gewoon weer open mogen terwijl alle bijeenkomsten verboden zijn; zitten ze met 25 leerlingen in de klas; te gek voor worden; de verantwoordelijke moet onmiddellijk aftreden!'.

Mijn punt: het mag wel iets zorgvuldiger. Je zet zo te zien velen op het verkeerde been.

Het advies van het RIVM met betrekking tot sport is ongewijzigd en loopt dus tot en met 6 april en niet tot 1 juni, zoals is ingesteld voor evenementen in Nederland.

Plaats reactie