LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Klinkt niet best... kennelijk mag je in Spanje vanaf maandag zelfs geen boodschappen meer doen...
Spanje vanaf maandag helemaal op slot, alleen mensen met vitaal beroep mogen nog werken

Spanje legt vanaf maandag de economie voor ten minste twee weken helemaal stil. Tot nu toe moesten mensen thuisblijven, maar waren winkels en bedrijven nog open. Dat houdt dus op: tot 9 april mogen alleen mensen met een vitaal beroep nog op pad.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2328649-dodenta ... -slot.html

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Heer Erthanax en Lady, berusten jullie er maar in. Coronavrij waar ik zit en vermaak mij prima. Of wil je het tegendeel bewijzen?

Een ieder doet het maar op zijn manier, dat respecteer ik. Jullie in Nederland. Niet Coronavrij in ieder geval, er komen per dag honderden erbij.

Lachen? Lady, dat doen we aan de eindstreep als de tabellen worden opgemaakt, dat zal nog een flinke tijd duren.

Laat het mij zo zeggen, als je gezond bent heb je geen vijf academische topziekenhuizen om de hoek, plus een hele rits algemene ziekenhuizen nodig. Een sinaasappel en gezond leven doet mij al 15 jaar probleemloos op de been blijven staan. Watjes...tja, die kunnen beter in Nederland blijven die houden het nog geen 3 weken vol. Ik maak me nergens zorgen om, als nood aan de man komt heb ik het al geregeld voor mij en mijn gezin in Portugal.

Dus als jij 5 topziekenhuizen en een rits algemene ziekenhuizen nodig hebt om een beetje gezond te leven, dan snap ik dat Africa of Kaapverdié je geen sier scheelt.

Mijn hoogtemeter is niet goed geijkt, het zal best kunnen dat de hoogste top van de bergen iets afwijkt van wat ik heb gezegd, sorry daarvoor ...ik zal hem eens laten calibreren zodat ik je exact, precies op de mm nauwkeurig, kan doorgeven wat de hoogte is. Maar verdomd hoog hoor! En daar zit ik nu per ongeluk toevallig aan de grogue.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Lachen doen we allemaal niet.
Ik ben soms ook wel een beetje een pestkop, maar laten we het in dit topic een beetje verdraagzamer proberen te houden.. Iets minder persoonlijk en iets meer ontopic. Alsjeblieft. In deze zwaarste beproeving sinds 75 jaar.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Pesten mag Leo, zolang als het niet teveel opvalt. Net al bij klaverjassen!

Maak er een grap van en dan valt het minder op. Tuurlijk benauwd mij Corona, ik zoek niet voor niks de veiligheid op voor mijn gezin, dat is mij heilig. Om dan over bergtopjes, geen vliegveld, geen fatsoenlijke gezondsheidszorg te beginnen, maar wel 5 academische ziekenhuizen met een rits algemene ziekenhuizen die natuurlijk al helemaal vol liggen.

Dan springt bij mij het relay hoor!

Wij hebben hier alles aan boord, helaas niet op elk eiland. En dat zijn er negen.... en dan is het maar net welke je uitkiest.

Sterkte met Carona, ik overleef het hier wel. Het leven is een risico, als je geen risico neemt dan leef je niet.

Ajo, hou je haaks.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@obelix

Gezond, u? U hebt toch ? WAO. En wat valt er te lachen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 17:20
[...]
Op verzoek van @ttlocke die een verwijzing als volkskrant.nl niet voldoende vindt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf97489c/
[...]
Kees2850 schreef:
28 mar 2020 17:24
Nog een bericht dat onze @ttlocke nergens kan vinden. Maar hij/zij zoekt denk ik niet goed: https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20041913v1
Ik ben niet wars van enig speurwerk en bij eerdere gevallen waarbij u op dezelfde manier te werk ging, stelde speurwerk mij in staat hier haarscherp te laten zien dat u onzin praatte toen u beweerde 'dat de WHO lockdowns afraadt'.

