DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
ind_sr
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 13:38

DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door ind_sr »

Al sinds jaar en dag dat ik in een appartement woon heb ik geregeld gezeur met de bezorgers van DHL. Elke keer komen ze weer met een nieuw excuus waarom ze niet naar boven willen komen. Ook vaak komt het voor dat ze het pakket bij mijn buren afgeven terwijl ik gewoon thuis ben of bij buren op een oneven woonlaag (ik woon op een even woonlaag, twee liften een voor even en eentje voor oneven, als ze dan de lift nemen doen ze maar 'de helft').

Nu met Corona hebben ze een nieuw excuus, ze zeggen dat ze niet meer omhoog mogen van hun werkgever.

Nou heb ik al geregeld klachten ingediend bij DHL over deze problematiek maar verder dan "sorry we gaan de bezorger erop aanspreken en hopgelijk gaat het de volgende keer beter (niet dus)".

Nu vandaag is echter het nog een keertje belachelijker gegaan. Mijn kindje ligt te slapen en de intercom gaat (ja kunnen zij niet weten natuurlijk). Weer een *** verhaal dat ze niet omhoog komen en ik snel zeggen dat ik niet kan komen omdat mijn kindje wakker is geworden en ligt te huilen. In plaats van hun baak doen en omhoog te komen of na te denken besluit meneer nog een keer aan te bellen. Weer opgenomen terwijl mijn kindje nu helemaal over de **** aan het raken is van de bel. Snel open gedaan en terug gerend naar mijn kindje. Wat gebeurd er? Meneer belt nog een keer aan.

Uiteindelijk is hij omhoog gekomen en heeft het pakketje aan mijn buurvrouw afgegeven (dezelfde buurvrouw waarvoor ze paar dagen terug niet omhoog wouden komen terwijl haar voet recentelijk deels is verwijderd in een operatie).

En ja dan neem je contact met ze op en krijg je hetzelfde verhaal en komen ze ermee dat de bezorger het ook niet kon weten dat het kindje sliep (nee bij de eerste keer bellen niet natuurlijk).

Je krijgt gewoon bij hun klantenservice geen fatsoenlijk antwoord en verbetering is nog verder te zoeken.

Wat kun je hier nou aan doen om DHL te dwingen hun werk fatsoenlijk uit te voeren (of beter gezegd DHL te dwingen om hun bezorgers hun werk goed te laten doen).

Ik ga al contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering onder de module consument maar verwacht hier ook niet echt resultaat van.

Iemand enig idee hoe je dit kan aanpakken in plaats van de grote multinationals gewoon continue hun standaard excuusje horen te geven als je al de moeite neemt om te klagen en uiteindelijk er niks mee te doen...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik lees vooral een verhaal over bezorgers, die alles geven om te bezorgen.

Het simpele feit, dat de bezorgers al aan moeten bellen om de flat in te komen, zegt genoeg: niet openbaar toegankelijk, daarmee eindigt de bezorgplicht voor de deur van de flat, bij de brievenbussen.

Het is waanzinnig tijdrovend om in dat soort flats te bezorgen en die tijd wordt niet betaald, kost per adres wel tussen de 5 en 10 minuten meer. Zolang je niet meer wilt betalen voor de verzendkosten, zal dit zo blijven.

Het alternatief is simpel: laat alles op een afhaalpunt bezorgen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 apr 2020 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Met name de lift zal veel te veel tijd kosten. Wachten tot het ding er is, rustig aan naar boven, pakketje afgeven, is de lift natuurlijk net weer weg... En dat met twee liften, vanwege even en oneven verdiepingen? De bezorger heeft daar geen tijd voor.

Het hierboven geopperde idee om alles bij een afhaalpunt af te laten leveren is eigenlijk best een goede. Kan je kind lekker doorslapen omdat er aanzienlijk minder aangebeld wordt. En je hebt een extra reden om er even uit te 'moeten'.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat is er mis mee om even naar beneden te lopen en het pakket aan te pakken ?

U heeft het pakket toch besteld ?

De pot verwijt de ketel.

En uw rechtsbijstand inschakelen ? Hoeveel kans denkt u te hebben dat zij ook maar 1 minuut van hun tijd in uw "zaak" gaan steken ?

Misschien moet u een mandje met een lang touw het raam uit gooien wanneer DHL weer bij u aanbelt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik begrijp (als ook een soort "bezorger") heel goed waarom ze niet naar boven komen. Los van de tijd die het kost, is het in deze tijd gewoon niet te doen. De liften gebruiken in een tijd dat je 1,5 meter afstand moet houden? Instappen in een benauwde lift waar net allerlei mensen uitgekomen zijn? Echt niet... m'n gezondheid is me te dierbaar.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als uw kindje dan zo van streek raakt door de bel, is het misschien verstandiger die af te zetten als hij of zij slaapt.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door anita1971 »

Een afhaalpunt instellen lijkt me wel zo handig!
Oh nee, dan moet u zelf de deur uit.............

