Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Coolblue heeft de product specificaties die Lexmark hanteert gebruikt en stelde ook dat die volledig gevuld zijn. Dat klopt ook want in de brochure van Lexmark staat dat de maximale capaciteit gecombineerd tot 1500 pagina's is waarvan 750 in zwart/wit en 500 in kleur dus niet dat er per toner inhoud 1500 pagina's geprint kunnen worden. Die toners worden ook meegeleverd en zijn dus ook volledig gevuld. Coolblue heeft dat wat beloofd is wel geleverd maar om onduidelijkheid te voorkomen de advertentie op uw verzoek aangepast.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Wat algemene reacties:
Nogmaals, hoeveel paginavulling er is, maakt helemaal niets uit. Anno 2020 zijn alle cartridges (die van Lexmark ook) voorzien van een countertje, een chipje die telt. Vaak is de toner helemaal niet leeg, als de printer zegt dat ie leeg is, maar is het countertje naar 0 gelopen.
Als je bv. 'huismerkcartdiges' koopt, staat daar ook bij vermeld wat de 'capaciteit' van het chipje is. DAT is wat bepaald hoeveel pagina's je kunt printen. De paginavulling is totaal niet relevant. Het kan hooguit zijn dat je het voor elkaar krijgt de inkt nog eerder op te krijgen, de printer zal dan niet zeggen dat de inkt op is, maar de kleur gewoon niet meer printen. De printer gebruikt het chipje om de status van de cartridge te zien.
Dan.. een kleine overdrijving mag inderdaad. Echter, de fabrikant geeft voor een volledig gevulde cartridge op dat je 1500 pagina's kunt printen. De meegeleverde printen er 500. Dat is geen kleine overdrijving meer.
Dan, de fabrikant geeft duidelijk aan dat er starterscartridges worden meegeleverd. Coolblue had dus oorspronkelijk NIET de specificaties van de fabrikant overgenomen (zie ook voorbeeld van die frituurpan, wederom NIET de specificaties van de fabrikant). In beide gevallen valt het echter wél uit in het voordeel van coolblue.
Dit heeft niets te maken met het onderste uit de kan willen. Als een winkelier zegt 'je krijgt volledig gevulde cartridges bij je printer', dan moet je die erbij krijgen, en niet 30% gevulde starterscartridges. Zo simpel is het, en niet anders.
Als je dan vervolgens, als een klant dit bij je meld, wél schielijk de tekst op je site aanpast (dus erkent dat het er niet goed stond) maar vervolgens NIET je klant levert wat je oorspronkelijk beloofd had, dan is er gewoon sprake van doelbewuste opzet en ben je DUS mensen aan het belazeren.
Ik begrijp dat veel mensen zich hier niet door ratio laten leiden maar door emotie. Coolblue is een populaire winkel, want goedkope electronica en snelle levering. Dan komt er iemand die je niet aardig vind klinken kritiek leveren op die winkel die jou goedkoop snel electronica levert, en ga je bokken. Dat snap ik.
Maar mensen, kijk nu even door de toon heen naar wat ik écht zegt. Coolblue loopt hier de boel wel degelijk gewoon te beduvelen.
Nogmaals, hoeveel paginavulling er is, maakt helemaal niets uit. Anno 2020 zijn alle cartridges (die van Lexmark ook) voorzien van een countertje, een chipje die telt. Vaak is de toner helemaal niet leeg, als de printer zegt dat ie leeg is, maar is het countertje naar 0 gelopen.
Als je bv. 'huismerkcartdiges' koopt, staat daar ook bij vermeld wat de 'capaciteit' van het chipje is. DAT is wat bepaald hoeveel pagina's je kunt printen. De paginavulling is totaal niet relevant. Het kan hooguit zijn dat je het voor elkaar krijgt de inkt nog eerder op te krijgen, de printer zal dan niet zeggen dat de inkt op is, maar de kleur gewoon niet meer printen. De printer gebruikt het chipje om de status van de cartridge te zien.
