LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel van KPN in de coronatijd

piratenbaas
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door piratenbaas »

Wat een drama of men wel of niet naar binnen mag,virus of niet. Ik neem aan dat tijdens corona elk bedrijf die iemand stuurt om iets te repareren of aan te leggen dat men de regels in acht neemt en veilig te werk gaat en KPN staat bekend om kwaliteit dus die gaan echt geen dingen doen die op dit moment niet mogen dus laat die mensen gewoon ff hun werk doen en geniet daarna van je snelle glasvezel aansluiting.Hier moest van de week de ketel worden gecontroleerd en schoongemaakt door het bedrijf die dat al jaren namens onze huisbaas doet en ook stond er in de aankondigende mail dat monteur op 1,5 blijft en ga niet mee naar de ketel,maar laat m z,n werk rustig doen enz. dus u kan zulke mensen rustig in huis laten,ze kijken echt wel uit voor eigen,maar ook voor uw gezondheid

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

piratenbaas schreef:
26 apr 2020 18:32
Wat een drama of men wel of niet naar binnen mag,virus of niet. Ik neem aan dat tijdens corona elk bedrijf die iemand stuurt om iets te repareren of aan te leggen dat men de regels in acht neemt en veilig te werk gaat en KPN staat bekend om kwaliteit dus die gaan echt geen dingen doen die op dit moment niet mogen dus laat die mensen gewoon ff hun werk doen en geniet daarna van je snelle glasvezel aansluiting.Hier moest van de week de ketel worden gecontroleerd en schoongemaakt door het bedrijf die dat al jaren namens onze huisbaas doet en ook stond er in de aankondigende mail dat monteur op 1,5 blijft en ga niet mee naar de ketel,maar laat m z,n werk rustig doen enz. dus u kan zulke mensen rustig in huis laten,ze kijken echt wel uit voor eigen,maar ook voor uw gezondheid
die glasvezel aansluiting gaat pas werken na het afsluiten van een vaak duurder glasvezel pakket met vaak ook veel hogere aansluitkosten anders zit de aansluiting er enkel voor de sier

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Feinel »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 18:39
piratenbaas schreef:
26 apr 2020 18:32
Wat een drama of men wel of niet naar binnen mag,virus of niet. Ik neem aan dat tijdens corona elk bedrijf die iemand stuurt om iets te repareren of aan te leggen dat men de regels in acht neemt en veilig te werk gaat en KPN staat bekend om kwaliteit dus die gaan echt geen dingen doen die op dit moment niet mogen dus laat die mensen gewoon ff hun werk doen en geniet daarna van je snelle glasvezel aansluiting.Hier moest van de week de ketel worden gecontroleerd en schoongemaakt door het bedrijf die dat al jaren namens onze huisbaas doet en ook stond er in de aankondigende mail dat monteur op 1,5 blijft en ga niet mee naar de ketel,maar laat m z,n werk rustig doen enz. dus u kan zulke mensen rustig in huis laten,ze kijken echt wel uit voor eigen,maar ook voor uw gezondheid
die glasvezel aansluiting gaat pas werken na het afsluiten van een vaak duurder glasvezel pakket met vaak ook veel hogere aansluitkosten anders zit de aansluiting er enkel voor de sier
Dit idee komt denk ik nog uit de tijd dat glasvezel net beschikbaar was. Tegenwoordig zit er bij de meeste providers geen verschil meer in de prijs. Extra aansluitkosten zijn er ook niet. Enkel aanlegkosten in bepaalde buitengebieden. Maar KPN legt in principe overal kosteloos aan.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Feinel schreef:
26 apr 2020 19:22
jeff5976 schreef:
26 apr 2020 18:39
piratenbaas schreef:
26 apr 2020 18:32
Wat een drama of men wel of niet naar binnen mag,virus of niet. Ik neem aan dat tijdens corona elk bedrijf die iemand stuurt om iets te repareren of aan te leggen dat men de regels in acht neemt en veilig te werk gaat en KPN staat bekend om kwaliteit dus die gaan echt geen dingen doen die op dit moment niet mogen dus laat die mensen gewoon ff hun werk doen en geniet daarna van je snelle glasvezel aansluiting.Hier moest van de week de ketel worden gecontroleerd en schoongemaakt door het bedrijf die dat al jaren namens onze huisbaas doet en ook stond er in de aankondigende mail dat monteur op 1,5 blijft en ga niet mee naar de ketel,maar laat m z,n werk rustig doen enz. dus u kan zulke mensen rustig in huis laten,ze kijken echt wel uit voor eigen,maar ook voor uw gezondheid
die glasvezel aansluiting gaat pas werken na het afsluiten van een vaak duurder glasvezel pakket met vaak ook veel hogere aansluitkosten anders zit de aansluiting er enkel voor de sier
Dit idee komt denk ik nog uit de tijd dat glasvezel net beschikbaar was. Tegenwoordig zit er bij de meeste providers geen verschil meer in de prijs. Extra aansluitkosten zijn er ook niet. Enkel aanlegkosten in bepaalde buitengebieden. Maar KPN legt in principe overal kosteloos aan.
bij glasvezelbuiten zie ik bijvoorbeeld dat er naast het abonnement een vastrechtvergoeding van 15,33 p/m bij komt

