LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BRNRDS schreef:
25 mar 2020 11:55
Nog gekker. De ambulancediensten zijn hier bezig met "steriele handschoenen" aan, om de vloeren af te plakken in winkels, zodat je weet wanneer je twee meter afstand moet houden. Ook dat nog: Bij de Aldi moet je nu een winkelwagentje gebruiken vanwege de "Corona crisis".
Als er nu iets smeriger is dan een winkelwagentje of een mandje pakken, dat door duizenden ongewassen handen is gegaan en NOOIT wordt schoongemaakt. Dus je besmet jezelf met micro-organismen en het "gevaarlijke" Coronavirus en pakt vervolgens een artikel op, dan besmet je dat artikel immers ook met die virussen en bacteriën en wat er al niet meer aankleeft.
Heel de economie ligt op zijn g*t om een op zich niet bijzonder gevaarlijk griepje. De gewone griep eist per jaar veel meer doden dan deze Corona variant. Maar dat vermelden ze niet. Corona is in een bio-lab gefabriceerd. Corona is een van de vele uit een familie. Gewone griep is er ook een.
De hype is een rookgordijn om de wereld in een crash te storten. Deden ze ook voor de WWII. Dit plan bestond al jaren.
Contant geld wordt afgeschaft "wegens smetvrees", reisverboden, verplaatsingsverboden, verplichte quarantaine, gedwongen "vaccinaties" enz. RFID chips. Crowd controle. De meeste mensen die overlijden aan Corona hebben andere ernstige onderliggende maar primaire gezondheidsproblemen. In Italië heeft een minister gepubliceerd dat er wellicht niet meer dan 2 mensen zijn overleden aan Corona 19. Tot overmaat van ramp zijn de artsenpraktijken gesloten en mag er niet meer dan een persoon in de apotheek verblijven.
Sorry hoor, maar hoever laten we die gekte nog komen? De massahysterie opgezweept door de pers is veel gevaarlijker dan dit virus.
Volgens mij is er nog genoeg voorraad aluminiumfolie, dat maar kopen, kunt u een hoedje vouwen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Iemand enig idee waarom deze markt straks op slot gaat? https://www.telegraaf.nl/nieuws/5654840 ... agse-markt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien mensen van een andere planeet? Misschien moeten we hier voor de Spaanse aanpak kiezen? Dan krijg je hoogstens de Spaanse griep.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp hier werkelijk he-le-maal niets van! 👎👎

Wie kan mij helpen aan een BOERKA wanneer ik weer naar buiten ga ? 😩

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
25 mar 2020 12:57
Wie kan mij helpen aan een BOERKA wanneer ik weer naar buiten ga ? 😩
Wij adviseren een niqaab.

Wenn schon, denn schon richtig.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zijn toch ook niet alleen de oudjes die zo eigenwijs zijn, volgens Omroep West.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Volgende week worden 1100 corona en 500 reguliere patiënten op de IC's verwacht. De bedden voor deze mensen zijn er nog niet.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

moederslink schreef:
25 mar 2020 12:26
Ik voel me gelukkig niet aangesproken 😉 , maar je ziet het vaak zat.
Ook niet zo bedoeld. Er zijn er natuurlijk genoeg die het wel goed doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
25 mar 2020 12:59
moederslink schreef:
25 mar 2020 12:57
Wie kan mij helpen aan een BOERKA wanneer ik weer naar buiten ga ? 😩
Wij adviseren een niqaab.

