LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat onmisbare en onvervangbare (althans denken zij zelf) figuren hebben zichzelf in ieder geval in veiligheid gebracht. De één is halsoverkop gevlucht naar zijn kasteeltje in de Schotse hooglanden, het Israëlisch kabinet is ondergedoken in de atoombunker...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Activisten werken volgens het 'activist playbook'.

Of iets waar is, doet niet ter zake. Het gaat erom of het beoogde doel gediend wordt.
Blijven herhalen hoort daar ook bij.
Stellige uitspraken zonder bronvermelding idem.

Worden die uitspraken desalniettemin weerlegd, met een veelheid aan bewijs, dan wordt dat genegeerd of er wordt een andere draai aan gegeven. Dat laatste doet vermoeden dat men bij de eerste bewering wel wist, dat men iets verkondigde dat niet waar was.

Enz. enz.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 26 mar 2020 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop volgend weekend (en anders de week erop) ook in isolatie te gaan. Lekker goedkoop een bungalow huren in de buurt met een vriendin van me. Even lekker met zijn tweeën zijn en alleen tijd voor elkaar hebben. Thuis is het huis ook veel te klein met al die negativiteit en momenteel houd ik toch geld over.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, ik had in het kader van zelfisolatie een midweekje een bungalow op Texel willen huren, en van daar uit frisse neuzen over het hele eiland halen. Helaas zijn mensen van het vasteland niet welkom. :evil:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het is inderdaad een zwaardere griep, maar de maatregelen zouden bij elk jaar normale griep ook veel doden kunnen schelen!
Dat was mijn insteek.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Komkommertijd schreef:
26 mar 2020 18:29
Het is inderdaad een zwaardere griep, maar de maatregelen zouden bij elk jaar normale griep ook veel doden kunnen schelen!
Dat was mijn insteek.
Die van mij toch?

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gelukkig is het bijna gedaan met het virus, volgens een bekende viroloog. Het kan niet snel genoeg meer delen. Lees het volledige interview in deze bron.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

IC-arts in New York:"Dit is erger dan 9/11"

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan heeft New York pech gehad. Zijn ze door Trump aan een kwakzalver met vitamine C overleverd. Met Pasen is de griep overgewaaid volgens Trump.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Uit wat ik op het journaal hoorde begreep ik dat ze in New York al patiënten selecteren op wel of niet behandelen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach welnee, 't is maar een griepje hoor, en mensen gaan toch wel ergens dood aan. Gelukkig is er ook vanuit Utrecht goed nieuws:
"Wat Ringhofer hoopt? ,,Dat de heilige Corona troost kan brengen aan mensen die bezorgd zijn en tot haar bidden. Daar is gebed natuurlijk in de eerste plaats voor. Maar ik geloof er ook in dat zij iets kan dóen. Dat zij verlichting kan brengen in de situatie rond het coronavirus, kan zorgen voor zieken en voor genezing.”
Na te lezen in het AD

En "as we speak" zag ik bij Op1 weer zo'n opruiend filmpje gemaakt door Nederlandse IC-artsen, dat ze schrikken van de patiënten, uitvallende organen, dialyse. Wat een paniekzaaierij weer.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
26 mar 2020 21:25
Gelukkig is het bijna gedaan met het virus, volgens een bekende viroloog. Het kan niet snel genoeg meer delen. Lees het volledige interview in deze bron.
Als ik dat stukje lees, krijg ik meer de indruk dat de virologen op zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar ook in Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk, België, Iran , Zwitserland , UK en Nederland is dit nog niet ' ontdekt ' m.a.g honderden doden .
Zijn de Chinezen en Amerikanen soms slimmer :roll: .

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die Amerikaan probeert gewoon wat. In China loopt, naar het schijnt, een tripelblind onderzoek, waarvan de resultaten in september bekend zouden moeten worden. Supersnel, als het al lukt. Dat er onderzoek gedaan wordt is prima, dat juig ik toe. Maar bij drie of vier patiënten wat laten inlopen is geen onderzoek en levert alleen anecdotisch bewijs. Heel gebruikelijk bij kwakzalvers, overigens.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
26 mar 2020 22:56
Maar ook in Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk, België, Iran , Zwitserland , UK en Nederland is dit nog niet ' ontdekt ' m.a.g honderden doden. Zijn de Chinezen en Amerikanen soms slimmer :roll:
Elke arts op de wereld werkt als het ware in een donkere kamer, als het om dit virus gaat. Daarnaast speelt de verkrijgbaarheid een rol en in Europa worden dit soort experimenten niet direct in de media gegooid, maar gaan alle gegevens eerst naar de leidende instelling in het land (Nederland: Erasmus MC en RIVM), daarna volgt publicatie in de vakbladen (Nederland: ntvg)

Over de doden gesproken. Vandaag (26 maart) 7431 positief getesten en 434 overledenen. Met de mortaliteit van een half procent kom ik op 86.800 als schatting voor het aantal echte infecties. Nu nog het ziekteverzuimcijfer van deze week erbij en we weten of dit ongeveer zou kunnen kloppen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 26 mar 2020 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan, ik geloof niet zo in deze hoge doses VIT C per infuus....mijn post was wat sceptisch bedoeld :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik persoonlijk geef het op om te weerleggen dat Covid-19 beslist geen ' gewone ' vergelijkbare griep is.
Dit is véél besmettelijker, dodelijker en er is géén vaccin.
Bij een griepuitbraak overlijdt zo.n 1,3 % , bij Corona overlijdt zo.n 4 % .
Ook de besmetting gaat veel en veel harder dan bij een gewone griep en deze treft vooral ouderen, verzwakten.
En bij Corona vallen ook jonge slachtoffers itt tot een griep.
Zie bv de beelden in New York.
Ook daar slaat de wanhoop toe.
Er staan koeltenten om de overledenen nog even te koelen . :shock:
In Iran worden massagraven gegraven.
Het zullen je ouders maar zijn of een broer of zus.

' Groepsimmuniteit ' gaat te lang duren en let maar op : het steekt vroeg of laat weer ergens opnieuw de kop op en zolang er geen vaccin is zullen er wéér honderden doden gaan vallen..
Dit heeft overigens niets met paniekzaaierij te maken, maar een realistische kijk op de ontwikkeling n.a.v alle mediaberichten wereldwijd.

Dit is een smerig en onbekend virus en als VIT C in hoge doses zou helpen hadden niet alleen de Chinezen en de Amerikanen dit toegepast.
Van VIT C weet ik dat een téveel sowieso weer wordt uitgeplast én het kan schade aan de darmen veroorzaken , bv ernstige diarree, dan sterven de mensen misschien wel door uitdroging. :( en hoe moet je deze zieken , als verpleegkundige , goed verzorgen dan, wanneer deze stakkers op hun buik aan de beademing liggen?
Laatst gewijzigd door moederslink op 26 mar 2020 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
26 mar 2020 23:08
....Nu nog het ziekteverzuimcijfer van deze week erbij en we weten of dit ongeveer zou kunnen kloppen.
Wat voor waarde heeft dat cijfer? Als ik naar de autos overdag kijk, zit vrijwel iedereen al thuis.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook mensen die thuiswerken kunnen zich ziek melden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ziekteverzuim ligt momenteel overal hoger. Maar het gaat om de veranderingen. Als je het ziekteverzuim in een grafiek zet en je legt daar de ontwikkeling van dit virus overheen, laten de lijnen dan dezelfde golf, dezelfde ontwikkeling zien?

Gesloten