LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

sylvesterb schreef:
08 mei 2020 21:09
Ik snap echter niet waarom TS zo moeilijk doet over die aangifte, had hem minder tijd/energie/typen gekost dan hier een topic aanmaken.
Wat voor aangifte moet TS doen?
Het is Tele2 die geld steelt van haar bankrekening.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik zelf in deze situatie al aangifte zou doen dan is dat inderdaad van diefstal van Tele2. Ik laat me echt niet voor het karretje van anderen spannen. Als Tele2 wilt dat het OM dit vervolgt dan kan ze lekker zelf aangifte doen. Maar praktisch gezien is het gewoon een kwestie van de bankrekening van blokkeren, daarna kunnen ze de boom in. Dat doe ik ook als er wel een machtiging, maar die machtiging wordt misbruikt. Daarna ga ik wel bedragen overboeken.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zou als TS zijnde wel oppassen geen zaken te doen waardoor ze mogelijk als wanbetaler gemeld wordt bij instanties als preventel e.d.

Knap lullig als je door zoiets straks bijvoorbeeld geen mobiel abonnement meer af kan sluiten op normale wijze en daar weer mee bezig moet mocht zo'n situatie zich voordoen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vermoedelijk is alleen Haar bank nummer bekend, rest niet dus afsluiten elders lijkt mijn geen enkel probleem.

sake1987

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nu buitelen de regeerders hier over elkaar heen met storneren, niet betalen, Tele 2 steelt geld en ga maar zo door. Ik heb al 3 keer gevraagd hoe het mogelijk is dat Tele 2 tot 2x toe dit rekening nummer gebruikt. Zoals ik al eerder schreef je betaald 0.01 cent bij het afsluiten van een abonnement om aan te tonen dat je de rekening houder bent.
Dus wie van jullie recht geleerden kan hier een verklaring voor geven.

sake1987

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door sake1987 »

PietertjeTwee schreef:
09 mei 2020 20:20
sake1987 schreef:
09 mei 2020 20:17
Nu buitelen de regeerders hier over elkaar heen met storneren, niet betalen, Tele 2 steelt geld en ga maar zo door. Ik heb al 3 keer gevraagd hoe het mogelijk is dat Tele 2 tot 2x toe dit rekening nummer gebruikt. Zoals ik al eerder schreef je betaald 0.01 cent bij het afsluiten van een abonnement om aan te tonen dat je de rekening houder bent.
Dus wie van jullie recht geleerden kan hier een verklaring voor geven.
En het is al meerdere malen aangegeven dat het niet aan TS is om daar over te speculeren.

Als er daadwerkelijk een cent van de rekening van TS is afgeschreven is dat natuurlijk wel iets waar naar gekeken moet worden, maar TS geeft nietaan dat dat zo is.
Nee maar ik heb nog nooit een telefoon abonnement afgesloten waarbij dit niet werd gedaan. En ik ben heb al bij Orange, T Mobile, Symio en vodafone gezeten. Dus hoe kan dit 2 x mis gaan ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is kennelijk jouw aanname dat dit in 100% van de afgesloten contracten bij Tele2 het geval is. Het kan hier ook om een ADSL abo gaan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb 3 contracten bij Tele2. Ik heb nog nooit een cent apart overgemaakt. Vroeger deden ze dat blijkbaar als er een telefoon door Tele2 zelf werd afgeleverd. Nu blijkbaar niet meer. Als je ergens anders koopt bijv mobiel.nl en abonnement bij Tele2 ook niet. Dan komt de telefoon met de post.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door tttlocke »

sake1987 schreef:
09 mei 2020 20:30
Nee maar ik heb nog nooit een telefoon abonnement afgesloten waarbij dit niet werd gedaan. En ik ben heb al bij Orange, T Mobile, Symio en vodafone gezeten. Dus hoe kan dit 2 x mis gaan ?
Er zijn wel 100 manieren waarop dit mis kan gaan.
Nu is alleen relevant dat niet vaststaat dat die 1-cent-procedure überhaupt gevolgd is.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er niets mis met de vraag stellen. Het gaat fout bij het maken van de aanname. Overigens, een betaling van een cent bewijst niets.
https://blog.iusmentis.com/2020/04/23/e ... act-sloot/

