Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb straks weer nuttig werk voor de theedoek-doek-doek. Ook iets met water. :D

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

De afwas!! ben ik ook gek op! :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo zie ja maar , zo krijg je een compliment en zo word je door aperte leugens afgebrand en te schande gezet.
Erg triest en daar is geen enkel kruid tegen gewassen :cry:
Ik vertrouw volledig op de intelligente en nuchtere forummers.
Dank jullie wel! :wink:

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoewel ik zelf ook eerst niet verstandig was heb ik besloten deze persoon in vervolgt straal te negeren.
Het heeft geen zin om met personen die er zelf niets aan kunnen doen in discussie te gaan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

* gaat rond met de glazen bier, wijn, cognac, wodka, water, cola * even bijkomen.
Nijogeth schreef:
22 apr 2020 15:05
Het is amper mogelijk om mensen te ontmoeten, laat staan ze eerst te leren kennen.
Daarom maken we het mogelijk. Ontmoeten en kennismaken was vorige week. Komend weekend een logé erbij, waar we normaal zouden zeggen: ga samen iets leuks doen en bel, als je opgehaald wilt worden. :)

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Waarom is hier een complete dag aan communicatie weggeknipt door de moderatie?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

:) De bewoners waren buiten, spelen en elkaars krachten meten. Het was al lastig genoeg om iedereen aan tafel te krijgen en netjes met een bot mes en kleine vork te laten eten. Echt, die oudjes van tegenwoordig ... tss ...

zoekt dekking

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
23 apr 2020 07:59
.....Het was al lastig genoeg om iedereen aan tafel te krijgen ....
Zeg dat wel, al die grote ego’s aan één tafel en dan ook nog 1,5 meter afstand houden. Wordt een flinke tafel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
21 apr 2020 17:25
Nou, er kwamen er twee hier laag over en eerst twee straaljagers, dan kijk je wel even omhoog.
Wij zagen zo'n Chinook hier vrij laag over de stad vliegen, die maakte net buiten de stadsgrens een leuke haakse bocht, volgens mij doen die piloten dat ook deels gewoon voor de kick, ik bedoel het is hier dan wel het ooooosten, maar nog niet zo ver dat er een taliban met een verroeste stinger ergens staat ofzo.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In Deurne vloog er gisteren 1 een rondje boven de brandweerkazerne. Daar zijn ook een aantal militairen gestationeerd nu, net als enkele brandweerkorpsen uit andere delen van het land.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Met nog 244 dagen tot Kerstmis tellen we vrolijk af. Het was een fijne dag. Logé opgehaald. Leuke stuiterbal, die door het huis flitst.

Vervolgens bezoek. Vaste docent, die duidelijk schrok van hoe we er in het echt uitzien. Ja, we zijn ziek geweest en dat heeft sporen getrokken.
We hebben nu een programma tot aan het nieuwe schooljaar, want wanneer het gebouw officieel weer opengaat, weet niemand. Deze man gelooft niet echt in het nut van online lesgeven, hij werkt met kleine groepjes thuis of gaat langs.
Het type reageerde verbaasd, toen ik hem het andere wiskundeboek liet zien. Dat hoort bij het voorgeschreven lesplan in Bayern. Rechttoe, rechtaan opgaven. Niet eerst uitzoeken wat nu de vraag is. Elk onderdeel heeft een inleiding: waar komt het vandaan en waar is het later goed voor. Was blijkbaar ook nieuw. Sorry, met de Nederlandse leermethoden maken we geen meters.
Dit werkt dubbel: zowel de stof als de taal komen goed aan, het is gelukt de interesse op te wekken.

