LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gate1 reageert niet

Ilseno
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 13:19

Gate1 reageert niet

Ongelezen bericht door Ilseno »

Op 29 februari stond een reis gepland van Amsterdam naar Shanghai. Deze reis heb ik geboekt via de website van Gate1 (onderdeel van TIX) en de vlucht zou worden uitgevoerd door China Southern Airlines. In verband met het Coronavirus adviseerde Gate1 om contact op te nemen met de vliegmaatschappij. Nadat ik dit gedaan had bevestigde de vliegmaatschappij dat mijn vlucht geannuleerd was. Dit heb ik doorgegeven aan Gate1 en twee weken later bevestigde zij dat mijn vlucht inderdaad geannuleerd was en dat ik in aanmerking kwam voor een volledige terugbetaling van het vliegticket. De terugbetaling zou ongeveer zes weken duren.
Inmiddels is het ruim twee maanden geleden dat ik deze bevestigingsmail van Gate1 heb ontvangen. Het geld is nog niet terug gestort en als ik probeer contact te krijgen, krijg ik geen gehoor. Het telefoonnummer dat zij vermelden kost €0,70 per minuut, maar ik heb nog nooit iemand gesproken, ook niet na 20 minuten in de wacht staan.
Op email wordt ook niet gereageerd.

Wat kan ik het beste doen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gate1 reageert niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ilseno schreef:
29 apr 2020 13:30
Wat kan ik het beste doen?
Geduld hebben.... Zoals staat op hun Corona pagina: https://help.gate1.nl/nl/support/soluti ... 5000028428
We vragen je om geen contact met ons op te nemen indien je boeking is geannuleerd. Wij zullen hiervoor op eigen initiatief een restitutie aanvraag indienen bij de luchtvaartmaatschappij.
Vanwege de uitzonderlijke situatie en extreme drukte kan het momenteel weken duren voordat wij je een update kunnen sturen. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gate1 reageert niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga op bezoek in Breda! Dan krijg je misschien een antwoord.

billiebil
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2020 15:32

Re: Gate1 reageert niet

Ongelezen bericht door billiebil »

Wij hebben zo'n zelfde verhaal met een geannuleerde terugvlucht uit Melbourne. Al sinds februari bezig om het beloofde geld terug te krijgen. Gate1 reageert niet, China Southern kaatst de bal terug naar Gate1. Kortom, nog steeds niks. Telefonisch niet te bereiken en mail wordt niet beantwoord.

Gesloten