Uw al even onzinnige claim dat alleen ouderen van boven de 80 of ouderen met onderliggende kwalen een levensbedreigend verloop van COVID-19 konden hebben, was, na enig speurwerk, ook eenvoudig te weerleggen.

Dat gezegd hebbend, het is natuurlijk niet aan de lezer van uw bijdragen om op zoek te gaan naar de bronnen waarnaar met de nodige vaagheid verwijst door alleen het noemen van het betrokken medium. 'Het was op CNN' of 'het staat op nu.nl' zijn gewoon varianten op de frase 'Google zelf maar'.

Als u meent dat bepaalde bronnen (een artikel in een gezaghebbende publicatie, een bepaald onderzoeksrapport) uw standpunten of visies ondersteunen, heeft u er juist alle belang bij om zo exact mogelijk die bron te noemen of ernaar te linken.

Net als bij eerder gevallen, is mij ook nu weer duidelijk waarom u het liever vaag houdt: u trekt zowel in het geval van 'chloroquine in Frankrijk' als in het geval van 'onderzoek 86 ziekenhuismedewerkers' conclusies die niet te rechtvaardigen zijn op basis van de bronnen in kwestie of negeert essentiële aspecten uit die bronnen die kennelijk niet stroken met de conclusies die u graag wilt trekken.
(Daarover later meer).

Gevalletje 'confirmation bias' in het kwadaat, als je het mij vraagt.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 21:36
@obelix1 ik ken je niet maar denk dat als we elkaar zouden ontmoeten het best leuk zou kunnen zijn. Ik verblijf ook veel in het buitenland en heb veel gereisd in mijn leven. Ik waardeer Nederland best maar het echte leven ervaar ik in ieder geval in andere landen. Met name hou ik van de Latijns-Amerikaanse levensstijl.

Overigens heb ik. n.a.v. Al die berichten puur op de man / persoon gericht gemeld bij de moderatoren. Ik ben "de kliek" spuugzat.
Hoe kan dat nu? Je behoort al jaren tot de kliek. Weliswaar onder andere accounts, maar toch.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Even hard terug naar de realiteit, op slechts zo'n 1000 km afstand, in Italië zijn er nu meer dan 10.000 doden te betreuren.

Alleen daarom graag wat meer algemeen respect in dit topic ! Dat geplaag onderling is nu echt compleet ongepast.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
28 mar 2020 21:40
@obelix

Gezond, u? U hebt toch ? WAO. En wat valt er te lachen?
Ga lekker buiten spelen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zou Bobo.Monteiro een notificatie krijgen iedere keer dat Obelix1 een bericht plaatst?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kees, je bent altijd welkom voor een goed gesprek en een klaverjas partij, Theo ook natuurlijk. Ik zal mijn mail adres doorgeven en dat is tevens mijn website via PB. Geldt voor Moederslink ook, ik heb veel goede kanten van je gezien.

Verder laat ik me hier niet uit, vind het een serieus Topic en wil het verder niet verpesten voor W.A.

Ooh, W.A. in de winter is het helemaal top hier, overleg het met Moederslink je hebt haar adres, en kom gezellig beiden.

Gegroet, saludos, ajo, ciao, see you.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BL2 schreef:
28 mar 2020 22:22
Even hard terug naar de realiteit, op slechts zo'n 1000 km afstand, in Italië zijn er nu meer dan 10.000 doden te betreuren.

Alleen daarom graag wat meer algemeen respect in dit topic ! Dat geplaag onderling is nu echt compleet ongepast.
Dit is helemaal geen kwestie van geplaag. Het is het aantonen van leugens en verzinsels.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 21:36
[...]Overigens heb ik. n.a.v. Al die berichten puur op de man / persoon gericht gemeld bij de moderatoren. Ik ben "de kliek" spuugzat.
Ik zie het.
Ook mijn bericht van '28 mar 2020 14:06' is gemeld. Dat was nochtans keurig op de inhoud gericht. Weliswaar op inhoud die voornamelijk door de persoon Kees2850 te berde gebracht, maar dat mag en is zeker niet tegen de huisregels. Van 'op de man spelen' is immers geen sprake. Dat Kees2850 er niet blij mee is, het zij zo.

