LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
anita.loos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2020 19:51

Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door anita.loos »

Ik ben klant bij Oxxio, ben verhuisd en wacht op de eindafrekening. Zij moeten mij betalen omdat ik teveel betaald heb. Ik heb ze benaderd en gezegd dat zij ook 4 weken moeten wachten op mijn betaling van de maandrekening. Er wordt gelijk gedreigd met incasso, dit is zeer oneerlijk. Hoe komt het dat de energiebedrijven zoveel macht hebben?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door mahadma »

Zij moeten mij betalen omdat ik teveel betaald heb. Dat gebeurd meestal tussen de paar dagen en een week of 4, per bedrijf verschillend. (staat vermeld in de voorwaarden)

Ik heb ze benaderd en gezegd dat zij ook 4 weken moeten wachten op mijn betaling van de maandrekening.
U heeft een contract getekend dat u op een bepaalde datum de maandnota zou voldoen.

Er wordt gelijk gedreigd met incasso,
Kompleet logisch, u betaald niet op tijd.

dit is zeer oneerlijk.
Nee hoor, u heeft een contract.

Hoe komt het dat de energiebedrijven zoveel macht hebben?
Uw interpretatie, een contract werkt vaak 2 kanten op.

Off topic: bij ed hadden wij de eindafrekening na doorgeven van de standen binnen een week en de betaling van teveel binnen 3 weken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door moederslink »

anita.loos schreef:
21 apr 2020 19:56
Ik ben klant bij Oxxio, ben verhuisd en wacht op de eindafrekening. Zij moeten mij betalen omdat ik teveel betaald heb. Ik heb ze benaderd en gezegd dat zij ook 4 weken moeten wachten op mijn betaling van de maandrekening. Er wordt gelijk gedreigd met incasso, dit is zeer oneerlijk. Hoe komt het dat de energiebedrijven zoveel macht hebben?
Bij een eindafrekening wordt er met het tegoed een marge van 4-6 weken aangehouden.
Ook hier : een tegoed van €184 , geen kattepis , toch kwam het geld pas na 4.5 week op de rekening.
Zelf wachten met betalen zou ik niet doen, u moet toch betalen en idd ze dreigen best vaak redelijk snel met incasso. U bent van hen afhankelijk dus manouvreer u niet in vervelend gedoe.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is nog niet klachtwaardig....je moet altijd een aantal weken wachten op de afrekening/ terugbetaling/ verrekening.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ieder jaar stap ik over, het ene jaar moet ik iets bijbetalen, het andere jaar krijg ik behoorlijk wat geld terug.
Mijn ervaring is dat het minstens een maand zo niet 5-6 weken duurt, voordat alles weer rond is.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door witte angora »

anita.loos schreef:
21 apr 2020 19:56
Hoe komt het dat de energiebedrijven zoveel macht hebben?
Ze hebben echt niet meer macht als jij, aangezien jij ook 4 weken te laat wil betalen.

Ik zou toch maar rap betalen, want de eindafrekening is er op gebaseerd dat je alle nota's hebt betaald. En, aangezien je ermee gedreigd hebt, is een aanmaning zonder kosten niet meer nodig. Er kan, als ik het goed heb, inderdaad direct een incassoprocedure opgestart worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door scontra »

anita.loos schreef:
21 apr 2020 19:56
Ik ben klant bij Oxxio, ben verhuisd en wacht op de eindafrekening. Zij moeten mij betalen omdat ik teveel betaald heb. Ik heb ze benaderd en gezegd dat zij ook 4 weken moeten wachten op mijn betaling van de maandrekening. Er wordt gelijk gedreigd met incasso, dit is zeer oneerlijk. Hoe komt het dat de energiebedrijven zoveel macht hebben?
Dat heeft niets met macht of i.d. te maken.
Voor het maken van de eindafrekening zijn zij afhankelijk van de verbruikscijfers die moeten worden aangeleverd door de netwerkbeheerder. Dat neemt enige tijd in beslag en u bent uiteraard niet de enige klant die een eindafrekening van het verbruik wil ontvangen.
De termijn is bij/op iedere energieleverancier van toepassing !

Dreigen helpt niet, FF-wachte wel !

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door Dirkie »

anita.loos schreef:
21 apr 2020 19:56
Ik ben klant bij Oxxio, ben verhuisd en wacht op de eindafrekening. Zij moeten mij betalen omdat ik teveel betaald heb. Ik heb ze benaderd en gezegd dat zij ook 4 weken moeten wachten op mijn betaling van de maandrekening. Er wordt gelijk gedreigd met incasso, dit is zeer oneerlijk. Hoe komt het dat de energiebedrijven zoveel macht hebben?
Daar zijn waarschijnlijk een aantal redenen voor:
- U bent ooit akkoord gegaan met hun voorwaarden alleen hebt U die waarschijnlijk niet gelezen omdat u voor goedkoop gegaan bent
- U bent niet de enige klant van Oxxio omdat heel veel mensen overstappen omdat dit voor U goedkoper is
- U stelt na afsluiten van het contract eenzijdige voorwaarden naar Oxxio maar daar hoeven zijn niet akkoord mee te gaan
- U niet dreigen van incasso maar volgens mij lopen bijna alle betalingen toch via een incasso?

En om eventuele discussie te voorkomen: ik weer (ook) niet voor Oxxio :D

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Het heeft bij mij jaar of 3 terug ook wel eens lang geduurd. Er was toen 1,5 maand overlap tussen oude en nieuwe leverancier.
Dit jaar verloopt het juist bijzonder goed.
Gisteren (21e april) kreeg ik mail van Oxxio dat ze vanaf 19 april mijn leverancier zijn.
Vandaag (22e april) kreeg ik al mail met afrekening van oude leverancier Eneco. Krijg dik €180 terug, en de boodschap "U ontvangt dit bedrag voor 3 mei 2020 terug op uw rekeningnummer".
Als dat allemaal zo uitgevoerd wordt is binnen 14 dagen na de overstap alles afgewikkeld en afgerekend!

Ik heb voor het eerst een slimmemeter. Dat ze die op afstand uitlezen is kennelijk erg tijdsbesparend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waarom duurt het 4 tot 6 weken voor er een eindafreking van oxxio gemaakt is?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wettelijke temijn is 6 weken. Vooral met het ouderwetsche meetsysteem wanneer je zelf de standen door moet geven kan het wat langer duren. Maar met de slimme meter heb ik elk jaar na het overstappen in ca twee weken mijn restant op mijn rekening.

Gesloten