LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Esmee68
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2020 09:47

Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door Esmee68 »

Goedemiddag..... mijn makelaar had een koper voor het huis. Alles leek geregeld, voorlopig koopcontract getekend. Toen bleek dat de koper toch moeite had met om zijn hypotheek rond te krijgen. Ik kreeg een mail van mijn makelaar..het ziet er niet goed uit ik denk dat je het weer in de verkoop moet gooien. Daarna 3 keer uitstel gegeven zodat de koper toch nog iets kon regelen, en ja het verlossende mailtje. Gefeliciteerd.. T'is geregeld je huis is verkocht !! 3 weken niks meer gehoord terwijl de akte eind april zou verlopen... dus nogmaals geïnformeerd. O er zijn toch problemen de verkoop gaat waarschijnlijk niet door. Ik weet wel dat koper in gebreke blijft in deze maar de makelaar is toch ook niet goed bezig ??? Weet iemand of ik iets kan doen Groet Esmee.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de koper heeft aangegeven dat het goed komt, waarom ligt het dan aan de makelaar? Tenzij de makelaar tot 3 keer toe uitstel heeft verleend en niet u.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door arvandongen »

Tijd om het voorlopig koopcontract eens goed door te lezen. misschien met een andere makelaar erbij voor advies. Ik neem aan dat de koper 10% waarborgsom gestort heeft bij de notaris? Als die koper het "voorlopig"-koopcontract probeert te ontbinden en daarbij niet de juiste stappen volgt, dan heb je recht op de waarborgsom als schadevergoeding. Daarna kan je het huis opnieuw in de verkoop zetten.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door witte angora »

Esmee68 schreef:
23 apr 2020 14:34
Ik weet wel dat koper in gebreke blijft in deze maar de makelaar is toch ook niet goed bezig ??? Weet iemand of ik iets kan doen
Maar wat doet de makelaar volgens jou dan verkeerd? Er is een voorlopig koopcontract getekend, dus de woning is verkocht. Als de koper er alsnog van af ziet, mag hij dokken, afhankelijk van wat er in het voorlopig koopcontract is opgenomen. Jouw makelaar moet ook maar afgaan op wat de koper zegt.

Maar wat voor actie zou je dan tegen je makelaar willen nemen? Een schadevergoeding of wat dan ook, en zo ja, op welke grond?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
23 apr 2020 18:39
PietertjeTwee schreef:
23 apr 2020 18:05
Je huis was al verkocht toen het koopcontract werd getekend.
.
@Pietertje, heb je ooit wel eens iets van "onder voorbehoud van financiering" en een voorlopig koopcontract gelezen. De verkopende makelaar stelt dat voorlopige contract op en gaat daarbij uit van de informatie die de koper verstrekt als blijkt dat de koper na drie pogingen de financiën niet rond kan krijgen kan die kosteloos afhaken. De intentie van zowel de koper als ook de makelaar om de koop door te laten gaan was er wel maar als op het laatste moment de koper met gegronde redenen afhaakt dan houdt het gewoonweg op.
Dat hoeven tegenwoordig vaak echt geen 3 pogingen meer te zijn hoor.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het huis weer in de verkoop dan maar.
Was hij de dan enige gegadigde dat u de koper zelfs 3 keer uitstel geeft?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Makelaar roept verkocht terwijl het niet verkocht blijjt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij de ontbindende voorwaarde qua financiering is één afwijzing voor een bepaalde datum al voldoende.

Gesloten