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door 16again »

Het is natuurlijk de bedoeling om die cent handmatig over te maken. Dan doet het bedrijf zaken met iemand, met controle over die rekening
Een machtiging voor 1 cent bewijst idd niets

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
09 mei 2020 20:17
Nu buitelen de regeerders hier over elkaar heen met storneren, niet betalen, Tele 2 steelt geld en ga maar zo door. Ik heb al 3 keer gevraagd hoe het mogelijk is dat Tele 2 tot 2x toe dit rekening nummer gebruikt. Zoals ik al eerder schreef je betaald 0.01 cent bij het afsluiten van een abonnement om aan te tonen dat je de rekening houder bent.
Dus wie van jullie recht geleerden kan hier een verklaring voor geven.
Je blijft op die ene cent hangen, maar nergens blijkt uit dat die een rol speelt...

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
09 mei 2020 20:53
Het is natuurlijk de bedoeling om die cent handmatig over te maken. Dan doet het bedrijf zaken met iemand, met controle over die rekening
Een machtiging voor 1 cent bewijst idd niets
ECLI:NL:RBROT:2020:2988, r.o. 4.2 schreef:Tele2 heeft haar stelling onderbouwd door één van de overeenkomsten over te leggen en te stellen dat zij een identiteitscheck heeft uitgevoerd, met de originele ID-kaart en bankpas van [gedaagde] . [gedaagde] heeft niet betwist dat dit haar ID-kaart en bankpas betreffen, maar zij voert aan dat deze zijn gebruikt door haar ex-partner. Het is de kantonrechter niet duidelijk waaruit de identiteitscheck van Tele2 naast het maken van een kopie van de ID-kaart en bankpas bestaat. Het maken van de kopie toont immers slechts aan dat degene die de overeenkomst aangaat beschikt over die documenten, maar niet dat het diens eigen gegevens betreffen. Weliswaar is daarnaast een bon van een transactie van € 0,01 toegevoegd, maar gesteld noch gebleken is dat hiermee de identiteit van [gedaagde] is vastgesteld.
Iemand maakt één cent handmatig over. Het bedrijf weet nu dat iemand over de bankrekening kan beschikken. Wie is die iemand?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Cornelis7 schreef:
09 mei 2020 14:33
Wat voor aangifte moet TS doen?
https://www.politie.nl/themas/identitei ... eitsfraude

Van identiteitsfraude, voorbeeld staat zelfs specifiek genoemd aan hoe je het herkent.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
09 mei 2020 22:33
Iemand maakt één cent handmatig over. Het bedrijf weet nu dat iemand over de bankrekening kan beschikken. Wie is die iemand?
Iemand met controle over die rekening. En dat is een zeer beperkte groep. Wat het zeer aannemelijk maakt, dat betrokkene dit zelf is.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oneens. Juist bij de groep die misbruik maakt, is de kans op valse, geskimde of anderszins illegaal verkregen gegevens groot.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
09 mei 2020 23:21
alfatrion schreef:
09 mei 2020 22:33
Iemand maakt één cent handmatig over. Het bedrijf weet nu dat iemand over de bankrekening kan beschikken. Wie is die iemand?
Iemand met controle over die rekening. En dat is een zeer beperkte groep. Wat het zeer aannemelijk maakt, dat betrokkene dit zelf is.
Onjuist, het kan ook je ex zijn.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door 16again »

Welke verificatie moet Tele2 dan gebruiken, om identiteit van de koop-op-afstand klant vast te stellen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat moet Tele2 zelf bepalen.
Die 1-cent-procedure is misschien wel een prima onderdeel van zo'n verificatie.
Het bewijst alleen niet dat je als Tele2 een overeenkomst heb gesloten met degene waarvan je denkt dat het je klant is.
Tele2 verkleint met die werkwijze wel het risico, Maar het is en blijft haar risico.

sake1987

Re: Fraude met mijn rekening bij Tele2 en IK mag 't oplossen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Toch blijft het vreemd 2x een abonnement zelfde rekening. Ik zie dat TS af en toe mee leest maar de vragen niet aanvult.

Gesloten