Coronavirus - algemeen topic

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 » 25 mar 2020 11:55

witte angora schreef:
25 mar 2020 11:14
Voorzichtig positief nieuws. Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar het lijkt er op dat de genomen maatregelen hun vruchten beginnen af te werpen. Lees dit maar eens:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

Ik heb het eerste stuk gezien op TV. Geen paniekvoetbal maar een rustige uitleg, duidelijk uiteengezet waar ze allemaal mee bezig zijn, hoe vroeg ze eigenlijk al begonnen zijn met het monitoren van allerlei zaken. De diverse scenario's nog eens naast elkaar gelegd. Laten zien welke maatregelen wat voor gevolgen hebben gehad. Zo'n verhaal geeft vertrouwen.
Laatst gewijzigd door mh73 op 25 mar 2020 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

BRNRDS

Ongelezen bericht door BRNRDS » 25 mar 2020 11:55

Nog gekker. De ambulancediensten zijn hier bezig met "steriele handschoenen" aan, om de vloeren af te plakken in winkels, zodat je weet wanneer je twee meter afstand moet houden. Ook dat nog: Bij de Aldi moet je nu een winkelwagentje gebruiken vanwege de "Corona crisis".
Als er nu iets smeriger is dan een winkelwagentje of een mandje pakken, dat door duizenden ongewassen handen is gegaan en NOOIT wordt schoongemaakt. Dus je besmet jezelf met micro-organismen en het "gevaarlijke" Coronavirus en pakt vervolgens een artikel op, dan besmet je dat artikel immers ook met die virussen en bacteriën en wat er al niet meer aankleeft.
Heel de economie ligt op zijn g*t om een op zich niet bijzonder gevaarlijk griepje. De gewone griep eist per jaar veel meer doden dan deze Corona variant. Maar dat vermelden ze niet. Corona is in een bio-lab gefabriceerd. Corona is een van de vele uit een familie. Gewone griep is er ook een.
De hype is een rookgordijn om de wereld in een crash te storten. Deden ze ook voor de WWII. Dit plan bestond al jaren.
Contant geld wordt afgeschaft "wegens smetvrees", reisverboden, verplaatsingsverboden, verplichte quarantaine, gedwongen "vaccinaties" enz. RFID chips. Crowd controle. De meeste mensen die overlijden aan Corona hebben andere ernstige onderliggende maar primaire gezondheidsproblemen. In Italië heeft een minister gepubliceerd dat er wellicht niet meer dan 2 mensen zijn overleden aan Corona 19. Tot overmaat van ramp zijn de artsenpraktijken gesloten en mag er niet meer dan een persoon in de apotheek verblijven.
Sorry hoor, maar hoever laten we die gekte nog komen? De massahysterie opgezweept door de pers is veel gevaarlijker dan dit virus.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 25 mar 2020 12:00

In alle winkels is het nu verplicht een winkelwagentje of mandje te gebruiken. Worden deze, na het boodschappen doen, weer ingeleverd, dan worden ze door een medewerker schoon gemaakt.
Voor het winkelpersoneel zijn de te nemen maatregelen ook niet gemakkelijk. Maar ik ben erg blij dat ze zich nog steeds beschikbaar stellen om dit werk te blijven doen. Wat kunnen wij zonder hen?
Ik hoor al van verschillende kanten dat mensen zich maar “ziek” melden om niet naar het werk te hoeven terwijl ze niks mankeren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 25 mar 2020 12:06

Lowieze schreef:
25 mar 2020 12:00
In alle winkels is het nu verplicht een winkelwagentje of mandje te gebruiken. Worden deze, na het boodschappen doen, weer ingeleverd, dan worden ze door een medewerker schoon gemaakt.
Voor het winkelpersoneel zijn de te nemen maatregelen ook niet gemakkelijk. Maar ik ben erg blij dat ze zich nog steeds beschikbaar stellen om dit werk te blijven doen. Wat kunnen wij zonder hen?
Ik hoor al van verschillende kanten dat mensen zich maar “ziek” melden om niet naar het werk te hoeven terwijl ze niks mankeren.
Ik zit in de OR, en als ik kijk naar de reacties van de achterban naar ons over bijvoorbeeld de maatregelen in ons bedrijf, dan zie je dat er grofweg 2 groepen zijn. Mensen die denken in oplossingen, en mensen die denken in problemen. De ene groep is adaptief, en past er op verwonderlijke en bewonderenswaardige manieren een mouw aan, en de andere groep meer passief, en die kijken naar de werkgever/overheid/school/KDV voor oplossingen, en vinden daar dan weer van alles van, dat wel.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 25 mar 2020 12:08

Mijn man ging vanmorgen naar de supermarkt. Op zich alles netjes geregeld. Bijna iedereen alleen in de winkel, op een aantal oudere stelletjes na. Op zich niet zo'n punt, maar wel dat juist die oudere stelletjes zich niet aan de regels hielden. Geen afstand houden, heel lang treuzelen bij schappen, uitgebreid kletsen met andere oudjes.
Hij was wel een beetje boos toen hij thuiskwam. Juist mensen uit de groep waar wij allemaal rekening mee moeten houden, doen net alsof er niets aan de hand is, zei hij.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 25 mar 2020 12:12