Waarom hier? Positieve ontwikkelingen mogen toch ook?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Hopelijk kunnen we die Kerst dan ook weer SAMEN vieren/ondergaan.
Zoals ik al eerder schreef, het volk begint hier en daar te muiten,zie de berichten over o.a.kappers.
Sprak ook mensen die na vier weken toch maar weer eens hun oude moeder gingen bezoeken;verstandig?
ik begin ook wel een beetje te twijfelen over het nut van dit ophokken.
Hoever moet je daarmee gaan en hoeveel economische ellende moet je veroorzaken?
Maar ik ken dan ook niemand in mijn familie of kennissenkring die getroffen is door deze ellende,dus ik heb makkelijk praten.
Krijg de indruk dat in onze branche het transport langzaam weer wat begint aan te trekken.
Ik neem nog maar een glas wijn,en voor diegenen die niet tegen een drankje zijn zeg ik;neem er ook een.
Gezondheid!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wij zijn wel voorzichtig, maar niet overdreven. De mensen, die we voor eind februari al minstens wekelijks tot dagelijks zagen, mogen gewoon langskomen. Bij onbekenden doen we aan risicocalculatie. Al ziek geweest? Dan kan het wel, anders naar buiten, de tuin is groot genoeg. Nijogeth had de tegenstelling goed opgemerkt: Samen iets doen, terwijl je niet samen mag zijn. De drammerige spotjes op alle NL-zenders komen mijn strot uit.

Eigenlijk zouden we vandaag vertrekken, twee / drie weken op stap. De komende weken worden raar, want voor het eerst in jaren zijn we in NL tijdens de periode Koningsdag - Bevrijdingsdag / Hemelvaart. Normaal zijn we er even niet, omdat de sfeer dan net te nationalistisch is naar onze smaak.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Juist, 'Alleen samen krijgen we corona onder controle', daar lopen ze mee te koop. Maar samen mag dan weer niet. Overigens heb ik net de laatste vriend het huis uit gestuurd, hebben wat spelletjes gedaan en eindigden na wat bier met een paar glazen whiskey en een serieus gesprek. Dan blijkt wel dat duidelijk is ik niet de enige ben die de simpele gesprekken met mensen die je niet vaak ziet mist. Gewoon even een praatje, een grapje, een lach, een onschuldig duwtje, een kleine steek onder de gordel. Het is allemaal zo moeilijk geworden en zo onpersoonlijk.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Jablan schreef:
24 apr 2020 22:20
De drammerige spotjes op alle NL-zenders komen mijn strot uit.
Dat ligt dan dus niet aan ons. We worden er helemaal gek van. Uitzonderingen daargelaten, de Jumbo koningsdag reclame vond ik dan nog wel grappig.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het lijkt Sesamstraat wel: Samen. Ja, samen. Sa-men. S A M E N. Samen!

En dan moeten moeilijk, lastig, bijzonder, helpen, elkaar, er doorheen, warmte en verbonden zijn nog komen. Maar wel samen, dat dan weer wel.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er gezegd wordt, : IJskonijnen blijven jullie allemaal apart in je eigen hok zitten, is het ook niet goed.

Naar reclame, van wie dan ook, kijk je toch niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Reclame ontkom je niet altijd aan. Helaas.
mh73 schreef:
25 apr 2020 12:19
Dat ligt dan dus niet aan ons. We worden er helemaal gek van. Uitzonderingen daargelaten, de Jumbo koningsdag reclame vond ik dan nog wel grappig.
Ik wilde nog niet zover gaan om te gaan vergelijken met propaganda of staatstelevisie onder testosterongestuurde leiders, maar erg ver zit het er niet vanaf. Niet goed voor de geloofwaardigheid van een zender of omroep.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
25 apr 2020 13:15
Het lijkt Sesamstraat wel: Samen. Ja, samen. Sa-men. S A M E N. Samen!

En dan moeten moeilijk, lastig, bijzonder, helpen, elkaar, er doorheen, warmte en verbonden zijn nog komen. Maar wel samen, dat dan weer wel.
Moeilijk en lastig is het al die tijd al. En dat deden we inderdaad samen. We maken het elkaar met alle plezier zo moeilijk en lastig mogelijk. Net terug van de boodschappen, man man man, zelfs fatsoenlijk ritsen is er niet meer bij. En een drukte... De binnenwegen zijn afgesloten, massa's auto's die over de doorgaande wegen rijden. Het is drukker als normaal, en niet zo heel veel rustiger vergeleken met andere bollenseizoenen. Er zijn wat minder fietsers, maar daar is het ook wel mee gezegd.

De rest, elkaar erdoorheen helpen, warmte, verbondenheid, steun, empathie... Ik heb dat nog niet zoveel gezien eigenlijk.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dubbel en geen kruisje om deze weg te halen... :?

Plaats reactie