LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:
24 mar 2020 16:02
Het dieptepunt in NL is nu wel bereikt, echt ongelofelijk dit,

KNVB:
Eredivisie valt buiten verbod op bijeenkomsten door de overheid. Er moet gewoon gevoetbald kunnen worden.
Niemand zei dat 'er gewoon gevoetbald moet kunnen worden'.
Hoezo dieptepunt?
Je suggereert dat de KNVB hier iets zegt dat verschrikkelijk of onverantwoord is.

Dat is onjuist: dat het eredivisievoetbal buiten het genoemde verbod valt, is een feit. Dat werd vandaag nog eens verduidelijkt door het Ministerie van VWS.
Voor eventuele klachten hierover moet je dus bij het kabinet zijn.
Dit is geen standpunt van de KNVB.

De KNVB houdt rekening met drie mogelijke scenario's hoe verder te gaan met de afgebroken voetbalcompetitie:
competities worden uitgespeeld voor 30 juni (tot juni zonder publiek)/competities worden uitgespeeld na 30 juni/competities worden niet uitgespeeld.
Allemaal volstrekt logisch en niet onverantwoord.

Het is exact hetzelfde als zeggen dat scholen niet vallen onder het verbod op bijeenkomsten. Wat gewoon waar is. Dat noem je dan toch ook geen 'dieptepunt'?

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar komen nog vele honderden doden bij.

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

OMG, sprakeloos. Brief van de dominee aan de kinderen

*knip*
Maar vóórdat ***** komt, stuurt Hij zoals de koning eerst zijn knechten stuurt, éérst het corona virus
om ons te straffen. Waarom? De Heere wil dat jij gaat bidden. De Heere wil dat jij breekt met de
verkeerde dingen. De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes. De Heere wil
dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer. De Heere vraagt jouw hele hart. Het is een groot
wonder als je al een nieuw hart mag hebben. Dan mag je de Heere liefhebben. Heb jij nog geen nieuw
hart? Dat is heel erg.
*knip*

https://www.gg-werkendam.nl/sites/defau ... 2001_0.pdf

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 17:22
Beelden van de lockdown in Londen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1467766 ... den-bomvol
Werkelijk stuitend! :shock:

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een lockdown lost dus niets op zonder strenge handhaving.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Je kunt wijzen naar de hoeveelheid mensen, maar dan zie je maar de helft van het probleem
De metros moeten wel in dezelfde frequentie blijven rijden! Het is immers de bedoeling dat ze bijna leeg zijn.
En dat is hier niet gebeurd.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

tttlocke schreef:
24 mar 2020 16:28
dat het eredivisievoetbal buiten het genoemde verbod valt, is een feit. Dat werd vandaag nog eens verduidelijkt
Dit is toch echt aan niemand uit te leggen. Alles is gesloten en/of afgelast, maar het voetbal zou dan door mogen gaan !
De verantwoordelijke die dit bedacht heeft mag vandaag nog aftreden !

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 17:40
OMG, sprakeloos. Brief van de dominee aan de kinderen

*knip*
(...) Waarom? De Heere wil dat jij gaat bidden. De Heere wil dat jij breekt met de verkeerde dingen. De Heere wil dat jij niet meer zoveel houdt van al je mooie spulletjes. De Heere wil dat jij niet zoveel tijd verknoeit achter de computer. De Heere vraagt jouw hele hart. (...) Dan mag je de Heere liefhebben. (...) Dat is heel erg.
*knip*
Dit is inderdaad heel erg! Ik ben ook sprakeloos! De naam van de Eeuwige is natuurlijk HEERE, en niet Heere. Gelukkig is het mijn dominee niet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:
24 mar 2020 18:09
tttlocke schreef:
24 mar 2020 16:28
dat het eredivisievoetbal buiten het genoemde verbod valt, is een feit. Dat werd vandaag nog eens verduidelijkt
Dit is toch echt aan niemand uit te leggen. Alles is gesloten en/of afgelast, maar het voetbal zou dan door mogen gaan !
De verantwoordelijke die dit bedacht heeft mag vandaag nog aftreden !
Je bericht was misleidend en deels gewoon onjuist (maar wordt zo te zien met veel gejuich ontvangen):

