LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van energieleverancier

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Radar »

Dit is het moment - tenminste als het boetevrij mogelijk is - om over te stappen naar een andere energieleverancier. De gemiddelde gasprijzen liggen net boven het bodempunt dat in 2016 werd bereikt. Je kunt dus flink besparen op je energienota. Ga jij overstappen? En moet je als consument vanwege deze lage energieprijzen het tarief nu voor drie jaar vastzetten of toch kiezen voor een jaar?

Bekijk het fragment hier

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd zou ik nu, op dit moment, dus vandaag, nog niet overstappen. Los van het feit dat ik pas vanaf 2 mei a.s. boetevrij over kan stappen. Maar als ik naar gaslicht.com kijk, kunnen de aanbiedingen (geld terug actie) nog een stuk beter. De hoogste welkomstpremie is op dit moment 155 euro, dat kan makkelijk 190-200 worden als je lang genoeg wacht.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overstappen en de boetes? Lijkt wel haast een oproep voor die call centers.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan heb je een fors verbruik. Een aanbieder met lage energieprijzen, en hoge vaste lasten, is dan voordeliger. Bij een laag verbruik kan het vaak andersom zijn.

Maar met die 50 euro per maand kun je leuke dingen doen, dat weet ik wel.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat overstappen makkelijk is, dat heb je meteen ondervonden denk ik. Je moet nog even door het administratieve proces, maar dat gaat eigenlijk bijna vanzelf. Je hoeft enkel nog de meterstanden door te geven.

Edmich
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2017 15:06

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Edmich »

Ik ben al 22 jaar van het gas., dmv stadsverwarming. Wij kunnen niet overstappen en ook worden de tarieven niet tussentijds aangepast. Wij betalen al jaren de hoofdprijs. Wanneer wordt hier iets aan gedaan?

RiesvanRaaphorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 21:04

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door RiesvanRaaphorst »

Het overstappen van energie leverancier in geval van een gezin zonder kinderen maar verplicht is om gebruik te maken van stadsverwarming zoals veel huizen in Purmerend?

LouiseVr
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 21:17

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door LouiseVr »

Ik ben het helemaal met je eens, Edmich. Nu hoor ik in de uitzending dat de gasprijs zo enorm gedaald is.
De prijzen voor stadsverwarming zijn toch gekoppeld aan de gasprijs?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Edmich, je kunt nog wel overstappen voor electriciteit. Ook dat loont.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Het leek wel een reclame voor de vergelijkingssites. Waarom niet het verschil laten zien als je wel een jaar eerder bent over gestapt?
Of is dan het verschil niet de moeite?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
20 apr 2020 19:32
Ik stap helemaal niet over. Ik ben zeer tevreden over de eerste kwaliteit gas en elektricitet die ik krijg.
Bij een goedkopere leverancier is het afwachten welke kwaliteit men ontvangt.
De kwaliteit van het gas en de stroom is bij elke leverancier dezelfde !
Een energieleverancier koopt alleen maar op papier in en verkoopt dit administratief aan de klant.
Een energieleverancier is niets meer dan een administratiekantoor waar je je energieverbruik aan betaald.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je moet niet alles geloven wat de media je op de mouw spellen, die zetten je alleen maar op het zere been. Ik krijg heerlijk vers aardgas. Die goedkope troep hoef ik niet. Weet je veel waar dat allemaal in opgeslagen is geweest. Brr. En die gore bruinkoollucht krijg je bijna niet meer uit het stopcontact. Dat heeft me heel wat frisse windstroom gekost.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Bruinkoollucht??? Dat stroomnet moet je ook iedere week even lekker laten doorluchten. Liefst als er vocht in de lucht zit, dan blijft het plastic van de draden lekker soepel.

Maar volgens mij dwalen we een beetje af.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel overstappers zijn zich er niet van bewust dat er voorwaarden zitten aan de welkomstkorting. Deze sigaar uit eigen doos wordt bijvoorbeeld door Welkom Energie niet uitgekeerd in o.a. de volgende situatie:
11. De klant verliest het recht op uitbetaling van de actie bij meer dan één betalingsherinnering,
aanmaning en/of stornering per jaar.
Betaal je bijvoorbeeld twee keer te laat, dan betaal je in één klap 210 euro extra: de welkomstkorting komt dan te vervallen.

Mensen die toch al krap bij kas zitten, raken zo van de regen in de drup. Niet alle energiebedrijven hanteren zulke strenge voorwaarden.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 21 apr 2020 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

iby1945
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 23:57

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door iby1945 »

IK wilde vragen, hoe kan ik mijn warmtekosten omlaag krijgen. Wij hebben stadsverwarming

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb gisteren weer 12,7 kwh opgewekt met mijn zes zonnepanelen. Zo gaat er elke dag weer wat van mijn energierekening af.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Mark1992 »

fonsflons schreef:
20 apr 2020 23:56
Bij essent garandeerde ze me een uptime van de stroom van 99%. En nog belangrijker: geen vertraging als de hele buurt thuis stroom zit te verbruiken.
Maar al die dingen worden toch beheerd door de netbeheerder, zoals o.a. Stedin? Essent is gewoon één van de aanbieders van stroom. Wanneer je toevallig wél onder die 99% komt en een klacht indient bij Essent, dan verwijzen ze je waarschijnlijk door naar Stedin, of geven ze aan dat zij er niets aan kunnen doen, want Stedin.

(Stedin als voorbeeld gebruikt, ik weet namelijk dat dat een beheerder is)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Fonsflons maakt maar een grapje. Hij doet alsof het een internetabonnement betreft.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Frankhof »

Als je die rekenvoorbeelden van overstappen in Radar zag kun je in sommige gevallen wel tot 600 euro per jaar besparen. Het was me echter niet geheel duidelijk of dit nu inclusief een welkomstbonus was, af dat deze er nog bovenop komt.
Met deze besparingen wordt het wel interessant om de opzegboete te betalen en over te stappen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door kweenie »

Radar schreef:
20 apr 2020 17:34
Dit is het moment - tenminste als het boetevrij mogelijk is - om over te stappen naar een andere energieleverancier. De gemiddelde gasprijzen liggen net boven het bodempunt dat in 2016 werd bereikt. Je kunt dus flink besparen op je energienota. Ga jij overstappen? En moet je als consument vanwege deze lage energieprijzen het tarief nu voor drie jaar vastzetten of toch kiezen voor een jaar?
En dan krijgen we weer allemaal klachten als over drie maanden blijkt dat de energieprijzen nog verder gedaald zijn. "Ja maar jullie zeiden dat nu het moment was om over te stappen!"

Gesloten