LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ook die problemen worden wel weer overwonnen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja, die risicogroepen hadden ze samen moeten isoleren? Samen met de niet meer voor de maatschappij benodigden opsluiten? Als het stil is geworden in die opsluithuizen ruimen we ze! Dan maar meteen Soilent Green, dan is er ook geen gebrek aan voedsel!

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
12 apr 2020 09:44
En ook die problemen worden wel weer overwonnen.
De toekomst zal het uitwijzen, Lady.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

En zo gaat de dekkingsgraad van de pensioenfondsen ook weer een beetje in de goede richting.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iedereen zal ongetwijfeld wat van zijn rijkdom moeten inleveren door deze crisis, maar het land heeft het slechter gehad en is daar ook weer bovenop gekomen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
12 apr 2020 06:59
Exact het standpunt wat ik een maand geleden hier al verkondigde….en waar ik destijds weinig bijval voor oogstte
Nog steeds een minderheidsmening, het meest verkondigd vanuit een afgesloten bureau door mensen, die momenteel zelf elk contact met anderen mijden.
WHO-kaart: Kijk even naar het enorme verschil tussen Noorwegen (op slot) en Zweden (nu pas een beetje op slot).

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

LectoriSalutem schreef:
12 apr 2020 09:52
En zo gaat de dekkingsgraad van de pensioenfondsen ook weer een beetje in de goede richting.
Integendeel. Door de gekelderde aandelenkoersen staan die er juist veel slechter voor
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc411270/
Jablan schreef:
12 apr 2020 10:07
16again schreef:
12 apr 2020 06:59
Exact het standpunt wat ik een maand geleden hier al verkondigde….en waar ik destijds weinig bijval voor oogstte
Nog steeds een minderheidsmening, het meest verkondigd vanuit een afgesloten bureau door mensen, die momenteel zelf elk contact met anderen mijden.
WHO-kaart: Kijk even naar het enorme verschil tussen Noorwegen (op slot) en Zweden (nu pas een beetje op slot).
De aarde is rond was ook een minderheidsmening
Op de WHO kaart zie ik geen cijfers immuniteit percentages.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Noorwegen 117 doden
Zweden 887 doden
Bedoel je dat verschil, bijna 8 keer?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Heren, laat Kees even gaan, anders zijn we weer 5 pagina's offtopic bezig. Moederatie heeft ook pasen ;-)
Theotrucker schreef:
12 apr 2020 10:27
Noorwegen 117 doden
Zweden 887 doden
Bedoel je dat verschil, bijna 8 keer?
Ja. Ik heb juist die landen genomen, omdat ze qua mentaliteit dicht bij elkaar liggen, vergelijkbaar niveau van gezondheidszorg hebben, alleen nu in de Corona-benadering totaal verschillend opereren.

Veel duidelijker kan ik het verschil tussen 'laat maar gaan' en 'bescherm je inwoners' niet aangeven.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
12 apr 2020 10:27
Noorwegen 117 doden
Zweden 887 doden
Bedoel je dat verschil, bijna 8 keer?
Ik mis cijfers betreffende het percentage van de bevolking, dat al immuniteit heeft opgebouwd.
En dat gaat in Zweden voortvarender dan in Noorwegen. Wat in allebei de gevallen een prijs kost.
En zweden heeft ( of moet ik had zeggen?) bijna 2 keer zoveel inwoners. Wat je mee moet nemen in vergelijking van het aantal sterfgevallen

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo lang die prijs maar niet op uw hoofd staat, waarschijnlijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

@16again: Waar en zelfs dan overlijden in Zweden ongeveer 4 keer zoveel mensen. Dat is de prijs van de economie door laten draaien.

Nergens zijn immuniteitscijfers beschikbaar. Het Robert Koch Instituut heeft hiervoor 3 studies opgestart, om een betrouwbare schatting te maken van de immuniteit in Duitsland.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
12 apr 2020 10:07
16again schreef:
12 apr 2020 06:59
Exact het standpunt wat ik een maand geleden hier al verkondigde….en waar ik destijds weinig bijval voor oogstte
Nog steeds een minderheidsmening, het meest verkondigd vanuit een afgesloten bureau door mensen, die momenteel zelf elk contact met anderen mijden.
WHO-kaart: Kijk even naar het enorme verschil tussen Noorwegen (op slot) en Zweden (nu pas een beetje op slot).
Maar ondanks de cijfers weten we meer niet dan wel. Het enige wat we weten is hoeveel besmettingen er geregistreerd zijn, en hoeveel van dezen overleden dan wel genezen zijn. Maar er zijn er volgens huisartsen duizenden meer die het virus weliswaar hebben (gehad), maar ze zijn niet getest. En er zijn er ook velen meer die door Corona het 'laatste zetje' hebben gehad, maar ook zij zijn niet getest.