- Door de wijze waarop je het beschrijft, suggereer je dat het hier gaat om een opvatting van de voetbalbond KNVB -- Dat is onwaar;
- Die opvatting van de KNVB omvat volgens jou ook dat 'er gewoon gevoetbald moet kunnen worden'. -- Dat is niet het standpunt van de KNVB, maar een verzinsel van jou;
- Het staat helemaal niet vast dat het voetbal door zou mogen gaan;
- Het aftreden eisen van 'een verantwoordelijke' voor een beslissing die niet genomen is, is onzinnig;
- Wat wel vaststaat is dat er ten aanzien van 'de sport' met de nieuw geïntroduceerde maatregelen niets gewijzigd is;
- Dat betekent dat in ieder geval tot en met 6 april alle sport van de baan blijft (zoals al eerder besloten is), en dat er (ruim) vóór die tijd een nieuwe beslissing genomen moet worden voor wat gaat gelden ná 6 april.
- Dat is precies wat geldt voor de scholen: het staat vast dat ze gesloten zijn tot en met 6 april, het staat niet vast dat ze daarna weer open gaan; de gisteren aangekondigde nieuwe maatregelen hebben voor scholen niets gewijzigd; daarover was immers al eerder besloten.

Waarom zeg je niet over de scholen: 'belachelijk dat straks in april de scholen gewoon weer open mogen terwijl alle bijeenkomsten verboden zijn; zitten ze met 25 leerlingen in de klas; te gek voor worden; de verantwoordelijke moet onmiddellijk aftreden!'.

Mijn punt: het mag wel iets zorgvuldiger. Je zet zo te zien velen op het verkeerde been.

Het advies van het RIVM met betrekking tot sport is ongewijzigd en loopt dus tot en met 6 april en niet tot 1 juni, zoals is ingesteld voor evenementen in Nederland.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Lees ook even de ongeveer 380 zeer boze en verontwaardigde berichten op NU.nl richting de KNVB, @-tttlocke.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wel ja, doe er nog een schepje bovenop.
Wat je zei klopte niet. Je hebt inmiddels alle informatie om in te zien dat je ernaast zat.
'Boze en verontwaardigde berichten' op een website, al zijn het er duizenden, veranderen daar niets aan.

Aanvulling: een deel van die reacties op nu.nl zijn inderdaad bizar; hele volksstammen reageren niet op wat het nieuwsbericht zegt, maar op iets wat ze er zelf van maken, net als BL2 hier dus.
Dat aantal van 380 betrof het totale aantal reacties, niet het aantal 'boze en verontwaardigde' reacties Ook dat klopte niet.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 14:46
@sjohie: ik vertrouw op wat ik van diverse virologen hoor of lees. Ik ben trouwens niet iemand die een simpele verkoudheid de griep noemt.
Ik ben zelfs het type dat de griep 'een beetje een snotneus' noemt, omdat ie zich liever niet ziek meldt van het werk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch wel héél bijzonder en fijn wat er nu in Nederland in korte tijd is en wordt geregeld :
- aantal IC bedden drastisch omhoog
- drive-in units om mensen te testen
- triage tenten om te testen
- zoveel oud verpleegkundigen en artsen en verzorgers die bijspringen waar nodig.
- vervoer naar elders van zieken
- zoveel prachtige initiatieven van jongeren/ buren om te helpen waar nodig.
Etc etc etc

NEDERLAND ZET HEM OP ! ♥️👍

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens word ik persoonlijk echt helemaal gek. Gelukkig heb ik voor morgen en overmorgen wat bezoek op de planning staan. De hele dag werken en vervolgens thuis binnen zitten is gewoon onmenselijk zwaar voor me. Ik houd me verder wel gewoon netjes aan de voorschriften, dus het is niet zo dat ik dwars lig, omdat ik het niet eens ben met de manier waarop we hier mee omgaan. Mijn mening daarover is nog niet veranderd.

Wat het zwaarste is, is eigenlijk dat de situatie nu vervelend is en alle vooruitzichten alleen maar negatief zijn. Hoeveel fijner zou het zijn geweest als de regering en het RIVM alleen een schatting zouden doorgeven van wanneer ze verwachten dat we weer gewoon normaal kunnen gaan doen en ons niet zo idioot meer hoeven te gedragen.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat ligt toch echt aan ons allemaal, Nijogeth. Wat dat betreft heb ik misschien een lichtpuntje. Vanmiddag ben ik op de fiets naar twee buurdorpen geweest voor de boodschappen. In beide dorpen was het in de supermarkten erg rustig. In de eerste 4 of 5 klanten, in de tweede 3. De laatste was ietsje drukker, maar niet veel drukker.