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@jeff: uit de huisregels, Overmatig gebruik van de citeerfunctie is niet toegestaan.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door 16again »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 18:14
je hebt al internet via telefoonlijn of kabel alles sneller maken met glasvezel is dus luxe want je hebt al een werkende verbinding moeilijk te begrijpen kennelijk
In de link naar de uitspraak oordeelt de rechter dat het weliswaar niet om dringende werkzaamheden gaat , maar dat huurder toch moet meewerken op grond van artikel uit de huurvoorwaarden. En daarmee is de vraag luxe of niet irrelevant.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door piet44m »

Nou laat gewoon de uitvoerder tekenen voor de gevolgen ,als er een corona besmetting optreed ,dan zijn ze verantwoordelijk.Zijn ze toch niet op tegen als het veilig is .

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 17:24
Hawk-Eye schreef:
26 apr 2020 14:19
lees de huurvoorwaarden goed door, er kan zomaar in staand at als er gewerkt moet worden bij een ander of een voorziening aangelegd moet worden bij een ander en men moet daarvoor bij u in huis zijn dat u verplicht bent om daaraan medewerking te verlenen, of er nu corona is of niet de toegang moet u dan verlenen, stel, toilet van de buren loopt niet door en men moet bij u op de verdieping zijn om deze te repareren dan moet u dit toestaan of stel, er is iets met de toevoerleiding van het gas, ook dan moet u gewoon toegang verlenen tot uw verdieping/woning als men daar moet zijn....

zo ook met dit geval, als de buurvrouw wel glasvezel wil op dit moment dan moet u de gelegenheid bieden om deze aan te laten leggen MITS dit ook zo in uw huurvoorwaarden staat....

Richt u daarom op afstand, besmetting voorkomen ipv de "strijd" van het niet willen....

Nog een uitspraak in kort geding gevonden. weliswaar een andere tijd maar toch!!!!

https://www.vbtm.nl/weblog/huurder-moet ... -glasvezel
over het algemeen kan een verhuurder alleen dwingen om iets uit te laten voeren als dit noodzakelijke werkzaamheden zijn glasvezel is luxe en verre van noodzakelijk. en zoals eerder aangegeven hier kwam ook een brief over glasvezel aanleggen (het is hier een portiek) ik heb kpn aangegeven geen interesse te hebben in glasvezel en kreeg gelijk een mail terug u bent uit de planning gehaald geen dreigen met hoge kosten of niks waarschijnlijk moet hier gelijk ook iets anders gebeuren als je echt thuis moet zijn
lees de uitspraak ff goed door, gaat hier niet om luxe of dringende maatregelen en toch moet huurder toegang verlenen....

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 18:39
piratenbaas schreef:
26 apr 2020 18:32
Wat een drama of men wel of niet naar binnen mag,virus of niet. Ik neem aan dat tijdens corona elk bedrijf die iemand stuurt om iets te repareren of aan te leggen dat men de regels in acht neemt en veilig te werk gaat en KPN staat bekend om kwaliteit dus die gaan echt geen dingen doen die op dit moment niet mogen dus laat die mensen gewoon ff hun werk doen en geniet daarna van je snelle glasvezel aansluiting.Hier moest van de week de ketel worden gecontroleerd en schoongemaakt door het bedrijf die dat al jaren namens onze huisbaas doet en ook stond er in de aankondigende mail dat monteur op 1,5 blijft en ga niet mee naar de ketel,maar laat m z,n werk rustig doen enz. dus u kan zulke mensen rustig in huis laten,ze kijken echt wel uit voor eigen,maar ook voor uw gezondheid
die glasvezel aansluiting gaat pas werken na het afsluiten van een vaak duurder glasvezel pakket met vaak ook veel hogere aansluitkosten anders zit de aansluiting er enkel voor de sier
gaat ook om de buren en dus niet alleen om TS, jij weet niet of deze er gebruik van gaan maken, bovendien kan het zo zijn dat de volgende huurder wel gebruik wil maken van glasvezel en dna zouden ze de aanleg zelf moeten betalen omdat TS nu niet mee wil werken....

