LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel van KPN in de coronatijd

sake1987

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door sake1987 »

mh73 schreef:
21 apr 2020 17:10
Bij ons komen ze binnenkort ook. Ik had al een boze buurvrouw aan de lijn die woest was dat ze dat nu kwamen doen. Ik weet niet wat ze dacht dat ik daaraan zou kunnen veranderen, maar goed. Ze had ook al boos naar het gemeentehuis gebeld.
Ik zie het probleem niet zo. Je hoeft er toch niet vlak naast te gaan staan? En daarna even schoonmaken en klaar.

Maar als de TS niet wil, hoeft ze het natuurlijk niet te doen, zeker niet na de geruststelling vanuit de woningbouwvereniging. Gewoon doen waar de TS zich het beste bij voelt en niets laten opdringen.
In Nederland heersen momenteel 2 virussen, het Corona en het angst virus. Een monteur binnen in je huis, levert ( als hij de 1,5 meter en hygiëne in de gaten houdt ) echt geen besmetting op.

Gea MM
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2020 15:53

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Gea MM »

En zoals Lady al zegt, de meterkast zit in de meeste huizen redelijk dicht bij de voordeur, het is niet dat ze in uw gehele appartement rond denderen. Maar het is uw goed-recht om te weigeren, als u ook maar voor ogen houdt dat uw keuze niet geheel vrijblijvend is indien u later toch besluit om snel internet te nemen via welke willekeurige aanbieder.
[/quote]
Jullie trekken zomaar een conclusie, "want in de meeste woningen zit de meterkast bij de voordeur, dus hoeven ze niet door het hele appartement te denderen". Mijn meterkast zit juist midden in mijn appartement. Om er te komen moet men door de woonkamer om vervolgens in een smal gangetje te komen, waar de meterkast tussen de badkamer, de wc en de slaapkamer hangt.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een vreemde plaats voor een meterkast. Is het soms een oud appartement? Op deze webpagina van Enexis staat in een pdf met voorschriften voor de meterruimte namelijk
2. plaats van de meterruimte
De meterruimte is vanaf de hal of gang – direct vanaf een toegang – te bereiken. Hij ligt niet meer dan 3 meter van de toegang verwijderd en op hetzelfde niveau.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Rinustp »

KPN heeft overal schijt aan. Ook aan deze crisis.
Bij mij zou het heel eenvoudig zijn. Ze komen er niet in.

Iemand schrijft dat je je huurcontract moet raadplegen maar de voorwaarden die daarin staan zijn nu niet volledig van toepassing.
Wat nu wettelijk wordt bepaald of voorgeschreven door de overheid is leidend.
Ik behoor ook tot de kwetsbare groep en zou mijn leven niet in de waagschaal stellen voor een telefoonclub die hun planning niet rond kan krijgen.
Straks komt KPN met het plan om aansluitpunten op een IC in het ziekenhuis te veranderen. Worden ze daar dan ook zo maar binnen gelaten?

Je huis, ook al is het gehuurd, is je eigen privédomein en men mag alleen binnendringen als daar wettelijke grondslag voor is. Dus je verhuurder mag je in dit geval niet verplichten hier aan mee te werken.

Laat KPN maar met een gerechtelijk bevel komen. Tot die tijd zouden ze er bij mij niet inkomen. Ik hou me aan de voorwaarden van de overheid.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Rinustp »

Jablan schreef:
20 apr 2020 16:35
Dit soort werkzaamheden kunnen met voldoende afstand wel worden uitgevoerd. Ze hoeven niet in alle kamers te zijn, alleen op de plek waar de leidingen lopen. Als je nu eerst navraagt waar ze precies aan het werk willen in je woning, daarna naar de extra kosten, dan krijg je vast wel een antwoord waar je mee verder kunt.
Ooit aan gedacht dat ze de boel besmetten als er iemand tussen zit met corona?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door 16again »

Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:04
Ooit aan gedacht dat ze de boel besmetten als er iemand tussen zit met corona?
Dat is wel het basis idee van dit topic. Al zijn er voldoende voorzorgsmaatregelen mogelijk (o.a. 1.5 meter afstand ) om dat gevaar te beteugelen

sake1987

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:04
Jablan schreef:
20 apr 2020 16:35
Dit soort werkzaamheden kunnen met voldoende afstand wel worden uitgevoerd. Ze hoeven niet in alle kamers te zijn, alleen op de plek waar de leidingen lopen. Als je nu eerst navraagt waar ze precies aan het werk willen in je woning, daarna naar de extra kosten, dan krijg je vast wel een antwoord waar je mee verder kunt.
Ooit aan gedacht dat ze de boel besmetten als er iemand tussen zit met corona?
Dus u komt de deur niet meer uit? Besmetting gevaar is nooit 100% te voorkomen

sake1987

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dubbel

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
KPN heeft overal schijt aan. Ook aan deze crisis.
Overal? Nou, kom maar op dan, waar nog meer aan dan?
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Bij mij zou het heel eenvoudig zijn. Ze komen er niet in.
Dat is uw keuze
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Ik behoor ook tot de kwetsbare groep en zou mijn leven niet in de waagschaal stellen voor een telefoonclub die hun planning niet rond kan krijgen.
Iemand die 1 stap in uw huis zet is geen groter risico dan boodschappen doen. Werkgevers zijn in deze tijd gehouden aan strenge regels terwijl tante Annie met haar keelpijn en beginnend hoestje gewoon voor je kan staan in de supermarkt. Waar legt u meer uw leven in de waagschaal?
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Straks komt KPN met het plan om aansluitpunten op een IC in het ziekenhuis te veranderen. Worden ze daar dan ook zo maar binnen gelaten?
Op het moment dat er een storing zou zijn op een IC moet daar actie op ondernomen worden. Normale aansluitingen of aanpassingen worden gedaan als een IC leeg is.
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Je huis, ook al is het gehuurd, is je eigen privédomein en men mag alleen binnendringen als daar wettelijke grondslag voor is. Dus je verhuurder mag je in dit geval niet verplichten hier aan mee te werken.
Binnen dringen nog wel. Hoe ziet u dat voor u? Ik geen enkele monteur die zich ergens naar binnen wil dringen.
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Laat KPN maar met een gerechtelijk bevel komen. Tot die tijd zouden ze er bij mij niet inkomen. Ik hou me aan de voorwaarden van de overheid.
Waarom zou er een gerechtelijk bevel moeten komen? U haalt een aantal zaken door elkaar. KPN gaat niet koste van kost dit doen. Ze leggen enkel de verantwoordelijkheid bij de uiteindelijke gebruiker. Op datum x kunnen ze komen, wilt u niet is het geen probleem. Echter betaal je dan wel als ze moeten terug komen.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

hier had ik ook een brief over gekregen van kpn waarna ik door heb gegeven geen interesse te hebben toen kreeg ik netjes een mailtje dat ik uit de planning ben gehaald

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

sake1987 schreef:
26 apr 2020 12:14
Dus u komt de deur niet meer uit? Besmetting gevaar is nooit 100% te voorkomen
Sterker nog, de meeste dodelijke ongevallen gebeuren... thuis.