Ik denk dat veel mensen de afgelopen weken bewust gehamsterd hebben omdat het besmettingsgevaar toen nog niet zo groot was. Dat is nu aanzienlijk groter. Maar aangezien de meesten al voor een langere tijd alles in huis hebben, hoeven velen zich nu minder bloot te stellen aan 'de gevaren des levens anno 2020'. Misschien dat met een week of drie de curve niet alleen afgevlakt is, maar zelfs wat naar beneden begint te lopen.

Hoe lang het uiteindelijk gaat duren weet ik natuurlijk ook niet. Het ligt er toch echt aan hoe goed mensen mee werken. En ik moet zeggen: velen zijn aanzienlijk strenger voor zichzelf en anderen als de overheid aanmoedigt.

Wat wel een voordeel is van Corona: het viel me op dat de luchtkwaliteit veel beter is. Doorgaans heb ik het altijd wel een beetje benauwd. Nu niks. Volop lucht en zuurstof in mijn longen. Heerlijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BL2 schreef:
24 mar 2020 19:03
Lees ook even de ongeveer 380 zeer boze en verontwaardigde berichten op NU.nl richting de KNVB, @-tttlocke.
Ja want NUJij is een kwalitief reactie platform waarbij 99% van de regeerders goed lezen en inhoudelijk reageren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
24 mar 2020 20:01
(...)
Hoeveel fijner zou het zijn geweest als de regering en het RIVM alleen een schatting zouden doorgeven van wanneer ze verwachten dat we weer gewoon normaal kunnen gaan doen en ons niet zo idioot meer hoeven te gedragen.
Deze schatting in nu nog niet te maken denk ik.
We zijn pas een paar weken aan de gang en veel hangt ook af van de burger .
Zelf dénk ik ----tót juli-augustus??
Nog zo.n 3 maanden ??

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Kees2850 schreef:
24 mar 2020 20:32
Thuis slapen veel mensen in hetzelfde bed met elkaar. Zoenen ze, vrijen ze wellicht.
Thuis eten de mensen met elkaar. Met hun kinderen, soms met familie, met gasten

Maar toch wordt geadviseerd om in je eentje boodschappen te doen om de overdracht van het virus te bemoeilijken.

Ik vind dat echt niet te rijmen met gezond verstand.
Ik begrijp dat wel. Als je met de hele familie boodschappen doet zijn er meer mensen tegelijk in de winkel. Dan heb je ofwel meer kans dat een van hen binnen de 1.5m van iemand buiten de familie komt, ofwel je zorgt ervoor dat anderen buiten in de rij moeten blijven, omdat de winkel niet meer dan X mensen tegelijk naar binnen laat.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
24 mar 2020 20:32
Thuis slapen veel mensen in hetzelfde bed met elkaar. Zoenen ze, vrijen ze wellicht.
Thuis eten de mensen met elkaar. Met hun kinderen, soms met familie, met gasten

Maar toch wordt geadviseerd om in je eentje boodschappen te doen om de overdracht van het virus te bemoeilijken.

Ik vind dat echt niet te rijmen met gezond verstand.
Wat versta je onder gezond verstand? Ik vind het heerlijk, die rust. Het scheelt wel zo ontzettend veel drukte in de winkel, met name het ontbreken van kleuters en peuters die al gillend en schreeuwend door de winkel rennen, of janken en krijsen omdat ze weer wat willen hebben... laat ze maar lekker wegblijven.

Overigens wordt aan zieken gevraagd om juist geen boodschappen te doen. Dat is dus exact de reden dat ik voor een week of drie, vier, spullen in huis heb. Ben ik ziek, dan hoef ik de deur niet uit om vervolgens anderen aan te steken.

En die echtparen? Ik heb er vanmiddag veel te veel zij aan zij op het fietspad zien lopen - aan de linkerkant, dus de verkeerde kant. Het fietsverkeer tegemoet. Er is genoeg dat ze samen kunnen doen. Ze kunnen ook samen aan de keukentafel koffie drinken. Vader hoeft heus niet moeder te controleren, zich overal mee te bemoeien en overal toestemming voor te geven. Dat kon hij niet toen hij nog aan het werk was, dat moet hij ook maar niet doen als hij met pensioen is. Laat moeders maar lekker zelf winkelen, eventueel samen met haar vriendinnen. Vader gaat maar vissen.

Gesloten