LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
aghwilmsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2020 13:30

Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door aghwilmsen »

4 jaar geleden beschadigde de assistente van tandarts Curvers in Reuver de prothese van mijn vrouw. Ze stootte per ongeluk met het polijst apparaat tegen een tand aan waardoor er s'avonds met eten een stukje afbrak. Ze heeft dit de dag erna direct gemeld bij de tandarts. Hij heeft de tand alleen bijgevijld. Ik hoorde van een andere tandarts dat hij er voor verzekerd was en dat het een bedrijfsongeval was. Daar de reperatie niet naar behoren was uitgevoerd heeft mijn vrouw tandarts Curvers hier meerdere malen op aangesproken, Een goede reparatie was volgens hem te duur en hij weigerde dit door te geven aan zijn verzekering (de prothese was volgens hem te oud , deze was toen pas 6 jaar). Na drie jaren oprij bij hem geklaagd te hebben hebben we de KNMT geraadpleegd. Zij vertelde ons dat we de tandarts schriftelijk aansprakelijk moesten stellen. De tandarts heeft ons dat nooit verteld???. De kosten voor een goede reparatie zouden 1700 euro zijn (dit is wat de tandarts aan de KNMT verteld heeft en niet aan ons. Op 19 december 2019 hebben we tandarts Curvers uit Reuver schriftelijk aangetekend aansprakelijk gesteld. Begin januari vertelde hij dat hij dit doorgegeven had aan zijn verzekering. Na 4 maanden, met diverse keren vragen hoe de stand van zaken is, heeft nog geen verzekering contact opgenomen met ons. Hij vertelde ons dat hij nu de zaak ook aan de WA verzekering had doorgeven. We laten in het midden of hij nu na 5 maanden daadwerkelijk een en ander heeft doorgegeven aan een verzekering. Daar ben je dan meer dan 30 jaar patiënt en hij behandelt je op deze lakse manier.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

€ 1.500 voor een tand in een prothese? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

aghwilmsen schreef:
02 mei 2020 13:49
We laten in het midden of hij nu na 5 maanden daadwerkelijk een en ander heeft doorgegeven aan een verzekering.
Voor u is zijn verzekering niet relevant, hij zal de schade moeten vergoeden. U kunt hem gewoon ingebreke stellen en desnood vervolg stappen zetten.

Wel vind ik de schade erg hoog en als hij moeilijk doet wordt het nog een flinke klus om het verband aan te tonen.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Emcede »

Hij hoeft u niet te vertellen dat u hem aansprakelijk moet stellen, dat hoort u gewoon zelf te weten. Daarnaast is het voor u helemaal niet van belang of hij zijn verzekering al dan niet inschakelt: hij heeft schade veroorzaakt en u vindt dat hij daarvoor aansprakelijk is - meer is er niet van. Of hij daarvoor verzekerd is, is niet van belang.

Nogmaals schriftelijk manen met een oplossing te komen. Termijn stellen met mededeling dat als hij niet reageert u bijvoorbeeld juridische stappen zult nemen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een prothese die tien jaar oud is, is niets meer waard. En een klein stukje van een tand er af, is helemaal een futiel bedrag.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door kokka »

Hoe weet je zeker dat het afbreken van het stukje tand komt door het handelen van de assistente?
Is daar onafhankelijk onderzoek naar gedaan? Kan ook een ongelukkig toeval zijn

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door anita1971 »

4 jaar geleden???

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Revoked »

Jawel. Weekend.
De meest grote onzin komt weer voorbij.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

is dit een volledige prothese? zo ja, vraag de tandarts een nieuwe te maken om niet, denk dat dit een bak goedkoper is dan een tandje opnieuw zetten...

tand in een prothese vervangen kost iets van rond de 100 euro....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je wilt die € 1700 cash vangen en niets aan het gebit laten doen? Dat zal het niet worden.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Een vriendin heeft tandsteen laten verwijderen, 40,00 euro. Daarbij is een beschadiging ontstaan en moest het terug naar de tandarts. Het wordt trouwens uitbesteed aan een technicus. Totale koste 140,00 euro, die zij van haar ziektekosten verzekering heeft terug gekregen. Ik vind 1.700 wel heel veel geld en heb het gevoel voor de gek gehouden te worden. Een nieuwe prothese kost tegenwoordig niet meer dan de eigen bijdragen, is die op hoef je niets te betalen..

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een gewone, uitneembare prothese kost 600 tot 650 euro. Voor 1250 euro sta je met je mond vol tanden. De prothese van TS moet wel iets bijzonders zijn, als reparatie van één tand 1700 moet kosten.
Ik vraag me ook af hoe noodzakelijk die reparatie is. Als ik het goed begrijp is die reparatie immers nog niet uitgevoerd en inmiddels doet de vrouw van TS er al vier jaar mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
08 mei 2020 18:23
reparatie van één tand 1700 moet kosten.
18 karaats gouden tand😁 ?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Tandarts beschadigt prothese, geeft niet door aan verzekering

Ongelezen bericht door geengast »

aghwilmsen schreef:
02 mei 2020 13:49
Ze stootte per ongeluk met het polijst apparaat tegen een tand aan waardoor er s'avonds met eten een stukje afbrak.
Ik denk dat hier het hele probleem zit. Hoe kunt of wilt u bewijzen dat dit veroorzaakt is door de tandarts. Een stukje afbreken is helemaal niet zo zeldzaam en de oorzaak is niet altijd aan te wijzen.

Gesloten