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Hawk-Eye schreef:
27 apr 2020 08:34
jeff5976 schreef:
26 apr 2020 18:39
piratenbaas schreef:
26 apr 2020 18:32
Wat een drama of men wel of niet naar binnen mag,virus of niet. Ik neem aan dat tijdens corona elk bedrijf die iemand stuurt om iets te repareren of aan te leggen dat men de regels in acht neemt en veilig te werk gaat en KPN staat bekend om kwaliteit dus die gaan echt geen dingen doen die op dit moment niet mogen dus laat die mensen gewoon ff hun werk doen en geniet daarna van je snelle glasvezel aansluiting.Hier moest van de week de ketel worden gecontroleerd en schoongemaakt door het bedrijf die dat al jaren namens onze huisbaas doet en ook stond er in de aankondigende mail dat monteur op 1,5 blijft en ga niet mee naar de ketel,maar laat m z,n werk rustig doen enz. dus u kan zulke mensen rustig in huis laten,ze kijken echt wel uit voor eigen,maar ook voor uw gezondheid
die glasvezel aansluiting gaat pas werken na het afsluiten van een vaak duurder glasvezel pakket met vaak ook veel hogere aansluitkosten anders zit de aansluiting er enkel voor de sier
gaat ook om de buren en dus niet alleen om TS, jij weet niet of deze er gebruik van gaan maken, bovendien kan het zo zijn dat de volgende huurder wel gebruik wil maken van glasvezel en dna zouden ze de aanleg zelf moeten betalen omdat TS nu niet mee wil werken....
blijft toch raar dat je in de ene gemeente gedwongen kan worden hier aan mee te doen en in mijn geval was een mail naar kpn genoeg om uit de planning gehaald te worden en ook hier gaat het om meerdere buren waar ik verder niet van weet of ze wel of niet aangesloten gaan worden

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zal niet aan de gemeente liggen, maar aan de manier waarop de nuts verbindingen in een flat doorgekoppeld worden naar de (boven) buren.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Zo raar is dat niet jeff, TS heeft bovenburen en als deze wel glasvezel willen zal TS toegang moeten verlenen tot zijn meterkast als dit daarvoor nodig is....

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Hawk-Eye schreef:
27 apr 2020 17:01
Zo raar is dat niet jeff, TS heeft bovenburen en als deze wel glasvezel willen zal TS toegang moeten verlenen tot zijn meterkast als dit daarvoor nodig is....
ik heb ook bovenburen maar kon met 1 mail weigeren en kreeg keurig de bevestiging dat ik uit de planning ben dus er speelt denk ik meer als er echt dwang op gezet is ik ken ook meerdere mensen in flats en portiek die gewoon konden weigeren lijkt mij dat de verhuurder het er hier door wil drukken

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door 16again »

jeff5976 schreef:
27 apr 2020 17:37
ik heb ook bovenburen maar kon met 1 mail weigeren en kreeg keurig de bevestiging dat ik uit de planning ben dus er speelt denk ik meer als er echt dwang op gezet is ik ken ook meerdere mensen in flats en portiek die gewoon konden weigeren lijkt mij dat de verhuurder het er hier door wil drukken
Het gaat niet over zelf weigeren aangesloten te worden.
Het gaat erom weigeren medewerking te verlenen aan het aansluiten van de bovenburen.

Wellicht namen je bovenburen ook geen glasvezel, of er was een al andere voorziening om de kabel boven te krijgen. (loze buis)

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

jeff5976 schreef:
27 apr 2020 17:37
Hawk-Eye schreef:
27 apr 2020 17:01
Zo raar is dat niet jeff, TS heeft bovenburen en als deze wel glasvezel willen zal TS toegang moeten verlenen tot zijn meterkast als dit daarvoor nodig is....
ik heb ook bovenburen maar kon met 1 mail weigeren en kreeg keurig de bevestiging dat ik uit de planning ben dus er speelt denk ik meer als er echt dwang op gezet is ik ken ook meerdere mensen in flats en portiek die gewoon konden weigeren lijkt mij dat de verhuurder het er hier door wil drukken
je hebt blijkbaar niet goed gelezen, lees eens terug dan zie je staan dat de verhuurder juist geen druk zet....

als bovenburen wel de aansluiting willen heb je gewoon medewerking te verlenen, zo simpel is het eigenlijk en ja, dat heb je nu eenmaal met het wonen in een appartement....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door sjohie »