mh73 schreef:
25 mar 2020 12:08
Mijn man ging vanmorgen naar de supermarkt. Op zich alles netjes geregeld. Bijna iedereen alleen in de winkel, op een aantal oudere stelletjes na. Op zich niet zo'n punt, maar wel dat juist die oudere stelletjes zich niet aan de regels hielden. Geen afstand houden, heel lang treuzelen bij schappen, uitgebreid kletsen met andere oudjes.
Hij was wel een beetje boos toen hij thuiskwam. Juist mensen uit de groep waar wij allemaal rekening mee moeten houden, doen net alsof er niets aan de hand is, zei hij.
Is hier ook zo hoor, een oude dame met rollator tegen de met pijlen aangegeven rijrichting in: ja maar, ik moet dáár zijn.
Misschien denken ze: iedereen past zich aan ons aan, dan hoeven wij dat niet meer te doen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 25 mar 2020 12:21

mh73 schreef:
25 mar 2020 12:08
Dat is hier dus exact zo. Alles moet op hun manier, en alles moet maar voor hun wijken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 25 mar 2020 12:26

Ik voel me gelukkig niet aangesproken 😉 , maar je ziet het vaak zat.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 25 mar 2020 12:34

Lady1234 schreef:
24 mar 2020 16:11
Schiet lekker op. Stickers op generaties plakken.
Misschien kan de RIVM wat met deze aanbeveling?

:wink:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 mar 2020 12:38

BRNRDS schreef:
25 mar 2020 11:55
Nog gekker. De ambulancediensten zijn hier bezig met "steriele handschoenen" aan, om de vloeren af te plakken in winkels, zodat je weet wanneer je twee meter afstand moet houden. Ook dat nog: Bij de Aldi moet je nu een winkelwagentje gebruiken vanwege de "Corona crisis".
Als er nu iets smeriger is dan een winkelwagentje of een mandje pakken, dat door duizenden ongewassen handen is gegaan en NOOIT wordt schoongemaakt. Dus je besmet jezelf met micro-organismen en het "gevaarlijke" Coronavirus en pakt vervolgens een artikel op, dan besmet je dat artikel immers ook met die virussen en bacteriën en wat er al niet meer aankleeft.
Heel de economie ligt op zijn g*t om een op zich niet bijzonder gevaarlijk griepje. De gewone griep eist per jaar veel meer doden dan deze Corona variant. Maar dat vermelden ze niet. Corona is in een bio-lab gefabriceerd. Corona is een van de vele uit een familie. Gewone griep is er ook een.
De hype is een rookgordijn om de wereld in een crash te storten. Deden ze ook voor de WWII. Dit plan bestond al jaren.
Contant geld wordt afgeschaft "wegens smetvrees", reisverboden, verplaatsingsverboden, verplichte quarantaine, gedwongen "vaccinaties" enz. RFID chips. Crowd controle. De meeste mensen die overlijden aan Corona hebben andere ernstige onderliggende maar primaire gezondheidsproblemen. In Italië heeft een minister gepubliceerd dat er wellicht niet meer dan 2 mensen zijn overleden aan Corona 19. Tot overmaat van ramp zijn de artsenpraktijken gesloten en mag er niet meer dan een persoon in de apotheek verblijven.
Sorry hoor, maar hoever laten we die gekte nog komen? De massahysterie opgezweept door de pers is veel gevaarlijker dan dit virus.
Volgens mij is er nog genoeg voorraad aluminiumfolie, dat maar kopen, kunt u een hoedje vouwen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 25 mar 2020 12:52

Iemand enig idee waarom deze markt straks op slot gaat? https://www.telegraaf.nl/nieuws/5654840 ... agse-markt

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 25 mar 2020 12:55

Misschien mensen van een andere planeet? Misschien moeten we hier voor de Spaanse aanpak kiezen? Dan krijg je hoogstens de Spaanse griep.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 25 mar 2020 12:57

Ik begrijp hier werkelijk he-le-maal niets van! 👎👎

Wie kan mij helpen aan een BOERKA wanneer ik weer naar buiten ga ? 😩

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan » 25 mar 2020 12:59

moederslink schreef:
25 mar 2020 12:57
Wij adviseren een niqaab.

Wenn schon, denn schon richtig.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 25 mar 2020 13:03

Het zijn toch ook niet alleen de oudjes die zo eigenwijs zijn, volgens Omroep West.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 25 mar 2020 13:03

Volgende week worden 1100 corona en 500 reguliere patiënten op de IC's verwacht. De bedden voor deze mensen zijn er nog niet.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 25 mar 2020 13:05

moederslink schreef:
25 mar 2020 12:26
Ik voel me gelukkig niet aangesproken 😉 , maar je ziet het vaak zat.
Ook niet zo bedoeld. Er zijn er natuurlijk genoeg die het wel goed doen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 25 mar 2020 13:06

Jablan schreef:
25 mar 2020 12:59
moederslink schreef:
25 mar 2020 12:57
Wij adviseren een niqaab.

Wenn schon, denn schon richtig.
Ach...kijk naar Iran....het helpt dus niet.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 25 mar 2020 13:12

Moederslink, jij hebt toch mondkapjes? Of heb je die voor woekerprijzen verkocht? :wink:

Ik zag gisteren tijdens mijn 'inspectie' ronde in nabijgelegen winkelcentrum, naast ouderen die zich niet aan de regels houden, aardig wat mensen rondlopen met mondkapje.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 25 mar 2020 13:16

Dit soort mensen mogen ze van mij een weekje huisarrest (met enkelband) geven. Schandalig. https://www.ad.nl/koken-en-eten/medewer ... ~a0319093/

Plaats reactie