Voor iets wat dichter tegen het overtreden van regels aanschurkt verwijs ik graag naar de opmerking van scontra in zijn bericht van '28 mar 2020 18:06'.

Laten we er maar op vertrouwen dat de moderatie het goed begrijpt en deze keer de juiste conclusies trekt.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

tttlocke schreef:
28 mar 2020 22:38
Zou Bobo.Monteiro een notificatie krijgen iedere keer dat Obelix1 een bericht plaatst?
Hij/zij liked gewoon iemand, net zoals Lady altijd Erthanax liked. Liefde op het eerste gezicht zeg maar.

Of denk jij pttlocke dat het iets anders zou kunnen zijn? vraag het de moderator eens waarom Bobo mij zo vaak liked. Om eerlijk te zijn word ik er zelf ook wel een beetje wispelturig van, want ik ken de persoon totaal niet. Ik wil het de moderator ook wel vragen hoor, geen punt. Zal het meteen doen!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 23:37
Om eerlijk te zijn word ik er zelf ook wel een beetje wispelturig van, want ik ken de persoon totaal niet. Ik wil het de moderator ook wel vragen hoor, geen punt. Zal het meteen doen!
Merkwaardig om dat aan de moderator te vragen.

Het ligt meer voor de hand die vraag aan Bobo.Monteiro zelf te stellen.
Waarom ziet u die mogelijkheid over het hoofd?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

breien schreef:
28 mar 2020 23:47
Ik denk dat dit topic een beetje ontspoord.
Valt wel mee. Bijna alle berichten hebben direct betrekking op 'corona'. Dat blijft zo.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het aantal werkelijke besmettingen is hoger dan het aantal gerapporteerde, omdat er weinig wordt getest. Dat geldt ook voor het aantal overledenen volgens NOS/Nieuwsuur.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik zelf nog steeds vreselijk vind is het sterven van een oudere die alléén moet sterven.
Die oudjes hebben al zoveel meegemaakt , van WOII tot misschien al heel lang akelige ziektes onder de leden hebbend.
Dat zoveel verzwakte ouderen overlijden ligt natuurlijk in de lijn der verwachting____op termijn.
Maar nú op déze manier dat vind ik écht heel verschrikkelijk, voor henzelf maar ook voor hun dierbaren. En zoveel eerder. 🥺

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 23:37
tttlocke schreef:
28 mar 2020 22:38
Zou Bobo.Monteiro een notificatie krijgen iedere keer dat Obelix1 een bericht plaatst?
Hij/zij liked gewoon iemand, net zoals Lady altijd Erthanax liked. Liefde op het eerste gezicht zeg maar.

Of denk jij pttlocke dat het iets anders zou kunnen zijn? vraag het de moderator eens waarom Bobo mij zo vaak liked. Om eerlijk te zijn word ik er zelf ook wel een beetje wispelturig van, want ik ken de persoon totaal niet. Ik wil het de moderator ook wel vragen hoor, geen punt. Zal het meteen doen!
U mag best uzelf liken hoor. Dat is geen probleem.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
29 mar 2020 00:01
Wat ik zelf nog steeds vreselijk vind is het sterven van een oudere die alléén moet sterven.
Die oudjes hebben al zoveel meegemaakt , van WOII tot misschien al heel lang akelige ziektes onder de leden hebbend.
Dat zoveel verzwakte ouderen overlijden ligt natuurlijk in de lijn der verwachting____op termijn.
Maar nú op déze manier dat vind ik écht heel verschrikkelijk, voor henzelf maar ook voor hun dierbaren. En zoveel eerder. 🥺
Ik dacht dat men daar nu iets aan gaat doen, met die palliatieve centra.

Gesloten