LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Via deze weg wil ik mijn ervaring delen:

Woensdag voor Pasen een computer en monitor gekocht bij Paradigit (alles op voorraad). Computer is op Donderdag netjes geleverd, Monitor zou op Dinsdag komen (???), maar deze is meer dan een week later nog steeds niet binnen en ik kreeg vanmorgen weer een automatisch emailtje dat ik ze hem maandag na het weekend op voorraad hebben...

FYI: Specifieke monitor is ook nu op hun internet site gewoon op voorraad (vandaag besteld, morgen in huis - ik heb screen dumps gemaakt) en ook bij andere winkels uit voorraad te leveren (met lagere prijzen, maar ik wou monitor samen met computer kopen).

Dus ik maar gebeld, dat wil zeggen eerst 20 minuten gewacht, terwijl er slechts 3 wachtende voor mij waren. Antwoord: Het zou aan externe leverancier liggen. En ze kunnen mij niet terug bellen, ze zullen een email sturen. Ik voel me niet echt geholpen.

Indien nodig zal ik morgen maar eens langsrijden in Eindhoven.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2020 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bijna geen enkel bedrijf heeft meer eigen voorraad liggen. Dit is enerzijds te duur en anderzijds gaan ontwikkelingen zo snel dat je snel met verouderde systemen je winkel vult.
Vele bedrijven bieden de voorraad aan van derden. Groothandels die zelf niet rechtstreeks willen verkopen en via deze dropshippers wel gewoon leveren.
Vaak zal dit goed gaan, maar er zijn wel eens momenten dan meerdere winkels tegelijk iets verkopen waardoor de voorraad sneller op is, of dat een groothandel niet wil leveren als er problemen zijn. Verkopers hebben geen real time inzicht in voorraden bij hun leveranciers, ze kunnen dus niet elke minuut de levertijden controleren en aanpassen.

Wat er exact aan de hand is is raden voor ons. Maar u kunt ze natuurlijk wel een ultimatum stellen en daarna de boel annuleren om deze elders te kopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door sjohie »

Goh, zouden er in diverse logistieke processen misschien wat problemen zijn op het moment? Misschien door iets, hoe heetdatnouookalweer, oh ja, dat corona heet? Waarschijnlijk is die monitor wel binnen Paradigit op voorraad, maar moet die vanuit een bepaalde winkel eerst vervoerd worden naar het centrale webshop=-magazijn, voordat deze afgezonden kan worden naar jou. (PS, er fietste ook nog een compleet paasweekend tussendoor)

Maar goed, om dan de "thuisblijven tenzij noodzakelijk" regel van de overheid maar met voeten te gaan treden, is vervolgens ook wel weer te verwachten als je zo ongeduldig bent.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb eerder de indruk dat jij het moeilijk hebt en niet Paradigit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat klappen geeft voor mij dezelfde nasmaak als klappen voor de piloot na de landing.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Lekkere reacties, als een winkel zegt "morgen in huis", dan mag ik toch wel verwachten dat het niet meer dan week duurt?

Dit zegt Paradigit nu:
Mijn collega heeft de order aangepast.
Hij wordt vanavond verstuurd en morgen bij u geleverd.
Mijn doel hier was niet om te klagen, maar om ervaring te delen. Wel hoop ik dat o.a. Paradigit iets leert van deze ervaring.
Laatst gewijzigd door Joepie Joepie op 16 apr 2020 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze lezen mee!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nu moet de bezorging nog goed gaan.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Theotrucker schreef:
16 apr 2020 16:20
Ze lezen mee!
Ze zijn wakker geworden toen ik ben gaan bellen (meerdere 1 line emails zijn nog niet opgepakt).

