Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

mh73 schreef:
20 apr 2020 17:47
Je had het over oneliners @Moneyman
Waar? Wanneer? En nu? :wink:

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
20 apr 2020 21:22
Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
En zoals het nu is, zal ik daaraan mee moeten doen. Net zoals ik het al vanaf het begin niet eens ben met de maatregelen tegen corona, maar me er wel aan heb gehouden. Maar zodra er ergens grenzen bereikt worden, waardoor ik me niet meer aan die maatregelen kan houden, dan zal ik dat ook niet meer doen.
Gevaarlijk uitgangspunt...
Niet aan mijn geestelijke gesteldheid denken, is voor mij persoonlijk gevaarlijker, op korte en lange termijn. Maar het deel waarin ik zeg dat het daar mee te maken heeft, had je er eigenlijk wel bij moeten laten, nu komt het heel anders over.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
20 apr 2020 21:20
moederslink schreef:
20 apr 2020 18:35
Over KKT :
stel dat hij idd een ban van een maand heeft gekregen ( bestaat dat? ) dan komt ie 28 april misschien wel weer tevoorschijn.
Hopelijk is het dat en niet iets naars aan ziektes o.i.d .
Het zou, nu ik er over nadenk, ook wel héél gek zijn als KKT géén Corona zou krijgen. Die man maakt immers alles mee - altijd...

Maar serieus. Ik gun hem alle goeds qua gezondheid natuurlijk, maar ik mis zijn geraaskal totaal niet.
Ik denk dat niemand zijn geraaskal mist, maar als iemand dagelijks hier aanwezig is en dan zomaar ineens een hele tijd niet, ga je je, gezien alle ellende toch zorgen maken.

Eerst is het wel zo rustig, maar dan denk je, het zal toch niet?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:37
Niet aan mijn geestelijke gesteldheid denken, is voor mij persoonlijk gevaarlijker, op korte en lange termijn. Maar het deel waarin ik zeg dat het daar mee te maken heeft, had je er eigenlijk wel bij moeten laten, nu komt het heel anders over.
Dat begreep ik wel hoor :wink: maar ook dan vind ik het een gevaarlijk uitgangspunt. Als iedereen zelf gaat inschatten of het nuttig en nodig is je aan decreteren te houden , wordt het een bende... je zou eerder aan andere mogelijkheden moeten denken om je geestelijke gezondheid op niveau te houden.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
Het is in mijn ogen te gek dat je zomaar stemrecht krijgt, terwijl je misschien niet eens 3 standpunten per partij kan opnoemen.
Ik heb een buurvrouw die VVD stemt. Als je vraagt waarom, zegt ze: mijn opa en oma stemden VVD, mijn ouders stemden VVD en ik stem ook VVD. Als je het mij vraagt heeft ze echt nog nooit naar hun standpunten gekeken, interesseert haar dat ook niet. En het is een intelligente vrouw.

Ik kan me daar echt over verbazen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

We kunnen natuurlijk niet aan de moderatie vragen of de afwezigheid van Komkommertijd te maken heeft met een aan hem opgelegde ban. Dat is vertrouwelijke informatie die de moderatie vanzelfsprekend niet kan delen.
De moderatie zal ook niet kunnen bevestigen dat Komkommertijd op dit moment in blakende gezondheid verkeert: dat weet men net zo min als de rest op de aanwezigen op dit forum.
Maar misschien kan de moderator van dienst laten weten of hem wellicht een plausibele reden bekend is (ja/nee) anders dan 'persoonlijke omstandigheden' waardoor de afwezigheid van Komkommertijd hier verklaard kan worden?
:D

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

En welke persoonlijke reden, anders dan een ban, zou de moderatie kunnen weten én delen?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

mh73 schreef:
20 apr 2020 22:03
Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
Het is in mijn ogen te gek dat je zomaar stemrecht krijgt, terwijl je misschien niet eens 3 standpunten per partij kan opnoemen.
Ik heb een buurvrouw die VVD stemt. Als je vraagt waarom, zegt ze: mijn opa en oma stemden VVD, mijn ouders stemden VVD en ik stem ook VVD. Als je het mij vraagt heeft ze echt nog nooit naar hun standpunten gekeken, interesseert haar dat ook niet. En het is een intelligente vrouw.

Ik kan me daar echt over verbazen.
Die voorlaatste zin over de intelligentie van de dame in kwestie verbaasd mij dan weer. :o

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman,
Sssttt...
Ik wilde alleen de moderatie wat ruimte geven om zonder man en paard te noemen en zonder de vertrouwelijkheid te schenden, met een simpel ja of nee, wat meer duidelijkheid te verschaffen en, bij een 'ja', de ongerustheid bij sommigen wellicht wat weg te nemen :D
Laatst gewijzigd door tttlocke op 20 apr 2020 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Maar u behoort uiteraard tot de “aristocratie” die mag stemmen, neem ik aan?

