Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er zijn vele tinnitus lijders die op vaak gruwelijke wijze uit het leven zijn gestapt! Ik kan het me levendig voorstellen. Zo erg was het gelukkig nog niet, maar het was wel erg. 47 jaar wind, bandengeruis en het motorgeronk in mijn oren. Zingende wielen. Plus de Rolling Stones, Rowwen heze!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Theotrucker schreef:
24 mar 2020 17:34
(...)
de Rolling Stones, Rowwen heze!
Bij mij deze 2 niet, maar wonderlijk genoeg steeds en ook alleen deze drie :
" Edelweiss " ( Sound of Music)
" Noël " ( Kerstliedje)
én
" komt allen tesamen " ( ook Kerstliedje) ____ en dit mág nu juist niet 😢

Plus daarnaast " zzzzzzzoemmmmm- broemmmmmmm " 😩

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien ook 47 jaar motorrijden zonder oordopjes.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

mh73 schreef:
24 mar 2020 09:37
Nou krijgt dochterlief een mailtje van de juf dat het stukje wat zij voor Engels heeft ingeleverd 100% plagiaat aangeeft.
Hoe werkt dat nu precies, met die plagiaat? Het is een stukje over hoe de Aboriginals vroeger leefden, dit aan de hand van een tekst die ze moesten lezen. Dus het woord aborinigals komt er natuurlijk vaker in voor.

Als ik Wikipedia lees en later schreef wat ik nog wist krijg je Plagiaat, voor vrijwel alle leerlingen.

Als je via een ander zoeksysteem iets anders vond over deze bevolking zoals Yandex.ru , ook in Engels te lezen vind je hele andere informatie met naast aantallen echte bewoners, gemengde relaties en hun cultuur en problemen waar ze nog steeds dagelijks tegenaan lopen.

Dan krijg je als ik het zou schrijven een totaal ander verhaal.
Voor engels, probeer Yandex.ru eens en klik op engels en zoek eens, Engels leerde je beter en weer eens een ander verhaal...
Zelfs bij letterlijk over typen herkennen regelmatig vele Plagiaat programma's dit niet eens is helaas vaker gebleken!

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig, weer een rechtschapen advies van KKT, nu inzake plagiaat plegen.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik pakte altijd de Engelse Wikipedia erbij en vertaalde die een beetje vrij naar het Nederlands. Dan zocht ik wat Nederlandse bronnen en dat leverde mij bijvoorbeeld bij mijn profielwerkstuk voor geschiedenis op het gymnasium een 8,5 op. Het onderwerp was de relatie tussen China en Tibet, zo complex en onlogisch, dat de leraar zelfs in mijn profielwerkstuk de weg meerdere keren kwijt raakte.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wist je de weg zelf nog wel, Nijogeth? Of was je hem zelf ook kwijt? ;)

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, het verhaal was heel moeilijk om in eerste instantie duidelijk te krijgen. Je krijgt op een bepaald moment het idee dat ze beiden niet eens weten waarom ze nu precies op gespannen voet leven. Daarbij moet je indenken dat Tibet al 60 jaar een regering heeft die zich niet in Tibet bevind, maar in India. Ondertussen dient men te luisteren naar China, terwijl alle Tibetanen de regering in ballingschap aanhangen. Een heel lang en complex verhaal, wat toen net in het nieuws was vanwege de opstanden in 2008. Precies weet ik het ook niet meer, maar ik heb nogal wat lijstjes moeten maken om zelf een overzicht te krijgen over de hele situatie.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Er is inmiddels duidelijkheid over het plagiaat probleem. Het online systeem van school was overbelast...

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

China is toch begin jaren vijftig Tibet "gewoon" binnengevallen en het land bezet? Kloosters gesloten, Tibetaans verboden, iedereen die protesteert gevangen gezet en/of heropgevoed, en veel import van Hanchinezen om van de Tibetanen een minderheid te maken in hun eigen land. Is behoorlijk goed gelukt, geloof ik. Deze ervaring komt nu goed van pas bij het weggummen van de Oeigoeren en hun cultuur.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van Plagiaat tot Tibetanen & Oeigoeren, elk werkstuk is info verzamelen en met eigen woorden herschrijven.

Alles erin stoppen, niets vergeten maar niet letterlijk over schrijven en met Computer controleren, controleer dan eerst die computer maar eens!

Maar wat als je voor dit soort dingen de Chinese en Oeigoerse website via Google liet vertalen, dan krijg je een Komkommer werkstuk waar geen enkel Plagiaat programma of leraar nog uit kan komen!

Het lijkt zo wel of Nijogeth Plagiaat pleegde door een onleesbaar kan er niets van maken stuk van mijn ingestuurd heeft!

Van VMBO tot TU Delft hetzelfde verhaal voor de Scriptie die je moet inleveren.... vaak is niet het onderwerp maar de schrijfstijl bepalende of je voldoende kreeg, en of het verhaal nog leesbaar zou zijn.

