LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Anoniem3107
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2020 15:55

Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Anoniem3107 »

Ik heb op 18 maart jl. boeken (samenvattingen en oefenopgave) besteld bij ExamenOverzicht. Ik heb een pakket voor een bedrag van 110 euro besteld, deze zou ik binnen 14 dagen terug mogen sturen. Ik heb nog niet betaald, want dit kon achteraf. Afgelopen dinsdag 24 maart werd besloten dat het VMBO geen examen hoeft te doen. Nu wil ik de boeken retourneren en krijg van examenoverzicht te horen dat zij geen retouren meer aannemen. Ik vraag me nu af of ik nu verplicht ben om alles te houden en te betalen?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2020 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door thecure »

Nee, je hebt gewoon zichttermijn van 14 dagen bij koop op afstand. Waarom nemen ze geen retouren meer aan?

Anoniem3107
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2020 15:55

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Anoniem3107 »

Naar aanleiding van de coronavirus hebben zij artikel 17 toegevoegd in hun voorwaarden:

In het geval van scenario 1, beloven wij dat je digitale licenties geldig blijven totdat de laatste herkansing is geweest. In het geval van scenario 2, vinden er geen centrale examens plaats. In dat geval heb jij een product waar je niets meer aan hebt, immers helpen onze producten je namelijk niet meer slagen: je bent dan automatisch geslaagd. We spreken in dat geval van onmacht. Normaal gesproken heb je het recht van retour volgens de wet koop op afstand. Mochten de centraal examens niet doorgaan, nemen we echter geen retour meer aan, in lijn met artikel 10. We vinden dit uiteraard geen leuke beslissing, maar het verwerken van de retouren en financiële schade als gevolg hiervan, zouden ervoor kunnen zorgen dat we leerlingen in de toekomst niet meer kunnen helpen met het slagen voor het eindexamen.

Dit is de rede dat zij geen retour meer aannemen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Die voorwaarde is desondanks niet geldig, want ze kunnen niet afwijken van de wet. Daarnaast heeft u alsnog de 14 daagse bedenktermijn waardoor u het wel kunt retourneren, want het pakket is nog niet gebruikt, neem ik aan.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Anoniem3107 schreef:
26 mar 2020 16:17
Ik vraag me nu af of ik nu verplicht ben om alles te houden en te betalen?
Nee, u schrijft gewoon een mail of brief waarin u ondubbelzinnig aangeeft dat u de overeenkomst herroept. U houdt zich vervolgens aan uw verplichting om het pakket terug te sturen. U betaald niet en als u het pakket retour krijgt dan legt u dat op zolder en betaald ook dan niet. Doe alles wel schriftelijk!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door berndv »

Inderdaad wat alfatrion zegt. Ze hebben geen enkele grond om opeens om de zichttermijn heen retouren te weigeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voorwaarden die ze na bestellen toevoegen zijn niet geldig, als je nu zou bestellen wel.

Je mag dus binnen 14 dagen, eventueel ongeopend retour sturen of pakket weigeren zodra ze bezorgen..... afhankelijk welke vervoerder!

En geld later betalen, na retour hoef je niets te betalen en auto incasso kun je terug halen.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door JozJan »

Anoniem3107 schreef:
27 mar 2020 07:28
Naar aanleiding van de coronavirus hebben zij artikel 17 toegevoegd in hun voorwaarden:
....
We spreken in dat geval van onmacht.
Goeie jurist die dat heeft opgesteld ;-)

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Mark1992 schreef:
27 mar 2020 07:33
Die voorwaarde is desondanks niet geldig, want ze kunnen niet afwijken van de wet...
Is zoiets wettelijk geregeld? welk artikel??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door berndv »

Jasper45 schreef:
27 mar 2020 09:01
Mark1992 schreef:
27 mar 2020 07:33
Die voorwaarde is desondanks niet geldig, want ze kunnen niet afwijken van de wet...
Is zoiets wettelijk geregeld? welk artikel??
De bedenktijd bij online aankopen? Die staat al een aantal jaartjes in de wet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m-te-weten
Of als je de letterlijke tekst uit het wetboek liever leest:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/ ... rtikel230o

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het artikel dat bepaald dat van het herroepingsrecht niet in nadeel van de consument kan worden afgeweken staat er boven (art. 6:230i BW).

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Jasper45 »

@berndv @alfa
Vind het eigenlijk ongekend, dat die lui onrechtmatige bepalingen in hun AV opnemen.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Algemene voorwaarden bevatten heel vaak onredelijk bezwarende voorwaarden. Jouw wederparij denkt aan zichzelf.

Anoniem3107
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2020 15:55

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Anoniem3107 »

Mark1992 schreef:
27 mar 2020 07:33
Die voorwaarde is desondanks niet geldig, want ze kunnen niet afwijken van de wet. Daarnaast heeft u alsnog de 14 daagse bedenktermijn waardoor u het wel kunt retourneren, want het pakket is nog niet gebruikt, neem ik aan.
Ik heb het pakket geopend, maar nog niet gebruikt.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat mag.

Anoniem3107
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2020 15:55

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Anoniem3107 »

alfatrion schreef:
27 mar 2020 08:11
Anoniem3107 schreef:
26 mar 2020 16:17
Ik vraag me nu af of ik nu verplicht ben om alles te houden en te betalen?
Nee, u schrijft gewoon een mail of brief waarin u ondubbelzinnig aangeeft dat u de overeenkomst herroept. U houdt zich vervolgens aan uw verplichting om het pakket terug te sturen. U betaald niet en als u het pakket retour krijgt dan legt u dat op zolder en betaald ook dan niet. Doe alles wel schriftelijk!
Dus via de mail aankondigen dat ik het pakket retour stuur en dan aangetekend versturen?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, "ik herroep de overeenkomst" in de mail verwerken. Andere bewoordingen mogen ook, als maar duidelijk is dat jij de overeenkomst niet meer wil.

Anoniem3107
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2020 15:55

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Anoniem3107 »

alfatrion schreef:
27 mar 2020 12:19
Dat mag.
Bedoel je met "dat mag", dat wat Examenoverzicht doet, mag?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat jij niets hebt gedaan om je herroepingsrecht te verspelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Examenoverzicht.nl accepteert geen retouren meer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze volgende jaar niet overleven omdat 99% retour stuurde, dat is risico van dit soort lessen.

Vele zullen niets meer kopen nu het overbodig is geworden dus zelfs als iedereen betaalde en pakket hield is het nog twijfelachtig of dit bedrijf het overleefde.

Volgens mijn is dit examen training en vaak voor hogere cijfers zeggen ze maar je kunt ook dichtslaan door teveel spanning en stress....
Het is geen erkende opleiding en als deze verdween kan een ander het weer proberen.
Stuur terug volgens hun voorwaarden, en betaal niets.

Ik weet niet of aangetekend mag wegens tekenen voor ontvangst, vaak is verzendbewijs van retour sturen voldoende, daar staat gewicht op dus zien ze of het compleet is, en met originele doos voldoende verpakt want zij doen hetzelfde.

Gesloten