Linda cadeau gegeven, nu vast aan abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Haaaidi

Linda cadeau gegeven, nu vast aan abonnement

Ongelezen bericht door Haaaidi »

Hallo, ik heb een vriendin 6x de Linda cadeau gegeven. Op de site kies je dan ook de button cadeau geven, zodat je iemand dus iets cadeau kan geven.
In mijn orderbevestiging staat dat ik 6x de linda aan haar cadeau geef.
Nou blijkt dus dat je dan vast zit aan een abbonement. Die ik dus betaal. Ik vind dit heel raar, omdat ik haar 6x de Linda cadeau geef en dus schijnbaar dan vastzit aan een abbonement. Ik had dat niet door. En er wer dus geld van mijn rekenin afgeschreven. Dus zo werd een leuk cadeautje van 35 euro in 1 keer een heel duur cadeau.
Heb contact gehad, maar kre3g echt totaal geen begrip. En ik vraag me af ben ik de enige die dit heel vreemd vind ?

cherokee

Re: Linda cadeau gegeven, nu vast aan abonnement

Ongelezen bericht door cherokee »

6x LINDA.
Inclusief digitaal lezen
Stopt automatisch

Dit staat op de site aangegeven. wat hebt u dan anders gedaan, dat u nu een abbo heeft?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Wat heeft u hoe aangevraagd en waar? Als ik namelijk bij Linda kijk zie ik 2 opties voor 6 maanden. Een cadeau-abonnement dat automatisch stopt na 6 maand, of ik zie een optie van een regulier 6 maanden abonnement tegen een actietarief dat daarna doorloopt. In uw bevestiging zal waarschijnlijk staan wat u heeft afgenomen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is er op het herroepingsrecht gewezen? Zo niet dan kunt u nog herroepen. Zo wel, dan is er mogelijk een oneerlijke handelspraktijk verricht of is er sprake van een proefabonnement. Dit hangt uiteraard af van de omstandigheden. Een actietartief is een aanwijzing dat het gaat om een proefabonnement, de duur zou op het tegendeel kunnen wijzen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Bedenktijd wordt zo te zien duidelijk op gewezen, op alle bestelpagina's staat duidelijk in de bovenbalk:
14 dagen bedenktijd
alfatrion schreef:
16 apr 2020 12:45
dan is er mogelijk een oneerlijke handelspraktijk verricht of is er sprake van een proefabonnement. Dit hangt uiteraard af van de omstandigheden. Een actietartief is een aanwijzing dat het gaat om een proefabonnement, de duur zou op het tegendeel kunnen wijzen.
Linda heeft geen proefabonnementen. Ze hebben abonnementen voor degene die het aanvraagt en ze hebben abonnementen die men cadeau kan doen aan iemand anders. De abonnementen die je cadeau doet, stoppen automatisch na het bestelde aantal nummers, de overige abonnementen hebben een vaste looptijd van het aantal nummers dat je bestelt, waarna het abonnement kunt laten stoppen of door kunt laten gaan tegen de reguliere tarieven. Persoonlijk vind ik dat 6 maand niet onder de noemer proefabonnement valt, tevens wordt ook nergens op de gehele site de term proefabonnement genoemd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
16 apr 2020 13:12
Bedenktijd wordt zo te zien duidelijk op gewezen, op alle bestelpagina's staat duidelijk in de bovenbalk:
14 dagen bedenktijd
Dat is onvoldoende. Wanneer zou deze termijn ingaan? Daarnaast moet er ook nog een modelformulier worden meegegeven. Ook dat is reden voor een herroepingsrecht van 12 maanden.
berndv schreef:
(...) de overige abonnementen hebben een vaste looptijd van het aantal nummers dat je bestelt, waarna het abonnement kunt laten stoppen of door kunt laten gaan tegen de reguliere tarieven.
Ik vind niet duidelijk aangegeven dat die reguliere tarieven anders zijn. Daarmee is m.i. toch sprake van een misleidende handelspraktijk.
berndv schreef:
Persoonlijk vind ik dat 6 maand niet onder de noemer proefabonnement valt, tevens wordt ook nergens op de gehele site de term proefabonnement genoemd.
Ik vind het ook wat lang.

Plaats reactie