LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rgj.vdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2020 17:45

Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door rgj.vdb »

Mijn telefoon, met Vodafone als provider, is in Lissabon verdwenen. Weg, niet meer terug te vinden. Ik heb direct mijn Simkart laten blokkeren en aangifte gedaan.
Kort daarna kwam ik er achter, via myvodafone, dat er een nieuwe tegoed voor mij klaar stond. Ik heb direct via de mail verzocht om het nieuwe tegoed te cancelen. Lijkt mij een zeer plausibel verzoek aangezien ik geen telefoon meer had. Wat heb aan een nieuw tegoed zonder telefoon?
Vodafone denkt een genereuze oplossing te hebben aangedragen "Wij zouden moeten denken aan het vrij geven van allerlei tv zenders die normaal niet vrij toegankelijk zijn"
(Wij zitten nog zeker tot midden mei vast in het Portugese corona gebied, = quarantaine! Het netwerk op deze locatie is bedroefend. Vodafone heeft wel het tegoed van mijn vrouw opgewaardeerd, leuk, maar daar heb ik niet zo veel aan.
De medewerking van Vodafone is ook niet je dat. Zij stellen bv dat "het voor hen niet mogelijk is om per direct het abonnement on hold te zetten, totdat ik in de gelegenheid ben om een nieue toestel met een nieuwe sim kaart aan te schaffen.
Als ik dan reageer met de opmerking dat ik dat aanbod beschouw als een handvol lucht, krijg ik het verwijt dat dat mijn reactie hen ten zeerste verbaast en dat ik het onmogelijke verlang om een abonnement stop te zetten zodat er geen maandelijkse bundels meer ontvangen kan worden tot ik weer de beschikking heb over een telefoon ! Hoe moet ik hier nu als weldenkend mens op reageren en wat kan ik hiervan verwachten?

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door Cro »

Wat zegt je contract? Een abonnement is normaliter niet op pauze te zetten, ook niet als jij je telefoon kwijt raakt. Kijk dus in de voorwaarden van je contract wat je rechten en je plichten zijn. Alles daarbuiten is een gunst vanuit Vodafone. Wil jij dus iets bereiken dat ze contractueel niet hoeven aan te bieden zorg dan dat je zeer netjes blijft en zakelijk blijft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kun je niet beter een nieuwe telefoon online bestellen? Of op laten sturen door familie of bekenden? Abonnementen op pauze zetten, nog nooit van gehoord.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een telefoon staat los van een abonnement. Als ik de huissleutel van een huurhuis zou verliezen kan ik ook niet aan de eigenaar vragen of ik de huur een maandje later mag betalen omdat ik er niet in kom.

U kunt altijd aan familie vragen om een andere telefoon, al dan niet een oudje, op te sturen naar u. Iets is beter dan niets.

CLan
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2020 21:12

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door CLan »

Hij is, naar mijn bescheiden mening, buiten zijn telefoon, ook zijn simkaart die in de tel. zat kwijt.
Hij zou in Portugal een telefoon aan kunnen schaffen en aan Vodafone een nieuwe simkaart kunnen vragen, de ‘oude’ is immers geblokkeerd.

Dit lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door berndv »

