LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door missyangel »

De laatste weken zie ik onder talloze namen (zeker 9 in de laatste week) steeds hetzelfde afslankproduct met dezelfde website link voorbij komen in ads op social media.
De ad begint met een soort omgekeerde psychologie door te melden dat het product bij overdosering levensgevaarlijk is. Het lijkt dus in eerste instantie juist een waarschuwingssite. Al snel zie je dat er echter beweerd wordt dat de "overdoseringen" komen omdat mensen zó gewend zijn dat producten niet werken dat ze gelijk teveel gebruiken. Kortom hun product werkt zo goed, dat je er niet teveel van moet gebruiken, maar het vooral wel moet kopen. Vervolgens worden er diverse foto's van instagramprofielen gebruikt die meisjes met duidelijke anorexia tonen die zogenaamd het product in overdosis hebben gebruikt. Foto's die duidelijk een andere naam hebben en hoogstwaarschijnlijk zonder medeweten van deze meisjes gebruikt worden. Het is duidelijk dat de insteek is om mensen die willen afvallen te laten zien hoe goed het werkt, en mensen met een daadwerkelijke eetstoornis te laten denken dat ze hun gevaarlijke ideaalbeeld in notime kunnen bereiken door een paar weken een flinke overdosering van dit product te gebruiken. Ik vraag me af in hoeverre dit strafbaar is en of je er als consument ergens melding van kunt maken? Het betreft de website: https://561y1ii3ow.jetztgesund.com/how- ... e-at-home/

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

missyangel schreef:
09 mei 2020 04:45
Ik vraag me af in hoeverre dit strafbaar is en of je er als consument ergens melding van kunt maken?
Het is geen Nederlandse website dus dan is melding maken lastig. Echter als ik alleen de link al zie heb ik al zoiets daar wil ik niet naar toe.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze pillen werken perfect, ze slanken zelfs uw banksaldo af. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lijkt me eerder reclame voor die rotzooi.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik krijg alleen een site hoe men koffie bewaard

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ligt dan blijkbaar aan uw browser.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nu zie ik het wel. Advies aan de mods: haal deze gevaarlijke link weg.
Heb mods verzocht mijn eerste reactie weg te halen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door berndv »

Er staan een aantal beweringen op die site die gewoon niet kloppen. Als ik naar de pagina van de fabrikant ga, kom ik op CBD olie uit. Het bedrijf dat hier achter zit, als ik de voorwaarden bekijk, is:
Premium CBD BV

Kvk: 713707084646

BTW-nummer: NL858689571B01

NL66ABNA081818905964

Jan Pietersz. Coenstraat 7, 2595 WP Den Haag

https://cbslim300.profitpeak.club/nl_v2 ... arden.html

De waarschuwingspagina is een leuke tactiek om iets aan de man te brengen, maar het is gewoon complete onzin. Het is niet gevaarlijk, het is misleidend om te stellen dat het product gevaarlijk is bij over-inname. Hoewel het natuurlijk een bewering is waar je een fabrikant aan zou willen houden, is en blijft het misleiding. Maar goed, dat zijn de beweringen over de afslankende werking ook.

Over CBD olie zijn hier al de nodige discussies gevoerd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Site voor afslankpillen die levensgevaarlijk lijken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is gewoon een topic met een link om die spullen te verkopen.

Gesloten