Serieus, het is triest om te zien hoe mensen zich uit angst helemaal gek laten maken.
Anderhalve meter afstand houden en handen wassen zijn echt voldoende maatregelen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken. Maar die kans wordt natuurlijk nooit helemaal nul.
100% veiligheid bestaat nou eenmaal niet, en jammer-de-bammer, we hebben ook geen Eeuwig Leven.
Laatst gewijzigd door De Gelaarsde Kat op 26 apr 2020 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 12:26
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Straks komt KPN met het plan om aansluitpunten op een IC in het ziekenhuis te veranderen. Worden ze daar dan ook zo maar binnen gelaten?
Op het moment dat er een storing zou zijn op een IC moet daar actie op ondernomen worden. Normale aansluitingen of aanpassingen worden gedaan als een IC leeg is.
KPN heeft helemaal geen aansluitingen in de IC. Ergens in een technische ruimte van het ziekenhuis zit het KPN-overnamepunt, waar de kabel "de grond uit komt."
Vanaf daar zijn alle interne verbindingen in het ziekenhuis pakkie aan van interne technici van het ziekenhuis.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
26 apr 2020 12:36
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 12:26
Rinustp schreef:
26 apr 2020 12:02
Straks komt KPN met het plan om aansluitpunten op een IC in het ziekenhuis te veranderen. Worden ze daar dan ook zo maar binnen gelaten?
Op het moment dat er een storing zou zijn op een IC moet daar actie op ondernomen worden. Normale aansluitingen of aanpassingen worden gedaan als een IC leeg is.
KPN heeft helemaal geen aansluitingen in de IC. Ergens in een technische ruimte van het ziekenhuis zit het KPN-overnamepunt, waar de kabel "de grond uit komt."
Vanaf daar zijn alle interne verbindingen in het ziekenhuis pakkie aan van interne technici van het ziekenhuis.
Bij wijze van spreken. Er kan altijd onderhoud nodig zijn. Of dit nu via KPN gebeurd, een technische dienst of wie dan ook, er zal geen monteur zijn die naast een patiënt gaat staan, apparatuur uit zet en de boel aanpast.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Dit is toch echt wereldnieuws.
Wat een gezever over een uurtje werk door medewerkers van KPN die zelf ook niet ziek willen worden
en zeer zeker niet de bedoeling hebben u ziek te maken.
Nee ik heb geen aandelen van de KPN.

Het is een flatgebouw heb ik begrepen, daaraan zit vast dat als er iets voor de hoger gelegen verdiepingen iets gedaan
moet worden, zoals nu het doorvoeren van een glasvezelkabel, er toegang verleend moet worden tot de serviceschacht
waar alle gemeenschappelijke leidingen lopen voor wat o.a. energie toelevering betreft elektra en gas bijvoorbeeld.

Doe niet zo moeilijk, laat die mensen even hun werk doen, dan zijn ze in en mum van tijd een verdieping hoger,
eventueel laat u de aansluiting op uw verdieping vervallen, die kan later ook nog geplaatst worden, mogelijk met
wat extra kosten.

Wij worden suf geluld over anderhalve meter, kijk buiten eens goed om u heen, zelfs de ordehandhavers staan soms
op een kluitje bij elkaar als er iets te doen valt, het zijn soms net mieren die uit alle hoeken en gaten komen.

Zoals al hier eerder geadviseerd, sluit kamers af waar ze niet moeten zijn, blijf zelf op een zo groot mogelijke afstand.
Meer dan 1 medewerker per woning is zeker niet nodig, zo zwaar en dik zijn die kabels niet.
IK weet zeker dat in een redelijk overleg met de medewerkers van KPN een oplossing gevonden zal worden naar
ieders tevredenheid.
Iedereen blij, ook uw bovenburen, want ik neem niet aan dat ze onder u zullen stoppen met de aanleg, maar ook
geen kabel buitenom gaan aanleggen.

U bent straks degene die bij weigering aangekeken zal worden door al uw bovenburen, ik ga een heel eind mee in
uw angst om het covid19 virus, maar laten we wel het hoofd een beetje koel houden, als dat niet meer het geval is
en uw temperatuur loopt op dan is een bezoek aan uw huisarts, als die u al wil ontvangen met die klachten, te overwegen.

Veel succes met uw glasvezel, ik ben er best wel een beetje jaloers op.

