LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Harry Vincken
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2020 11:43

Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Harry Vincken »

Hallo Team Rader,

Wij hebben op 21 mei 2020 een springkussen gehuurd i.v.m. communiefeest van onze kleinzoon, deze huur van het springkussen is na de uitzending van afgelopen maandag schriftelijk geannuleerd, nu krijgen wij toch de rekening gestuurd van € 145,00 terwijl dit vanwege overheidsmaatregelen van onze regering is verboden tot 1 juni 2020.
Het bedrijf Springkussenverhuur Parkstad stuurt ons nu de volledige rekening.
Moeten wij dit nu betalen? Er is toch sprake van overmacht.
Graag uw reactie hierop.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2020 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlagen verwijderd wegens aanwezigheid persoonlijke gegevens

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Radar »

Verplaatst naar corona algemeen ^FG

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is deze door u geannuleerd of door het bedrijf? Als u geannuleerd heeft en er staat in de overeenkomst dat dit niet kosteloos is, dan zal u gewoon moeten betalen. Heeft het bedrijf geannuleerd, dan zal u inderdaad niet hoeven te betalen.

Simpel gezien kan het bedrijf gewoon leveren. Dat u geen feestje kan geven, wil niet zeggen dat u geen springkussen neer kan zetten. Al is het maar voor uw eigen kind/kinderen, ik ken mensen die gekkere dingen voor hun kinderen doen.

NeoDutchio
Berichten: 12304
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het een heeft niets met het ander te maken. U hebt een springkussen gehuurd vanwege een feest. Het feest staat los van de huur. Dat het feest niet doorgaat wil dus niet zeggen dat alle andere annuleringen u geen geld kosten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Inderdaad: het huren van een springkussen valt niet onder de verboden activiteiten uit de deze week bekendgemaakte extra maatregelen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door 16again »

Het moeten betalen van 100% van de rekening bij annulering , zoals in de voorwaarden opgenomen, lijkt me onredelijk bezwarend.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Jefdus »

16again schreef:
26 mar 2020 07:21
Het moeten betalen van 100% van de rekening bij annulering , zoals in de voorwaarden opgenomen, lijkt me onredelijk bezwarend.
Er is niks onredelijk bezwarend aan een contract waarin staat dat de overeenkomst onherroepelijk is en dat niet geannuleerd kan worden. De mogelijkheid bieden tot annuleren tot een bepaalde termijn voor de levering maar daar een vergoeding van 100% tegenover stellen, zou wel zo gezien kunnen worden. Maar zo staat het vast niet genoemd in het contract.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door 16again »

uit de voorwaarden:
Artikel 7 – Annulering
1 Annulering van de overeenkomst door de huurder is mogelijk tot 24 uren voor het moment van uitvoering van de overeenkomst. Annulering dient schriftelijk te geschieden. Het moment waarop de verhuurder het schrijven ontvangt is beslissend voor het moment van annulering.
2 In geval van annulering brengt verhuurder annuleringskosten in rekening.
3 100% van de totale huurprijs, ingeval wordt geannuleerd nadat de order, schriftelijk dan wel telefonisch, bevestigd is

Moneyman
Berichten: 29997
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 mar 2020 07:21
Het moeten betalen van 100% van de rekening bij annulering , zoals in de voorwaarden opgenomen, lijkt me onredelijk bezwarend.
Eens. Het is ook niet bepaald een annulering op het laatste moment, zeg maar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:
26 mar 2020 08:11
uit de voorwaarden:
Artikel 7 – Annulering
1 Annulering van de overeenkomst door de huurder is mogelijk tot 24 uren voor het moment van uitvoering van de overeenkomst. Annulering dient schriftelijk te geschieden. Het moment waarop de verhuurder het schrijven ontvangt is beslissend voor het moment van annulering.
2 In geval van annulering brengt verhuurder annuleringskosten in rekening.
3 100% van de totale huurprijs, ingeval wordt geannuleerd nadat de order, schriftelijk dan wel telefonisch, bevestigd is
lijkt me dus overeengekomen. Maar als ik dan lid 5 lees dan zijn de verhouding in rechten en plichten wel behoorlijk scheef:
De verhuurder heeft het recht de overeenkomst te annuleren dan wel het tijdstip van verhuur in overleg met de huurder te wijzigen, tot 7 dagen voor het moment waarop de overeenkomst zou worden uitgevoerd. De huurder heeft in dit geval geen recht op schadevergoeding uit welke hoofde dan ook.
Dus de verhuurder kan tot 7 dagen voor de huurdatum de huur opzeggen, zonder opgave van reden en zonder enige vorm van tegemoetkoming of vergoeding.