Gea MM schreef:
21 apr 2020 16:41
sake1987 schreef:
21 apr 2020 11:14
Moneyman schreef:
21 apr 2020 11:01
Het gaat niet zozeer om het meewerken van de monteurs, het gaat erom dat TS ze (ivm haar situatie en omstandigheden) nu gewoon niet over de vloer wil hebben.
Dan staat het haar vrij om ze te weigeren, tenzij in het huurcontract andere afspraken staan. Maar zijn de kosten van later aansluiten hoog.
Moneyman snapt t! Volgens KPN staat het mij niet vrij om te weigeren zoals eerder vermeld. Ik heb contact gehad met de woningbouw, deze zegt dat ik zeker niet verplicht ben en ook niet voor de evt kosten van de bovenburen hoef op te draaien. Alleen als ik zelf later glasvezel zou willen, zal me dat flink gaan kosten. Dat snap ik, maar ik ben nu echt niet meer van plan klant van Kpn te worden!
Waar het wat knel loopt, is dat je door je weigering, je bovenburen iets ontzegt/onthoudt, immers zonder doorgang via jullie appartement, is het technisch niet mogelijk om hún evenzogoed valide wens tot glasvezel, uit te voeren door KPN. Daarmee zit KPN dus ook knel, want die zullen ergens een contract/overeenkomst hebben tot aansluiting van je bovenburen. Die zullen dat, ook weer begrijpelijk, dus willen gaan verhalen op jou, want zoals hier eerder al gezegd, en nog belangrijker, ook gesteld in de RIVM directieven, dit soort werkzaamheden zijn met inachtname van wat basic maatregelen, veilig uit te voeren, ondanks wat jij denkt/voelt. Zoals al gezegd, je hoeft er niet met de neus bovenop te zitten.

Ik ben dus wel benieuwd wat dit voor staartje gaar krijgen, want het is volgens mij heulemaal niet zo zwart/wit als sommigen het willen doen voorkomen.

En dat jij geen glasvezel wilt/nodig hebt, betekent niet dat dit niet voor je (mogelijk thuiswerkende) bovenburen, wel van groot belang is. Misschien is het een idee, om je toch eens, hoe kort ook, te verplaatsen in de monteurs van KPN of je bovenburen? Gewoon om je eigen eisen eens te spiegelen?

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door jeff5976 »

sjohie schreef:
28 apr 2020 09:49
Gea MM schreef:
21 apr 2020 16:41
sake1987 schreef:
21 apr 2020 11:14


Dan staat het haar vrij om ze te weigeren, tenzij in het huurcontract andere afspraken staan. Maar zijn de kosten van later aansluiten hoog.
Moneyman snapt t! Volgens KPN staat het mij niet vrij om te weigeren zoals eerder vermeld. Ik heb contact gehad met de woningbouw, deze zegt dat ik zeker niet verplicht ben en ook niet voor de evt kosten van de bovenburen hoef op te draaien. Alleen als ik zelf later glasvezel zou willen, zal me dat flink gaan kosten. Dat snap ik, maar ik ben nu echt niet meer van plan klant van Kpn te worden!
Waar het wat knel loopt, is dat je door je weigering, je bovenburen iets ontzegt/onthoudt, immers zonder doorgang via jullie appartement, is het technisch niet mogelijk om hún evenzogoed valide wens tot glasvezel, uit te voeren door KPN. Daarmee zit KPN dus ook knel, want die zullen ergens een contract/overeenkomst hebben tot aansluiting van je bovenburen. Die zullen dat, ook weer begrijpelijk, dus willen gaan verhalen op jou, want zoals hier eerder al gezegd, en nog belangrijker, ook gesteld in de RIVM directieven, dit soort werkzaamheden zijn met inachtname van wat basic maatregelen, veilig uit te voeren, ondanks wat jij denkt/voelt. Zoals al gezegd, je hoeft er niet met de neus bovenop te zitten.

Ik ben dus wel benieuwd wat dit voor staartje gaar krijgen, want het is volgens mij heulemaal niet zo zwart/wit als sommigen het willen doen voorkomen.

En dat jij geen glasvezel wilt/nodig hebt, betekent niet dat dit niet voor je (mogelijk thuiswerkende) bovenburen, wel van groot belang is. Misschien is het een idee, om je toch eens, hoe kort ook, te verplaatsen in de monteurs van KPN of je bovenburen? Gewoon om je eigen eisen eens te spiegelen?
google eens op schade bij aanleg glasvezel en klachten bij aanleg glasvezel ik kan me goed voorstellen dat mensen dat niet willen

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kom alleen maar schades (kapotte gasleidingen, scheve stoepen en dergelijke) tegen die bij het aanleggen van glasvezel in de straat zijn gemaakt. En laat dat er nu al liggen in het geval van TS. In dit geval gaat het om de aansluiting door te trekken in het gebouw en in het geval van TS moet dat dus door zijn meterkast naar de bovenburen. Daar komt echt geen schade bij kijken, bij het doortrekken van zo'n kabeltje.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Glasvezel van KPN in de coronatijd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat valt nogal mee, schade bij de aanleg. Die bedrijven zijn goed verzekerd en dit is offtopic.

Gesloten