LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

In alle voorkomende onverwachtse situaties dient een bestuurder zijn voortuig op veilige wijze tot stilstand te kunnen brengen
Dat was waar ik voornamelijk op reageerde.....

Dat had ik al eerder gepost Ivo.
Op YouTube vind je genoeg voorbeelden die nl anders uitwijzen.
Een achteraf beterwetertje dat je een lege band kunt opmerken heb je niets aan als die signalen niet opgepikt zijn of verkeerd geinterpreteerd zijn. De uitschieter van rechts naar links was onverwacht en als er ook nog verkeer had gezeten dan had je dat veilig tot stilstand brengen ook op je buik kunnen schrijven.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dank voor de reactie John. Zoals al gedacht is de topic starter, laten we zeggen, niet helemaal eerlijk. Wees voorzichtig in ieder geval.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm.... bouwjaar 2003 of 2007, dat maakt nog wel even een verschilletje. In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling, John. Zoals je al las begonnen steeds meer mensen hun twijfels te krijgen over het verhaal van de koper, en dat blijkt ook wel terecht te zijn.

Enne... die 2007 staat, dat kan niet meer aangepast worden. Juist omdat topicstarters nogal eens wat dingen achteraf wilden wijzigen of verwijderen. Dat kan nu niet meer. Je advocaat zal er blij mee zijn. :wink:
linda.mees schreef:
17 apr 2020 01:19
Bouwjaar 2007 km stand aan de hoge kant over de 2 ton.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Het verhaal van John komt heel wat geloofwaardiger over dan dat van TS.
Hou je taai John en laat je niet kisten. Sterkte!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door kokka »

Nijogeth schreef:
18 apr 2020 15:08
Onzin, bij motoruitval geldt iets anders dan bij een klapband. Heb al meerdere keren gehad dat de multiriem eraf vloog bij een bus van het werk, dat is hetzelfde. De ondersteuning valt weg, maar het stuur en de rem werken nog gewoon, alleen zwaarder, en alles is dan afhankelijk van de reactie van de bestuurder. En op de snelweg heb je genoeg snelheid om nog redelijk goed te sturen, op lage snelheden wordt dit een stuk zwaarder. Koppeling intrappen en dan kun je rustig de alarmlichten aan zetten, rustig naar de pechstrook en daar tot stilstand komen.
Het probleem is dat als je koppeling intrapt en de motor stopt met draaien, je ook geen stuur en rem bekrachtiging meer hebt. En bij drive by wire systemen helemaal niks meer. Als jede koppeling niet intrapt blijft de motor rondgaan en heb je gewoon je bekrachtiging, maar rem je sneller af en maak je mogenlijk meer schade aan je motor

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kokka, bij motoruitval blijft de motor niet draaien.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

Natuurlijk staat ieder geval op zichzelf. Maar ik ga er steevast vanuit dat we het verhaal maar van één kant horen, en dat er wel zoveel topicstarters met een 'creatieve waarheid' komen dat het gepast is door te vragen, en er zeker niet van uit te gaan dat er geen reden is om aan dat verhaal te twijfelen.

Die redenen vind je vaak al in de OP, je moet alleen goed lezen, en je afvragen welke informatie er ontbreekt of wat er niet klopt. En dat is al te vaak heel wat.

Maar om op dit topic terug te komen, het verhaal van John gelezen hebbend, en dan die 14 medestanders die net zulke negatieve ervaringen met het bedrijf zouden hebben... :roll:

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door omega19 »

De twijfels met betrekking tot de OP heb ik ook met het bericht van John.
Voor beiden geldt dat ze een voordeel hebben om de gebeurtenissen zo voordelig mogelijk neer te zetten.

Ik heb moeite te geloven dat de rit met de autoambulance van de anwb volledig niet waar is.
Verder denk ik dat er inderdaad meer mis is dan alleen een kapotte snelheidsmeter.

Aan de andere kant kun je voor een auto uit 2003 voor 650 euro niet te veel verwachten.
Met een klein kind op de achterbank zou ik liever even doorsparen voor een echte auto

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door thecure »

De waarheid zal weer in het midden liggen. TS zal voor een defecte meter niet zoveel heisa maken.
En werkte deze wel tijdens de proefrit en later opeens niet meer?