Dit soort opdrachten, je moet x A4 inleveren met tenminste xxx woorden is vaak de eis en alles moet erin staan.
Ook de bron vermelding, maar hoe schrijf je in het Chinees die link?
Scholen vragen van alles maar als je weet hoe je leraar is en naar zijn stijl schreef ben je al geslaagd.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
25 mar 2020 08:22
Het lijkt zo wel of Nijogeth Plagiaat pleegde door een onleesbaar kan er niets van maken stuk van mijn ingestuurd heeft!
Het zal wel om de onleesbaarheid an sich gaan, veronderstel ik... Alhoewel komkommer werkelijk alles heeft meegemaakt, dat is ook wel weer zo... :roll:

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Komkommertijd schreef:
25 mar 2020 08:22
Het lijkt zo wel of Nijogeth Plagiaat pleegde door een onleesbaar kan er niets van maken stuk van mijn ingestuurd heeft!
Dat wordt dan sowieso beloond met het cijfer 1 (omdat het cijfer 0 niet kan) :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
24 mar 2020 22:22
China is toch begin jaren vijftig Tibet "gewoon" binnengevallen en het land bezet? Kloosters gesloten, Tibetaans verboden, iedereen die protesteert gevangen gezet en/of heropgevoed, en veel import van Hanchinezen om van de Tibetanen een minderheid te maken in hun eigen land. Is behoorlijk goed gelukt, geloof ik. Deze ervaring komt nu goed van pas bij het weggummen van de Oeigoeren en hun cultuur.
Ja, begin jaren vijftig is dat inderdaad gebeurd, maar de achterliggende strijd speelt al veel langer. Zo werd Tibet pas begin 20e eeuw een eigen staat, maar was de Dalai Lama bijvoorbeeld heel lang wel het hoogste orgaan voor de bevolking en dat werd ook niet altijd gewaardeerd door China. Mijn werkstuk ging voornamelijk over de geschiedenis van dit hele gezeik en daarna probeerde ik erachter te komen waarom het nu nog steeds zoveel problemen oplevert. Mijn conclusie was dat het probleem eigenlijk niet op te lossen was. Al zal er als ik eerlijk ben wel één zijn, maar dat zou genocide vanuit China's kant moeten zijn en dat zie ik nu niet echt als goede oplossing.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vertrek van China uit Tibet zou acceptabeler zijn, denk ik. Of gewoon wat mensenrechten en democratie voor de Tibetanen (en de Oeigoeren).
Dat Tibet pas begin 20e eeuw een eigen staat werd (zou best kunnen) is niet echt relevant toch? Er zijn heel veel landen die nog veel korter een eigen staat zijn.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zou acceptabeler zijn, maar de Chinezen willen dat niet. Ze zien Tibet als China, omdat dat ergens in de middeleeuwen Chinees gebied is geweest tijdens een of andere dynastie en toen veroverd is geweest door de Mongolen. Later is het nog bezet geweest door Europeanen.

De Dalai Lama is meerdere keren gevlucht naar India en China vertrouwt de Dalai Lama helemaal niet (willen ook niet in gesprek met hem), waardoor er weinig eigen zeggenschap is in de Tibetaanse Autonome Regio (zoals het sinds 1974 zo mooi heet). Alleen ziet het Tibetaanse volk de Dalai Lama nog steeds als leider.

China zal Tibet niet opgeven en de Tibetanen zullen de Chinezen nooit als echte leider zien, want dat is de Dalai Lama. Vandaar dat een oplossing ook niet echt voor handen ligt. Als je er echt induikt is het allemaal heel erg complex met tijdlijnen die door elkaar heen lopen en bronnen die elkaar tegenspreken. Maar precies weet ik het ook niet meer. Is al meer dan 10 jaar geleden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Als samenvatting vind ik het prima. Bij de Auslöschung van de Uguren spelen vergelijkbare motieven een rol.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aan de Zuid-Chinese zee wordt nog gewerkt. Daar wonen weliswaar maar weinig mensen, maar de "nine-dash line" is getrokken. Alles is voor Bassie, zogezegd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien moeten we ook eens luid applaudisseren voor supermarkten , hun caissières en de vakkenvullers en chauffeurs !
Mijn zoon komt net bij de Jumbo vandaan en bezorgt zijn moedertje een megapak WC papier en boodschappen.
Alles, alles is weer volop aanwezig , geen schap meer leeg , desinfectie vd mandjes en de karren , een x aantal mag tegelijk in de winkel zijn dus wat mij betreft CHAPEAU , ook voor deze branche !

ZeerPrivé
Berichten: 5428
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, deze mensen zijn zeker ook een applausje waard. Maar ook een financieel extraatje van de werkgever aan het einde van deze periode. Ze werken voor een paar luizige euro's in de supermarkten. Ik ga morgen eens kijken of het bij de Hoogvliet net zo goed geregeld is als bij de Jumbo.

Plaats reactie