LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Hallo, ik wil even mijn verhaal hier kwijt,

Edit moderator: naam van het bedrijf gecensureerd

Vandaag hebben wij hier een gezinsauto gekocht, zoals de eigenaar van het bedrijf zei, dit is een goedwerkende auto, zonder mankementen. Een mooie nette gezinsauto. Wij als jong gezin waren er super blij mee..



Wij hebben de auto goed bekeken, en waren blij dat wij een leuke en zuinige gezinsauto hadden gevonden. En vooral veilig ivm onze zoon.

Wij hebben de auto overgeschreven en zijn naar huis gereden, onderweg begon de auto heel raar te doen op de snelweg en sloeg uit het niks uit. Op het nippertje kon ik toeterend en in een paniek de auto in de berm krijgen. (Mijn zoon zat achterin). Dan heerst er wel even paniek. Ik dacht het zou wel aan mij liggen, maar nee wij waren nog geen minuut verder of de auto sloeg weer uit.

Hier dacht ik dit is genoeg wij hebben nu net een half uur de auto en al zoveel gekkigheid!

Wij zijn terug gereden naar de auto garage, wel duurde de rit een uur, in plaats van 10 minuten. mijn vrouw was nog in schok, vanwege het stilstaan op de snelweg en doorglippen naar de berm!

Het verhaal uitgelegd aan de eigenaar van het autobedrijf. In eens vertelde de beste man sorry ik ga er niet over, mijn collega gaat er over die belt u straks. De eigenaar lachte ons uit,en wij moesten maar met de auto naar huis gaan. Hij kon niks voor ons betekenen.

Wij zijn blijven aandringen dat dit zo niet kan. Maar toch het was ons probleem! Zijn collega belt ons met een oplossing, dit is nog steeds niet gebeurt.

De auto is opgehaald door een auto ambulance, naar ons huis gebracht. Op onze kosten,de eigenaar die maakt zich hier niet druk over.

Gekocht is gekocht.

In een half uur 3000 euro kwijt, wij vragen ons af kunnen wij hier wat mee.

Wij willen ook mensen waarschuwen, pas op als je hier een auto koopt. Wij zijn er gelukkig nog, maar het had heel anders af kunnen lopen!

Zodoende plaats ik mijn verhaal op dit forum.
Wij zijn nog steeds in shock door de schrik op de snelweg.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2020 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bedrijfsnaam gecensureerd

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15
Beste antwoord
Gekozen door linda.mees

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

door cherokee » 16 apr 2020 20:54

Wat ik me afvraag: wat mankeert er eigenlijk aan die auto? U roept nu wel dat u in een half uur 3000 euro kwijt bent, maar is dat hele ding nu total loss dan?
Die verkoper maakt er een potje van natuurlijk, maar hoe groot is de schade nu echt?
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat is inderdaad serieus schrikken. Blij dat het op persoonlijk vlak daarbij is gebleven.

En een snelle blik op hun marktplaats advertenties laat zien dat ze auto's tot ~3500 euro verkopen, kort door de bocht dus de wat oudere auto's met hoge kilometerstanden, zgn. marge-auto's. Dat betekent dat ze nog wel een APK hebben, maar er wel een risico is op veel slijtage. Dan moet je wel weten wat je koopt, en ik denk dat je dat met alleen wat kijken naar de auto, niet echt goed kan inschatten. Daarvoor moet hij op een brug, en bekeken worden door iemand met verstand van auto's, en dat is zo te lezen niet gebeurd?

Dan stel je jezelf wel wat kwetsbaar op voor dit soort dingen, maar desondanks is zo'n falen net na aankoop, mogelijk een geval non-conformiteit, maw je mag van zo'n gebruikte auto wel het eea aan slijtage en dus onderhoud verwachten de komende tijd, maar binnen 30m zo'n catastrofaal falen, zeker niet. Ik zou hier even mee naar een rechtsbijstandverzekering, of het juridisch loket (1e telefonische consult is daar gratis meen ik) gaan.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik uw verhaal zo lees, hebt u voor de aankoop zelfs geen flinke proefrit gemaakt? Om over een aankoopkeuring maar niet te spreken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even de reviews gelezen. Allemaal 10en bij onderhoud, maar bij aanschaf nog net geen negatieve cijfers. 1 klant presteerde het om te vermelden dat hij al 20 jaar klant is. Terwijl het bedrijf in 2013 begonnen is.

