Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Weet jij dat, moederslink? Ik hoorde van de week 1 van de vele virologen zeggen dat mensen die tegen tbc zijn ingeënt mogelijk wat minder vatbaar zijn. Maar iedere oudere kreeg vroeger toch zo'n inenting? Of zit ik er helemaal naast?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
25 mar 2020 18:59
Weet jij dat, moederslink? Ik hoorde van de week 1 van de vele virologen zeggen dat mensen die tegen tbc zijn ingeënt mogelijk wat minder vatbaar zijn. Maar iedere oudere kreeg vroeger toch zo'n inenting? Of zit ik er helemaal naast?
U bent in de war met de Mantoux test. In de jaren 50/60, misschien later ook nog wel geen idee, kreeg je op school een krasje in je arm om te testen of je tbc had.

Tegenwoordig kunnen kinderen uit landen waar tbc heerst, volgens mij, wel ingeënt worden tegen tbc.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
25 mar 2020 19:11
ZeerPrivé schreef:
25 mar 2020 18:59
Weet jij dat, moederslink? Ik hoorde van de week 1 van de vele virologen zeggen dat mensen die tegen tbc zijn ingeënt mogelijk wat minder vatbaar zijn. Maar iedere oudere kreeg vroeger toch zo'n inenting? Of zit ik er helemaal naast?
U bent in de war met de Mantoux test. In de jaren 50/60, misschien later ook nog wel geen idee, kreeg je op school een krasje in je arm om te testen of je tbc had.

Tegenwoordig kunnen kinderen uit landen waar tbc heerst, volgens mij, wel ingeënt worden tegen tbc.
Inderdaad we kregen een Mantoux test op de lagere school, zo.n krasje in je arm . Dat weet ik nog goed.
En begin jaren 50 , weet ik nog , ben ik getest op polio , want dat " heerste " toen .
Maar ik was nog klein dus hoe dat getest werd weet ik niet meer.

Dat laatste Lady zou goed kunnen, maar ik weet het niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik hoop ook dat de supermarktmedewerkers bij hun vakantietoeslag een extra bonus krijgen.
De supermarkten verdienen goud geld nu.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Aha, duidelijk. Ik dacht dat dit een inenting was, maar het was/is dus een check. Ik herinner me dat een vroegere schoonmoeder een paar lelijke littekens op haar bovenarm had, is dat dan dat 'krasje' geweest?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
25 mar 2020 19:02
Bij de blauwe supermarkt is toiletpapier in de bonus. 1+1 gratis bij pakken van 24 rollen.
Als de schuur/ kelder/ zolder/ garage of gehuurde opslagruimte nog niet helemaal vol is.
Nu kunnen we voordelig hamsteren
Hamsteren mag niet meer. Foei, breien. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat litteken op de bovenarm was een inenting tegen -pokken- :wink:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het krasje werd volgens mij op je onderarm gegeven, gaf uiteindelijk ook wel een klein littekentje. Op je bovenarm drie flinke littekens van de pokkeninjectie.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
25 mar 2020 19:35
Dat litteken op de bovenarm was een inenting tegen -pokken- :wink:
Oh, ik dacht al zo'n litteken van een krasje? Ik ben weer geüpdatet. :)

@lady1234: ik herinner me inderdaad 3 littekens.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In 1980 werd de wereld pokkenvrij verklaard en het vaccineren wereldwijd gestaakt. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie

Bron RIVM

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

We kregen toen een spuit en ze kwamen een week later kijken en meten hoe groot het bultje was geworden.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn vader en mijn moeder hebben een litteken op de bovenarm wat van een bcg vaccinatie is (als ik de afbeeldingen van Google mag geloven). Dat zou een inenting tegen tuberculose zijn, dus op zich zou dat best wel kunnen. Al zijn zij beiden onder de 60.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hè, zitten we lekker nostalgisch te doen over de inentingen, kom ik weer. Sorry, dames en heren.
Kees2850 schreef:
25 mar 2020 20:49
@jablan Dat schreef je 13 maart. Dat het met je zoon al weer beter ging maar nu blijkt hij nog steeds bedlegerig? Dan had hij toch opgenomen moeten worden? En ook dat jullie zelf nauwelijks klachten hadden en nu schrijf je dat je nauwelijks 100 meter kan lopen. Sorry maar ik begrijp dat niet.
Waarschijnlijk kom ik pas half april voor het eerst weer buiten en dan verwacht ik zo'n slechte conditie, dat honderd meter lopen een topprestatie is. Dat is een inschatting, meer niet.
Het kost veel energie om een doodzieke jongen 24/7 te verzorgen, terwijl je zelf ook allesbehalve goed in je vel zit. Kun je hier ook zien - gisteravond bij 2 onderwerpen verkeerd gelezen, terwijl dit forum meer afleiding tussendoor is.
Het is ons gelukt om hem buiten het ziekenhuis te houden, omdat we beeldbellen met het ziekenhuis (of zij met ons), omdat we hier zuurstof plus masker hebben, omdat we hem goed (mening van de artsen) verzorgen, omdat wij kunnen improviseren, omdat hij stabiel is. Herstel verloopt langzaam.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Veel beterschap voor jullie allen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed bezig Jablan, hou vol en sterkte en beterschap gewenst! 👍

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Even wat anders. Zou dat megekko-issue heel binnenkort al solved zijn? Of heb ik dat mis?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
25 mar 2020 19:44
We kregen toen een spuit en ze kwamen een week later kijken en meten hoe groot het bultje was geworden.
Volgens mij kreeg je helemaal geen spuit, maar een krasje op je arm. En dat werd inderdaad later gecontroleerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd naar de 1 april grappen dit jaar.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat komkommer dat maar niet horen... :lol:

Maar ze zullen vast niet over Corona gaan, o nee... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nee, geen 1 april grap van mijn.

Mijn dochter is zwanger en eind Mei uitgerekend!
Ze zocht nog namen en hoopt op Dochter, en ja, met 4 of 5 namen, Covid klinkt niet dus dan maar.....
En op maandag 2e pinksterdag mag ze dan een Corona feestje geven als alternatief voor alle kraam bezoeken!

En nu maar hopen dat ze het niet van 6 april naar 1 juni nog meer gaan uitstellen!

Plaats reactie