Wenn schon, denn schon richtig.
Ach...kijk naar Iran....het helpt dus niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moederslink, jij hebt toch mondkapjes? Of heb je die voor woekerprijzen verkocht? :wink:

Ik zag gisteren tijdens mijn 'inspectie' ronde in nabijgelegen winkelcentrum, naast ouderen die zich niet aan de regels houden, aardig wat mensen rondlopen met mondkapje.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit soort mensen mogen ze van mij een weekje huisarrest (met enkelband) geven. Schandalig. https://www.ad.nl/koken-en-eten/medewer ... ~a0319093/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

USA : nu 3e op de wereldranglijst . Dramatisch voor al die on (der) verzekerden :cry: .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er maar doorgewerkt wordt voor Pasen met een griepje aldus Trump.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

India gaat in grootste lock down ooit in de wereld!
Hiermee hopen ze een mega catastrofe te voorkomen. :cry:
1,3 miljard (!) Indiërs krijgen huisarrest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

RIVM verwacht de grootste piek op de IC.s ( pas ) eind mei :shock:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Het RKI (Duitsland) verwacht de piek eind april. Daar hebben ze een andere glazen bol dan bij het RIVM.

Uit het huisarts/overige-zorg-onderwerp gehaald:
ZeerPrivé schreef:
25 mar 2020 13:44
Natuurlijk niet, maar het kan helaas niet anders. Dit was al voorzien vanaf begin Corona. Ook de spoedeisende zorg, voor bijv. verkeersslachtoffers, hartinfarcten enz. staat onder druk. Ik verwacht dat steeds meer leegstaande hotels ingericht gaan worden voor Corona patiënten, die te goed zijn voor het ziekenhuis en te slecht zijn om naar huis te gaan.
Ik vraag mij af waarom dit al niet eerder is opgestart. Nemen we mee in de lijst voor achteraf:
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen
- Te weinig capaciteit, overal. (te strakke normen?)
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.

(Als je nog dingen hebt, graag de hele lijst meenemen, zodat het een compleet overzicht wordt. Handig voor journalistieke redacties)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
25 mar 2020 13:54
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen
- Te weinig capaciteit, overal. (te strakke normen?)
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
-per direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
-het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
25 mar 2020 13:16
Dit soort mensen mogen ze van mij een weekje huisarrest (met enkelband) geven. Schandalig. https://www.ad.nl/koken-en-eten/medewer ... ~a0319093/
Ik moet ze niet tegenkomen. Ben vandaag bij 2 Plus supermarkten geweest (iets leveren) en als ik dat zou zien bij de deur, dan hebben ze toch een probleem. Dan kom ik met met 1.90 en schoenmaat 48 met stalen neuzen toch even op ze afgestapt.

Zelf gisteren even bij de Jumbo binnen gelopen omdat ik 3 producten moest hebben staatsloten wilde halen. Ze stonden bij de deur klaar met winkelwagens, dus ik vroeg al meteen 'ik neem aan dat ik er 1 mee moet nemen?' en ik kreeg er 1 in de loop meegerold en kon zo doorlopen. Zo'n probleem is het toch niet?
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 25 mar 2020 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan, vul de lijst maar aan met:

Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 500).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen
- Te weinig capaciteit, overal. (te strakke normen?)
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 500).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
-per direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
-het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
@Moederslink en Nijogeth: Dank jullie. Ik werk maar met dit lijstje, omdat ik merk, dat alles wat hier wordt besproken, een paar dagen later landelijk in de media is.

Terugkomend op de verwachte piek. WDR heeft een onderbouwing voor het achter-de-feiten-aanlopen. De cijfers met zieken en overleden lopen ongeveer 12 dagen achter op de verspreiding van het virus onder de bevolking. Het duurt gemiddeld 6 dagen na een infectie voordat iemand symptomen krijgt en daarmee naar een arts gaat. De andere 6 dagen gaan op aan de bureaucratie: pas testen wanneer het ernstig is (+2 dagen), het testen zelf en wachten op de uitslag (+2 dagen) en tenslotte de route van de arts, die de uitslag doorgeeft aan de GGD (in Duitsland Gesundheitsamt) en de GGD's, die de cijfers weer aan het RIVM (in Duitsland Robert Koch Institut) melden.
Met dit in het achterhoofd, vind ik de Duitsers een betere glazen bol hebben dan het RIVM.

Gesloten