Het enige waar ik het mee eens kan zijn, is minder partijen. Dus een kiesdrempel.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mocht KKT een tijdelijke ban hebben, dan zal hij, denk ik, de eerste zijn die dat hier naar voren brengt, als hij weer mag meedoen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja, als hij weer mee mag doen, zullen we het weten.
Als hij daarentegen permanent 'geband' is, horen we nooit meer iets van hem. :roll:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een permanente ban kan ik me nu niet voorstellen; de laatste dagen of weken voor zijn "verdwijning" is er volgens mij niets bijzonders voorgevallen. En bovendien heeft de vorige permaban hem ook niet verhinderd heel rap terug te keren :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja, dat klinkt logisch. Heb ook niks bijzonders gezien. Maar ook in PB's kun je de regels overtreden, al lijkt mij Komkommertijd daar de persoon niet naar.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
Mijn voorkeur gaat uit naar een vorm van aristocratie. Alleen mensen die op een bepaalde manier bewijzen dat ze geschikt zijn om te stemmen mogen stemmen. Het is in mijn ogen te gek dat je zomaar stemrecht krijgt, terwijl je misschien niet eens 3 standpunten per partij kan opnoemen. Verder zullen er veel minder partijen moeten zijn en veel meer individuele inbreng in de besluitvorming. Het is natuurlijk te gek dat iemand in Partij A tegen een voorstel van Partij B stemt, alleen omdat het niet in het straatje van zijn partij past.

En zoals het nu is, zal ik daaraan mee moeten doen. Net zoals ik het al vanaf het begin niet eens ben met de maatregelen tegen corona, maar me er wel aan heb gehouden. Maar zodra er ergens grenzen bereikt worden, waardoor ik me niet meer aan die maatregelen kan houden, dan zal ik dat ook niet meer doen. En dat zal in mijn geval dan te maken hebben met mijn geestelijke gesteldheid, want uiteindelijk gaat ergens de grens bereikt worden dat ik behoefte heb aan dingen die normaal waren (een feestje, een potje voetballen, allemaal van die dingen waar op een bepaald moment toch gewoon behoefte aan is om rust in mijn kop te krijgen).
Met het tweede deel van deze post kan ik nog wel leven,dat is persoonlijk.
maar het eerste deel vind ik ronduit verwerpelijk.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
20 apr 2020 22:30
@nijogeth

Maar u behoort uiteraard tot de “aristocratie” die mag stemmen, neem ik aan?
Ik zou in ieder geval mijn best doen om aan de voorwaarden die dan gesteld worden te voldoen. Net zoals ik mezelf nu ook inlees in wat de partijen nu werkelijk willen en verder kijk dan de 3 stokpaardjes waar de meeste partijen mee proberen onderscheid te maken, maar waarvan iedereen weet dat die er toch nooit doorkomen. De punten waarop partijen minder verschillen van andere partijen zijn toch de punten die over het algemeen eerder doorgevoerd kunnen worden.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
20 apr 2020 22:58
Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
Mijn voorkeur gaat uit naar een vorm van aristocratie. Alleen mensen die op een bepaalde manier bewijzen dat ze geschikt zijn om te stemmen mogen stemmen. Het is in mijn ogen te gek dat je zomaar stemrecht krijgt, terwijl je misschien niet eens 3 standpunten per partij kan opnoemen. Verder zullen er veel minder partijen moeten zijn en veel meer individuele inbreng in de besluitvorming. Het is natuurlijk te gek dat iemand in Partij A tegen een voorstel van Partij B stemt, alleen omdat het niet in het straatje van zijn partij past.

En zoals het nu is, zal ik daaraan mee moeten doen. Net zoals ik het al vanaf het begin niet eens ben met de maatregelen tegen corona, maar me er wel aan heb gehouden. Maar zodra er ergens grenzen bereikt worden, waardoor ik me niet meer aan die maatregelen kan houden, dan zal ik dat ook niet meer doen. En dat zal in mijn geval dan te maken hebben met mijn geestelijke gesteldheid, want uiteindelijk gaat ergens de grens bereikt worden dat ik behoefte heb aan dingen die normaal waren (een feestje, een potje voetballen, allemaal van die dingen waar op een bepaald moment toch gewoon behoefte aan is om rust in mijn kop te krijgen).
Met het tweede deel van deze post kan ik nog wel leven,dat is persoonlijk.
maar het eerste deel vind ik ronduit verwerpelijk.
Dat mag, mag ik dan ook vragen wat u er verwerpelijk aan vindt?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ben het ermee eens dat er een kiesdrempel zou moeten zijn,maar dat alleen "aristocraten"zouden mogen stemmen gaat mij toch iets te ver.
Het gepeupel moet zijn klep houden (en zeker de vrouwen,armen uiteraard,anders geaarden, buitenlanders enz,enz).
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zoja,leg het dan nog maar eens uit,zal ik het morgen lezen.
Het is nu slaaptijd,morgen moet er toch ondanks alles toch weer wat werk verzet worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
20 apr 2020 22:46
Ja, dat klinkt logisch. Heb ook niks bijzonders gezien. Maar ook in PB's kun je de regels overtreden, al lijkt mij Komkommertijd daar de persoon niet naar.
Zover ik weet kunnen PB.s tussen forummers onderling niet door Radar gelezen worden , of iemand moet dan zo.n PB doorsturen naar Radar .

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoewel hij regelmatig, in mijn ogen, een waarschuwing of ban verdiende, gebeurde dat niet. En volgens mij was er de laatste tijd dat hij deelnam niet iets extra bijzonders dat dat teweeg zou kunnen brengen. Of ik moet dat over het hoofd gezien hebben.

Plaats reactie