Het verschil tussen Noorwegen en Zweden kan op verschillende manieren ontstaan zijn. Pas als alles achter de rug is, en in kaart is gebracht, kan er een redelijk nauwkeurige inschatting worden gemaakt hoeveel mensen er daadwerkelijk aan Corona zijn overleden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Finland heeft het echt goed voor elkaar ,2600 personen positief getest, slechts 40 personen overleden, terwijl bv een stad als Helsinki toch ruim 600.000 inwoners telt.
De Finnen hebben stapels voorraden , graan , brandstof maar ook mondkapjes .
Veel voorraden zijn ondergronds opgeslagen en er is ook een hele ondergrondse infrastructuur, bunkers, watervoorziening, ziekenhuizen etc.
In het licht van hun geschiedenis zijn de Finnen áltijd voorbereid en gewend om reserves aan te leggen.
Ze hebben daadkrachtig en voortvarend opgetreden en binnen 2 dagen stond het digitale lesgeven op poten.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van de buitenkant tegen een land aankijken, geeft altijd een scheef beeld.

Finse vriendin, doktersassistente en ook werkzaam op lab, werd pas getest nadat zij flinke griep klachten kreeg. Gelukkig negatief.

De Finnen schijnen nu willekeurig te gaan testen om immuniteit vast te stellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht natuurlijk , maar zo langzamerhand krijg ik toch wat twijfels over de aanpak hier in Nederland.
Wanneer ik lees dat er bv in China wéér nieuwe besmettingen voorkomen door terugkerende Chinezen ben je weer terug bij af.
En wanneer ik er aan denk dat zoveel ouderen op die ellendige IC hebben gelegen en alsnog overleden of alsnog een hele lange zware tijd moeten revalideren.....
Waarom niet direct ingezet op de kwetsbaren in de tehuizen en hen afgesloten en dáár de veiligheidmiddelen volop gebracht en misschien de rest vd bevolking wat méér losgelaten?

Al die uitgestelde onbehandelde zieken nu , welke gevolgen , nog afgezien van de economische schade.
Dit zet de wereld nog de komende jaren op zijn kop. De tegenstellingen tussen arm en rijk worden zó zichtbaar ook.
Als ik aan India denk met hun miljarden bewoners....zó velen zijn ontslagen en naar huis gestuurd!
Dat moet wel haast een revolutie tot gevolg hebben en zet misschien de wereldorde helemaal op zijn kop.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Edit moderator: Kwakzalverij (of ja, laat ik het anders noemen, niet-verifieerbare medische 'informatie' uit bedenkelijke bron) mag lekker verdwijnen naar Facebook, of liever nog, naar allerlei dubieuze, twijfelachtige, schimmige 'alternatieve' nieuwssites van bedenkelijk pluimage. Radar^SK

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
12 apr 2020 12:42
en misschien de rest vd bevolking wat méér losgelaten?
Ik vrees dat de 'rest vd bevolking' begonnen is zichzelf los te laten. Dat zie je in de trein, dat zie je aan de kust, dat zie je in Zuid-Limburg, dat zie je in de bollenstreek, dat zie je in parken en natuurgebieden, dat zie je op smalle landwegen, dat zie je op pleinen en in straten.

Het lijkt er op dat mensen steeds beter begrijpen dat de huidige maatregelen niets anders zijn dan adviezen, maar dat er geen verplichting aan zit. Zie je ook aan de Duitse grens: een deel van de Duitsers keert na een 'gesprekje' terug, een deel rijdt door omdat er geen sanctie op het advies staat.

Dit gaat, denk ik, alleen maar verder uit de hand lopen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

@H.Roosveld, hou eens op met het spammen van die kwakzalverij.

Edit moderator: Het bericht waarnaar verwezen wordt, is aangepast Radar^SK

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

H.Roosveld schreef:
12 apr 2020 13:09
Er is nauwelijks onderzoek gedaan naar de werking van vitamine C, dat wil niet zeggen dat het geen goede ontstekingsremmer is.
Onderzoeken zijn duur en aan vitamine C valt niets te verdienen.
Nou nog even big farma krijsen en het kwakzalverij complot is weer compleet. Vandaar dat je ook verwijst naar die dr. rath.

Gesloten