LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

na vele klachten over overlastgevende buren heeft de verhuurder in al zijn duidelijk niet aanwezige wijsheid besloten om mijn adres met de overlastgever te delen zodat er een briefje in mijn brievenbus gedaan kon worden nadat ik herhaaldelijk heb aangegeven anoniem te willen blijven dit kan en mag toch niet zomaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou zeggen van niet, die zou alleen met uw toestemming gedeeld mogen worden. Heeft u van uw verhuurder zwart op wit dat zij uw adresgegevens gedeeld hebben?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan is de verhuurder er vanaf. Dan hoeft de verhuurder geen doorgeefluik te zijn voor klachten. Dat is toch veel verstandiger, rechtstreeks overleg met hoor en wederhoor.
Goed geregeld, ook de enigste manier om iets tussen twee personen op te lossen. Geen stiekeme klachten maar direct waar ook direct actie op genomen kan worden en wel door beiden.
Goed geregeld!

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt nooit uw klachten geuit tegen die buren? Jammer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

jeff.hoppen schreef:
22 apr 2020 11:50
na vele klachten over overlastgevende buren heeft de verhuurder in al zijn duidelijk niet aanwezige wijsheid besloten om mijn adres met de overlastgever te delen zodat er een briefje in mijn brievenbus gedaan kon worden nadat ik herhaaldelijk heb aangegeven anoniem te willen blijven dit kan en mag toch niet zomaar?
Is dit door de verhuurder aan u bevestigd en zo ja, hoe? Of is dit uw aanname?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv stelt een goede vraag. Is het feit dat de gegevens door de verhuurder gedeeld zijn, niet gewoon een aanname van TS?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door berndv »

Het lijkt mij inderdaad wel logisch dat als ts claimt dat de gegevens gedeeld zijn, dit wel officieel vastgelegd is. Als ts, zoals aangegeven, vele klachten heeft ingediend, kan de beklaagde natuurlijk ook door deductie uiteindelijk wel tot de klager komen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

PietertjeTwee schreef:
22 apr 2020 16:45
TS geeft aan dat hij anoniem wilde blijven, dan is het niet zo'n gekke aanname dat hij zelf nooit bij de buren zijn onvrede kenbaar heeft gemaakt. Wel een vreemde gang van zaken, maar daar heeft hij wellicht een goede reden voor.

En inderdaad een goede vraag van Berndv.
Ik ga er vanuit dat als je overlast hebt , je eerst je buren gaat aanspreken , voor je een klacht in gaat dienen??

Hoezo zou je dan anoniem zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik lees 'anoniem willen blijven' toch meer als 'ik wil niet dat de buur erachter komt dat ik degene ben, die bij verhuurder geklaagd heeft'.
Dat standpunt op zich sluit niet uit dat TS wel degeliijk (nu en dan/ooit) persoonlijk bij de buren geklaagd heeft of in ieder geval één en ander heeft besproken.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
22 apr 2020 16:32
Dan is de verhuurder er vanaf. Dan hoeft de verhuurder geen doorgeefluik te zijn voor klachten. Dat is toch veel verstandiger, rechtstreeks overleg met hoor en wederhoor.
Goed geregeld, ook de enigste manier om iets tussen twee personen op te lossen. Geen stiekeme klachten maar direct waar ook direct actie op genomen kan worden en wel door beiden.
Goed geregeld!
Zo makkelijk komt de verhuurder er natuurlijk niet vanaf. Verhuurder wordt geacht maatregelen te nemen om het rustig huurgenot van zijn huurders te waarborgen.

Doorgeven van adres lijkt me een makkelijke uitweg voor verhuurder. Klagende huurder wordt nu waarschijnlijk weg gepest, als de nieuwe huurder niet klaagt is verhuurder ook van probleem af.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

even wat snelle antwoorden op wat vragen
ja ik heb het zwart op wit dat de verhuurder dit heeft gedaan
en noem het niet stiekem klagen als je de situatie niet kent het gaat om criminele tokkies waar van alles en nog wat aan crimineel tuig over de vloer komt natuurlijk ga ik daar niet aanbellen of niet anoniem klagen

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

jeff.hoppen schreef:
22 apr 2020 18:10
even wat snelle antwoorden op wat vragen
ja ik heb het zwart op wit dat de verhuurder dit heeft gedaan
en noem het niet stiekem klagen als je de situatie niet kent het gaat om criminele tokkies waar van alles en nog wat aan crimineel tuig over de vloer komt natuurlijk ga ik daar niet aanbellen of niet anoniem klagen

Als het goed is, dan is jouw wbv er dan toch ook van op de hoogte??

Tja als je klaagt dan komt het eens uit, maar dat lijkt mij bij dit soort types niet handig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Jammer dat er met sommige buren niets op te lossen valt , schijnbaar.
Zijn er meerdere buren die over hen klagen?
Wat die verhuurder heeft gedaan klopt niet. Je privacy moet altijd geborgd blijven , daar moet je op kunnen vertrouwen. Nu zou het heel vervelend kunnen worden.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

reggie2 natuurlijk weten die het dat is de verhuurder de klachten over deze mensen zijn al vanaf de dag dat ze de woning kregen en ik ben niet de enige klager weet ik van andere buren van weer andere buren duurt de overlast al 2.5 jaar ook nooit opgelost en ook zeker niet de enige klager

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe lang woon je er nu Jeff en is het een flat of eengezinswoningen of iets dergelijks? Ik vind het reuze vervelend voor je.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door omega19 »

criminele tokkies waar van alles en nog wat aan crimineel tuig over de vloer komt
U heeft deze criminele activiteiten toch wel gemeld bij de polite? Het bewijs heeft u blijkbaar al in handen.
Laatst gewijzigd door omega19 op 22 apr 2020 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

jeff.hoppen schreef:
22 apr 2020 18:17
reggie2 natuurlijk weten die het dat is de verhuurder de klachten over deze mensen zijn al vanaf de dag dat ze de woning kregen en ik ben niet de enige klager weet ik van andere buren van weer andere buren duurt de overlast al 2.5 jaar ook nooit opgelost en ook zeker niet de enige klager

Samen met je buren klagen dus een front gaan voeren en dan samen naar de wbv toe??

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Bob Schurkjens: ik woon er nu 13 jaar en het is een portiek met 8 woningen
omega19 : politie is op de hoogte alleen steeds als ze langs gaan is er net niets aan de hand waar ze iets mee kunnen maar ik begreep dat het toch al bekende zijn bij de politie
reggie2: die buren zullen zich ook aansluiten bij een rechtszaak want iedereen is dit zat

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hoop dat je username dan een alias is want anoniem ben je hier anders niet.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik lees bij Kassa dat u een advocaat ingeschakeld hebt. Ik ga er tenminste van uit dat dat topic van u is. Die had u ook zo antwoord kunnen geven op uw vraag over de wbv.

Gesloten