rgj.vdb schreef:
30 mar 2020 19:03
Kort daarna kwam ik er achter, via myvodafone, dat er een nieuwe tegoed voor mij klaar stond.
tja, dat is een beetje een eigenschap van een abonnement. Iedere maand weer tegoed.
rgj.vdb schreef:
30 mar 2020 19:03
Ik heb direct via de mail verzocht om het nieuwe tegoed te cancelen. Lijkt mij een zeer plausibel verzoek aangezien ik geen telefoon meer had. Wat heb aan een nieuw tegoed zonder telefoon?
Technisch gezien is uw tegoed niet specifiek voor die kwijt-geraakte telefoon, dat kunt u in ieder willekeurig toestel gebruiken.
rgj.vdb schreef:
30 mar 2020 19:03
De medewerking van Vodafone is ook niet je dat. Zij stellen bv dat "het voor hen niet mogelijk is om per direct het abonnement on hold te zetten, totdat ik in de gelegenheid ben om een nieue toestel met een nieuwe sim kaart aan te schaffen.
als iets niet mogelijk is, en ik heb nog nooit gehoord van het pauzeren van een abonnement, dan heeft het toch niet met medewerking te maken?
rgj.vdb schreef:
30 mar 2020 19:03
Als ik dan reageer met de opmerking dat ik dat aanbod beschouw als een handvol lucht, krijg ik het verwijt dat dat mijn reactie hen ten zeerste verbaast en dat ik het onmogelijke verlang om een abonnement stop te zetten zodat er geen maandelijkse bundels meer ontvangen kan worden tot ik weer de beschikking heb over een telefoon !
Tja, ik vind uw reactie ook enigszins wereldvreemd, maar goed, dat is mijn mening. Alles valt of staat met de status van uw contract, als u een contract voor onbepaalde tijd heeft, zou u mogelijk tijdelijk uw abonnement kunnen verlagen of stopzetten, afhankelijk van de voorwaarden. Opzegging kan betekenen dat u uw nummer kwijt raakt en dat u gehouden wordt aan een maand opzegtermijn. Verlagen kan vaak per direct, maar ook al heeft u geen bundels meer, er zal ook altijd een soort basisbedrag zijn aan abonnement.
rgj.vdb schreef:
30 mar 2020 19:03
Hoe moet ik hier nu als weldenkend mens op reageren en wat kan ik hiervan verwachten?
Wie is weldenkend?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb in de "mijn vodafone app" de optie om mijn abonnement te pauzeren voor 3 tot 9 maanden, en ik heb verder geen speciaal contract met ze, gewoon een consumentencontract. Dat kost eenmalig 20 euro servicekosten, en de uitgestelde maanden komen dan wel achter aan de afgesproken termijn. Stel ik zou 9 maanden pauzeren, dan zou mijn nieuwe einddatum die van het afsluiten van het abonnement + 9 maanden worden, dus ipv 24 dus 33 maanden. Dat zou je volgens mij ook moeten kunnen als je op de "my vodafone" omgeving online inlogt? Maar goed, met die pauze moet je dus nog steeds 24x je maandtermijn betalen, je "wint" er dus financieel niks mee.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
31 mar 2020 08:33
Maar goed, met die pauze moet je dus nog steeds 24x je maandtermijn betalen, je "wint" er dus financieel niks mee.
De winst zit 'm dan natuurlijk in het feit dat dat tegoed ook daadwerkelijk gebruikt kan worden op het moment dat TS weer een telefoon heeft.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het is wel mogelijk het abonnement te pauzeren, maar er zitten haken en ogen aan.
Mogelijk voldoet u daar niet aan (kan ik niet beoordelen, maar wellicht staat er bv nog de aflossing van uw vorige toestel dit in de weg),

Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnem ... tten.shtml
De kleine lettertjes
Als je een betaalachterstand hebt, betaal die dan binnen 2 weken. Anders kunnen we je verzoek niet verwerken.
Stopzetten kan alleen als je particuliere klant bent. Dit kan 1 keer tijdens de looptijd van je contract.
De ingangsdatum is altijd de 1e van de maand en de einddatum altijd de laatste dag van de maand
Heb je een toestellening? Dan moet je die eerst afbetalen. Bel hiervoor naar 1201.
Je toestelverzekering Vodafone Garant of Vervangend Toestel Service vervalt op de startdatum van de pauze en kun je niet opnieuw aanzetten.
Alle acties en kortingen op je abonnement vervallen
We verlengen je contract met de duur van de pauze

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door sjohie »

Tenzij TS in een van de risicogroepen valt, of al ziek is, mag hij in Portugal nog naar buiten voor boodschappen, dus is het prima mogelijk om vanmiddag een goedkope nood-telefoon op de kop te tikken in een vodafone winkel. (kunnen ze meteen even een simkaart regelen lijkt me)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:
31 mar 2020 09:23
(kunnen ze meteen even een simkaart regelen lijkt me)
Dat zal niet mogelijk zijn. Hoewel er op beide simkaarten Vodafone zal staan, zal een in Portugal uitgegeven simkaart niet voor een Nederlands telefoonnummer geactiveerd kunnen worden. Technisch gezien heeft het te maken met het op de sim opgeslagen IMSI nummer, dit is land-afhankelijk, hierdoor is het niet mogelijk om een buitenlandse simkaart te kopen en hier een Nederlands nummer aan te koppelen.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan laat hij zich toch een nieuwe simkaart toesturen.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Nonsens vraag. Je hebt een abonnement , klaar.
Als je televisie stuk gaat, vraag je Ziggo (of wie dan ook) om je abonnement stop te zetten?
Zo werkt het simpelweg niet, je neemt belminuten af, geen telefoon en belminuten.

Gesloten