Dan.. een kleine overdrijving mag inderdaad. Echter, de fabrikant geeft voor een volledig gevulde cartridge op dat je 1500 pagina's kunt printen. De meegeleverde printen er 500. Dat is geen kleine overdrijving meer.
Dan, de fabrikant geeft duidelijk aan dat er starterscartridges worden meegeleverd. Coolblue had dus oorspronkelijk NIET de specificaties van de fabrikant overgenomen (zie ook voorbeeld van die frituurpan, wederom NIET de specificaties van de fabrikant). In beide gevallen valt het echter wél uit in het voordeel van coolblue.
Dit heeft niets te maken met het onderste uit de kan willen. Als een winkelier zegt 'je krijgt volledig gevulde cartridges bij je printer', dan moet je die erbij krijgen, en niet 30% gevulde starterscartridges. Zo simpel is het, en niet anders.
Als je dan vervolgens, als een klant dit bij je meld, wél schielijk de tekst op je site aanpast (dus erkent dat het er niet goed stond) maar vervolgens NIET je klant levert wat je oorspronkelijk beloofd had, dan is er gewoon sprake van doelbewuste opzet en ben je DUS mensen aan het belazeren.
Ik begrijp dat veel mensen zich hier niet door ratio laten leiden maar door emotie. Coolblue is een populaire winkel, want goedkope electronica en snelle levering. Dan komt er iemand die je niet aardig vind klinken kritiek leveren op die winkel die jou goedkoop snel electronica levert, en ga je bokken. Dat snap ik.
Maar mensen, kijk nu even door de toon heen naar wat ik écht zegt. Coolblue loopt hier de boel wel degelijk gewoon te beduvelen.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Nee dat staat er niet. Lexmark geeft op voor 1 cartridge (bv. geel) dat die tot 1500 pagina's kan printen. Tevens geeft lexmark op dat de meegeleverde starterscartridges 500 pagina's kunnen printen, niet volledig gevuld zijn.
DAT is wat de fabrikant zegt. Het gaat niet om een gecombineerd aantal, maar om een specifiek aantal PER cartridge. Nogmaals, de chipcounter in een volle originele cartridge staat 1500 afdrkken toe. Die in een 1/3 gevulde starterscartridge 500.
Verder zijn het EXACT dezelfde cartridges. Een starterscartridge is gewoon een normale, alleen dan voor 1/3 gevuld en met een chipje erop wat tot 500 gaat, ipv 1500.
Graag geen onzin praten snuffel, als je helemaal niet weet waar het over gaat.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Het punt is dat er helemaal geen sprake hoeft te zijn van beduvelen en belazeren. De kans dat er gewoon wat onhandig geformuleerd is, waarbij de formulering gehanteerd is die voor de gemiddeld geïnformeerde klant afdoende duidelijk is, is vele malen groter. Het feit dat ze, nadat bleek dat je hun tekst toch anders op zou kunnen vatten, direct aangepast hebben duidt ook meer op een omissie dan op beduvelen of belazeren.
Het niet bepaald zo dat ze iets verkopen wat afwijkt van de standaard, in tegendeel. De standaard is dat printers verkocht worden met startcartridges. Ook de prijs deed niet vermoeden dat er iets anders dan standaard werd aangeboden, want alleen al de inkt die zou horen bij jou presume zou meer dan het dubbele moeten kosten van wat jij betaald hebt.
Je verspeelt met je taalgebruik dus de sympathie en de goodwill die je juist nodig hebt om hier nog verder mee te komen. Als je toch nog verder iets wilt, zou ik zeggen "succes bij de rechter".
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Wanneer coolblue de boel wil flessen hadden ze hun productpagina niet bijgewerkt.
U blijft ze onheus bejegenen en daarmee is wat mij betreft de discussie klaar.
