Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Selllma89
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2020 15:13

Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Selllma89 »

Onlangs heb ik op 12 april een 2e herinnering ontvangen van infomedics.
Een 2e herinnering zonder een rekening of een eerste herinnering ontvangen te hebben.
De 2e herinnering had een dagtekening van 18-03 dus ik was hoe dan ook te laat vreemd dit want ik ben elke dag thuis .
Na een zeer onprettig telefoon gesprek waarin in uitgemaakt ben voor leugenaar en wanbetaler wou ik een klacht indienen.
Tot mijn grote verbazing ben ik niet de enige die met hetzelfde probleem zit maar regent het al vanaf 2017 klachten tot op heden
Er zijn een tal van klachten uit de periode januari t/m eind april 2020.
Ik vertouwde de situatie niet en heb direct contact opgenomen met Sandd post NL .
Hun antwoord was dat er al talloze mensen contact op hebben genomen met Sandd over dit onderwerp.
Mijn vermoedens waren bevestigd.
En nee geen eerste herinnering verzonden dat konden ze bevestigen.

Vervolgens hebben ze me na het gesprek omdat ik weigerde te betalen direct doorgestuurd naar een incasso bureau binnen 2 dagen een brief!
Dat kan dus wel direct.

Verder contact op nemen met de klantenservice is niet meer gelukt en de reden is als volgt.

Het maakt niet uit welke dag of welk tijdstip je belt je hebt altijd 9 wachtende voor je .
Sterker nog ik heb een 2e telefoon gebruikt en u raad het al ik had wederom 9 wachtende voor me.

Ik ben er van overtuigd dat dit een verdienmodel is van Infomedics en zolang er niet stevig aan de bel word getrokken zullen er duizenden gedupeerde vallen!
Ik wil kosten wat het kost een eind maken aan het beleid van Infomedics en meer gedupeerde voorkomen.

Dit mag en kan niet naast het feit dat je moet betalen voor een betalingsregeling proberen ze op deze manier geld af te troggelen .
Dit moet stoppen !

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Mijn tandarts gebruikt Infomedics.
Nooit problemen mee gehad. Facturen altijd aangekomen en netjes optijd betaald.

Wat veel ophef oplevert op het internet is als mensen de rekening niet kunnen betalen.
Dan kunnen ze een betaalplan afsluiten waar infomedics extra kosten voor rekent.
Wat ik wel snap. Meer werk voor hun. Ze verzorgen facturen dus het is hun verdienmodel.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door witte angora »

Selllma89 schreef:
24 apr 2020 15:33
Onlangs heb ik op 12 april een 2e herinnering ontvangen van infomedics.
Een 2e herinnering zonder een rekening of een eerste herinnering ontvangen te hebben.
Heb je wel een behandeling gehad, dwz is de rekening terecht? Dan zul je hoe dan ook moeten betalen.

Dit moet stoppen !
Dat kun je maar op één manier doen: de rekening die je verschuldigd bent betalen.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens, als ik op klacht.nl kijk zie ik 63 klachten, waarvan er 63 opgelost zijn. Er staan geen klachten open.

https://www.klacht.nl/infomedics/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Jablan »

Selllma89 schreef:
24 apr 2020 15:33
Hun antwoord was dat er al talloze mensen contact op hebben genomen met Sandd over dit onderwerp.
Dat vind ik heel knap. Sinds 31 januari bestaat Sandd niet meer.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ten 1e weet je dat er een rekening aan gaat komen, dus kun je het zelf in de gaten houden. Ten 2e kun je ook een account aanmaken bij Infomedics, dan vind je daarin de factuur. En ten 3e wil je ook nog gratis een betalingsregeling? Voortaan dan maar geld vooraf reserveren voor eventuele tandartskosten, kun je de factuur in 1 keer betalen.

En Sandd bestaat inderdaad al een tijdje niet meer.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En Sandd kan bevestigen dat Infomedics geen eerste herinnering heeft verstuurd? Heel apart.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Ik ontvang behalve de rekening per post ook altijd keurig een mailtje dat de rekening onderweg is.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Heb net nog even ingelogd op mijn portaal bij infomedics.
Als je een regeling wilt kost het 5 euro per termijn extra.
Of dit veel is ligt natuurlijk aan het openstaande bedrag.
En het aantal termijnen dat jij er zelf over wilt doen.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat om een krediet waarvoor maximaal 15% op jaarbasis aan kosten mag worden gerekend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

15%, dan is zelf Saldo Dipje, voorheen Ferratum goedkoper!
Maar neem een andere tandarts die gelijk de factuur mee gaf en via auto incasso jarenlang mijn verzorgde.