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door thecure »

Lady1234 schreef:
15 apr 2020 15:59
En als uw kindje dan zo van streek raakt door de bel, is het misschien verstandiger die af te zetten als hij of zij slaapt.
Babys moeten wennen aan allerdaagse geluiden. Wij stofzuigden gewoon naast de wieg. Geen probleem

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door moederslink »

U heeft al sinds jaar en dag gedoe met die pakketjesbezorgers.
Dan is dé oplossing dus gewoon af laten leveren bij een afhaalpunt en u kunt met de baby op die manier ook lekker een wandeling maken .

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Sira »

Lady1234 schreef:
15 apr 2020 15:59
En als uw kindje dan zo van streek raakt door de bel, is het misschien verstandiger die af te zetten als hij of zij slaapt.
Gewoon aan alle buren vragen om ieder uur een keer aan te bellen, het kindje went er vanzelf aan. Vermoedelijk is dit het 1e kindje.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Poststukken die niet door de brievenbus passen, dienen bezorgd te worden aan de deur die het openbaar toegankelijke scheiden van het privaat gedeelte. Gemeenschappelijke ruimten binnen het complex 'achter slot' behoren ook tot het privaat gedeelte.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door berndv »

ind_sr schreef:
15 apr 2020 13:48
Je krijgt gewoon bij hun klantenservice geen fatsoenlijk antwoord en verbetering is nog verder te zoeken.
misschien omdat u geen klant van DHL bent. De verzender is namelijk klant van DHL, u niet.
ind_sr schreef:
15 apr 2020 13:48
Wat kun je hier nou aan doen om DHL te dwingen hun werk fatsoenlijk uit te voeren (of beter gezegd DHL te dwingen om hun bezorgers hun werk goed te laten doen).
Ze te pakken op wat voor hen waardevol is, hun omzet, en dat doet u door niet meer te bestellen bij bedrijven die via DHL verzenden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door sjohie »

Jeetje.......

Wij vinden de bezorger van PostNL in onze wijk fijner dan die van DHL en/of DPD, dus zorgen wij ervoor dat we waar mogelijk bestellen bij webwinkels die werken met PostNL. En omdat we beiden werken, en we het niet fijn vinden dat onze gepensioneerde buren al te vaak de pakketjes in ontvangst moeten nemen, kiezen we meestal voor een afhaalpunt. (nu met thuiswerken hoeft dat niet).

Kortom, ik mis in uw relaas de eigen inventiviteit, ofwel het denken in oplossingen in plaats van problemen die anderen maar op moeten lossen. Ook jullie kunnen bij bestellen kiezen zoals wij doen, als DHL niet bevalt, en/of gebruik maken van afhaalpunten, om het gaan van de deurbel te verminderen.

Zoals al gezegd, bezorgen is doorgaans tot de 1e dichte deur, en dat is bij huizen een voordeur, en bij flats doorgaans de toegang tot de hal.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

voorwaarden DHL.



Zendingen kunnen niet worden afgeleverd aan postbusadressen of aan postcodes. Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.

Lees vooral ook de laatste zin....

voortaan via KPN laten bezorgen OF zelf naar de winkel gaan....

JeanneSmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2020 14:31

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door JeanneSmit »

Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen. Of je nu in een flat woont of niet. De ene keer kost het meer tijd en bij een 'makkelijk' adres haal je dat weer in. En een afhaalpunt kun je vaak niet kiezen of als je dit achteraf doet, komt je pakket 1 á 2 dagen later. Meestal laat ik bedrijven die via DHL bezorgen zoveel mogelijk links liggen, maar helaas is dit niet altijd mogelijk.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Jfelst »

Bezorgers zijn te belazerd om bij appartementsgebouwen de pakketjes gewoon aan de huisdeur af te leveren. Liefst droppen ze alle pakketjes voor dat gebouw op één adres met de mededeling dat er niemand thuis is. Dat geldt voor de bezorgers van PostNL, DHL, GLS en DPD. Er worden ook vaak pakketjes met enig geweld verkleind, waardoor ze in de brievenbus gepropt kunnen worden. Lijkt mij toch ook niet de bedoeling, er is voor pakketpost betaald, niet voor brievenbuspost. Ook worden pakjes in de gebouwen bij de huisdeur neergezet, zonder aan te bellen. Er zijn diverse bezorgers met diverse methodes.
Bovenstaand veel reacties van bezorgen aan de eerste deur. Ok, de bezorger belt aan en meldt zich via de intercom. Ik verlaat mijn appartement, wacht op de lift, ga met de lift naar beneden en open de deur voor de bezorger. Dit alles met het tempo van een pakketbezorger. Dit per gebouw voor zo'n 4 a 5 pakketjes. Bij het volgende pakketje komt hij denkelijk graag weer zelf naar boven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jfelst schreef:
17 apr 2020 14:42
Bezorgers zijn te belazerd om bij appartementsgebouwen de pakketjes gewoon aan de huisdeur af te leveren.
Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.

JeanneSmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2020 14:31

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door JeanneSmit »

Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zit daar wel je bel en een brievenbus. Brieven worden toch ook niet naar boven gebracht, of wel dan?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

JeanneSmit schreef:
17 apr 2020 15:28
Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.
Tenzij iedereen zo door kan lopen naar jouw voordeur, heb je ongelijk. De leverplicht loopt tot de grens tussen publieke en private delen.

Plaats reactie