Niet op argumenten maar op fatsoen.
U blijft ze onheus bejegenen en daarmee is wat mij betreft de discussie klaar.
Niet op argumenten maar op fatsoen.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Coolblue staat erom bekend duurder te zijn dan de meeste concurrenten maar daarvoor in plaats wel service te verlenen. In het verhaal over reageren vanui emotie heb je volgens mij per ongeluk de hoofdpersonen omgedraaid.HZik schreef: ↑08 apr 2020 19:07
Ik begrijp dat veel mensen zich hier niet door ratio laten leiden maar door emotie. Coolblue is een populaire winkel, want goedkope electronica en snelle levering. Dan komt er iemand die je niet aardig vind klinken kritiek leveren op die winkel die jou goedkoop snel electronica levert, en ga je bokken. Dat snap ik.
Maar mensen, kijk nu even door de toon heen naar wat ik écht zegt. Coolblue loopt hier de boel wel degelijk gewoon te beduvelen.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.
Het is heel simpel. Als de autogarage tegen jou zegt dat hij jou een auto zal leveren met volle tank, dat op z'n site heeft staan, en jou een auto levert met een 1/3e gevulde tank, dan gaat er iets fout. Dan kun je opzet nog uitsluiten, maar feit is dat er wat fout gegaan is dan.
Als jij dan contact opneemt met die autogarage en zegt 'de tank was niet vol' en de garage past vervolgens WEL de tekst op de site aan naar 'een tank grofweg 1/3e vol', maar jou niet alsnog een volle tank geven, dan hebben ze JOU beduveld.
Immers ze hebben jou een volle tank beloofd, 1/3e geleverd, geven de fout toe (corrigeren de tekst) maar repareren de fout niet.
Zo simpel is het. Ook in een wereld waarin auto's standaard met 1/3e tank geleverd worden. JUIST in die wereld, want dan is het een extra argument om bij DIE garage te kopen, die volle tank.
Het is heel simpel. Als de autogarage tegen jou zegt dat hij jou een auto zal leveren met volle tank, dat op z'n site heeft staan, en jou een auto levert met een 1/3e gevulde tank, dan gaat er iets fout. Dan kun je opzet nog uitsluiten, maar feit is dat er wat fout gegaan is dan.
Als jij dan contact opneemt met die autogarage en zegt 'de tank was niet vol' en de garage past vervolgens WEL de tekst op de site aan naar 'een tank grofweg 1/3e vol', maar jou niet alsnog een volle tank geven, dan hebben ze JOU beduveld.
Immers ze hebben jou een volle tank beloofd, 1/3e geleverd, geven de fout toe (corrigeren de tekst) maar repareren de fout niet.
Zo simpel is het. Ook in een wereld waarin auto's standaard met 1/3e tank geleverd worden. JUIST in die wereld, want dan is het een extra argument om bij DIE garage te kopen, die volle tank.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
-
- Berichten: 8451
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Joepie, nog meer vakantiegeld volgende maand.
Ik verkoop onder andere kit. Deze zijn onder andere verkrijgbaar in kokers. Er zijn kokers van 310ml en kokers van 290ml. Beide kokers zijn even groot, anders passen ze niet in een kitspuit. Beide kokers zitten vol en toch is er een verschil van inhoud. Ra ra ra.... De ene koker is dikker dan de ander.
En zo zit het ook met de toners. Aan de buitenkant zijn ze hetzelfde, anders passen ze niet in de printer. De inhoud kan verschillen.
Uw vergelijk zou enkel kunnen als je de hele tank met brandstof zou moeten toevoegen. Er wordt er eentje van 25 liter onder gehangen en u gaat er later eentje van 45 liter onder zetten. De buitenmaat is hetzelfde anders kan je het niet monteren, maar de inhoud is anders. Maar ja, wie gaat er nu zijn brandstoftank vervangen he.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Met het eerste argument zet u zichzelf buitenspel. U bent af en mag niet meer meedoen.HZik schreef: ↑08 apr 2020 21:32Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.