Er zijn enkele grote bedrijven die voor tandartsen werkte en die wil ik nooit hebben.
Zoek een andere en meld waarom je zo graag weg wilde.
Famed is hetzelfde verhaal, zolang het goed gaat, maar bij fouten een ramp om op te lossen.
In juni in de stoel en pas maand later factuur in vakantie tijden die binnen week betaald moest worden!

Kies voor je kiezen een tandarts die zelf via auto incasso dit zelf regelde,
en bij verzekerde patiënten gelijk naar verzekeraar doorstuurde.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Omdat ik Famed weigerde stapte mijn tandarts over.

Als ik vandaag in de stoel zou gaan, krijg ik vaak maand later een factuur die binnen 2 weken betaald moest worden toen.
Omdat vele aan 3 weken vakantie niet genoeg hebben en ze eerst een maand wachten met sturen.....
Daar kregen vele juist in de vakantie tijden vaak problemen mee en hoge incasso kosten.

Ik wist niet dat Famed is overgenomen, maar een auto incasso van de tandarts zelf bevalt me beter.
Kan niet alles bijhouden, want ik ga vrolijk 3 maanden weg in plaats van 3 weken!

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
26 apr 2020 09:44
Omdat ik Famed weigerde stapte mijn tandarts over.
Ja, je bent weer helemaal terug :D

Als ik thuiskom van de tandarts, ligt de factuur van Infomedics al op de mat, bij wijze van spreken; een of twee dagen later, langer niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je maar een Belgische verzekering hebt geregeld. Je overgestapte tandarts zal wel niet meeverhuizen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook hier geen problemen met infomedics , voorheen Famed.
Afspraken plannen we zoveel mogelijk tegen het einde vd maand , de rekening komt vrij snel en kan dan ook gelijk betaald worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet eerst een herinnering is gekomen.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door criticus2 »

infomedics stuurt in eerste instantie per mail, mits er een mailadres bij zorgverlener bekend is. Alleen als die niet geopend wordt (bv omdat het mailadres niet meer klopt..of iemand bv geen zin heeft de nota te betalen en dus de mail niet opent.) komt er een per post. betalingstermijn van 30 dagen is al riant eigenlijk, aangezien het in de medische wereld voor zaken die niet onder basisverzekering vallen formeel volgens mij direct opeisbaar is.

Verder hebben ze een mooi portaal waar iemand online zo zijn eigen situatie kan bekijken. Iemand die hier kan inloggen, kan dat ook daar. Ook geen last van wachtrij aan de telefoon of zo. Eigenlijk is alles zo ingeregeld door Infomedics dat je alles online kan regelen. erg netjes dus. Ik krijg van meerdere soorten zorgverleners nota's via Infomedics en dat loopt prima.
Als het ergens fout gaat lijkt mij dat niet aan Infomedics te liggen dan.
slechte Postbezorging is hen niet verwijtbaar , dat mensen van alles willen wat niet kan ook niet lijkt mij.

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Infomedics maakt er helaas een zootje van. Zo krijgen wij ineens de facturen niet meer (kwamen altijd via de post) maar krijgen wel aanmaningen via de post (met extra kosten). Ze hierop aangesproken krijgen we te horen dat onze tandarts aangegeven heeft dat wij de facturen via mail willen hebben. Nu hebben wij dat niet gezegd en ook onze tandarts geeft aan dat in hun systeem staat dat we facturen via de post willen hebben.
Daarbij nooit een mail gezien. Na toezegging van infomedics dat de facturen in het vervolg via de post komen wederom niets. Terwijl ik wel een factuur verwacht.

Zadelruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2021 21:53

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Zadelruiker »

Ik lees dat de meeste mensen het normaal vinden dat infomedics wordt doorberekend aan de cliënt.
Vreemde want de tandarts wil van zijn administratie af dus dat is krom.
Verder vind ik dat bij een regeling het vaak om mensen met een kleine beurs gaat. Dan is 30 tot 50 euro veel.
Het is waar dat infomedics bij mij agressief over komt.
Ik ga wel een andere tandarts zoeken.
1 die iig niet zijn luiheid aan mij doorberekend. Ze zijn duur genoeg.

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door Karel123## »

Vreemd, laat ik nu net een rekening betaald hebben aan Infomedics, dit naar aanleiding van een rekening van mijn Podoloog die vooraf al aangaf de rekeningen door Infomedics te laten verlopen. Ik heb niets agressiefs in de stem van de telefoniste gehoord. Men kan zelfs een betalingsregeling met ze aangaan.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Infomedics stuurt geen herinnering en altijd toevallig 9 wachtende voor je?

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn vorige tandarts maakte ook gebruik van Infomedics, maar daar zaten voor mij geen extra kosten aan vast.

De huidige is niet echt lui: boter bij de vis, oftewel direct pinnen na afloop van de behandeling.

Gesloten