Maar even voor de beeldvorming, welt type auto, leeftijd, kilometerstand? Proefrit, aankoopkeuring, garantie? Wat is het probleem met de auto?

U laat nu voorkomen alsof u bij de verkoper bent binnengelopen en zonder ook maar enig onderzoek rijdend bent weggegaan.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
16 apr 2020 10:56
Ik zou hier even mee naar een rechtsbijstandverzekering……. gaan.
Meestal geeft RBV niet thuis, als gekocht is bij particulier of bij een bedrijf dat niet aangesloten is bij Bovag

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door berndv »

Dat is zeker schrikken. Maar ik zit wel met een aantal vragen die ik niet uit uw verhaal kan halen.

Ik ben namelijk wel benieuwd naar wat voor auto u heeft gekocht, merk, type, leeftijd, kilometerstand.

Ook ben ik benieuwd naar welke wijze u de auto geprobeerd heeft, heeft u bijvoorbeeld een uitgebreide proefrit gemaakt? En zo nee, heeft u er niet naar gevraagd? Of was dit niet mogelijk?

Heeft u ook een aankoopkeuring uit laten voeren, voordat u de auto kocht?

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door cherokee »

Wat ik me afvraag: wat mankeert er eigenlijk aan die auto? U roept nu wel dat u in een half uur 3000 euro kwijt bent, maar is dat hele ding nu total loss dan?
Die verkoper maakt er een potje van natuurlijk, maar hoe groot is de schade nu echt?

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

sjohie schreef:
16 apr 2020 10:56

....een snelle blik op hun marktplaats advertenties laat zien dat ze auto's tot ~3500 euro verkopen, kort door de bocht dus de wat oudere auto's met hoge kilometerstanden, zgn. marge-auto's. Dat betekent dat ze nog wel een APK hebben, maar er wel een risico is op veel slijtage....
Het begrip marge-auto's heeft hier niks mee te maken, dat betekent alleen dat een ondernemer geen BTW terug kan vragen over het betreffende voertuig.

In beginsel zal de een autoverkoper altijd wel de doelstelling hebben om enige marge op zijn auto's te maken....

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Beste lezers, wij zijn er vandaag weer geweest , ze gaan ons niet tegemoet komen.

wij hebben eerst referenties opgezocht via bedrijven in hoogeveen.

Edit moderator: De bewering 'dat dit bedrijf al jaren mensen oplicht' en dat ze 'klanten een kapotte auto aan het aansmeren waren bij een tweede bezoek' heb ik uit de post gehaald: dat is niet alleen suggestief, maar zonder gedegen onderbouwing - die ik vooralsnog toch echt mis in deze posts - ook laster. Radar^SK

Ik heb mijn verhaal op Facebook gedeeld. Ik probeer alleen mensen te waarschuwen, pas op voor dit bedrijf.

Dit had ik beter van te voren kunnen doen.

Maar goed.

Ik heb een aangetekende brief verstuurd

Bouwjaar 2007 km stand aan de hoge kant over de 2 ton.

Testrit is gemaakt toen was er niks mee aan de hand.
Ze gaan zo te werk dat ze alle lampjes uitschakelen van een auto en hem eerst warm of koud laten lopen voor dat je naar een telefonische afspraak langs komt.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Wat er precies aan de auto mankeerd.

De auto slaat om de minuut uit. Door het in de berm raken met de auto is er een deel van de zijkant flink beschadigd.

Er komt rook uit de motorkap.
Het stuur stuurde in eens niet meer (niet de stuurbekrachtiging uit maar deed niks meer)
Allerlei piepjes komen uit de auto.
Lampjes branden niet.
Km teller defect



Ik denk dat dit wel genoeg is voor een auto die je als goed verkoopt.



Test rit is gemaakt was niks mee aan de hand.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

cherokee schreef:
16 apr 2020 20:54
Wat ik me afvraag: wat mankeert er eigenlijk aan die auto? U roept nu wel dat u in een half uur 3000 euro kwijt bent, maar is dat hele ding nu total loss dan?
Die verkoper maakt er een potje van natuurlijk, maar hoe groot is de schade nu echt?

Wat er precies aan de auto mankeerd.

De auto slaat om de minuut uit. Door het in de berm raken met de auto is er een deel van de zijkant flink beschadigd.