Zo simpel is het. Ook in een wereld waarin auto's standaard met 1/3e tank geleverd worden. JUIST in die wereld, want dan is het een extra argument om bij DIE garage te kopen, die volle tank.
Het tweede argument zou alleen maar waar zijn als exact dezelfde auto bij alle concurrerende garages evenveel zou kosten. Dat is niet zo. Net zo goed is Coolblue een prima winkel, niet omdat ze de allergoedkoopste zijn want dat zijn ze niet, maar vanwege de uitstekende service.
Ik ga nu weer aan het werk en de andere klanten helpen.
-
- Berichten: 5019
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Hier zijn alleen maar Cool blue medewerkers.
Zolang Cool blue betaalt!
Zolang Cool blue betaalt!
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Daar staat tegenover dat er duidelijk aangegeven is dat je c.a. 500 pagina's kan printen. TS gaat opzoek naar de info bij fabrikant en komt dan op 1500 uit. Dat zou het moment zijn om vragen te stellen.PietertjeTwee schreef: ↑08 apr 2020 18:35Persoonlijk vind ik dat TS wel een punt heeft. Als er expliciet op de pagina van Coolblue staat dat er volledig gevulde cartridges worden geleverd, worden er wel bepaalde verwachtingen gewekt. Die verwachtingen worden vervolgens niet nagemaakt.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
NEe, dat stond dus niet aangegeven. Inmiddels wél. Coolblue heeft dat dus aangepast.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Heb je daar een screenshot van? Zo nee, kun je dat vinden met "Wayback machine"? (gebruik google om dit te vinden)
-
- Berichten: 8451
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Die staat in het OP. Daar staat enkel geleverd met volle toner. Niet de inhoud en niet het aantal pagina's die je er mee kan printen. Een aanname dat het om een volle grote gaat.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Op mijn vraag of er een typenummer of iets dergelijks op de cartridge staat heeft TS niet gereageerd. Het is net als met bv auto's of laptops; verschillende uitvoeringen van hetzelfde model kunnen er hetzelfde uitzien, maar verschillende specificaties hebben en dus verschillende prestaties leveren.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Inderdaad, maar dat is slechts één (deel van) de productpagina's. Coolblue gebruikt meerdere tabbladen om informatie te geven. Omdat de pagina inmiddels is aangepast, is nu niet meer ter achterhalen wat er voor de wijziging nog meer stond (en ik betwijfel of TS van de overige pagina's screenshots heeft gemaakt).NeoDutchio schreef: ↑09 apr 2020 08:27Die staat in het OP. Daar staat enkel geleverd met volle toner. Niet de inhoud en niet het aantal pagina's die je er mee kan printen. Een aanname dat het om een volle grote gaat.
Ik ben ook wel benieuwd wat TS wil bereiken. Coolblue gaat niet meewerken, dat is duidelijk. Dus is dit gewoon een simpel klaagtopic, of heeft TS er andere gedachten bij? Persoonlijk zou ik voor deze casus niet naar de rechter durven gaan, de uitkomst is veel te onzeker.
Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant
Ts is ook niet geïnteresseerd in een inhoudelijke discussie, zijn mening staat namelijk al vast.Erthanax schreef: ↑09 apr 2020 08:35Op mijn vraag of er een typenummer of iets dergelijks op de cartridge staat heeft TS niet gereageerd. Het is net als met bv auto's of laptops; verschillende uitvoeringen van hetzelfde model kunnen er hetzelfde uitzien, maar verschillende specificaties hebben en dus verschillende prestaties leveren.
Dit topic is bedoeld om coolblue te dwingen om de cardridges af te laten sturen.
Ts is er ook al van overtuigd dat het hier wemelt van de coolblue medewerkers, dus dat zal vast goed komen.