LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huismerk Energie overname contract opzeggen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
phoenix2149
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:16

Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door phoenix2149 »

Vandaag kreeg ik een mail dat Huismerk Energie is overgenomen door GreenChoice.

Op zich geen probleem, echter heb ik mijn contract vorig jaar bij Huismerk Energie afgesloten met een looptijd van 3 jaar.

Nu is de energie prijs extreem laag en is het interessant om te kijken of bij een overname je een lopend contract juridisch kostenloos mag opzeggen. Om zo een nieuw contract elders of bij! green choice af te sluiten.

Dank voor jullie juridische blik.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij die overname verandert er niets voor u, dus nee, u kunt niet kosteloos opzeggen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helaas is dit geen reden om uw contract kosteloos te mogen ontbinden. Vastzetten voor meer dan 1 jaar is over het algemeen ongunstig.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Jefdus »

gewoon even bellen met GreenChoice, aangeven dat je overweegt over te stappen en vragen of ze iets voor je aan de prijs kunnen doen. Ik heb dit vorige week ook gedaan en kreeg meteen het meest voordelige actietarief aangeboden voor een jaar. Scheelde me toch weer 35 euro per maand. Mijn contract liep nog een jaar.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door grun »

Kosteloos kan denk ik niet. Maar als de opzegboete die u aan Greenchoice moet betalen lager is dan wat u als welkomstbonus bij de nieuwe leverancier krijgt, is het misschien toch aantrekkelijk. Dan houdt u nog een klein beetje bonus over en profiteert u van een lager tarief. Overigens kunt u beter ieder jaar overstappen en geen langdurige contracten afsluiten.
https://www.greenchoice.nl/klantenservi ... ractbreuk/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

phoenix2149 schreef:
28 apr 2020 23:15
Vandaag kreeg ik een mail dat Huismerk Energie is overgenomen door GreenChoice.

Op zich geen probleem, echter heb ik mijn contract vorig jaar bij Huismerk Energie afgesloten met een looptijd van 3 jaar.

Nu is de energie prijs extreem laag en is het interessant om te kijken of bij een overname je een lopend contract juridisch kostenloos mag opzeggen. Om zo een nieuw contract elders of bij! green choice af te sluiten.

Dank voor jullie juridische blik.
Ik kreeg gisteren ook een aankondiging van 'Huismerk energie' dat zij in januari jl zijn overgenomen door Greenchoice.
Aangezien de tarieven en (contract)voorwaarden bij deze overname niet veranderen kan een contract niet 'kosteloos' worden ontbonden.
Wel ontbinden om over te stappen is helemaal afhankelijk van de tarieven die u nu volgens uw contract betaald vergeleken met de tarieven die u bij een andere e.leverancier moet gaan betalen (hierin de boete clausule wel mee verrekenen).
Mogelijk wil een nieuwe e.leverancier uw boete wel overnemen !

Mijn contract loopt medio oktober af en ik profiteer nog steeds, ook nu nog, van de prijzen die ik 2 1/2 jr. geleden heb afgesloten.
Ben bepaald geen voorstander van Greenchoise vanwege een slechte ervaring met hen in het verleden, maar het is mij nu nu te duur om een overstap te overwegen.
Dien mijn contract maar uit en zie t.z.t. wel verder ! Maar denkelijk ben ik geen blijvertje. :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Huismerk, Green Choice en Eneco is ook eigenaar.... maar dat weet je, als een bedrijf verkopen meer opleverde dan hard werken tegen kostprijs zou ik dat ook doen.

phoenix2149
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:16

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door phoenix2149 »

Lady1234 schreef:
28 apr 2020 23:48
Bij die overname verandert er niets voor u, dus nee, u kunt niet kosteloos opzeggen.
Vind het toch best een verandering om van bedrijf A naar B te gaan door overname. Ik heb destijds gekozen voor een bedrijf en dat was niet Greenchoice.

Waarom zou dat juridisch geen grond zijn om over te mogen stappen, ook al blijven de kosten hetzelfde. Vind ik wel vreemd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je dat juridisch vindt mag je het testen en er naderhand een rechtszaak over beginnen. Dan horen we wel hoe het is afgelopen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

phoenix2149 schreef:
30 apr 2020 10:05
Lady1234 schreef:
28 apr 2020 23:48
Bij die overname verandert er niets voor u, dus nee, u kunt niet kosteloos opzeggen.
Vind het toch best een verandering om van bedrijf A naar B te gaan door overname. Ik heb destijds gekozen voor een bedrijf en dat was niet Greenchoice.