Er komt rook uit de motorkap.
Het stuur stuurde in eens niet meer (niet de stuurbekrachtiging uit maar deed niks meer)
Allerlei piepjes komen uit de auto.
Lampjes branden niet.
Km teller defect

Plus onze auto die staat er nog en gaat hij niet terug geven aan ons.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

16again schreef:
16 apr 2020 11:20
sjohie schreef:
16 apr 2020 10:56
Ik zou hier even mee naar een rechtsbijstandverzekering……. gaan.
Meestal geeft RBV niet thuis, als gekocht is bij particulier of bij een bedrijf dat niet aangesloten is bij Bovag

Ja wij hebben een advocaat ingeschakeld, met meerdere gedupeerden!

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Lady1234 schreef:
16 apr 2020 11:14
Als ik uw verhaal zo lees, hebt u voor de aankoop zelfs geen flinke proefrit gemaakt? Om over een aankoopkeuring maar niet te spreken.
Ja zeker wel alleen toen was er niks aan de hand, dit is pas gebeurd toen wij de auto daadwerkelijk hadden gekocht.

Wij hebben een bericht geplaatst op social media, het blijkt dat dit auto bedrijf al jaren van plek wisselt en veel gedupeerden maakt.

Wij hebben nu met een 14 tal een advocaat ingeschakeld.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

Klinkt als een kapotte koppakking of een kapotte radiateur. Dan hebben ze vlak voor het proefritje even alle vloeistoffen bijgevuld, dat houdt zo'n motor vaak wel een half uurtje vol. En daarna gaat het rap.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Vandaag hebben wij hier een gezinsauto gekocht, zoals de eigenaar van het bedrijf zei, dit is een goedwerkende auto, zonder mankementen. Een mooie nette gezinsauto. Wij als jong gezin waren er super blij mee..


Dat was de 15e en nu al met 14 mensen een advocaat ingeschakeld.... U bent wel ongeloofwaardig vlot....

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door thecure »

Maar hoe kan een stuur nu ineens niet werken. Dan moet de auto wel op het stuurslot zijn gevallen. Dit gaat meestal niet zomaar, of er moet een electronisch stuurslot op zitten.

Over welke auto hebben we het? Merk type??

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Frantic2 schreef:
17 apr 2020 07:49
Vandaag hebben wij hier een gezinsauto gekocht, zoals de eigenaar van het bedrijf zei, dit is een goedwerkende auto, zonder mankementen. Een mooie nette gezinsauto. Wij als jong gezin waren er super blij mee..


Dat was de 15e en nu al met 14 mensen een advocaat ingeschakeld.... U bent wel ongeloofwaardig vlot....
Ja zeker ben ik Vlot, deze gebeurtenissen horen ook vlot opgelost te worden. Aangezien deze mensen ons vierkant uitlachen van het autobedrijf.

En dan ga je er wel snel werk van maken. Deze mensen hebben meer vijanden dan vrienden. Dan kom je al weg gauw bij 14 personen .

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus ze schakelen eerst alle lampjes uit en laten hem warm of koud lopen?

En dan maakt u een flinke proefrit, want het is tenslotte een oude bak met heel veel op de teller en u start en er gaat geen een lampje branden op het dashboard? En u vindt dat niet raar?

En die andere 14 mensen hebben dezelfde problemen?

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Lady1234 schreef:
17 apr 2020 09:25
Dus ze schakelen eerst alle lampjes uit en laten hem warm of koud lopen?

En dan maakt u een flinke proefrit, want het is tenslotte een oude bak met heel veel op de teller en u start en er gaat geen een lampje branden op het dashboard? En u vindt dat niet raar?

En die andere 14 mensen hebben dezelfde problemen?

Nee, zoals ook aangegeven er zijn meerdere gedupeerden. Hetzou mij niet uit maken als er een kleinigheid was van paar 100euro dan ben ik niet moeilijk.

Het gaat om het principe je gaat geen mensen oplichten en daarna uitlachen. Als je wat koopt als goed werkend en veilig, moet dit ook zo zijn. En niet dat naar een korte tijd naar de aankoop allemaal mankementen zijn . Als het een goede garage was, dan help je je klanten, en stuur je ze niet weg met een lach!

Deze mensen duperen meerdere bedrijven. Met auto onderdelen kopen en niet betalen.

Auto's verkopen als nieuw die eigenlijk rijp zijn voor de sloop.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, nou, u beweert allemaal nogal wat. En dat hebt u allemaal in twee dagen ontdekt?

Gesloten