KarelHannema
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2020 11:10

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door KarelHannema »

Wij hebben ook glasvezel.
Bij mij is het toen ongeveer 2 jaar geleden binnendoor gelegd (flat) van onder naar boven.
De andere vleugel van de flat kwamen ze er achter dat het ook buitenom gelegd kon worden.
Als je het dan niet wilde hebben legden ze het buitenom en kon je later voor minimale kosten aangesloten worden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

lees de huurvoorwaarden goed door, er kan zomaar in staand at als er gewerkt moet worden bij een ander of een voorziening aangelegd moet worden bij een ander en men moet daarvoor bij u in huis zijn dat u verplicht bent om daaraan medewerking te verlenen, of er nu corona is of niet de toegang moet u dan verlenen, stel, toilet van de buren loopt niet door en men moet bij u op de verdieping zijn om deze te repareren dan moet u dit toestaan of stel, er is iets met de toevoerleiding van het gas, ook dan moet u gewoon toegang verlenen tot uw verdieping/woning als men daar moet zijn....

zo ook met dit geval, als de buurvrouw wel glasvezel wil op dit moment dan moet u de gelegenheid bieden om deze aan te laten leggen MITS dit ook zo in uw huurvoorwaarden staat....

Richt u daarom op afstand, besmetting voorkomen ipv de "strijd" van het niet willen....

Nog een uitspraak in kort geding gevonden. weliswaar een andere tijd maar toch!!!!

https://www.vbtm.nl/weblog/huurder-moet ... -glasvezel

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door mahadma »

Wij zouden net aan begin van de corona een nieuwe cv ketel krijgen. Zou er in de meterkast gewerkt moeten worden, no problem. De cv ketel vervangen + rookkanaal doen beteken wel dat effectief gezien de monteur door je hele huis komt/moet komen. Daarom maar effe uitgesteld. Een kabel zou ik geen probleem hebben gevonden.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Hawk-Eye schreef:
26 apr 2020 14:19
lees de huurvoorwaarden goed door, er kan zomaar in staand at als er gewerkt moet worden bij een ander of een voorziening aangelegd moet worden bij een ander en men moet daarvoor bij u in huis zijn dat u verplicht bent om daaraan medewerking te verlenen, of er nu corona is of niet de toegang moet u dan verlenen, stel, toilet van de buren loopt niet door en men moet bij u op de verdieping zijn om deze te repareren dan moet u dit toestaan of stel, er is iets met de toevoerleiding van het gas, ook dan moet u gewoon toegang verlenen tot uw verdieping/woning als men daar moet zijn....

zo ook met dit geval, als de buurvrouw wel glasvezel wil op dit moment dan moet u de gelegenheid bieden om deze aan te laten leggen MITS dit ook zo in uw huurvoorwaarden staat....

Richt u daarom op afstand, besmetting voorkomen ipv de "strijd" van het niet willen....

Nog een uitspraak in kort geding gevonden. weliswaar een andere tijd maar toch!!!!

https://www.vbtm.nl/weblog/huurder-moet ... -glasvezel
over het algemeen kan een verhuurder alleen dwingen om iets uit te laten voeren als dit noodzakelijke werkzaamheden zijn glasvezel is luxe en verre van noodzakelijk. en zoals eerder aangegeven hier kwam ook een brief over glasvezel aanleggen (het is hier een portiek) ik heb kpn aangegeven geen interesse te hebben in glasvezel en kreeg gelijk een mail terug u bent uit de planning gehaald geen dreigen met hoge kosten of niks waarschijnlijk moet hier gelijk ook iets anders gebeuren als je echt thuis moet zijn

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door 16again »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 17:24
over het algemeen kan een verhuurder alleen dwingen om iets uit te laten voeren als dit noodzakelijke werkzaamheden zijn glasvezel is luxe en verre van noodzakelijk.
Luxe?? Internet is primaire levensbehoefte van velen. En nu helemaal met thuiswerken

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

je hebt al internet via telefoonlijn of kabel alles sneller maken met glasvezel is dus luxe want je hebt al een werkende verbinding moeilijk te begrijpen kennelijk

Gesloten