Wat voor ts wellicht een optie zou zijn was het verplaatsen, je kunt kosteloos 6 maand verzetten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De transport en plaatsing is ook niet gratis!
Dus kosten ja, maar geen 100%.

Ook is het bezorger en ophalen nu niet nodig en geen slijtage want na vele jaren moeten ze ook in de afvalbak,
en vaak schoonmaken, want hoewel schoenen uit, de sokken en voetjes door de bagger?

Als ze 100% vragen is dat een onredelijk bedrag en betaal je 0%.
Voor een dergelijk bedrag een rechtszaak is ook veel kosten met kans op afwijzing van onredelijk hoog bedrag.

Verder heeft elke verhuurder voorwaarden en staan die op de website van deze aanbieder?
Het enige wat deze verhuurder kreeg is een boze klant die het aan iedereen door gaat vertellen en na de Crisis nog minder
zal verhuren.

Ik zie dat na bevestiging er inderdaad een 100% betaal plicht ontstaat, dit is een onredelijke voorwaarden, vlak voor de datum kan dit nog maar niet als er nog zoveel tijd tussen zit.
De beslag dreigingen gewoon negeren want de voorwaarden horen redelijk te zijn.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door JozJan »

16again schreef:
26 mar 2020 08:11
uit de voorwaarden:
Artikel 7 – Annulering
1 Annulering van de overeenkomst door de huurder is mogelijk tot 24 uren voor het moment van uitvoering van de overeenkomst. Annulering dient schriftelijk te geschieden. Het moment waarop de verhuurder het schrijven ontvangt is beslissend voor het moment van annulering.
2 In geval van annulering brengt verhuurder annuleringskosten in rekening.
3 100% van de totale huurprijs, ingeval wordt geannuleerd nadat de order, schriftelijk dan wel telefonisch, bevestigd is
Dat dit echt zo is opgeschreven. Bizar zeg. Wat een rookgordijn. Hoezo 'kan tot 24 uren voor het moment'? worden geannuleerd? Daarna niet meer? Maakt voor de kosten niks uit :-) 'Nee meneer, we komen hem brengen het is te laat om te annuleren' :-)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door crazyme »

Joh, het is een sprinkussenverhuur. Die laat zijn voorwaarden echt niet toetsen door een advocaat.

Die heeft aan het einde van de middag de springkussens voor de volgende morgen in zijn auto gezeuld en wil niet vlak voor dat hij bij de klant is horen dat hij weer terug kan.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De ondernemer kan het gehuurde gewoon leveren en u kunt het springkussen gewoon gebruiken tijdens de periode dat u het gehuurd heeft. Dat het feest waarvoor het springkussen eigenlijk bedoeld was nu is afgelast, is niet het risico van de ondernemer. Helaas voor u zult u dus de rekening moeten betalen.

U kunt natuurlijk overwegen om in overleg de feestdatum en huurdatum van het springkussen te verplaatsen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

gaat nu even over de annuleringskosten en deze zijn bizar hoog, 30% zou redelijk zijn naar mijn idee....

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

gaat nu even over de annuleringskosten en deze zijn bizar hoog, 30% zou redelijk zijn naar mijn idee....

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hawk-Eye schreef:
03 aug 2020 11:09
gaat nu even over de annuleringskosten en deze zijn bizar hoog, 30% zou redelijk zijn naar mijn idee....
Waarom reageert u steeds op oude topics? Verwacht u nog een antwoord?

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

EDIT: ik zie nu pas dat hawk-eye een oud topic heeft gekicked.

Dat doet hij iedere keer, nieuwe hobby gevonden blijkbaar. En het vervelende is dat dit weer leidt tot volkomen overbodige, zinloze discussies en reacties.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ZeerPrivé schreef:
03 aug 2020 11:28
EDIT: ik zie nu pas dat hawk-eye een oud topic heeft gekicked.

Dat doet hij iedere keer, nieuwe hobby gevonden blijkbaar. En het vervelende is dat dit weer leidt tot volkomen overbodige, zinloze discussies en reacties.
Ik kijk eigenlijk niet naar de datum, zou ik wel moeten doen voortaan, deze topics vermeld radar zelf in zijn mails, als ik dan erop klik en niet naar de datum kijk krijg je dit soort dingen....

Radar zou er goed aan doen om die oude vragen niet meer in de mails te zetten wat mij betreft!!!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Springkussenverhuur stuurt rekening na annulering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ga alle oude Meuk plaatsingen melden.
Dan zullen Moderator de nieuwsbrief schrijven wel op 't matje roepen.

Nieuwsbrief hoorde nieuws te bevatten.. geen oude Meuk!

Gesloten