Waarom zou dat juridisch geen grond zijn om over te mogen stappen, ook al blijven de kosten hetzelfde. Vind ik wel vreemd.

U neemt daar stroom en gas af. En hoe het poppetje ook heet, er blijft hetzelfde komen uit de gasslang en het stopcontact. Ook de voorwaarden en prijzen mogen niet gewijzigd worden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

phoenix2149 schreef:
30 apr 2020 10:05
Waarom zou dat juridisch geen grond zijn om over te mogen stappen, ook al blijven de kosten hetzelfde. Vind ik wel vreemd.
Welke juridische gronden zie je zelf dan wel?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

phoenix2149 schreef:
30 apr 2020 10:05
Ik heb destijds gekozen voor een bedrijf en dat was niet Greenchoice.

Waarom zou dat juridisch geen grond zijn om over te mogen stappen, ook al blijven de kosten hetzelfde. Vind ik wel vreemd.
Alleen omdat de contract en leveringsvoorwaarden niet veranderen t/m het einde van uw energiecontract !
U kunt weg als u dat wil, maar dan wel volgens de contractvoorwaarden die bij het tussentijdse beëindigen van toepassing zijn.

Informeer bij het 'juridisch loket' naar de/uw mogelijkheden en laat dan wel a.u.b. even weten welke mogelijkheden er zijn in dit geval.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gezien het verleden van de oprichters is het niet mijn "Groene keuze".

En " € Néé Co " heeft als 20% eigenaar hiervan zelden een top 10 notering bij Ben Woldering!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ook dat is geen geldige reden om het contract te beëindigen. Ik kan het tenminste niet vinden bij de voorwaarden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

Komkommertijd schreef:
30 apr 2020 10:50
Gezien het verleden van de oprichters is het niet mijn "Groene keuze".

En " € Néé Co " heeft als 20% eigenaar hiervan zelden een top 10 notering bij Ben Woldering!
"€ Néé Co" (leuk gevonden ) betaald waarschijnlijk niet genoeg aan Ben voor het aanwerven van nieuwe €-betalers, anders kregen ze vast wel een streepje voor ! :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

€$$....ent is ook mijn vaste grap, en ooit had ik ook Nu Off...

Dat is voor ,,, tijd de normale woordgrappen!

phoenix2149
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:16

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door phoenix2149 »

Komkommertijd schreef:
30 apr 2020 10:50
Gezien het verleden van de oprichters is het niet mijn "Groene keuze".

En " € Néé Co " heeft als 20% eigenaar hiervan zelden een top 10 notering bij Ben Woldering!
Moest even twee keer kijken, leuk gevonden.

Dat was ook een van mijn redenen om voor een meer “authentiek” Nederlands bedrijf (Eneco het is Mitsubishi) te gaan én groen én voordelig.

Zoals iemand zei, uiteraard gaat er ook andere strook etc over het netwerk maar het afnemen bij (zo veel mogelijk) groene stroom voorziener van energie uit Nederland door een Nederlands bedrijf heeft mijn voorkeur.

sylvana35
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2010 20:34

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door sylvana35 »

Ik kreeg telefonisch een aanbieding van Green Choice om mijn contract te verlengen, want de stroomprijs is erg gedaald. Nieuw contract ontvangen met dezelfde voorwaarden en maand bedrag! Maar ik ontdekte dat de afloop datum van het nieuwe contract 4 dagen eerder was. Dus hoge boete als ik wil overstappen! Dat heet contract breuk! Ik ben er niet op ingegaan.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Afloopdatum vier dagen eerder zou een contractbreuk zijn? Waar baseert u dat op?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huismerk Energie overname contract opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

sylvana35 schreef:
06 sep 2020 16:53
Ik kreeg telefonisch een aanbieding van Green Choice om mijn contract te verlengen, want de stroomprijs is erg gedaald. Nieuw contract ontvangen met dezelfde voorwaarden en maand bedrag! Maar ik ontdekte dat de afloop datum van het nieuwe contract 4 dagen eerder was. Dus hoge boete als ik wil overstappen! Dat heet contract breuk! Ik ben er niet op ingegaan.

U bent nu geen klant van Greenchoise en in dat geval zal een overstap u mogelijk € 50,00 boete per product kosten.

U bent nu wel klant bij Greenchoise, dan is er sprake van een contractverlenging en zal er geen boete worden gegeven omdat er van geen contractbreuk geen sprake is.

Gesloten