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Erthanax schreef:
16 apr 2020 16:24
Nu moet de bezorging nog goed gaan.
i will keep you posted

Moet ik dan gaan klappen?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Joepie Joepie schreef:
16 apr 2020 13:25
Dus ik maar gebeld, dat wil zeggen eerst 20 minuten gewacht, terwijl er slechts 3 wachtende voor mij waren. Antwoord: Het zou aan externe leverancier liggen.
Dat is uiteraard niet een antwoord dat ze je zouden moeten geven.
NeoDutchio schreef:
16 apr 2020 13:36
Maar u kunt ze natuurlijk wel een ultimatum stellen en daarna de boel annuleren om deze elders te kopen.
Het stellen van een ultimatum is natuurlijk niet verplicht. Je kan direct de koop ontbinden en de spullen elders kopen. Als de prijs elders hoger ligt dan kun je ook nog het prijsverschil verhalen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
16 apr 2020 16:38
Joepie Joepie schreef:
16 apr 2020 13:25
Dus ik maar gebeld, dat wil zeggen eerst 20 minuten gewacht, terwijl er slechts 3 wachtende voor mij waren. Antwoord: Het zou aan externe leverancier liggen.
Dat is uiteraard niet een antwoord dat ze je zouden moeten geven.
Als dat is wat het is wel :wink: Maar dan had die verklaring wél aangevuld moeten worden met de mogelijke oplossing, en daar ontbreekt het aan.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ze moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen. Dat doe je niet als je op deze manier naar een ander gaat wijzen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
16 apr 2020 17:04
Ze moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen.
Eens. Dat schreef ik ook.
alfatrion schreef:
16 apr 2020 17:04
Dat doe je niet als je op deze manier naar een ander gaat wijzen.
Een verklaring geven is niet hetzelfde als "naar een ander wijzen". Ik zou namelijk wel willen weten waarom iets niet conform afspraak gebeurt; des te beter kan je inschatten of en wanneer het wél goed komt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Joepie Joepie schreef:
16 apr 2020 16:28
Moet ik dan gaan klappen?
Misschien wordt de bezorger er wel heel blij van. Dus vooral doen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
16 apr 2020 17:09
Een verklaring geven is niet hetzelfde als "naar een ander wijzen". Ik zou namelijk wel willen weten waarom iets niet conform afspraak gebeurt; des te beter kan je inschatten of en wanneer het wél goed komt.
Ik ben dat met je eens. Ik krijg alleen een ander gevoel bij het verhaal van TS.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

fonsflons schreef:
16 apr 2020 17:42
Dus kort gezegd is er iets fout gegaan, loste een telefoontje het probleem op en zijn wij gewaarschuwd dat in het geval van een probleem het dus effectiever is om even te bellen dan een topic op radar te openen.
Fijn toch (dat je deze bevinding hier kunt lezen)?

(oplossing moet nog wel bevestigd worden - evenals het echte problem - later meer)

Later vandaag kreeg ik dit bericht (andere medewerker):
Zoals telefonisch is besproken zou u nog worden gemaild,

Dit is omdat u nog steeds op uw bestelling aan het wachten bent. Wij hebben contact opgenomen met de afdeling die hierover gaat en wachten momenteel nog op een antwoord, u word op de hoogte gehouden.

Ons excuses voor het ongemak.
Laatst gewijzigd door Joepie Joepie op 16 apr 2020 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Eerder kreeg ik automatische emailtjes met dit bericht:

9-4-2020: Op 14-04-2020 verwachten wij alle producten in ons hoofdmagazijn te hebben ontvangen.
10-4-2020: Op 15-04-2020 verwachten wij alle producten in ons hoofdmagazijn te hebben ontvangen.
14-4-2020: Op 16-04-2020 verwachten wij alle producten in ons hoofdmagazijn te hebben ontvangen.
15-4-2020: Op 17-04-2020 verwachten wij alle producten in ons hoofdmagazijn te hebben ontvangen.
16-4-2020: Op 20-04-2020 verwachten wij alle producten in ons hoofdmagazijn te hebben ontvangen.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een Iilyama monitor (radar heeft onderwerp aangepast).

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

En een nieuw automatisch bericht:
Goed nieuws! Uw bestelling met nummer VOR20043418 staat klaar voor verzending en kan ieder moment ons warehouse verlaten.

Zoals u weet, doen wij er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te hebben.

U ontvangt vanavond tussen 21:00 uur en 1:00 uur de track & trace-code waarmee u de zending kan volgen.
Dat klinkt niet echt goed...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paradigit levert computer, maar monitor laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joepie Joepie schreef:
17 apr 2020 10:02
Dat klinkt niet echt goed...
Huh? Waarom dat dan?

Gesloten