Maar inderdaad, je gezin vervoeren in een auto waar je met dat geld niet eens een elektrische fiets voor koopt. Wat een idee 🤨

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Sprekende uit een wat meer dan gemiddelde ervaring in de autohandel, deze prijsklasse trekt een bepaald soort kopers, het soort dat snel en graag gilt en intimideert. En niet helemaal zuiver is met de waarheid als die niet goed uitkomt.
En nee, autoverkopers zijn echt niet allemaal eerlijk, maar alleen het feit dat er zonder schelden en spelfouten gereageerd wordt door de verkoper, maakt dat ik hem wel geloof.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

Serieus....echt geen spelfouten in die reaktie tegengekomen? Niet dat het voor mijn mening wat uitmaakt....🤫

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet meer dan in de "gemiddelde" reactie/reaktie/reaxy.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Valt reuze mee het aantal fouten. Maar ik vond “serenade” ipv “kanonnade” wel aardig.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
19 apr 2020 17:16
Valt reuze mee het aantal fouten. Maar ik vond “serenade” ipv “kanonnade” wel aardig.
Tuurlijk valt het mee, maar omdat iemand er blijkbaar wel waarde aan hecht vwb geloofwaardigheid dat het foutloos getikt moet zijn blijkbaar en het als feit foutloos getikt aangeeft......feit is dat het dat dan gewoon niet is....ik dacht; moet wel even gemeld worden want dan kun je dan je mening misschien nog bijstellen.
Maar veracht daar niet veel van.

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door staraad »

Hoewel de garagehouder/autohandelaar prima de andere kant van de zaak belicht, lijkt mij dat dit zinloze topic verwijderd kan worden.
Platform geven aan bedrieglijke trollen lijkt mij niet het doel van dit forum....

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

jonis schreef:
19 apr 2020 18:12
Lady1234 schreef:
19 apr 2020 17:16
Valt reuze mee het aantal fouten. Maar ik vond “serenade” ipv “kanonnade” wel aardig.
Tuurlijk valt het mee, maar omdat iemand er blijkbaar wel waarde aan hecht vwb geloofwaardigheid dat het foutloos getikt moet zijn blijkbaar en het als feit foutloos getikt aangeeft......feit is dat het dat dan gewoon niet is....ik dacht; moet wel even gemeld worden want dan kun je dan je mening misschien nog bijstellen.
Maar veracht daar niet veel van.
Nee hoor, verachten lijkt me niet de manier. :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door kokka »

Nijogeth schreef:
19 apr 2020 13:30
Kokka, bij motoruitval blijft de motor niet draaien.
Als het een electrisch probleem is, blijft je motor gewoon draaien( wel zonder ontsteking natuurlijk), hij wordt dan gewoon aangedreven door de wielen van de auto. Uiteraard is dit niet mogelijk bij een conventionele automaat. En niet erg best als je drivebelt eraf ligt

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
19 apr 2020 18:20
jonis schreef:
19 apr 2020 18:12
Lady1234 schreef:
19 apr 2020 17:16
Valt reuze mee het aantal fouten. Maar ik vond “serenade” ipv “kanonnade” wel aardig.
Tuurlijk valt het mee, maar omdat iemand er blijkbaar wel waarde aan hecht vwb geloofwaardigheid dat het foutloos getikt moet zijn blijkbaar en het als feit foutloos getikt aangeeft......feit is dat het dat dan gewoon niet is....ik dacht; moet wel even gemeld worden want dan kun je dan je mening misschien nog bijstellen.
Maar veracht daar niet veel van.
Nee hoor, verachten lijkt me niet de manier. :wink:
De humor was natuurlijk te melig, komt door te lang binnenzitten....Misschien moet je nog een post van een garagehouder teruglezen....😭

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
19 apr 2020 18:20
jonis schreef:
19 apr 2020 18:12
[...]
Tuurlijk valt het mee, maar omdat iemand er blijkbaar wel waarde aan hecht vwb geloofwaardigheid dat het foutloos getikt moet zijn blijkbaar en het als feit foutloos getikt aangeeft......feit is dat het dat dan gewoon niet is....ik dacht; moet wel even gemeld worden want dan kun je dan je mening misschien nog bijstellen.
Maar veracht daar niet veel van.
Nee hoor, verachten lijkt me niet de manier. :wink:
Volgens mij schrijft joris bewust 'veracht' in plaats van 'verwacht'.
Als verwijzing naar een sporadisch taalfoutje/typefoutje van autohandelaar John, die hetzelfde schreef.

Edit: hij hint er nu zelf op; had ik nog niet gezien.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zucht, als je wat langer op internetforums komt, snap je wat ik bedoel, met geen spelfouten. Veel reacties komen niet verder dam straattaal gebruikt door iemand met dyslexie gecombineerd met een kreupel toetsenbord, in die zin is de reactie van John bijna perfect te noemen.

Gesloten